Laurens van den Acker, director de design Renault: "Duster este pentru Dacia ceea ce Mustang reprezintă pentru Ford"

de Cornel Șocariciu
Marti, 09.10.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Dacia Duster reușește performanțe din ce în ce mai bune în Europa, iar acest lucru l-a determinat pe Laurens van den Acker, directorul de design al Grupului Renault, să afirme că SUV-ul de la Mioveni a devenit un model iconic cu o identitate mai puternică decât cea a mărcii.

Noua eră Dacia a început odată cu prezentarea modelului Logan. A urmat Sandero, iar astfel, constructorul de la Mioveni reușea să facă pași mari și în afara României. Cercul s-a închis abia după lansarea lui Duster, SUV-ul care an după an reușește să culeagă premii noi în vestul Europei.

Și succesul lui Duster poate fi ușor de contorizat mai ales dacă privim valorile de producție din acest an. Din ianuarie și până la finalul lunii septembrie, uzina de la Mioveni a asamblat peste 166.000 de unități Duster (68.46% din producția totală a fabricii). În plus, SUV-ul constructorului Dacia se apropie cu pași mari de performanțele lui Sandero. Conform datelor oferite de Jato, până la finalul lunii august, europenii au înmatriculat 130.670 de exemplare Duster, cu 19.000 de unități mai puțin față de Sandero.

În acest context, SUV-ul Duster are șanse mari să devină cel mai cunoscut produs Dacia din afara granițelor țării. Iar Laurens van den Acker, directorul de design al Grupului Renault, nu ezită să vină cu afirmații interesante la adresa SUV-ului de la Mioveni.

"Într-o oarecare măsură, Duster este pentru Dacia ceea ce Mustang reprezintă pentru Ford: este un model iconic cu o identitate mai puternică decât cea a mărcii", a declarat oficialul Grupului Renault într-un interviu acordat publicației Autocar.

Comentarii (4)

  • La cum se prezinta Duster ii mai este cuiva dor de ARO? Ca eu am si uitat de el (din nefericre).

    Dar asta demonstreaza ca nu totul sta in a tine cu dintii de o istorie si ca important e sa stii sa te adaptezi si sa-ti construiesti un nume cu care sa abordezi viitorul.
    13 4
  • Îți dau dreptate, pentru că Duster depășește multe așteptări de vânzări și pentru că s-a mulat pe cerere la momentul oportun.
    Deși nu cred că sunt puțini cei care ar fi apreciat și un model aplecat mai mult spre off-road, un Suzuki Samurai puțin mai mare și poate mai spartan, cu tentă spre utilitate. Așa aș fi văzut eu continuarea istoriei ARO, dar ca și modelul Dacia coupe mai mult ca sigur astea sunt niște nișe de neabordat acum.
    Din motive economice cât se poate de clare.
    7 1
  • SIMPLE MINDS
    Daca olandezu' nu si-a dat seama pana in clipa de fata il anunt ca a facut o gafa! La Guyancourt ,Ghosn n-are vreun porte-parole ?? ca-i imperios necesar dupa o asemenea *chifla* . Asadar un coupe/cabrio reprezinta modelul iconic ptr. constructorul american iar tocmai un SUV a ajuns sa defineasca Dacia. P.S. Daca lucrurile se prezentau invers ,oare Steve McQueen ar mai fi acceptat rolul din Bullitt in urma cu 50 de ani ?:)
    6 3
  • Corocsenie Adrian
    Eu m-as fi laudat in locul lui cu Sandero Stepway. O masina compacta inalta, ieftina la intretinere si achizitie si foarte practica cu dotari decente. Sandero Stepway pt. mine e o compacta ideala . Daca avea motoare mai puternice, pt. mine era cea mai buna din lume pe categoria ei. Duster nu e nici pe departe cel mai bun crossover (ca doar nu e nimeni nebun sa-l considere suv :)).
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru