Ferrari F150 - urmaşul lui Enzo va avea 950 de cai şi va costa 1.2 milioane de euro

de Bogdan Mirică
Joi, 31.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a organizat un eveniment privat pentru a dezvălui clienţilor săi noul F150, urmaşul lui Enzo. Supercarul va dispune de 950 de cai şi va fi prezentat publicului larg la Salonul de la Geneva.

Ferrari îşi respectă clienţii dispuşi să plătească sute de mii de euro pentru un model produs la Maranello. Tocmai de aceea constructorul italian organizează evenimente private speciale pentru cei care au în garaj unul din produsele sale. Scopul este acela de a face cunoştinţă, înaintea tuturor, cu viitoarele modele.

În aşteptarea unui înlocuitor pentru Enzo, programat să debuteze chiar luna viitoare, în cadrul Salonului Auto de la Geneva, Ferrari a organizat săptămâna aceasta un eveniment special la Maranello. În prim plan s-a aflat, după cum aţi intuit, chiar urmaşul lui Enzo, botezat cu numele de cod F150.

Deşi nimeni nu a aflat numele versiunii de serie, alte informaţii au ieşit la iveală, mulţumită celor prezenţi la eveniment.

Esential 950 de cai putere va oferi viitorul Ferrari F150.
370 de km/h va fi viteza maximă pe care o va putea atinge Ferrari F150.
499 de exemplare Ferrari F150 vor fi construite.
1.2 milioane de euro va costa cel mai nou supercar Ferrari.
3 secunde vor fi necesare pentru a atinge 100 de km/h, în cazul lui Ferrari F150.
Se pare că sub caroseria creată integral din fibră de carbon se va ascunde un motor V12, complet nou, creat la Maranello pentru a produce un sunet similar maşinilor de Formula1.
Unitatea cu 12 cilindri va fi capabilă să producă 800 de cai putere, la care se vor adăuga alţi 150, oferiţi de un sistem KERS, similar celui folosit în Marele Circ.

Aşadar, F150 va fi gata să livreze 950 de cai. Motorul garantează o turaţie maximă de 9500 rpm şi un cuplu motor generos, disponibil chiar de la 1000 de rotaţii. Resursele sunt printre cele mai generoase oferite de un supercar de serie şi garantează un sprint de la 0 la 100 de km/h în 3 secunde. Şi mai impresionant este sprintul de la 0 la 200 de km/h, realizat în 7 secunde. Viteza maximă se va opri la 370 km/h.

Cum era şi normal, F150 a înregistrat deja cel mai bun timp din istorie pe circuitul de testare de la Maranello, cu Fernando Alonso în spatele volanului. Premizele sunt bune chiar şi pentru un record pe Nurburgring.

Caroseria din fibră de carbon, precum şi utilizarea kevlarului pentru podeaua plată vor face ca masa totală să nu depăşească 1280 de kilograme, incluzând aici şi cele 150 de kilograme ale sistemului auxiliar electric. Dacă cifrele se confirmă, inginerii din Maranello care au găsit soluţiile de reducere a masei sunt într-adevăr de apreciat.

Pentru a putea ţine în frâu exuberanţa celor 950 de cai, Ferrari va oferi un sistem de frânare extrem de performant, ce va putea opri supercarul de la 200 de km/h în doar 115 metri, ajutat şi de eleronul electric ce acţionează ca o frână aerodinamică.

Noul Ferrari F150 va atrage, probabil, atenţia întregului public de la Geneva.

Doar 499 de exemplare vor fi construite, fiecare cu un preţ de 1.2 milioane de euro. Primele livrări ale supercarului suprem din Maranello vor începe abia în luna decembrie a acestui an.

via carscoop

Comentarii (7)

  • Una-i sa iei foc intr-o Dacie (putin probabil), alta-i sa iei foc intr-o masina de 1,2 mil Eur (destul de probabil).
    13 31
  • va trece ca painea calda, mai ales in romania :)),astea nu sunt masini sunt visuri,masini detinem noi muritorii de rand
    29 2
  • va trece ca painea calda, mai ales in romania :)),astea nu sunt masini sunt visuri,masini detinem noi muritorii de rand
    14 1
  • E o masina slaba fata de nissan gtr. Nu poate sa accelereze la 100km/h sub 3 secunde. Chiar daca lasa nissanul in praf dupa alte 2 secunde, cel mai mult conteaza 0-100km/h.

    In plus amarasteanul de pe Ferrari n-o sa stie nicioadata sa stea cu coatele in ulei la coltul blocului s-o modifice la peste 1500 CP. Si nici nu-si duce pitipoanca pe circuit sa-i sara sanii din sutien pe la curbe. Nah, nissan e king-u' mancatias.
    9 30
  • probabil vreti sa spuneti ca va avea un KERS asemanator celui din F1... nu similar... confundati termenii
    2 1
  • Care este diferenta intre similar si asemanator?
    0 1
  • hellboy
    @ Calingura, consulta dex-ul pt a observa ''mica diferenta'' intre similar si asemanator.
    Brava Ferrari
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru