Drivetest Dacia Duster facelift

1.3 TCe 150CP Journey EDC
Dacia Duster facelift zoom
de Bogdan Mirică
Joi, 26.08.2021
Esențial

Casa Poporului nu este, neapărat, cea mai frumoasă clădire din România. Dar este motivul pentru care o mulțime de turiști aleg să viziteze țara noastră.

Dacia Duster nu este, neapărat, cel mai bun SUV din segmentul său, însă este mașina care a pus brandul românesc în topul preferințelor pentru clienții particulari din Europa. Pentru că, dacă nu știați, Dacia Duster este cel mai vândut model din segmentul său către clienți particulari.

Chiar și cu această victorie importantă în palmares, Duster nu s-a culcat pe o ureche și a căutat să fie o mașină actuală. Prin urmare, un facelift introdus la aproximativ 3 ani de la debutul actualei generații (al doilea Duster a fost lanat în 2018) este chiar binevenit.

Și, cumva, era cerut de public după ce noile Dacia Sandero și Logan au generat valuri de atenție cu farurile lor inspirate de modelele Lamborghini. Dar ajungem noi și acolo.

PREZENTAREA VIDEO A MAȘINII TESTATE

Dacia Duster facelift
1.3 TCe 150CP Journey EDC

  • Pret de pornire 14.100 €
  • Pret model testat 20.900 €
  • CUI SE ADRESEAZĂ?
  • FĂCUTĂ PENTRU
  • IZOLARE FONICA
  • COOLNESS EFFECT

Motor / Transmisie

Noul Duster facelift pare să ofere o gamă de motorizări mai variată ca oricând. De dragul vremurilor trecute și al succesului comercial, Duster păstrează chiar și un diesel. Este vorba despre bătrânul dCi, alintat acum Blue dCi, disponibil tot cu 115 cai putere.

Rămâne în gamă și un motor alimentat cu benzină și GPL, care dezvoltă 100 de cai putere, însă oferă acum mai multă autonomie grație rezervorului de GPL care își dublează valoarea și ajunge la aproape 50 de litri. Se pare că viitorii clienți vor aprecia asta, întrucât 20% dintre cei care au ales un Duster anul acesta au preferat versiunea cu GPL. 

Intrarea în gamă va fi asigurată de un motor de 90 de cai putere, iar clienții vor mai avea la dispoziție și propulsoare ceva mai generoase, de 130 și 150 de cai putere.

Eu, personal, aplaud o altă noutate apărută odată cu faceliftul. Este vorba despre revenirea transmisiei automate cu dublu ambreiaj, care are acum 6 rapoarte. A fost instalată pe motorul de 1.3 litri și 150 de cai putere. Bineînțeles, spre revolta multor cârcotași, această configurație nu este disponibilă cu tracțiune integrală.

Revenind asupra motorizării testate, unitatea de 1.3 litri și 150 de cai putere, pe care o știm deja de pe celelalte modele ale ALianței, este rafinată, decent antifonată și fără vibrații. Este genul de motor pe care îl preferi oricând în favoarea unui diesel, dacă îți place ca rularea ta să fie cât mai lină. Resursele motorului sunt bune, chiar dacă valoarea cuplului este de numai 250 de Nm și nu pare atât de impresionantă pentru un SUV. Însă Duster e o mașină ușoară, iar cuplul este suficient, mai ales că este livrat devreme, adică pe la 1700 de rotații. Spuneam că antifonarea este decentă, pentru că dincolo de 3000 de rotații, motorul începe să se facă auzit în habitaclu.

Cu resursele te vei descurca excelent în oraș, pe drumuri naționale și chiar și pe autostradă. Aici beneficiezi de impulsuri bune la fiecare retrogradare, chiar dacă ești aproape de viteza maximă admisă de 130 de km/h. 

Noutatea pe care o aduce faceliftul este introducerea cutiei automate EDC cu șase rapoarte. Ea alternează foarte bine treptele și oferă o fluiditate pe care o aștepți de la orice mașină de secol 21. Face o pereche foarte bună cu motorul de 1.3 litri, chiar dacă, uneori, retrogradările par să aștepte o fracțiune de secundă.E nevoie de puțină acomodare pentru a înțelege cum trebuie să fie impulsul accelerației pentru ca schimbarea să vină rapid.

Așadar, una peste alta, perechea motor de 150 de cai putere plus cutie automată EDC pare a fi una câștigătoare. Și este configurația pe care o recomand pentru cei care se gândesc la Duster.

 

Consum

Cei care se gândesc la un SUV se tem, de obicei, de motoarele pe benzină pentru că sunt ceva mai gurmande. Nimic eronat aici. E drept că ele consumă mai mult decât dieselul, dar cred că diferențele nu sunt așa colosale. În cadrul testului nostru prin împrejurimile Parisului, conducând mult prin sătuce mici, dar și pe autostradă, consumul a oscilat între 6.5 și 7 litri/100 de kilometri. Bineînțeles, o rulare predominant pe autostradă va urca valoarea consumului la peste 7 litri/100 km.

În fișa oficială, Dacia anunță un consum mediu de 6.1 litri/100 de kilometri. Prin comparație, un Suzuki Vitara, de 129 de cai putere, cu sistem mild-hybrid la 48V, consumă are o medie de numai 4.9 litri/100 km. Ssangyong Tivoli, cu 163 de cai putere și cutie automată promite o valoare ceva mai mare, adică 7.6 litri/100 km.

Performanţe

Duster nu își propune să fie o mașină foarte rapidă. Poate doar în off-road să viseze la viteze de Baja. Prin urmare, nici măcar versiunea de top, care oferă 150 de cai putere, nu garantează un sprint impresionant.

Accelerația de la 0-100 de km/h se face în 9.7 secunde. E o valoare decentă, cu care o să te descurci în majoritatea situațiilor. Rămâne impresionantă viteza maximă, care se oprește la 199 de km/h și o face una dintre cele mai rapide modele Dacia create vreodată.

Prin comparație, un Suzuki Vitara cu numai 129 de cai putere oferă o valoare de accelerație mai bună, adică 9.5 secunde. Ssangyong Tivoli, deși are resurse mai bune, are nevoie de 10.6 secunde până la 100 de km/h. Ambii rivali au viteze maxime inferioare modelului românesc.

Interior

Habitaclul lui Duster a vorbit întotdeauna despre robustețe și utilitate. Nu vă așteptați ca faceliftul să schimbe asta cu vreun plastic foarte moale, piele pe bord, inox sau alte aspirații nerealiste pentru segmentul în care ne aflăm. Avem în continuare un plastic tare, neprietenos, completat de finisaje perfectibile. Pe consola centrală a apărut o inserție care imită aluminiul nefinisat. Este plăcută la atingere și mi-aș fi dorit să o regăsesc și în alte zone ale mașinii.

După ce te urci în Sandero sau Logan, planșa de bord o să pară ușor învechită din cauza vechilor guri de ventilație rotunde. Însă, ergonomia păstrează așezarea intuitivă a butoanelor și plusează acum cu butoane iluminate pentru limitatorul de viteză și pilotul automat, amplasate pe volan.

Scaunele au acum o nouă tapițerie, iar tetierele sunt preluate de la Sandero și Logan și asigură ceva mai multă vizibilitate anterioară pentru pasagerii de pe locurile din spate.

O altă modificare pe care clienții români o vor aplauda la scenă deschisă este instalarea cotierei de pe Sandero și Logan. Nu doar că există 1.1 litri spațiu de depozitare sub cotul drept al șoferului, dar, atenție, acum avem și un capac care glisează 7 centimetri. Singura mea problemă cu ea? Se deschide ceva mai greu. 

Pe locurile din spate avem același spațiu decent la picioare, cu un tunel median destul de coborât, care facilitează transportul unui al treilea pasager pe distanțe scurte. De asemenea, ca să le mai îndulcească viața pasagerilor spate, Dacia a instalat și două prize USB. Chiar și buzunarele portierelor spate sunt destul de încăpătoare.

Portbagajul păstrează aceeași valoare de peste 400 de litri (valoarea sa diferă în funcție de alegerea unui sistem 4x2 sau 4x4), o valoare bună pentru acest segment. Iarăși un sfat prietenesc: nu vă așteptați ca Dacia să fi capitonat zonele expuse ale caroseriei în portbagaj! Există în continuare un prag cam înalt, care va duce la ridicarea valizelor atunci când vreți să le scoateți din portbagaj.

Am lăsat la final antifonarea habitaclului, care este și ea perfectibilă. O să ai zgomot de vânt încă de la 90 de km/h. El o să crească pe măsură ce crește și viteza.

Preţ de achiziţie

Odată cu faceliftul, Duster vine și cu o ușoară creștere a prețului. Nu e mult, e vorba de câteva sute de euro. Însă, este suficient pentru a-i știrbi lui Duster imaginea de cel mai accesibil SUV de pe piață.

Cu un preț de pornire de 14.100 de euro, Duster este insesizabil mai scump (dar mai scump) decât un Ssangyong Tivoli, care costă 13.990 de euro. Bineînțeles că diferența este ridicolă, însă faptul că Tivoli se folosește (la banii aceștia) de un motor pe benzină de 163 de cai putere, îi va face pe unii să ridice din sprâncene. Suzuki Vitara, care are un preț de pornire de 16.800 de euro, e drept, pentru un motor de 129 de cai putere, pare ceva mai scump. Însă, și un Duster facelift cu motorul de 130 de cai putere, manuală și echipare de top Prestige costă peste 18.000 de euro.

Noul Duster facelift vine cu trei niveluri de echipare: Essential, Comfort și Prestige. În cazul versiunii testate de noi, adică cea cu motor de 150 CP și automată EDC, valoarea de start este de 19.200 de euro. Dacă vrei echiparea de top Prestige, atunci sari cu aproape 1000 de euro peste pragul psihologic de 20.000 de euro. Bineînțeles, dacă mai adaugi și toate opționalele disponibile (culoarea de caroserie de 390 de euro, camera cu vedere la 360 de grade, adică 250 de euro, scaunele încălzite, adică 100 de euro, etc.), te apropii periculos de 23.000 de euro. Și dacă îți fac cu ochiul niște accesorii, cum ar fi un suport de biciclete, o bară cromată și protecții laterale, atunci socotelile merg și mai departe.

Chiar și așa, Duster rămâne unul dintre cele mai accesibile modele SUV din segment, semn că Dacia ține cu dinții de reputația pe care și-a creat-o. E drept, prețul a crescut ușor, cum se întâmplă, de altfel, cu toate mașinile pe care le vedem lansate recent pe piață.

Siguranţă

S-a discutat mult despre faptul că modelele Dacia nu reușesc să primească cinci stele EuroNCAP. Nici nu cred că și-au propus asta vreodată, întrucât ținta unui model de buget este să se descurce corect la capitolele esențiale.

În echiparea standard, Duster vine cu asistență la frânarea de urgență, ABS, ESP, monitorizarea presiunii în pneuri, airbaguri frontale și laterale pentru pasagerii față, airbaguri laterale pentru cei spate și un set nou de tetiere active. Așa cum ziceam, acestea au fost preluate de la modelele Dacia și Sandero.

În cadrul vechiului test EuroNCAP, Duster a obținut punctaj maxim pentru protecția pasagerilor adulți în cazul unui impact lateral. În cazul impactului frontal, protecția oferită la nivelul genunchilor este bună, însă anumite componente ale planșei de bord de pe partea șoferului ar putea prezenta riscuri pentru accidentări.

Protecția oferită copiilor în cazul unui impact frontal sau lateral a fost bună, cu excepția rezultatelor obținute la nivelul pieptului unui copil de 6 ani în cazul unui impact frontal. Pietonii beneficiază în general de o protecție bună la nivelul capului în cazul unui impact, însă Euro NCAP menționează rezultate slabe la baza parbrizului și de-a lungul montanților parbrizului. Bara de protecție a oferit o protecție bună pentru picioare în toate testele realizate.

Pe baza acestor rezultate, Dacia Duster a primit un nivel de protecție de 71% pentru pasagerii adulți și de 66% pentru pasagerii copii. De asemenea, organizația a acordat un calificativ de 56% pentru protecția pietonilor și de numai 37% pentru sistemele de siguranță disponibile.

Actualul Kia Stonic, unul din rivalii lui Duster a primit, de asemenea, trei stele. Însă echipat cu toate sistemele de siguranță, mai multe decât în cazul lui Duster, Stonic a urcat la cinci stele.

Ţinută de drum

În această primăvară, Dacia și-a schimbat identitatea de brand. Ea presupune că marca din România se va adresa unor clienți cu spirit aventuros. Prin urmare, Duster facelift nu avea cum să fie cumințit. El rămâne o mașină capabilă să acceseze trasee dificile atunci când alegi și tracțiunea integrală din lista de opționale.

Garda la sol de peste 21 de centimetri este un alt atu al mașinii de la Mioveni. Trăsătura este completată de un unghi de intrare de 30 de grade și unul de degajare de 33 de grade. Capacitatea de traversare a vadului este în continuare în media segmentului, adică 50 de centimetri. Cu dimensiunile astea, Duster nu rămâne suspendat pe nicăieri. Unde mai pui că vine și cu un sistem de asistență la coborâre.

Pentru cei care și-ar fi dorit ceva mai multă comoditate în off-road, Duster nu oferă cutia automată cu dublu ambreiaj alături de tracțiune integrală. Așa că, versiunea 4x2 se va bucura, cel mult, de niște drumuri forestiere ceva mai dificile. Exclus drumurile fără aderență. Acolo e nevoie de 4x4. Și e nevoie de modul 4WD Lock, care distribuie cuplul între punți în mod egal (50:50). Am probat asta în cadrul unui atelier off-road pe care Dacia l-a creionat în Franța, în cadrul unui centru de echitație celebru. Aici, Duster facelift a făcut ce știe mai bine, indiferent de ce jocheu experimentat sau nu s-ar fi aflat la volan.

Tocmai aceste abilități îl fac pe Duster să fie iubit de cei care apreciază ieșirile în natură. Potrivit statisticilor, anul acesta, 65% dintre cei care au ales un Duster au bifat și opțiunea unei tracțiuni integrale.

Acum, odată cu faceliftul, dacă alegi tracțiunea integrală, sistemul multimedia al lui Duster facelift va oferi și un meniu dedicat rulării în off-road, denumit 4x4Monitor. Acesta include altimetru, înclinometru, busolă. Pe traseul off-road din Franța, am reușit să parcurg o pantă cu o înclinare laterală de 28 de grade. Atât indica sistemul multimedia al mașinii.

Cât privește versiunile care vin echipate doar cu 4x2, e bine de știut că Duster facelift poartă acum un set de anvelope cu rezistență redusă la rulare. Acestea promit să fie cu 10% mai economice decât cele anterioare.

Nu vă imaginați că asta impactează în vreun fel modul în care se conduce mașina. Duster rămâne confortabil, fiind capabil să treacă lejer peste gropi și denivelări. Fluierând, chiar. Limitatoarele de viteză și gropile foarte adâncin se vor încăpățâna să imprime ceva zgomote și șocuri punții spate, însă am trăit asta și pe modele mai pretențioase din grupul PSA. Plus că, trebuie să șinem cont și că mașina noastră de test a fost echipată cu jante de 17 inch.

Direcția rămâne ușor de manevrat, însă incapabilă să transmită prea multe informații despre suprafața de rulare. Mai mult, în anumite situați, chiar dacă valoarea cuplului nu este de speriat, o să te trezește cu un torque-steer surprinzător și chiar cu ruperi de aderență.

Vizibilitate

Odată cu faceliftul nu s-a schimbat nimic la capitolul suprafață vitrată. Formele sunt aceleași. Prin urmare, rămân la ideile pe care le scriam în testul meu de vreo 10 zile cu un Duster pre-facelift în 2018.

Duster este o mașină cu forme, care ar putea pune unele probleme de vizibilitate. Așa că a păstrat oglinzile laterale mari, care te ajută să vezi tot ce se întâmplă în spate, la pachet cu o lunetă bine proporționată. Mutarea montanților față cu 10 centimetri spre interior a dat naștere unui parbriz care nu mai este atât de înclinat și care vine acum cu o suprafață vitrată ceva mai îngustă. Chiar și așa, nu îți oferă o senzație de claustrofobie. 

Tehnologie

Dacia anunță că versiunile de bază ale lui Duster vor fi echipate cu un computer de bord și cu tehnologia de iluminare EcoLED. Avem și semnalizatoare cu LED, o premieră pentru Dacia, precum și LED-uri pentru iluminarea plăcuței de înmatriculare. Tot standard va exista și un senzor de lumini și un limitator de viteză.

Bineînțeles că mărul discordiei rămâne aerul condiționat. Dacă vrei să-l instalezi pe versiunea entry-level, trebuie să mai scoți din buzunar 760 de euro.

Dacă nu o să te mulțumești cu nivelul de echipare Essential și o țintești către Comfort sau Prestige, Dacia oferă mai multe. O să găsești acces și pornire fără cheie, scaune față încălzite, climatizare automată și cam tot ce e de bun simț pe o mașină. Ai chiar și un sistem de camere cu vedere la 360 de grade. Calitatea imaginii nu este excepțională, dar o să vezi obstacolele și o să ai un control mai bun al zonei înconjurătoare în off-road.

Dar astea sunt opționalele despre care vorbeam mai sus, adică acele lucruri „vinovate” pentru apropierea de pragul de 23.000 de euro.

Ajungem și la sistemul multimedia. Aici poți opta pentru soluția Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB și Bluetooth). Mai exact, pe lângă radio USB și Bluetooth, ai un suport de telefon. Telefon pe care vei instala o aplicație care îl va transforma într-un ecran multimedia.

Dacă vrei mai mult de atât, sunt disponibile două noi sisteme multimedia: Media Display și Media Nav, ambele cu ecran de 8 inch și un meniu nou, cunoscut deja de la Logan și Sandero. Meniul e simplu și intuitiv. Simțul tactil se mișcă binișor, fără întârzieri enervante.

Ai Apple CarPlay și Android Auto pe ambele, însă doar pe Media Nav acest suport tehnologic vine fără fir.

Dacă e să ne uităm în segment și să vedem ce oferă ceilalți rivali, putem spune că Duster se achită de nevoile esențiale și plusează, neașteptat, cu această conexiune fără fir a sistemelor Apple CarPlay și Android Auto. Însă cam atât.

Design

Faceliftul aduce o serie de modificări discrete, care aliniază SUV-ul la noua filosofie de design Dacia. Cu alte cuvinte, vom avea o parte frontală asemănătoare cu cea a modelelor Sandero și Logan. Avem semnătura luminoasă sub forma literei Y, care nu mai pare atât de „inspirată” de modelele Lamborghini și Audi.

Avem o grilă nouă și... cam atât. Lipsește noul logo Dacia, pe care toată lumea îl aștepta. Acesta va fi, însă, introdus odată cu Bigster, fratele mai mare al lui Duster.

Profilul beneficiază de jante cu design nou, de 16 sau 17 inch, în două tonuri de culoare, care au fost optimizate într-un tunel aerodinamic. La fel s-a întâmplat și cu eleronul de pe hayon, care poate fi comandat în alte două culori (negru sau gri, ambele cu costuri suplimentare). Toate aceste modificări îmbunătățesc coeficientul aerodinamic și ajută mașina să emită cu 5 g de CO2 mai puțin.

Posteriorul beneficiază și el de stopuri noi, redesenate, care preiau iluminarea sub forma literei Y, dar rămân la fel de pătrățoase.

Faceliftul este desăvârșit de o nouă culoare de caroserie, denumită Orange Arizona, pe care v-o recomand din toată inima, pentru că scoate mașina în evidență. Iar pentru 390 de euro, chiar merită.

Nu ne-a placut

  • Plasticul tare de la interior
  • Creșterea prețului
  • Punctajul Euro NCAP

Ultimele teste

Comentarii (14)

  • Au vrut sa puna amprenta ”Lamborghini” (elemete luminoase in Y) si pe stopurile spate insa nu le-a iesit (sunt mai hidoase ca la generatia precedenta)
    16 26
  • Daca as lua Duster, as lua Diesel fara sa clipesc. Mi se pare ca e disponibil cu manuala si 4x4, nu?
    25 6
  • Aceleași uși care îmbracă stâlpii și plafonul
    10 6
  • Cresc toți prețurile, crește și inflația, dar salariile rămân la fel. Și nu doar noi, se pare că populația europeană în general cam intră într-un proces de sărăcire. Și dacă se adoptă nebunia aia cu Fit for 55 a UE, să vezi atunci, că aia atacă chiar și în nevoile de bază, cum e încălzirea pe timp de iarnă. UE are nevoie grabnică de reformare, altfel există mari șanse de revolte sociale și haos. Deși la cum au fost oamenii dresați în ultimii ani...
    32 9
  • @dci

    Sigur că aceleași uși, doar e facelift, nu model nou. Cum asta s-a schimbat la Logan/Sandero 3, se va schimba și la următorul Duster care va primi platformă nouă.

    Ieri se plângeau unii de mânerele alea vechi, dar mânerele alea au revenit la modă, vezi Porsche 911, Porsche Taycan, VW ID.4, BMW Seria 2 Coupe. Fix când Dacia le schimbă :))
    20 2
  • E dreaptă comparația cu Tivoli și Vitara, dar doar parțial pentru că aceste modele sunt mai scurte decât Duster și nu pot face offroad.

    Tivoli are 4,22 m lungime (nu versiunea XLV), Vitara are 4,18 m, iar Duster 4,34 m. E ceva diferență. Apoi, Duster are aproape 22 cm gardă la sol, Vitara doar 18,5 cm, iar Tivoli doar 16 cm.

    Prin urmare, Duster e preferat de cei care mai fac și altceva cu mașina decât să se plimbe prin oraș. Profilul lui Duster e oarecum diferit de cel al Vitarei și Tivoli. Generația anterioară a Vitarei era bună de off-road, chiar îmi plăcea și designul, asta de acum e mai mult de fâțâială prin oraș și ocazional la drum lung pe șosea.

    În prima jumătate a lui 2021, Duster a vândut în Europa 73.993 bucăți, Vitara 30.931, iar Tivoli... 1.829 (!!!). Conform carsalesbase.

    Înainte de pandemie, Duster a terminat anul 2019 pe locul 2 în clasa lui la vânzări în Europa cu 220.167 bucăți, Vitara pe 12 în clasă cu 81.860 bucăți, iar Tivoli pe locul 30 în clasa lui cu doar 5.755 bucăți (!!!). Tot conform carsalesbase.
    25 4
  • 1000MB
    Duster 150 Tce EDC6
    0-100 Km/h in 9,9 secunde; vmax 199 km/h

    Duster 150 Tce MT6
    0-100 Km/h in 9,7 secunde; vmax 202 km/h
    (www.dacia.fr)
    16 0
  • @
    Vitara este in același segment cu Duster, Tivoli cu STEPWAY după umila mea părere.
    Pana acum 2luni am avut Duster diesel 4x4 (cumpărat in mai 2010, deci prima generație), mașină onesta, cu capacitați offroad bune daca aveai niște pneuri adecvate, cu cele din fabrica nu prea. Dar pentru 95% din clienți nu au nevoie de 4x4
    Marele câștig este reintroducerea transmisiei automate, in plus pe un motor decent ca putere si cuplu. Cu cutie automata vor mai câștiga încă 15% in vânzări
    10 5
  • Cum, doar 199 km/h Vmax? În cartea tehnică scrie 202 -- clar, n-o mai iau. :-)
    Ontopic fără bășcălie, mașina-i OK și consumul surprinzător de decent (scuze, mic voiam să zic dar m-am contaminat și eu de cuvințelul ăsta trendy, repetat la nesfârșit și aici în ciuda semnificației lui diferite-n DEX = politicos, cuviincios.)

    Mai pe scurt, un 4WD TCe cu c.v.man. chiar m-ar tenta (merge și de 130 CP, diferențele dinamice vs. 150 CP fiind practic nule cf. testelor.)

    P.S: @Moldovean: Cam așa-i cu Vitara/Tivoli = SUVo-crossovere subcompacte, plus că actuala Vitară e efectiv un rateu ca design.
    Dar SsangYong-ul rămâne inexplicabil de ieftin (zic fiindcă l-am condus și nu-i deloc ”rustic”.)
    Duster e oricum plasat cumva ”între segmente” - mă-ntreb dacă francezii mai consideră și semi-balena de Logan nou ”de clasă mică”. :-)
    31 2
  • La 23k E, cat ar costa versiunea "full", poti sa-ti iei noul Tucson in a doua echipare, care chiar e o masina foarte buna. Duster mi se pare ca se merita doar 4x4 si daca mergi pe coclauri cu ea. Altfel, interiorul e dezolant, cu plasticul ala grosolan, si cred ca sufera tare si la capitoul confortul scaunelor si izolarea fonica a habitaclului.
    27 10
  • @Kiro

    Posibil ca SsangYong să vândă pe pierdere în loc să facă profit? Dar nu are logică... ori au profit minim. Oricum, marca e aproape de faliment și nu prea se înghesuie cumpărători căci indienii ce o dețin vor să o vândă.
    10 2
  • Oltean
    Iar comparați Coreea cu Romania ? :)))
    4 0
  • la crash testul lateral facut de cei de la LatinNCAP,Renault-(Dacia) Duster s-a rasturnat complet,oprita pe loc,stand pe loc,0km/h.Nita,ai legatura.
    https://www.youtube.com/watch?v=CTBW814j3c4&t=97s
    4 3
  • WTF!!?? Cum un cazan cu 0 siguranta in caz de accident si tamburi pe spate sa obtina 4.1 din 5??!
    A inebunit lumea!
    1 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru