Feedback

GM închide cinci fabrici din SUA, Tesla le cumpără: "E posibil să preluăm noi câteva dintre acestea"

Publicat Duminica, 09.12.2018
de Mircea Meşter
Comenteaza 8
GM închide cinci fabrici din SUA, Tesla le cumpără: "E posibil să preluăm noi câteva dintre acestea" - Poza 1
Elon Musk se pregătește de o creștere serioasă a volumului de mașini produse de Tesla, iar în acest sens vrea să preia "mai multe" dintre fabricile americane la care GM renunță în 2019 în urma unui plan de restructurare a companiei.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
După ce General Motors a anunțat un plan de restructurare care include închiderea a cinci uzine de producție din Statele Unite în 2019, Elon Musk susține că este posibil ca Tesla Motors să achiziționeze "mai multe" astfel de fabrici pe care să le convertească în situri de producție proprii. Cele cinci fabrici vizate se află în statele Ohio, Maryland, Michigan și Ontario, iar odată cu eliminarea acestora din portofoliu GM va renunța și la 15% din forța de muncă pe care compania o deține în SUA.

Conform planului General Motors, mai multe modele din actualul portofoliu al companiei urmează să dispară și ele, locul acestora urmând să fie luat de o gamă de mașini electrice. Mutarea a fost lăudată de Musk:

"Scopul Tesla este de a sărbători nașterea vehiculelor electrice, a transportului sustenabil și de a ajuta mediul: aceasta este cea mai serioasă problemă cu care se confruntă umanitatea", a declarat Elon Musk într-un interviu TV difuzat în SUA.

În cazul în care preluarea uzinelor va avea loc, Tesla nu se va afla la prima astfel de mutare. În 2010, compania americană a cumpărat fabrica din Fremont, California cu 42 de milioane de dolari de la Toyota și GM, care anterior au produs modele pe platforme comune în acest sit de producție.

via Fortune


Comentarii (8)

  • Extraordinar, mirobolant, fabulos, ce să zic…

    Măi genii pustii din RenCen, ȋnchideți tot ce vreți și ce “trebuie”, ȋn spiritul “noilor vremuri”, și facilitați misiunea Muskoiului, căci un lucru este sigur și anume că, la Judecata de pe urmă, “instanța” prin dreptul căreia veți compărea va fi formată de: William Crapo Durant, Frederic Latta Smith, David Dunbar Buick, Ransom Eli Olds, Louis-Joseph Chevrolet, Charles Franklin Kettering, Alfred Pritchard Sloan, Charles Erwin Wilson, Edward Nicholas Cole, frații Fisher, Harley J. Earl, William L. Mitchell, Zora Arkus-Duntov, John DeLorean ș.a.

    Nu mi-aș dori să fiu ȋn locul niciunuia dintre voi…
    9 23
  • @Inexorabil ... esti un idiot.

    La subiect... Musk este probabil cel mai hulit vizionar al vremurilor noastre, dar cu siguranta unul din oamenii care încerca sa intarzie daca nu sa previna auto-distrugerea rasei umane.
    Chiar daca poate parea doar o miscare de business, cu siguranta va prelua si o parte din forta de munca din acele fabrici si astfel salva mii de locuri de munca si familii si comunitati ...
    Ii urez un viitor strălucit si sper sa ajungă președintele Statelor Unite in locul Portocalei Mecanice.
    20 8
  • Fanica: Ulei cutie viteze Honda HR-V/GH2, 4x4 Raspunde
  • hazard
    e tare Musk. Am tot respectul pentru el, mai ales cand am auzit ca vrea sa plece de pe pamant, sa scape de prosti, tocmai pe Marte. As fi facut la fel in locul lui...
    7 2
  • Că tare te doare pe tine, ȋn adâncul sufletului tău (dacă ar exista vreunul…adâncul, vreau să spun), soarta disponibilizaților lui NGMCO. Nu poți dormi noaptea de grija lor sau ce? De altfel, solidaritatea “soft” reprezintă una dintre trăsăturile definitorii ale “omului nou”.

    Dacă ajungi să echivalezi o istorie atât de palpitantă – precum cea a automobilului bazat pe motorul cu ardere internă – cu “distrugerea omenirii”, atunci…se lasă noaptea (știi tu din ce punct de vedere).

    PS. Dar chiar și ȋn bezna spirituală de astăzi, tot poate fi aprinsă câte o lumină, de pildă aceea care relevă, fără drept de apel, că “monștrii” care (ȋncă) merg cu combustibili fosili asigură acele transporturi indispensabile din societatea modernă de pe urma cărora trăiește (pur organic) și “răsculatul” Alex...Moravuri grele, de!
    8 19
  • Nu mai inteleg nimic,de cativa ani tot i se canta prohodul Teslei,tot aud ca e iminent falimentul iar acum citesc ca GM care e cu un picior in groapa o sa aiba fabrici preluate de Tesla.
    14 4
  • Pentru că este un site auto, vorbim de Tesla și aici putem să cârcotim cât vrem. Vorbind despre Elon Musk însă, pot spune atât... GURA!

    Cu SpaceX a făcut ceva ce nici nu se putea imagina acum 20-30 de ani în domeniul lansatoarelor spațiale.
    Nu numai că a ajuns tehnologic (și în anumite aspecte a depășit) coloșii statali (NASA și Rosskosmos), dar a depășit și conglomeratul comercial (ULA) al complexului militar-industrial format din Boeing și Lockheed Martin.

    Numai dacă adunăm veniturile din anul 2017 ai acestor doi coloși: Boeing -93,39 miliarde USD și Lockheed Martin 51,05 miliarde USD și o să vedeți cu ce putere financiară și tehnologică concurează SpaceX al lui Elon Musk.

    Chiar și dacă Tesla ar da faliment și s-ar închide (puțin probabil) Elon Musk rămâne unul dintre puținii vizionari și anteprenori de succes pe care i-a avut omenirea.
    6 2
  • GM nu e cu un picior in groapa. Nu mai vorbiti tampenii. GM vinde zeci de milioane de masini si are miliarde de dolari profit in fiecare an. Ce face GM se numeste streamlining. Renunta la modelele care nu se vindeau si fabricile care le produceau. Fac asta pentru avea multe modele sedan care nu se mai vand in SUA. Aproape nimeni nu mai cumpara masini sedan. Pana si Toyota Camry, cel mai popular sedan din SUA, s-a prabusit in vanzari cu 30% in ultima luna. GM vrea sa se concentreze pe vanzarea de SUV-uri, unde popularitatea si marja de profit e infinit mai mare.

    Musk, prin Tesla, ca de obicei face afirmatii senzationaliste de dragul PR-ului. Tesla abia a facut profit intr-un trimestru anul asta pentru prima oara in ultimii ani. E inglodata in datorii si consuma sume imense. Daca Musk reuseste sa cumpere una dintre fabrici, cu chiu cu vai pe datorie cu bani imprumutati de la investitori, o face pentru a duce pretul la bursa mai sus pentru ca din asta traieste Tesla, din pretul actiunilor pompat la niveluri absurde de hype-ul de pe internet. Chiar mi-as dorii sa fie si alti oameni capabili sa inteleaga lumea dar se pare ca majoritatea nu sunt.
    4 0
  • Prea "pasionata" aceasta discutie pornita de la o declaratie gen " e posibil.." . Totul e posibil in America dar totul este si imprevizibil totodata , mai ales pt. cei ca noi din SE Europei pt. care modelul de afaceri american este inca "o necunoscuta". Asa cum zicea si Tatraurs mai sus , e confuz sa auzi ca o companie despre care pana ieri se spunea ca e in pragul falimentului ca acum ar dori sa cumpere niste "cateva" fabrici (chiar "mai multe" scrie mai sus) cu profil auto si basca sa le mai si converteasca pe profil auto-electric.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru