Informații noi despre Renault Megane RS Trophy-R: transmisie manuală cu șase trepte și 0-100 km/h în 5.4 secunde

de Cornel Șocariciu
Vineri, 05.07.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a publicat informații noi referitoare la versiunea Megane RS Trophy-R. Cel mai rapid model cu roți motrice față de pe Nurburgring va fi produs în doar 500 de unități și va oferi 300 CP. Accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 5.4 secunde, iar viteza maximă este de 262 km/h.

La finalul lunii mai, Renault a anunțat că Megane RS Trophy-R a devenit cel mai rapid model cu roți motrice față de pe circuitul de la Nurburgring. Hot Hatch-ul producătorului francez a reușit să parcurgă Iadul Verde în 7 minute și 40.1 secunde.

Vechiul record de pe Nurburgring pentru această categorie de vehicule a fost stabilit în 2017 de Honda Civic Type R. Atunci, Hot Hatch-ul japonezilor a fost cronometrat cu 7 minute și 43.8 secunde.

Acum, oficialii Renault au publicat o serie de fotografii suplimentare cu noul Megane RS Trophy-R, dar și datele tehnice. Sub capota noii versiuni se află motorul de 1.8 litri capabil să ofere 300 de cai putere la 6.000 rpm și 400 Nm la 3.200 rpm.

Resursele unității sunt puse în valoare de o transmisie manuală cu șase trepte. Francezii spun că au făcut această alegere pentru că transmisia EDC cu dublu ambreiaj este mult mai grea comparativ cu acestă cutie manuală.

În aceste condiții, noul Megane RS Trophy-R accelerează de la 0 la 100 km/h în 5.4 secunde, în timp ce repriza 80-120 km/h în treapta a treia a fost cronometrată cu 2.9 secunde.

Hot Hatch-ul francez poate parcurge un kilometru cu start de pe loc în doar 24.5 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 262 km/h.

Renault a publicat și consumul mediu mixt pentru noul Hot Hatch: 8 litri/100 de kilometri conform vehicului standard NEDC.

Producătorul francez spune că suspensiile au fost recalibrate, iar Megane RS Trophy-R va fi echipat cu amortizoare adaptive semnate de Ohlins. Asemeni versiunii Megane RS Trophy, și noua variantă pregătită de francezi dispune de un diferențial Torsen.

Standard, sistemul de frânare oferă discuri de 355 de mm pe puntea față, respectiv 290 de mm pe puntea spate. Cei care își doresc vizite cât mai dese pe circuit vor putea opta pentru discurile din carbon ceramic cu diametrul de 390 de mm. Jantele de 19 inch vor fi echipate cu anvelope speciale Bridgestone Potenza S007.

Pentru ca masa totală să fie cât mai redusă, francezii au decis să elimine complet bancheta din spate, în timp ce scaunele față sunt produse de Sabelt și pot fi comandate și cu centuri de competiție cu prinderi în șase puncte.

Tot la interior, clienții vor găsi un volan sport, dar și sistemul de infotainment cu ecran tactil de 7 inch (conform oficialilor francezi, versiunea cu ecran de 8.7 inch era mai grea cu încă 250 de grame).

La nivel estetic, Megane RS Trophy-R primește o capotă restilizată, prize de aer modificate, dar și un difuzor spate din fibră de carbon.

Evacuare este semnată de Akrapovic și promite atât eficiență sporită, cât și un sunet special. Conform reprezentanților Renault, noul Megane RS Trophy-R va fi produs în doar 500 de exemplare.

Comentarii (8)

  • someone
    uitandu-ma la poza facuta din portbagaj, imi vine sa cred ca inginerii renault sport au lucrat mai mult la interior decat la partea tehnica
    10 1
  • @someone - nu stiu cat de mult conteaza pe circuit, dar in poze vad si niste jante de carbon. Dar nu conteaza asta, sunt sigur ca va fi o masina placut de condus pe circuit.
    3 0
  • Costel
    87 000 Euro pentru o compacta FWD configurata complet fie ea magna cum laude pe nordschleife in aceasta primavara ii totusi dificil de masticat / ingurgitat atunci cand aceasta suma ii perceputa de un brand de volum si asta numai ca sa ma feresc in a-i cataloga pe cei de la RenaultSport ca fiind escroci autentici !

    da , acesta-i pretul pentru cele 30 / 500 de unitati prevazute cu jante carbon de 19 inch si frane ceramice de 390 mm (355 mm standard ) iar pentru restul de 470 de unitati costurile nu scad sub nicio forma sub 63000 Euro in Franta
    9 1
  • someone
    @noname: sigur conteaza, caci sant cateva kg in minus pe fiecare extrema mobila a masinii. iar cat de fun e pe circuit o demonstreaza noul record
    3 0
  • tester
    Doar 55,000 Euro ? un chilipr ...
    1 0
  • Salut,

    O sa aveti la test,Talisman-ul cu motor diesel,de 200 HP?

    Andrei
    1 1
  • Avand in vedere ca e un model cam gol (fara bancheta spate, jante de carbon, roll bar pt rigiditate), eu consider TypeR-ul ca fiind detinatorul recordului. Daca s-ar fi aplicat aceeasi reteta de catre Honda, Megane-ul ar lua iar bataie.

    Oricum, un model f reusit acesta de la Renault. Bravo
    3 7
  • Repet: în ciuda timpilor-record pe circuit, noul Trophy-R rămâne pt mine o inutilitate cu rol exclusiv de PR-marketing-promotion, din simplul motiv că *uită* avantajul major al hot-hatch-urilor: practicitatea de zi cu zi.

    Mai clar: decât un biloc cu 4 uși (wtf ?!), aș prefera de departe un Alpine A110 mai puțin setos, cu performanțe mai bune, stil mai exclusiv / dinamic și cam la aceiași bani.
    15 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru