Dacia Bigster, pe lista finaliștilor pentru premiul Mașina Anului 2026 în Europa

de Tiberiu Safta
Vineri, 31.10.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Organizatorii concursului Mașina Anului în Europa au publicat lista cu mașinile finaliste care se luptă pentru premiul suprem în ediția din 2026. Pe lista finaliștilor se numără și Dacia Bigster.

Cei 60 de membri ai juriului care alcătuiesc concursul Mașina Anului 2026 în Europa au anunțat oficial lista mașinilor finaliste care se vor lupta pentru titlul suprem de anul viitor. Lista modelelor finaliste include nu mai puțin de 7 modele noi.

Printre mașinile care intră în lupta pentru premiul Mașina Anului 2026 în Europa este și Dacia Bigster. Noul SUV de dimensiuni compacte, lansat pe piață în primăvara acestui an, a fost selectat de membri juriului din cele 35 de modele participante la ediția actuală.

Pe piața noastră, Dacia Bigster este disponibil cu 4 motorizări, dintre care două sunt cu tehnologie mild-hybrid și celelalte două sunt hibride. Anumite versiuni pot fi alimentate și cu GPL. În România, Dacia Bigster are un preț de pornire de 23.150 euro la momentul redactării.

Dacia Bigster se va bate pentru premiul Mașina Anului 2026 în Europa cu alte 6 modele. Lista finalistelor mai include următoarele modele: Renault 4 E-Tech, Fiat Grande Panda, Citroen C5 Aircross, Mercedes-Benz CLA, Skoda Elroq și Kia EV4.

Toate cele 7 modele finaliste vor fi testate de membri juriului pe un circuit de teste din Spania.

Pentru câștigarea premiului cel mare, fiecare jurat va putea acorda câte 25 de puncte, cu un maxim de 10 puncte pentru fiecare mașină. Fiecare membru al juriului va trebui să voteze cel puțin 5 din cele 7 modele finaliste.

Câștigătorul premiului Mașina Anului 2026 în Europa va fi anunțat oficial în 9 ianuarie 2026, în cadrul Salonului Auto Internațional de la Bruxelles.

via COTY

Comentarii (8)

  • Niste habarnisti.
    O mașină eftina nu poate fi o mașină premiată.
    Premiezi ce, low costul in loc sa premiezi performanta inovația sau siguranță. Din punctul meu de vedere n au decât să ia premiul și să și l bage unde nu intra lumina zilei
    0 7
  • Noroc că ei sunt mai deștepți decât tine.
    5 2
  • @Matei
    Cred ca era ironic, dar te-ai grabit din nou sa faci pe cineva prost...
    2 6
  • Sau poate știu ce scrie de obicei și am eliminat posibilitatea unei ironii.
    6 2
  • @Matei
    Din nou, sa presupui nu inseamna sa ai dreptate
    1 4
  • Evident. E o părere personală.
    2 1
  • Cineva zicea despre Duster că e ”dacie de 30k”.
    Tot cineva zice de Bigster că e mașină ieftină.

    Singurul punct comun în fractura asta logică e disprețul față de marca Dacia.
    În mintea unora numai asocierea cu ”brendurile” valoroase aduce recunoaștere iar mărcile proprii de ”săraki” trebuie ferite și ascunse cu rușine maximă.
    Astea sunt năravuri de oameni care probabil au mai multe prejudecăți decât cunoștințe, care nu apreciază tehnica fiabilizată de la Renault asociată cu un design util și atractiv într-un pachet avantajos și pentru client și care vor prefera mereu o vechitură REcunoscută cu aere.

    ”What makes a Car of the Year?
    [...] Technical innovation and value for money are particularly important factors.”
    https://www.caroftheyear.org/our-spirit.php
    4 0
  • Mai toate câștigătoarele acestui premiu n-au fost mașini scumpe, din lista pe acest an Mercedes CLA este de departe cel mai scump, dacă se păstrează tradiția, 100% nu va câștiga, ar fi ceva extraordinar să câștige Bigster, cred că Renault 4 are prima șansă totuși, ar da mai bine o electrică de oraș, pentru tot trendul actual .
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru