Informații neoficiale: Volkswagen va elimina din gamă versiunea sedan a lui Passat în 2023

de Daniel Popescu
Sambata, 28.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Versiunea sedan a lui Volkswagen Passat va fi eliminată din Europa în 2023 din cauza vânzărilor slabe și a renunțării la construcția unei uzine în Turcia, potrivit unor informații neoficiale. În schimb, varianta break va primi o nouă generație și va fi produsă la Bratislava.

Grupul Volkswagen continuă să-și actualizeze gama de modele în funcție de cererea de pe piață și de planurile ambițioase pentru modele electrice.

Potrivit unor informații neoficiale dezvăluite de publicația Automotive News, cea mai nouă "victimă" a constructorului german va fi versiunea sedan a modelului de segment mediu Passat.

Astfel, varianta sedan a lui Passat va mai fi produsă la uzina de la Emden (Germania) și comercializată în Europa doar până în 2023.

În acel an, versiunea break a lui Passat, comercializată sub numele Passat Variant, va primi o nouă generație care va fi produsă la uzina de la Bratislava (Slovacia), în contextul în care uzina de la Emden va trece printr-un proces de modernizare pentru a produce modele electrice.

Decizia celor de la Volkswagen a fost însă influențată decisiv de renunțarea la proiectul unei uzine în Turcia, ca urmare a tensiunilor politice dintre statul condus de Recep Tayyip Erdoğan și Germania.

Practic, planul inițial al celor de la Volkswagen era ca versiunea sedan a lui Passat să fie produsă în Turcia alături Passat Variant și de Skoda Superb.

În schimb, germanii au decis în cele din urmă să investească încă un miliard de euro în uzina de la Bratislava într-o linie de producție dedicată pentru Passat Variant și Skoda Superb.

Vânzările lui Passat au scăzut constant în Europa în ultimii ani, de la un vârf de aproximativ 332.000 de unități în 2006 la circa 200.000 de unități în 2016 și numai 125.000 de unități în 2019. În acest an, volumul a fost de numai 88.000 de unități în primele 10 luni ale anului.

Via Automotive News

Comentarii (14)

  • Si uite-asa, incet-incet, doar producatorii premium vor mai avea sedanuri de clasa medie, in oferta.... Mondeo e incert..., Laguna parca vad ca se transforma intr-un soi de crossover, iar Insignia si 508 au versiuni hatchback.
    17 6
  • Incet incet cererea dicteaza.
    Ce sa faci cu o berlina daca e doar frumoasa?
    Masina pentru oamenii de rand trebuie sa fie practica.
    Sedanurile sunt luate de cei ce vor masini frumoase.
    22 8
  • andrei
    corect. personal nu as mai lua altceva decat hatch sau break. pur si simplu e mult mai util ca un sedan. mult mai util. la americani e piata de sedan.
    17 6
  • Vest europenii au nevoie de loc pt schiuri,sanie,,costume..
    10 2
  • Sedanurile dispar peste tot, pe plan global. In America de Nord, Ford a eliminat din gama tot ce a insemnat sedan. Masini mici au mai ramas doar Focus si Mustang. In rest SUV pe toata linia.

    Treaba asta o dicteaza publicul, nu EMOL, nu obscurii, vazuti si nevazuti. Fordul Mondeo, probabil e echivalentul Fordului Fusion. La fel si Taurus, masini foarte frumoase, placute estetic, proportionate corect, etc. Ce folos? Sa mai zic de GM si Chrysler, care taie si astia fara mila in carne vie?

    Lumea vrea altceva si la urma urmei, doar ce este practic va ramane pentru productia de masa. Celelalte, devin nise si trebuie sa aiba niste preturi pe masura pentru a-si justifica existenta. Vor fi tinute in productie doar daca sunt destui cu bani care sa le ceara.

    La fel si cu masinile electrice. Azi le cumpara cine si le permite. In 2-3 ani, (speram) vor deveni mai ieftine si mai performante. Oricum, tot mai multi intra pe productia de electricitate sustenabila, adica in traducere libera, cu costuri minime. Daca si greii petrolului "se diversifica" pe energie verde, e clar care e trend-ul. Tare mi-e teama sa nu monopolizeze ambele tipuri de "resurse" si sa se joace cu ele (si cu noi implicit) dupa bunul plac.

    Una peste alta, imi pare rau de Passat. A fost o masina foarte practica si calitativa, pe care n-am avut norocul s-o conduc niciodata. Un lucru bun este ca o sa le vina inima la loc haterilor. Macar pentru o bucata de vreme.
    19 5
  • da, stii e ciudat. pe de o parte toti tipam ca utilizatorii trebuie sa decida ce masini se fac (prin vanzari). acum, cand asta se si intampla (vanzarile de passat au scazut vizibil), am vrea sa nu se intample. pai dicteaza userii ce se produce sau nu?
    daca vanzarile sunt mici si eu ca producator as lua aceeasi decizie. ce sa fac, sa tin o linie de fabricare neutilizata, doar ca vor o minoritate acel produs? asta e, ghinion.
    16 2
  • Daca vor oferi doar break la noua generatie inseamna ca acest tip de caroserie s-a vandut mai bine in ultimii ani, in special in Vest. Este clar ca sedanurile vor mai fi oferite doar de producatorii premium, inca se vand.
    13 2
  • Bullshit
    atata timp cat e informatie neoficiala....
    cel putin inca o generatie de acum incolo nu cred ca nu se va produce
    2 2
  • Cine va dori sedan Passat, va trebui să aleagă între Superb, A4 sau Arteon (sau ce nume va mai avea fostul CC).
    5 2
  • ce sa faci cu sedanul? este o masina inutila. nu ai loc in portbagaj de nimic. ca si loganul...ati vazut ca au inceput sa creasca vanzarile la sandero si la logan mcv? lumea se desteapta si incepe sa gandeasca mai logic.
    8 5
  • Marian
    Am avut 2 sedanuri si pot sa zic doar...cat de prost am fost ca le-am cumparat si tinut ani buni. Nu-mi dadeam seama atunci cat de limitat eram in utilizarea lor, potbagajul de sedan e doar o caverna mare cu gura mica, in care nu poti sa bagi nimic, poate doar varza sau cartofi vrac.

    Acum am un hatcback compact si e alta viata, ca practicalitate nu exista termen de comparatie. Nu voi mai reveni niciodata la sedan, iar cand voi avea copii si poate nevoi de spatiu mai mare voi alege combi/break sau suv, desi nu mi-s fan suvuri deloc, ca sunt scumpe si consuma nejustificat dar practice sunt, chiar foarte practice.

    Vanzarea de Logan sedan in Romania, relativ in cifre mari, inca ma mira, exista foarte multa lume care inca nu a luat contact cu altceva in afara de sedan, pentru a vedea diferenta, cum se usureaza viata ca sofer. In special pe la tara dainuie mentalitatea asta, daca masina nu are "coada", nu e masina, probabil cu nostalgii de pe vremea Daciei 1310. Cand eram copil mic, '92-'95 aveam un var mai mare care mergea cu afaceri in Belgia si venea de acolo doar cu combi-uri, spunea ca alea erau masinile apreciate in Occident. Ramaneam masca de cat de uriase erau interioarele fata de ce stiam la vremea aia Dacia si Oltcit si Lastun: avea Opel Omega combi diesel automata, Audi 100 combi V6 automata, Renault 21 Nevada combi, masini impresionante la vremea aia.
    8 1
  • mircea badea
    doliu in lumea manelistilor.

    totusi, sedanul e cea mai practica masina. si echilibrata dinamic!
    4 10
  • Ingrid Avram Popoviciu
    Acum posesorii de E treizeci si 9ouă vor fi fericiti.

    Revin la stire: Nu este panica, al 4 lea val de Covid....pardon de ciurucuri B6 aduse din Germania cu sigla lui hitler va sosi anul viitor in numar cat mai mare. "Inscrierile" pentru B8 SH vor fi peste 10-15 ani cand va fi accesibil muritorilor de rand ca acu' e prea scump neică si inca nu are pielea tabacita de un tabacar..pardon... slinos cu ceafa lată.
    3 10
  • Păsat
    Scăderea vânzărilor Passat nu cred ca are legătură cu sedanul, ci cu preturile nejustificate. Am condus 3 generații de pasat, din 2003 pana in 2012.In 2006 am luat un highline nou cu toate opțiunile, 26.000 euro cu TVA. O configurație similara în 2020 sare de 40mii euro, la 26mii îți iei maxim o skoda octavia.
    12 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru