Grupul VW pregătește o nouă strategie pentru brandurile Lamborghini, Bugatti și Ducati: vânzarea companiilor este una dintre opțiunile analizate

de Paul Cosma
Miercuri, 30.09.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul Volkswagen se gândește să vândă brandurile Lamborghini, Bugatti și Ducati, o decizie oficială urmând să fie anunțată în luna noiembrie, atunci când este așteptată o nouă strategie pentru cele trei companii. Informațiile au fost transmise de doi oficiali VW către agenția Reuters, sub protecția anonimatului.

Consiliul de Administrație al grupului Volkswagen pregătește o nouă strategie prin care valoarea companiei să ajungă la 200 de miliarde de euro, dublu față de nivelul actual. O listă de proiecte și măsuri se află în lucru și va fi discutată într-o ședință ce va avea loc în luna noiembrie.

Doi membri din conducerea VW au declarat pentru Reuters, sub anonimat, că brandurile Lamborghini, Bugatti și Ducati ar putea să fie vândute astfel încât grupul să-și concentreze resursele în direcția dezvoltării de mașini electrice pentru celelalte companii din portofoliu.

Alte opțiuni analizate de VW în cazul celor trei branduri sunt parteneriatele tehnologice, restructurările sau listările la bursă.

Șeful Herbert Diess a spus recent că Volkswagen trebuie să se reinventeze pentru “era mașinilor electrice și autonome”, însă a refuzat să comenteze ce se va întâmpla cu fiecare brand din grup.

În urmă cu câteva săptămâni, au apărut zvonuri potrivit cărora Volkswagen vrea să vândă brandul Bugatti către croații de la Rimac. Conform informațiilor neoficiale, tranzacția ar fi fost aprobată deja de șefii VW și ar avea nevoie și de acordul Consiliului de Administrație al grupului german.

Via Reuters

Comentarii (8)

  • oricat de fabuloase ar fi produsele acestor 3 marci Lambo, Bugatti si Ducati, faptul ca VW se gandeste sa le vanda spune ceva si o face spre binele si sanatatea economica a grupului VAG.

    dilema e alta...va gasi oare VAG pe cineva dispus sa isi lege de gat aceste pietre de moara?
    6 0
  • 1. Ducati se pare ca a fost cumparata la dorinta lui Ferdinand Piech, care avea o pasiune pt motociclete italiene, dorindu-si in portofoliu si Moto Guzzi, de unde se specula in acei ani ca vor cumpara intreg grupul Piaggio, cel mai mare producator de motociclete si scutere european. Ducati, luat individual, s-a stiut ca nu va a duce profit sau va f ceva modic (VAG e obisnuit cu halci de carne nu cu firimituri)

    2. Bugatti a fost doar de imagine, la fiecare model produs se pierd bani, oricum un mizilic pt nemti, nu inteleg de ce nu pastreaza brandul in continuare.

    3. Lamborghini e pe vel de crestere, aduce profit bunicel iar costurile nu pot fi foarte mari avand in vedere ca tehnologiile sunt transferate direct din curtea Audi, care a fost cel mai bun proprietar al Lamborghini din istorie, aici nu vad logica vanzarii. Fara Audi nu vad cine ar putea cumpara Lambo avand si tehnologiile necesare. Dintre producatorii premium nu se va arunca nimeni probabil iar Lamborghini va incapea pe mana unor seminepriceputi (cam ca JLR pe mana Tata)
    7 1
  • @ dany. chinejii. aia stau la panda si cumpara orice.
    6 0
  • Calingura
    Parca tot as crede ca sunt vorbe aruncate sa creasca valoapre VW pe bursa.

    - Bugatti aduce beneficii de imagine enorme.

    - Lamborghini pare sa fie pe profit (https://europe.autonews.com/automakers/sales-set-top-8000-lamborghini-sets-speed-limit-growth)

    - Ducati - nu am cunostinte dar la nivel de perceptie nu cred ca sunt nici fiabile, nici in vreun fel speciale. Doar scumpe. Sa o vanda marca unor indieni ca sa mai scada greata pe macaronari.
    2 3
  • Marius
    Ups, trebuie sa faca rost de bani pentru valul 2 de amenzi :))
    https://news.sky.com/story/dieselgate-scandal-ex-audi-boss-goes-on-trial-in-germany-12085968
    Se pare ca a avea cele mari vanzari ca grup nu e destul:))
    Ce sa faci, nu poti pacali la nesfarsit.
    Partea nasoala e ca banii nu ajung la cei ce inspira de 40 de ori mai multa putoare, ajung tot la autoritati. Faceti si voi un calcul simplu: peste 11 milioane de masini care emit mult mai mult decat au declarat... Vai de plamanii nostri si ai copiilor nostri.
    2 4
  • Cam astea sunt efectele crizelor. Un cutremur din afara, o slabire din interior, si crengile mai mari sau mai mici incep sa se desprinda din copaci. Asta este inca un efect vizibil al magnitudinii crizei prin care trecem la ora actuala. La VW s-a combinat din pacate si cu amenzile gigantice din ultimii ani

    N-ar fi rau daca Lamborghini ar fi cumparat de BMW. Audi a demonstrat clar ca poate face din masini extrem de nefiabile unele foarte robuste, performante si extrem de emotionale. Lamborghini au progresat fantastic sub Audi si ca si perceptie au ajuns cel putin pe picior de egalitate cu Ferrari.

    BMW la ora actuala duce lipsa de un varf de performanta capabil sa se bata de la egal la egal cu Mercedes (AMG) si / sau Porsche. Daca la limuzine sportive BMW au fost nr 1 incontestabil, in ultimii ani, Mercedes i-au scuturat bine de tot prin AMG. Deci ar avea de castigat foarte mult la capitolul imagine si de ce nu, performante prin cumpararea lui Lamborghini. Subliniez, performante la nivel de varf, nu la masini de strada pentru clasa medie sociala.

    Intrebarea este daca au finante disponibile, mai ales ca acum cursa electrificarii este tot mai acerba si tot mai scumpa.

    Oricum, ar fi pacat sa intre oricare din firmele astea pe mana chinezilor, indienilor, sau altor tilicari din asia sau tari din lumea a treia.
    4 2
  • BMW s-a ars cu Rover si de atunci nu par dispusi sa se mai arunce. Nu cred ca sunt interesati. S-a speculat ca ar cumpara recent JLR, s-a facut acel studiu prin care se spunea ca ar fi supracapitalizati, au bani multi dar perspective de crestere limitate, dar iata ca nu par nteresati sa investeasca in branduri noi.
    PS Si Mercedes ar fi putut cupara Aston Martin, dar iata ca si ei, aidoma BMW, prefera sa se concentreze pe marca proprie.
    2 0
  • Motivul PRINCIPAL este viitorul auto!

    Când o maşină de rând electrică - Tesla Model 3 - îţi bate la 0-100km maşina ta cică sport enorm de scumpă dar termică AI MARI PROBLEME !

    Valul de clipuri youtube când a apărut Ludicrous mode la Tesla model S în care au bătut orice maşina termică sport - a dat startul morţii maşinilor sport.

    Va rezista doar luxul gen Porsce electric sau noul Rimac electric, restul termice - egal falimentul.
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru