Feedback

Efectul programului Rabla Plus: Nissan Leaf a devenit cea mai vândută mașină electrică în România în primele patru luni ale anului

Publicat Vineri, 24.05.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 6
Efectul programului Rabla Plus: Nissan Leaf a devenit cea mai vândută mașină electrică în România în primele patru luni ale anului - Poza 1
Nissan Leaf a devenit cea mai vândută mașină electrică în România în primele patru luni ale anului cu 53 de unități, la scurt timp după startul programului Rabla Plus, care a generat o creștere cu 52% a numărului de mașini electrice comercializate în țara noastră.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de mașini electrice au crescut semnificativ în luna aprilie pe piața din România, imediat după startul programului Rabla Plus, prin care clienții primesc un bonus de 45.000 de lei (aproape 10.000 de euro) fără să fie nevoiți să caseze o mașină veche.

Principalul câștigător al programului Rabla Plus a fost Nissan Leaf, care a ajuns la 53 de unități comercializate în primele patru luni ale anului, după ce în primele trei luni înregistrase doar 12 comenzi.

Astfel, Leaf a devenit cea mai vândută mașină electrică din România în primele patru luni ale anului, în condițiile în care Volkswagen și Smart au obținut doar beneficii modeste de pe urma programului.

Volkswagen ocupă locul doi în topul mărcilor cu 43 de unități e-Golf și e-Up, în timp ce Smart completează podiumul cu 40 de unități cu Smart Fortwo și Smart Forfour. Între timp, BMW s-a oprit la pragul de 25 de unități i3 și este urmată de Renault cu 17 unități Zoe, în timp ce Jaguar nu a reușit să mai vândă nicio unitate I-Pace în luna aprilie.

În ansamblu, piața de mașini electrice a înregistrat o creștere puternică de 52.1% la nivelul primelor patru luni ale anului, la 184 de unități, după ce în primele trei luni creșterea a fost de numai 5% în așteptarea startului pentru Rabla Plus.

Loc Marcă Vânzări BEV
ian-apr 2019
Vânzări BEV
ian-apr 2018
Evoluție
1 Nissan 53 - -
2 Volkswagen 43 28 54%
3 Smart 40 47 -15%
4 BMW 20 24 4.2%
5 Renault 17 14 21%
6 Jaguar 5 - -
7 Mercedes-Benz 1 1 0%
Total 184 121 52%

Mașini plug-in hybrid

În schimb, piața de modele plug-in hybrid a înregistrat un declin puternic de aproape 44%: doar 68 unități au fost comercializate în ianuarie - aprilie, comparativ cu cele 121 din perioada similară a anului trecut.

Aproape jumătate dintre unitățile PHEV vândute au purtat sigla Volvo, care domină autoritar în fața lui Land Rover și Mitsubishi, ultimul reprezentat de Outlander PHEV.

Una dintre posibilele explicații pentru scăderea puternică a vânzărilor în segment este că Volkswagen nu a comercializat nicio unitate PHEV în primul trimestru, în condițiile în care germanii vânduseră 68 de unități în primele patru luni al anului trecut.

Loc Marcă Vânzări PHEV
ian-apr 2019
Vânzări PHEV
ian-apr 2018
Evoluție
1 Volvo 27 10 170%
2 Land Rover 17 0 -
3 Mitsubishi 12 5 140%
4 BMW 5 7 -29%%
5 Mini 4 4 0
6 Mercedes-Benz 2 18 -89%
7 Porsche 1 5 -75%
Total 68 121 -49%

Mașini hibride

Între timp, piața de modele hibride fără încărcare la priză a înregistrat o creștere puternică de 53.1%, la 1.170 de unități. Ca de obicei, Toyota deține de departe cea mai bună cotă de piață, cu 1.010 de unități, și este urmată de brandul său premium Lexus cu 54 unități. Podiumul este completat de Honda cu 31 unități, în timp ce Ford, Kia sau Hyundai au raportat de asemenea câteva unități hibride comercializate.

La nivelul perioadei ianuarie-aprilie, mașinile electrice, plug-in hybrid și hibride au ajuns la o cotă de piață de 2.9%, în condițiile în care 70.1% dintre cumpărători au ales o mașină cu motor pe benzină, în timp ce 26.9% dintre clienți au ales o mașină diesel.

Loc Marcă Vânzări HEV
ian-apr 2019
Vânzări HEV
ian-apr 2018
Evoluție
1 Toyota 1.010 663 53%
2 Lexus 54 37 46%
3 Honda 31 0 -
4 Ford 29 13 123%
5 Kia 23 20 15%
6 Hyundai 11 10 10%
7 Suzuki 9 6 50%
8 Land Rover 3 -
Total 1.170 764 53%

Via APIA


Comentarii (6)

  • zoe pare o afacere mai buna decat leaf
    5 4
  • ACE - Craiova
    NISSAN Leaf are garda la sol de 15,5 cm iar RENAULT Zoe 12 cm....
    Eu as prefera NISSAN Leaf datorita gropilor din asfalt - mult prea dese incat sa nu-ti pese....
    Capacitatea de tractare la RENAULT Zoe- conform pliantului oficial de prezentare - este 0 (zero) kg....
    Masinile produse de TESLA pot tracta pana la 1.000 - 1.500 kg.....E ceva, nu. ?! Pacat ca nu au inca reprezentanta si la noi....
    9 3
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • are garda la sol mai mica dar si ampatapentul este mai mic, nu am tractat ceva de 15 ani de cand conduc, nu este prea relevant.

    este totusi cu aproape 10k mai ieftina zoe decat leaf si leaf a tot avut probleme cu degradare baterii/incarcare, tehnologia este inca noua pentru producatori...
    2 2
  • Bogdan
    Zoe este cu 2000 - 4000 EUR mai ieftin decat Leaf. Au scumpit mult masina de la ultimul refresh si acum culeg roadele.
    2 0
  • atunci merita leaf la diferenta asa mica de pret
    2 0
  • Clique
    În curând le vedem pe OLX anunțul conținând fraza magică " predare leasing"
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru