F1: Max Verstappen, victorie în Azerbaidjan. Oscar Piastri lovește zidul din nou

de Tiberiu Safta
Luni, 22.09.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen a câștigat Marele Premiu din Azerbaidjan după o cursă pe care a condus-o cap coadă. În același timp, Oscar Piastri, liderul clasamentului piloților, a avut parte de cea mai rea cursă, cu un abandon în primul tur.

Cea de-a 17-a etapă din calendarul sezonului 2025 de Formula 1 a adus echipele și piloții în Azerbaidjan, pe circuitul stradal din capitala Baku. Cursa s-a dovedit a fi un reper cheie pentru protagoniștii luptei pentru titlu, cu rezultate dezamăgitoare pentru ambii piloți McLaren. După această cursă, diferența între Oscar Piastri și Lando Norris a scăzut, în timp ce Max Verstappen încearcă să revină în lupta pentru titlu.

PIASTRI LOVEȘTE ZIDUL ÎN PRIMUL TUR

După o sesiune de calificări care a durat aproape două ore și a fost oprită cu steag roșu de 6 ori, Max Verstappen a obținut un nou pole position, în fața lui Carlos Sainz Jr și Liam Lawson. Piloții McLaren au avut performanțe dezamăgitoare, cu Lando Norris pe locul 7 și Oscar Piastri pe locul 9, după ce australianul a fost unul dintre cei care au lovit zidul de protecție.

Pentru cursă, Max Verstappen a ales să plece cu anvelopele cele mai dure, o strategie diferită față de majoritatea piloților, care au ales să plece cu anvelopele de compoziție medie. La start, cvadruplul campion mondial a avut o lansare foarte bună și a păstrat cu ușurință avantajul său în primul tur.

Același lucru nu poate fi spus despre Oscar Piastri. Australianul de la McLaren a avut un start ratat. Mai întâi, el a anticipat prea devreme startul și a oprit înainte ca luminile roșii să se stingă. Odată ce acestea s-au stins, Piastri nu a putut pleca de pe loc în timp și a căzut până pe ultima poziție odată ce a ajuns în primul viraj.

Fernando Alonso, care a plecat de pe locul 11, a reacționat la startul fals al lui Piastri. Pentru asta, fostul campion mondial avea să primească o penalizare cu 5 secunde.

Pentru Piastri, cursa din Azerbaidjan avea să fie foarte scurtă. În cel de-al cincilea viraj, australianul a blocat o roată din față pe frânare și s-a izbit de zidul de protecție pentru a doua zi consecutivă. Acesta a fost primul abandon pentru Piastri în 2025 și un abandon care i-a pus în pericol șansele sale la titlu.

Lando Norris nu a avut nici el un start foarte bun. Britanicul a fost depășit de Isack Hadjar în primul tur și a căzut pe locul 8. Accidentul lui Piastri a neutralizat cursa cu Safety Car. Primele 6 poziții au rămas neschimbate, cu Verstappen lider în fața lui Sainz, Liam Lawson, Kimi Antonelli, George Russell și Yuki Tsunoda. Înaintea neutralizării, Lewis Hamilton a câștigat două poziții pentru a urca pe locul 10.

NORRIS, PRINS ADORMIT LA RESTART

Perioada de neutralizare s-a încheiat la sfârșitul celui de-al 4-lea tur. Max Verstappen a întârziat cât mai mult posibil restartul pe lunga linie dreaptă pentru a-și menține avantajul în fața lui Sainz. Olandezul a executat un restart foarte bun, însă mai în spate, Lando Norris a avut parte de exact opusul.

Britanicul a reacționat târziu la afișarea steagului verde și înainte de prea multă vreme a fost depășit de Charles Leclerc. Norris era acum pe locul 9, între cei doi piloți Ferrari.

Mai în față, piloții Mercedes s-au luptat pentru poziția a 4-a. Antonelli și Russell s-au duelat în primul viraj, iar britanicul a fost cel care a pierdut nu doar lupta cu coechipierul său, ci și o poziție față de Yuki Tsunoda, care a urcat pe locul 5.

Leclerc și Norris aveau să urce și ei o poziție cu o depășiri asupra lui Isack Hadjar. Francezul de la Racing Bulls a fost depășit mai târziu și de Hamilton.

LAWSON ÎNCEARCĂ SĂ ȚINĂ PASUL CU SAINZ

Max Verstappen începuse deja să-și mărească avansul față de restul plutonului. Între timp, lupta pentru locul 2 era strânsă între Carlos Sainz Jr și Liam Lawson. Neozeelandezul de la Racing Bulls s-a menținut în raza DRS a spaniolului de la Williams, însă fără să se apropie îndeajuns pentru a încerca o depășire.

Puțin mai în spate, George Russell și-a reparat greșeala de la restart și a trecut înapoi pe locul 5 cu o depășire asupra lui Yuki Tsunoda în turul 10. Japonezul avea acum în spatele său un pluton condus de Leclerc, cu Norris, Hamilton și Hadjar în spatele monegascului.

ACROȘAJ ÎNTRE ALBON ȘI COLAPINTO

Alex Albon, plecat de pe locul 19, a fost primul pilot care a intrat la boxe pentru schimbarea anvelopelor, în turul 15. Thailandezul de la Williams a ieșit pe circuit în spatele lui Franco Colapinto, însă foarte aproape de argentinianul de la Alpine. În încercarea de a-l depăși, Albon l-a atins pe Colapinto în virajul 5. Pilotul Alpine s-a răsucit și a atins zidul de protecție, însă a putut continua fără avarii semnificative.

Pentru acest incident, Alex Albon a primit o penalizare de 10 secunde.

MERCEDES SCHIMBĂ STRATEGIA

Kimi Antonelli deja se apropiase de Liam Lawson în lupta pentru podium. George Russell a stat și el aproape de coechipierul său italian și a sugerat pe radio că are anvelope mai bune pentru a încerca un atac. Antonelli a fost chemat la boxe la finalul celui de-al 17 tur și i-a permis lui Russell să urce pe locul 4.

Două tururi mai târziu, a venit rândul lui Charles Leclerc să schimbe anvelopele de la compoziția medie pe cea dură. Monegascul a revenit pe locul 12, în spatele lui Antonelli. Liam Lawson a oprit în același tur cu Leclerc. Neozeelandezul a revenit pentru scurt timp în fața lui Antonelli, înainte ca italianul să treacă de Lawson pe linia de start-sosire.

După această serie de opriri, Lando Norris a urcat pe locul 5, însă nu reușea să-i pună probleme lui Yuki Tsunoda în față.

RUSSELL URCĂ PE LOCUL 2

Oprirea lui Carlos Sainz Jr a venit în cel de-al 27-lea tur, moment în care George Russell a urcat pe locul 2. Britanicul era acum la 12 secunde în spatele lui Verstappen, care încă nu oprise la boxe. Sainz, între timp, a revenit pe locul 6, în spatele lui Tsunoda, Norris și Hamilton. Niciunul dintre cei 3 piloți nu opriseră.

Hamilton a fost primul dintre aceștia care a oprit la boxe, la finalul turului 36. Fostul campion mondial a revenit pe locul 9, în spatele lui Leclerc. În turul următor a fost rândul lui Norris să oprească. La fel ca în cursa precedentă de la Monza, Norris a avut parte de o oprire lentă, de 4.1 secunde. Britanicul de la McLaren a revenit pe locul 8, între piloții Ferrari.

Red Bull l-a chemat apoi pe Yuki Tsunoda la un tur după oprirea lui Norris. Japonezul a revenit pe locul 5, în fața lui Lawson. În schimb, pilotul de la Racing Bulls a trecut de japonezul de la Red Bull imediat după oprirea acestuia.

Cu un avans foarte mare față de Sainz, George Russell a oprit la boxe pentru anvelope noi și a revenit pe circuit în aceeași poziție.

A urmat și oprirea lui Max Verstappen, care a ales anvelopele medium pentru finalul cursei. Cvadruplul campion mondial și-a păstrat poziția de lider după această oprire.

ORDIN DE ECHIPĂ LA FERRARI

Puțin mai în spate, Norris a reușit să treacă de Leclerc pentru a urca pe locul 7. Câteva tururi mai târziu, Ferrari a emis un ordin de echipă prin care Leclerc trebuia să-i cedeze poziția lui Hamilton pentru a încerca un atac asupra lui Norris. La rândul său, britanicul de la McLaren era acum blocat în spatele lui Tsunoda.

VICTORIE PENTRU VERSTAPPEN

După 51 de tururi, Max Verstappen a bifat a 4-a victorie din sezonul 2025 și a doua consecutivă după cea de la Monza. Olandezul a câștigat cu un avans de 14.6 secunde în fața lui George Russell, care a terminat cursa pe locul 2, în ciuda unei probleme de sănătate care l-a afectat pe tot parcursul weekend-ului.

Pentru prima dată în calitate de pilot Williams, Carlos Sainz Jr urcă pe podium cu un loc 3 meritat. Acesta este primul podium pentru echipa britanică din Belgia 2021. Kimi Antonelli a terminat pe locul 4, în timp ce Liam Lawson a obținut cel mai bun rezultat din carieră, locul 5.

Yuki Tsunoda a obținut și el cel mai bun rezultat ca pilot Red Bull, locul 6. Lando Norris a trebuit să se mulțumească doar cu locul 7 și cu numai 6 puncte câștigat față de rivalul său pentru titlu. Hamilton a încheiat pe locul 8, în fața lui Leclerc și Isack Hadjar, care completează pozițiile din puncte.

În afara punctelor, Gabriel Bortoleto a încheiat pe locul 11, în fața lui Oliver Bearman (12) și Alex Albon (13). Urmează Esteban Ocon pe locul 14, urmat de Alonso (15), Nico Hulkenberg (16), Lance Stroll (17), Pierre Gasly (18) și Franco Colapinto (19). Oscar Piastri a fost singurul abandon al cursei.

25 DE PUNCTE ÎNTRE PIASTRI ȘI NORRIS

După cursa de la Baku, diferența dintre Oscar Piastri și Lando Norris a scăzut la 25 de puncte, atât cât valorează o victorie. Piastri rămâne cu 324 de puncte, în timp ce Norris are acum 299 de puncte în campionat. Cu această victorie, Max Verstappen se apropie de piloții McLaren în clasament, la o diferență de 69 de puncte față de Piastri.

George Russell este pe locul 4, cu 212 puncte, în timp ce Charles Leclerc și Lewis Hamilton sunt pe locurile 5 și 6, cu 165 de puncte, respectiv 121 de puncte.

În clasamentul constructorilor, McLaren ratează șansa de a câștiga un nou titlu mondial în Azerbaidjan. Campionatul va fi decis în următoarea etapă, care va avea loc în Singapore. Echipa britanică are 623 de puncte, însă lupta pentru locul 2 este cea mai interesantă. Mercedes a urcat pe locul 2 după această cursă și are acum 290 de puncte, cu 4 puncte mai mult decât Ferrari pe locul 3. Red Bull se apropie de această luptă și are 272 de puncte pe locul 4.

Urmează Marele Premiu din Singapore, care va avea loc în intervalul 3 – 5 octombrie.

via Formula 1

Comentarii (23)

  • Bixente
    Max Verstappen este un titan al pilotajului la cel mai inalt nivel.
    Max Verstappen poate fi pozitionat fara dubiu pe acelasi palier cu Fangio, cu Jim Clark, cu Senna, cu Schumacher.

    Ciocoflenderilor, Verstappen a reusit ieri, dupa un alt week-end fabulos, sa bifeze al 6-lea Grand Slam din prestigioasa sa cariera.

    Atentie mare, la nici 28 de ani !!!!
    Nimeni de pe fata pamantului n-a mai reusit o astfel de reprezentatie epustuflanta la o varsta atat de frageda!

    Max Verstappen este un mamut al pilotajului!


    Din pacate, sansele lui Verstappen la al 5-lea titlu mondial in 2025 i-au fost retezate inca din Austria de teroristul Kimi Antonelli.
    Kimi Antonelli trebuia de mult eliminat nu doar din F1, ci din viata sportiva a oricarei discipline, fie ea olimpica sau nu.


    Penibilul Hamilton nu se dezminte de la potlogarii, i-a ciupit lui L'échec pozitia a 8-a dupa ce a "uitat" sa-i returneze pozitia pe tocmai el a afirmat ca i-o restituie in eventualitea in care n-are marja de progres cu rivalii Ferrari.

    Senectutea e povară grea !
    8 9
  • @Bixente - ai un stil de comentat in care incepi frumos, iar apoi dai cu bata-n balta si stropesti tot ce e in jurul tau cu noroi! What's wrong with you?
    6 1
  • @Fast_and_Curious
    Să nu crezi că te cert, dar te întreb: chiar n-ai reușit să realizezi că fenomenul ăsta întâlnit deseori la el e pe puțin spus o boală? Orice i-ai zice și i-ai face nu l-ar schimba deoarece "sângele apă nu se face". Ăsta cu Crashtappen-ul lui, pot spune pe puțin că îl egalează pe "fariseul" de Becali cu credința lui.
    Ce rost are să te legi de ăștia să-ți consumi energia cu astfel de "specii" când sunt sigur că știi și tu prea bine că "dacă te cobori la nivelul câinilor riști să fii mușcat de aceștia"?
    Ăsta e precum niște politicieni (nu le dau nume) care fie se folosesc de alte nume, crezând/sperând că așa vor crește în valoare, și care dacă jurnaliștii nu le-ar mai da nici pic de atenție (fără microfoane sau camere la ei) ăștia n-ar mai însemna nimic în țara asta.
    Dar hai să nu schimbăm subiectul, să nu trecem în politică, sfatul meu final este să-l lași în pace că știi vorba aia: "tăcerea e cea mai bună replică adusă prostului".
    Toate cele bune îți doresc!
    5 6
  • Bixente
    @Fast_and_Curious

    Cine sustine astazi ca Verstappen mai are sanse la titlul mondial al pilotilor(2025) certifica ca n-are pic de compatibilitate cu ofertanta dar atat de exigenta disciplina F1.

    Formula Unu nu-i oină, ci o competitie sofisticata care se adreseaza persoanelor cu un intelect peste medie.

    Kimi Antonelli este casapul acestui sezon.
    Kimi Antonelli a anihilat orice urma de suspans pentru a doua jumatate a sezonului.
    Kimi Antonelli este gâdele a tot ceea ce-ar trebui sa reprezinte comportamentul cuviincios etalat pe pistele de concurs, iar cand aceasta atitudine barbara vine tocmai din partea unui rookie, fii convins, lucrurile sunt scapate de sub orice control.

    Tocmai de aceea, pentru mine sunt intrunite toate elementele necesare care converg spre unicul verdict:
    Kimi Antonelli este un terorist.
    0 5
  • Eu unul cred că Max mai are şanse (mici cei drept) dar mai are. Mai sunt 7 etape deci 175 de puncte, diferenţa e de 69. Spre final poate exista o tensiune între Norris şi Piastri transpusă într-un acroşaj, oricare poate fi acroşat de alt pilot, se poate defecta monopostul (sigur că şi a lui Max). După schimbarea lui Cristian Horner monopostul RBR s-a îmbunătăţit vizibil, iar cei de la ML cred că au sistat dezvoltarea actualei maşini.
    2 1
  • La Remontada!!!
    Cred ca va fi cam greu totusi, sunt multe curse diferite ca vreme, temperaturi, altitudine, track configuration, etc, va fi greu pt RB sa domine chiar in toate, chiar si cu unul din cei mai buni piloti ever aflat la ani lumina de restul.
    3 1
  • Breaking News!
    Red Bull Racing a anunțat despărțirea oficială de Christian Horner, după ce a ajuns la un acord cu acesta privind rezilierea contractului încă valabil. Britanicul în vârstă de 51 de ani, care ocupa funcțiile de team principal (director) și CEO la Red Bull Racing, a primit în jur de 60 de milioane de euro.

    Practic, salariul aferent tuturor celor 5 ani de contract rămași!
    (BBC)
    2 0
  • Flavio Briatore
    "Generația actuală de piloți din F1 nu are stofă de campioni.
    Din generația actuală doar Max Verstappen imi aduce aminte de adevăratele „forțe ale naturii” precum Michael Schumacher sau Fernando Alonso.

    Atunci când mă uit însă la actuala grilă de start, ridic din umeri și spun că în afara lui Max Verstappen (n.r. din generația tânără) nu mai observ pe nimeni capabil să facă lucruri fantastice precum Schumacher, Alonso.

    Acum? Îl scoți pe Max și restul… (n.r. ridică din umeri)”
    Consistența le lipsește în primul rând piloților din zilele noastre.
    Un singur pilot din prezent are stofă de campion: Verstappen.

    Restul sunt talentați, dar par totuși departe de standardele epocii lui Michael Schumacher."

    (f1 oversteer.com)
    0 2
  • A știut cum să-și negocieze contractul. Genul de contract pe care îl avea Pițurcă care primea sume mari in caz de reziliere chiar dacă echipa retrograda. RBR era pe 4 la constructori fără șansă la locul 1 ( aș zice 2 sau 3).
    1 0
  • Max Verstappen Song
    https://youtu.be/mS41bHNw1WI?si=5ovUsDA1qaq5cmme
    0 0
  • Fraților, "sănătosul ăsta la cap", susține că al lui Crashtapen "este un titan" al F1 (poate a vrut să scrie "tiran" dar l-a corectat telefonul) și că "poate fi poziționat fără dubiu pe același palier cu Fangio, cu Jim Clark, cu Senna, cu Schumacher."
    Nu-l agreez pe Hamilton, dar i-aș spune zăpăcitului ăstuia să-mi arate și mie ce alt pilot de-a lungul istoriei a acestui sport, a putut în ultimul tur să ia o mulțime de viraje, să termine cursa și s-o câștige precum a făcut-o britanicul în Silverstone în 2020! Olandezul mai mult ca sigur și-ar fi acuzat (pe puțin, poate chiar și înjurat) echipa și ar fi tras monopostul pe dreapta.
    Și am mai văzut într-un videoclip (nu-mi aduc aminte de pe ce circuit era și-n ce an) cum Hamilton a plecat de pe ultima poziție, în cursa de sprint a ajuns până pe 8, iar Duminica în cursă, plecând de pe acea poziție câștigată, le-a recuperat pe toate celelalte și a câștigat în final cursa. Să-l văd și eu pe olandez demn de o așa performanță!
    I-aș sugera să studieze și el această pagină a Automarket-ului și să nu mai compare un așa olandez cu așa mai renume în F1 că practic nu face altceva decât să îi subestimeze și să le păteze imaginea!
    https://www.automarket.ro/stiri/recordurile-inedite-ale-formulei-1-2234.html
    3 0
  • Lewis Hamilton
    „A fost o decizie proastă din partea mea.
    Imi asum responsabilitatea, însă afirm că am încercat să ma las depășit de Leclerc in ultimul tur.

    Practic am ridicat piciorul [de pe accelerație] în ultima linie dreaptă și chiar am frânat, dar el a ratat la 4 zecimi. A fost o decizie prostă din partea mea. Îi voi prezenta scuzele mele lui Charles.”

    ( Reuters)
    0 0
  • FanF1 Bixente nu-l agreează pe Hamilton. De fapt toţi suntem subiectivi atunci când ne plac sau nu ne plac anumiţi piloţi.
    Un lucru e cer însă, Hamilton a fost un pilot foarte bun, dar în prezent ... e sub Leclerc, iar anul trecut sun Russell (rezultatele vorbesc).
    Hamilton a câştigat o singură dată titlul la piloţi cu o maşină ce nu a fost pe locul 1 la constructori (ML 2008 când a fost pe 2 la constructori), iar Max de 2 ori 2021 şi 2023 (când RBR a fost pe 3 la constructori).
    5 0
  • @Nică, te susțin!
    1 0
  • Citi comentariul meu de la 11:45 și am realizat că uitai să menționez că ce făcea Hamilton în 2020 pe Silverstone în ultimul tur o făcea cu pană de cauciuc.
    1 0
  • Bixente
    @Nică
    Toata consideratia pentru tine.
    De la departare se observa ca stapanesti detaliile.

    Incearca, pe cat posibil, sa-l introduci/educi in tainele eruditei competitii si pe @FanFotbal sau @FanOină, fiindca FanF1 n-are cum sa fie.
    Ai constatat doar, etaleaza un strabism intelectual pe disciplina F1 care nu numai ca-i de toata jena, dar impune oferirea de compasiune in doze apreciabile.
    1 4
  • :))) Tind să cred că Einstein numai în ciuda unei clarviziuni cu Bixente a spus că două lucruri sunt infinite pe lumea asta: universul și prostia omeneasca, iar de cea de-a doua e absolut sigur. :))))
    4 0
  • Bixente
    Max Verstappen respira racing 24/7 !!!

    Ciocoflenderilor, s-a confirmat oficial că Max Verstappen își va face debutul în cursa GT3 pe Nordschleife în acest weekend, în cadrul Nurburgring Endurance Series (NLS).

    Cvadruplul campion mondial de Formula 1 va împărți un Ferrari 296 Emil Frey cu Chris Lulham în cursa de patru ore de sâmbătă.

    Acest lucru se întâmplă la doar două săptămâni după ce Verstappen a concurat cu un Porsche Cayman GT4 restricționat în NLS pentru a obține o licență specială care îi permite să concureze în GT3 pe „Iadul Verde”.

    Verstappen a primit licența, ceea ce înseamnă că va ținti pentru prima dată spre victoria la clasamentul general, ca parte a unei mișcări așteptate încă de la apariția sa în GT4.

    Max Verstappen este zeul pilotajului !!!



    In acest ragaz de la F1, oare cu ce-si ocupa timpul Hamilton ?
    Hamilton se joaca cu Roscoe, aceasta fiind singura activitate pe care o mai poate onora.

    Hamilton nu-i doar o amintire, ci a devenit, cu acte in regula, tocmai amintirea unei amintiri.
    0 3
  • Statisticianu'
    POATE MAX VERSTAPPEN SĂ CÂȘTIGE TITLUL ÎN 2025?

    Decalajul față de Piastri ar trebui să fie imposibil de redus, având în vedere ritmul intrinsec pe care îl are McLaren. Nu a fost la fel de rapid la Monza sau Baku, dar urmează câteva circuite cu forță de apăsare mare, care au o notă de papaya peste tot, cum ar fi Singapore, Qatar și, probabil, Mexic.

    Cu șapte runde rămase de parcurs, F1 mai are puțin peste 29% din sezon.
    Punctele maxime disponibile pentru orice pilot sunt 199: șapte victorii în Grand Prix însumând 175 de puncte, plus cele 24 de puncte pentru câștigarea celor trei sprinturi.
    Decalajul dintre Verstappen și Piastri este în prezent de 69 de puncte, ceea ce echivalează cu 34% din scorul maxim disponibil.

    Să comparăm asta cu o altă victorie din urmă: Kimi Raikkonen în 2007.
    Punctajul comparabil de 29% (cam, de fapt 29,4%) corespunde punctului în care mai erau cinci curse rămase într-un calendar de 17 curse.
    Raikkonen era la 16 puncte în spatele lui Lewis Hamilton , o diferență care pare mică astăzi, dar mai degrabă o prăpastie în vechiul sistem de 10 puncte pentru o victorie. Mai erau 50 de puncte, așa că deficitul lui Raikkonen valora 32% din scorul maxim disponibil.
    Acum, acea diferență de 2% între cele două procente ar putea corespunde avantajului de un singur punct al lui Raikkonen față de duetul McLaren din acea vreme și demonstrează că Verstappen are o sarcină mai dificilă în față pentru a recupera deficitul.

    Aceste date ar trebui luate cu mai mult scepticism, deoarece se bazează în mare măsură pe disciplina modernă de selecție selectivă a cifrelor pentru a demonstra un punct de vedere.
    Ideea este că diferențe comparabile au fost reduse și inversate.
    Iar Verstappen poate face acest lucru, dacă McLaren-ii continuă să se împiedice de ziduri, unii de alții sau de obstacole similare create de ei înșiși.

    Ideea este că McLaren sau piloții săi nu au demonstrat niciodată în această campanie că sunt capabili să piardă brusc atât de multe puncte în foarte puține runde.
    Baku a avut rezultate slabe în ambele runde, dar a fost doar a doua oară în 2025 când echipa lideră a campionatului nu a terminat pe podium – Canada fiind cealaltă.

    Și Verstappen are nevoie ca McLaren să nu termine pe podium în majoritatea curselor pentru a-și menține speranța vie. Cu toate acestea, Piastri și Norris sunt suficient de solizi pentru a rămâne consecvenți în restul anului, ceea ce ar împiedica acest lucru să se întâmple.
    După cum am mai spus, multe dintre pistele rămase se potrivesc bine lui McLaren, așa că cum naiba va rata vreunul dintre piloții săi această oportunitate de aur?
    1 0
  • FRANCE 24 INFO
    ROMAIN GROSJEAN VA REVENI ÎN ECHIPA HAAS DE F1 LA TESTELE DE LA MUGELLO

    Romain Grosjean va pilota monopostul de Formula 1 al lui Haas [MY 2023] la Mugello vineri, marcând prima sa cursă cu monopostul de F1 de la oribilul accident de la Marele Premiu al Bahrainului din 2020.

    Deși Grosjean urma să marcheze revenirea la mașinile de F1 cu o cursă pe Circuitul Paul Ricard într-un Mercedes în 2021, restricțiile COVID au dus la anularea acestei etape.

    La patru ani după ce aceste planuri au fost eșuate, Grosjean se va întoarce în șa cu fosta sa echipă într-o rundă de testare a mașinilor anterioare; el va conduce VF-23 pilotată de Nico Hulkenberg și fostul său coechipier Kevin Magnussen .
    0 0
  • RM Sotheby's
    Avem onoarea sa scoatem la licitație un Porsche 911 GT2 RS Clubsport rar, exclusiv pentru circuit, deținut, semnat și folosit pe circuit de Max Verstappen.

    Mașina face parte dintr-o serie de 200 de mașini GT2 RS Clubsport destinate exclusiv circuitelor, construite exclusiv pentru a fi utilizate pe pistă, iar valoarea estimată este între 550.000 și 650.000 de dolari.

    Construit pe baza generației 991, 911 GT2 RS, modelul Clubsport a fost dezvăluit alături de 992 911 la Salonul Auto de la Los Angeles din 2018. Dezvoltat pe pista de testare de la Weissach, acesta vine cu un sistem de evacuare îmbunătățit care creează o creștere a puterii, precum și cu un șasiu reglat pentru o performanță mai bună pe pistă.
    Porsche descrie acest model ca fiind „cea mai puternică mașină sport GT, neomologată pentru stradă, destinată clienților pe care am construit-o vreodată”.

    Pilotul olandez a achiziționat această mașină în august 2019 cu un set suplimentar de roți și un pachet de piese de rezervă. Potrivit casei de licitații, mașina a primit asistență pentru zilele de circuit din partea echipei olandeze GP Elite, care a avut grijă de ea între cursele lui Verstappen.
    GP Elite are o reputație solidă pentru munca sa la Porsche-uri, echipa însăși participând la cursele cu propriile mașini în Carrera Cup și Porsche Mobil 1 Supercup.

    A fost pilotat pe circuite precum Circuit de Barcelona-Catalunya în ianuarie 2020 de Verstappen și tatăl său, Jos, și a fost inclus în filmările miniseriei olandeze Max Verstappen: Whatever It Takes .

    Pilotul Red Bull a semnat mașina în trei locuri: pe bordul din partea pasagerului, în compartimentul motorului și pe capota frontală. Numele său poate fi văzut și pe bordul digital, alături de cel al managerului său, Raymond Vermeulen. O fotografie cu Verstappen semnând mașina va fi, de asemenea, inclusă în vânzare.

    Importată din Belgia în Statele Unite în 2022, mașina nu a mai fost folosită de atunci, conform anunțului, fiind ținută într-un depozit static.

    Deși performanța și proveniența mașinii sunt suficiente pentru orice cumpărător de pe piață, legătura sa cu Verstappen este pur și simplu cireașa de pe tort.
    0 0
  • @Statisticianu' Nu spun că Max va caştiga campionatul, ci doar că are şanse (poate trebuia menţionat că înainte de Monza RBR a venit cu o podea nouă aşa că dpmdv potenţialul maşinii pe ultimele circuite în comparaţie cu ML este unul necunoscut), poate că va fi foarte importantă tăria de caracter, sunt aşa de multe necunoscute. Vom vedea .
    Sunt însă aproape sigur de un lucru, Max nu va termina pe 3.
    0 0
  • Statisticianu'
    @Nică

    "Locul doi este primul care pierde." - Ayrton Senna [triplu campion mondial]
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru