Mai puțin diesel, mai mult CO2: a crescut media emisiilor de dioxid de carbon ale mașinilor vândute anul trecut în Europa

de Daniel Popescu, Foto: Dreamstime.com
Miercuri, 04.03.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Emisiile de dioxid de carbon ale mașinilor vândute în Europa în 2019 au crescut la 121.8 grame pe kilometru, cel mai înalt nivel din 2014. România a înregistrat o medie de 124 de grame, iar Dacia de 125.6 grame.

Constructorii auto traversează o perioadă dificilă din punctul de vedere al emisiilor de dioxid de carbon ale mașinilor noi, în contextul în care media trebuie să scadă la numai 95 de grame pe kilometru începând din 2021.

Potrivit unei amplu raport al companiei de analiză Jato Dynamics, media emisiilor de dioxid de carbon a crescut în Europa în 2019 la 121.8 grame pe kilometru, cel mai înalt nivel înregistrat după 2014.

În plus, este al treilea an consecutiv în care emisiile de dioxid de carbon la nivel european sunt în creștere, iar anul trecut valoarea medie a fost de 120.5 grame pe kilometru.

Datele sunt calculate pe baza vechiului standard NEDC în 23 dintre cele mai importante piețe europene, iar Olanda, Franța, Norvegia și Suedia sunt singurele state care au înregistrat o scădere a emisiilor.

România a înregistrat o medie de 124 de grame de dioxid de carbon pe kilometru pentru mașinile noi vândute în cursul anului 2019, în creștere de la valoarea medie de 121.3 grame pe kilometru din 2018.

În prezent, niciun producător din Europa nu respectă limita de 95 de grame pe kilometru care va intra în vigoare anul viitor.

Dintre cei mai importanți 20 de producători auto din Europa, Toyota este cel mai aproape de această limită, cu o medie de 97.5 grame pe kilometru în 2019, în timp ce restul constructorilor au depășit pragul de 100 grame pe kilometru.

Citroen și Peugeot ocupa locurile 2 și 3 cu o medie de 106.4 și, respectiv, 108.2 grame, iar locurile următoare sunt ocupate de Renault și Nissan.

Dacia a înregistrat o medie de 125.6 grame de dioxid de carbon pe kilometru, mult peste limita care va intra în vigoare în 2021. De altfel, acesta este unul dintre motivele pentru care producătorul român va lansa anul viitor primul său model eletric, care a fost anticipat în această săptămână de conceptul Dacia Spring.

Pe ultima poziție în top este Mercedes-Benz, cu o medie de emisii de 140 de grame pe kilometru.

Pricipalele cauze pentru creșterea emisiilor mașinilor noi la nivel european sunt scăderea vânzărilor de mașini diesel și creșterea vânzărilor de SUV-uri, care au ajuns la o cotă de piață de 37%.

Via Jato

Comentarii (25)

  • Minciuni,a crescut numarul de vegani,astia mananca multa soia,mult naut si mai ales multa fasole. De aici e cresterea.
    26 6
  • Ceva mai mult CO2, dar măcar e arderea ceva mai curată.
    Creșterea masivă a electricelor va duce la reducerea CO2.
    18 9
  • Nu co2-ul polueaza,nu el e cancerigen,daca e sa fim corecti,emisia de metale grele,de gaze toxice esapate cu cat a scazut?Nu ca masinile sunt cele mai mari poluatuare,industria de ce nu e luata la bani marunti? Dar avioanele? Vapoarele...hehe,primele 10 ca marime polueaza cat toate masinile de pe glob la un loc,cifra oficiala nu scoasa de mine din buric. Dar hei,nu va atingeti de corporatisti si de globalizare,cand aduci usturoiul din china cu vaporul e totul.ok.
    29 1
  • Hybrid Power
    Haha.....spuneti ca motivul e scaderea vanzarii masinilor diesel, si de dincolo Toyota e cu cel mai putin CO2 - firma care aproape complet e dezisa de Diesel...LoL
    14 2
  • Deci chiar toti constructori stau f prost la acest capitol....
    In afara de cai catiga care au sanse mari sa nu depaseasca limita de anul viitor....producatori premium chiar nu au nici o sansa....pregatiti miliardele
    Mazda, Volvo....wtf????
    Mazda se pare ca se pregateste pt la anu sa lanseze noul motor L6 va adauga si el cateva grame in plus la medie.....
    Volvo se pare ca forteaza niste motoare mici cu care sa lupte in segmentu premium si nu vad sa dea rezultate...
    11 0
  • Hybrid Power
    Ah..da + nu se spune nimic de alti poluanti, cum ar fi oxidul de azot, gaz mai poluant decat co2-ul
    11 3
  • Anonim
    O crestere normala care reflecta vanzarile din ultimii 2 ani . De 2 ani dieselul este hulit si atuncia ce au facut oamenii ? Au trecut masiv pe benzina . Electricul este inca o fata morgana , scump ( in medie cu minim 5 mii de euro fata de modele similare echipate cu motoare termice cu tot cu ecobonusurile acordate ) , la fel de costisitor ca o benzinara daca platesti curentul ( nu va tine la nesfarsit mocaciunea la curent ) , fara infrastructura, autonomie mica , timpi mari de reincarcare . Deci unde este mirarea ? Daca se va merge pe aceias politica peste cativa ani lucrurile vor sta si mai prost . Daca electricul nu reuseste sa depaseasca rapid barierele din ziua de astazi enumerate de mine mai sus va devenii in maxim 5 ani o mare bula de sapun exact cu a mai fost la inceputul secolului 19 .
    13 0
  • Heheeeee, io ce v-am zis ca Diesel e la ora actuala cea mai buna tehnologie, cel mai bun motor pentru transport si cal de bataie in industrie, constructii, si cam tot ce vreti?!

    Pt ca sa citam din articolul cu pricina:
    "Pricipalele cauze pentru creșterea emisiilor mașinilor noi la nivel european sunt scăderea vânzărilor de mașini diesel și creșterea vânzărilor de SUV-uri, care au ajuns la o cotă de piață de 37%."

    Se aude?, @Edica + ACE si alti electrizati? :D


    Ramane cum am stabilit: Zi de zi, Diesel deasupra tuturor!
    5 11
  • andrei
    deh de la etnobotanice ti se trage. una citesti si alta pricepi. de oxid de azot ai auzit? ala e cangerigen, si e emis de dieseluri. dar da, e cea mai buna tehnologie....daca vrei sa mori rapid. mwahahaha
    5 8
  • TU citesti una si nu intelegi nimic. Daca ti-e greu, citeste titlul de atatea ori pana cand o sa pricepi o propozitie scurta. Mult succes!

    Care e tinta eurocratilor? Cat mai putin CO2? Cu ce ii strang de boashe pe producatori? Cu emisii tot mai mici de CO2. Eu am mai spus aici ca in Europa TOTUL e pe dos: in US, un stat care isi respecta cetatenii si caruia ii pasa de starea lor de sanatate, NU CO2-ul e cel care e vizat de normele de poluare, ci NOx-ele.

    In ce priveste NOx-ele, Diesel-urile noi sunt la fel de curate ca Otto, si uneori chiar mai curate. In ce priveste masinile cu baterii, se stie deja si s-a demonstrat ca luand in considerare tot ciclul de la productie pana la distrugere, acestea sunt mai poluante decat o masina cu ardere interna.

    PS: @andrei - indiferent de cate ori o sa citesti niste fraze mai alambicate ca si astea, n-ai nicio sansa sa intelegi ceva. Deci da-le pace. Margineste-te la titlu. Straduieste-te tare! Hai ca poti! :)
    7 10
  • andrei
    @PMC: esti atat de pafarist ca orice discutie cu tine ar fi o pierdere de timp. cum sa discuti cu cineva care are un asemenea comportament infantil? "diesel deasupra tuturor". tuturor cui?

    tu nici macar nu stiai ca o masina pe benzina are co2 mai mare ca una diesel dintotdeauna, ai aflat in articolul asta. altfel nu se explica asemenea remarci.

    nu e nicio fraza alambicata, tu le vezi asa ca pentru tine asa sunt. evident ca pot, pot multe, spre deosebire de tine......

    in 20 de ani o sa tipi pe aici ca nu esti fan diesel....
    6 6
  • George Arnautu
    PMC, am masurat in mers emisiile si la benzina si la diesel, la benzina NOx aproape ca nici nu exista, iar cel mai bun EU6 diesel scoate de circa 20 de ori mai mult decat benzina la aceeasi cilindree. CO2 in schimb este de circa 2-3 ori mai mare la benzina Asa este, CO2-ul poate fi controlat prin impaduriri deoarece CO2-ul este hrana pentru plantele verzi,deci nu acolo este problema, dupa cum spunea cineva mai sus, NOx-ul si CO-ul sunt problemele, acestea sunt otravitoare si toxice, de la CO2 te ia maxim cascatul. Dar, ce sa stie politicienii? Pana nu punem mana pe documentatie sa ne informam, ca sa le cerem ceva anume sau sa-i trezim noi la realitate, in contiunare totul va fi pe dos. Ca sa nu mai discutam despre semafoarele desincronizate din Bucuresti, despre care nimeni nu vorbeste. NU sunt in stare sa faca doua semafoare sa stea pe verde concomitent, dar pun taxe si comenteaza despre aglomeratie si poluare. Poate acest clip video va trezeste idei : https://www.youtube.com/watch?v=phuPN9uu-7o .
    14 1
  • George Arnautu
    Andrei, sa nu ne precipitam, suntem toti in aceeasi echipa, dezbinarea ne-a adus in halul in care suntem acum, de dezorganizati unde totul este scapat de sub control si doar o mana de oameni s-au trezit si inteleg despre ce este vorba. Cu explicatii si argumente, oricine intelege. Ai dreptate, NOx-ul la diesel este covarsitor iar benzina este solutia cea mai buna. Insa nu putem face transformarea maine, cu atat mai putin daca ne uitam in gura presei si a celor care scriu prostii gen ''CO2 este problema CO2 este toxic''. Cel mai probabil sunt mana-n mana cu cei ce taie paduri :) Avem nevoie de timp ca sa intelegem incotro se indreapta lucrurile, cel putin cu actualul carburant, in conditiile in care umbla informatii ca Exxon lucreaza la un carburant uleios sintetic pentru Diesel care ar rezolva toate problemele si ar putea si PMC sa aiba dreptatea lui, iar atunci, nimeni nu s-ar mai plange nici de NOx nici de CO2. Nu ne ramane decat sa vedem cum evolueaza lucrurile si sa ne pastram calmul.
    12 0
  • De la a nu fi capabil sa intelegi un titlu scurt, pana la a trage concluzii aiurea-n balarii, e doar un pas. Pe care cu multa ignorantza vesela l-ai facut deja. :) Ti-am zis sa te limitezi la chestii scurte, asa... nu mai mult de 5 - 8 cuvinte. Ca altfel te ratacesti si uite cum te faci de ras. :)
    2 9
  • andrei
    cine vorbea, ala care nu e in stare sa priceapa o cota de piata. o confundai pe aia globala cu aia lunara si te faceai ca nu vezi. si mai si vorbesti de a te face de ras. hohoho
    5 5
  • George Arnautu
    Luati si cautati ''oxymethylene ethers (OME 3-5)''. Orice este posibil de acum incolo :)
    9 0
  • Este doar o etapă TRANZITORIE !

    Vin maşinile PHEV şi vor aduce doar PHEV la valorile anterioare diesel !!

    Apoi valul maşinilor EV va face să scadă ireversibil nivelul de CO2 foarte mult !

    Un război nu se căştigă doar cu o bătălie.
    6 10
  • Din pacate, la Bucuresti cel putin, NOx este produs noaptea in cantitati mult mai mari decat tot traficul, de catre producatorii de curent electric in cogenerare. Exista si studii si rapoarte live. https://aerlive.ro/ica/baneasa-nord/ - vezi datele de az-noapte pe rubrica de NOx... putem scoate toate masinile de pe strada (ca noaptea oricum nu sunt) si calitatea aerului va ramine PROASTA!
    8 0
  • Dar de sursa asta de CO2,,ce spuneti? http://www.ziare.com/mediu/incalzire-globala/arctica-o-bomba-cu-ceas-ne-indreptam-spre-o-catastrofa-1396040
    1 0
  • Corect Alex, cogenerarea este o prostie

    Teoretic foarte bună, practic plină de furturi şi ineficienţă !!

    Eu mi-aş trage centrală cu pompă de căldură aer apă, dacă aş putea să mă debranşez.
    3 2
  • Mai puţin Otto, Diesel şi mai puţin; au crescut, în schimb, emisiile de…eco-cretinism.

    De fapt, acum nu vă scrie inexo, ci duhul lui, fiindcă, între timp, a sucombat din cauza “putorii fosile” – imprudent, a deschis uşa la chilie şi, deodată, buf! a mierlit-o pe loc de la atâta noxe. Dacă ar fi rămas înăuntru, s-ar şi fi protejat, s-ar şi fi delectat cu splendida lui priză de încărcat smart-ul.
    5 3
  • centrala cu pompa de caldura consuma energie electrica. Iti trebuie o priza de cel putin 220V si minim 2KV
    3 1
  • sunt curios ce s-a intamplat in portugalia de au reusit o scadere de peste 22%, sau e doar o greseala de redactare?
    0 0
  • Exact dle Fanel, chiar mai mult

    Până în 80 mp poţi avea o centrală cu schimb de căldură, de 8kw ca să stai în 240V (nu mai este 220V de ceva vreme) şi max 32A

    dar peste

    La 16kw pentru 150 mp max trebuie clar trifazat.

    Consumul SCOP (pe toată perioada de iarnă) este de 3 ori mai mic decât DOAR ELECTRIC (reşou, convectoare, calorifere electrice, centrală full electrică, etc)
    şi în medie duce monofazat şi 150 mp
    dar problema este la vârfuri unde temperatura se duce sub 0..-5° C

    Dar pentru 90% din apartamentele vechi se poate pune fără probleme.
    1 0
  • Dar pentru 90% din apartamentele vechi (care au sub 80mp) se poate pune fără probleme centrală pe pompă de căldură aer - apă cu încălzire în pardoseală monofazat 240V.

    Mai clar.
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru