Feedback

Germania obligă toate benzinăriile să instaleze stații pentru încărcarea mașinilor electrice

Publicat Vineri, 05.06.2020
de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Comenteaza 11
Germania obligă toate benzinăriile să instaleze stații pentru încărcarea mașinilor electrice - Poza 1
Germania va obliga toate benzinăriile să instaleze stații de încărcare pentru mașini electrice, ca parte a planului de a reduce temerile cu privire la autonomie. În Germania sunt în prezent peste 14.000 de benzinării.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Germania a anunțat în această săptămână un pachet de sprijin în valoare de 130 de miliarde de euro pentru industria auto, în special pentru dezvoltarea de mașini electrice.

Printre măsurile adoptate de autorități se numără și obligarea tuturor benzinăriilor să instaleze stații de încărcare pentru mașinile electrice. În prezent, în Germania există 14.118 benzinării, potrivit datelor oficiale raportate de ADAC.

Statul german a adoptat această măsură cu scopul de a reduce temerile potențialilor clienți cu privire la "autonomia redusă" oferită de mașinile electrice, în ciuda faptului că numeroase modele de pe piață oferă în prezent autonomii de până la 500 de kilometri.

Anul trecut, doar 1.8% dintre mașinile vândute în Germania au fost electrice, însă cota de piață a crescut la 3.3% în luna mai a acestui an.

Trendul de a instala stații de încărcare pentru mașini electrice la benzinării este în stadiu incipient și în România. De exemplu, OMV Petrom a anunțat încă din luna februarie că va instala astfel de stații în 30 de benzinării din România și Bulgaria pe parcursul următorilor doi ani.

Pe lângă noua măsură, Germania a anunțat de asemenea un bonus de 6.000 de euro pentru achiziționarea de mașini electrice care costă mai puțin de 40.000 de euro, la care se va adăuga un bonus de 3.000 de euro acordat de producător. Până acum, bonusul pentru mașini electrice era de 4.000 de euro indiferent de prețul mașinii.

Via Automotive News


Comentarii (11)

  • Alex Leibovici
    Oare staţiile de benzină au fost şi ele iniţial înfiinţate din ordin de la guvern? Sau au apărut pentru că exista cerere ?
    Faptul că guvernul impune, înseamnă că de fapt nu există cerere pentru încărcarea maşinilor electrice, iar guvernul vrea să stimuleze artificial vânzarea maşinilor electrice.
    15 11
  • Normal! In orice țară cu apă caldă un guvern responsabil se ocupă de bunăstarea cetățenilor și indică direcția în care va merge societatea. La noi, de treizeci de ani încoace prioritățile sunt pensiile speciale și cum să-și facă plinul pentru ei și tot neamul.
    12 8
  • Alex: Se poate face un Tiguan 2009 4x4 sa fie 4x2? Raspunde
  • Pai si cu dieselurile cum ramane? Ajung prim Romania cat mai repede,ca avem nevoie:)
    7 4
  • Imposibil de inteles incapatanarea cu care se impun aceste prostii pe gatul clientului. Pur si simplu e incredibil de ce sunt capabili politicienii. Asta e amestec guvernamental in piata libera. De ce trebuie stimulate cu sume de mii de euro din bani de la buget si obligate companii private sa creeze infrastructura pentru ca asa vor niste politicieni? De ce nu e lasata piata sa se dezvolte natural si producatorii sa vina cu masini electrice bune si ieftine, moment in care vor demara vanzarile de la sine, daca cineva va dori aceste masini. Am prieteni/cunoscuti in Germania, germani, care pur si simplu nu inteleg ce e cu isteria asta cu masinile electrice. Stiu cu totii foarte bine ca nu si-ar lua asa ceva pentru ca pur si simplu nu merita. Incredibil ce se petrece...
    9 9
  • Eu as zice sa nu oblige benzinariile, ca nu e corect.
    Sa ia exemplul Norvegiei, Olandei la vanzarea masinilor: pune niste taxe din alea frumoase de cate 10-15000 Euro pentru achizitionarea dieselurilor noi si inca 2000 Euro pe an taxa de drum si apoi sunt liberi oamenii sa aleaga :))
    Da' Germania cand impune si limita de viteza pe autobahn ??? Ca la 200-250 km/h e intr-un fel poluarea si la 100-120 km/h e altceva :))
    9 9
  • Ce sifonati sunt romanii nostrii cu peptul ca otelu'. Cum identifica ei raul din Europa ca niste oameni mari. Acesti Tanta si Sandel cu pretentii de "Guardians of the Galaxy".

    Pfff....uite unde statea miezul !
    11 4
  • andrei
    pai problema nu e la masini electrice, electrice sunt si unele sunt si la preturi ok. problema e ca lumea nu vrea sa isi complice viata in conditiile in care e problema cu incarcarea. iar la nemti e totusi mica, multi stau la casa. au unde incarca. dar intr-un oras ca bucurestiul, chiar nu vad cum sa incarci des daca nu ai statii multe. iar a le pune la benzinarii mi se pare foarte ok. acolo le-as fi pus si eu.

    singura chestie e ca eu ma asteptam sa inceapa benzinariile sa faca asta de la sine, nu sa vina guvernul si sa oblige companii private sa construiasca asa ceva. in privinta faptului ca sunt bani publici, hai sa nu ne mai amagim, nu ne intreaba nimeni cum vrei sa fie cheltuiti banii publici la orice cheltuiala. cand guvernul salveaza nu stiu ce banca, care insa se ocupase de magarii, credeti ca populatia ar fi de acord? ma indoiesc. sau cand ajuta anumite categorii de populatie?

    e imposibil sa sprijni o industrie sau o economie din care sa beneficieze toata populatia, pentru simplul motiv ca nu toti au aceleasi nevoi.
    4 1
  • Recuperarea vanzarilor de masini noi nu se va putea realiza doar cu electrice, se arunca cu bani la greu, dar lucrurile nu se misca cum vor unii, restrictiile impuse modelelor clasice vor face ca piata sa scada si mai mult.

    In Germania, cu toate ca in luna mai au fost deschise toate reprezentantele, vanzarile sunt pe minus cu 50%, nu stiu cum se crede ca industria auto isi poate reveni doar cu electrice.

    Sa impuna taxe de mii de euro la motoare termice daca vor sa se inchida fabrica dupa fabrica.
    11 3
  • @dan_grc. Foarte corect ati spus. Sper sa nu vina vremea cand toti vor tine cu dintii de masinile "clasice" pe care le au deja.
    4 4
  • Eu locuiesc in Germania si vad foarte putine electrice. Cei cu care am vorbit nu le vad rostul atata timp cat au autonomia mica si, mai nou distanta pana la o statie de incarcare este foarte mare deoarece tot mai multi germani se muta din oras in mediul rural satui fiind de aglomeratie si de invadatori (ba invaluiti, ba cu fuste largi etc)
    Diesel-uri inca se vand si nu au nici o problema cu ele......au si uitat cum arata un diesel cu euro 3 sau 4
    Eu consider ca pasul firesc erau hibridele si apoi full electrice.....
    Cat despre incarcatul la casa, nu e simplu.....reteaua electrica nu suport sa incarci o masina electrica. O electric nu e masina de spalat.
    0 0
  • .....;ucrez in fabrica de automotive......si mai mult stam in somaj tehnic pentru ca nu se vand masini. Punct! Guvernul a stiut sa dea amenzi pentru diesel gate (cu toate ca si guvernul a fost partas cand a impus niste norme prea drastice) iar acum se incapataneaza sa nu ajute cu nimic producatorii (o reducere de TVA de la 19 la 16% este insuficienta)
    Nemtii nu isi iau masina cu banii jos. Totul e in rate sau leasing......asa ca 3000 sau 5000 diferenta la o masina inseamna foarte putin ca rata lunara
    da, e usor de criticat dieselul, benzina....diesel-gate-ul dar cu toate acestea...aici aerul e mai curat in orase decat la noi la Sinaia.
    Inainte nemtii isi schimbau masinile pentru ca ea un obicei....acum care ar fi justificarea sa schimbi o masina de 3-4 ani? Economia nu porneste, fabricile lucreaza o saptamana si apoi se inchid iar.....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru