Feedback

Mercedes a prezentat noile AMG A 45 și AMG CLA 45: motor de 2.0 litri în versiuni de 387 CP și 421 CP

Publicat Vineri, 05.07.2019
de Cornel Șocariciu
Comenteaza 12
Mercedes-AMG a publicat primele imagini și detalii referitoare la noile AMG A 45 și AMG CLA 45. Versiunile de performanță vor fi disponibile în două variante: 387 CP și 480 Nm, respectiv 421 CP și 500 Nm. Sistemul de tracțiune integrală 4Matic+ și transmisia automată cu opt trepte sunt oferite standard.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
La începutul acestui an, Mercedes-AMG a demarat campania de promovare a noilor AMG A 45 și AMG CLA 45. Acum, cu ocazia Goodwood Festival of Speed, oficialii producătorului german au decis că este momentul să cunoaștem cele două modele de performanță.

Din punct de vedere estetic, noile AMG A 45 și AMG CLA 45 vin cu câteva îmbunătățiri vizibile. Grila frontală primește bare poziționate pe verticală asemeni modelelor AMG din segmentele mari, spoilerul frontal a fost restilizat, prizele de aer sunt mai generoase, iar aripile laterale au crescut și ele. În partea din spate, designerii au pregătit o aripă de dimensiuni mai mari, un difuzor cu caracteristici noi și două terminații duble pentru sistemul de evacuare. Standard, AMG A 45 și AMG CLA 45 vor fi echipate cu jante de 18 inch.

Nemții propun două versiuni pentru fiecare model: AMG A 45 și AMG A 45 S, respectiv AMG CLA 45 și AMG CLA 45 S. Versiunile de top vor fi echipate standard cu jante de 19 inch, etrierele vor fi vopsite în roșu, iar terminațiile sistemului de evacuare vor avea un diametru de 90 de milimetri.

Pentru interior, nemții au pregătit scaune sport, un volan sport și, bineînțeles, sistemul de infotainment MBUX (Mercedes-Benz User Experience) cu cele trei teme dedicate versiunilor de performanță (Classic, Sport și Supersport).

Indiferent de versiunea aleasă, Mercedes-AMG propune noua motorizare de 2.0 litri. În cazul versiunilor de bază (AMG A 45 și AMG CLA 45), motorul produce 387 de cai putere la 6.500 rpm și 480 Nm între 4.750 și 5.000 rpm. Versiunile AMG A 45 S și AMG CLA 45 S vor primi o variantă ceva mai potentă a motorului de 2.0 litri. În acest caz, propulsorul promite 421 de cai putere la 6.750 rpm și 500 Nm între 5.000 și 5.250 rpm.

Indiferent de varianta aleasă, resursele unității pe benzină vor fi gestionate de transmisia automată AMG Speedshift DCT 8G și de sistemul de tracțiune integrală 4Matic+ cu funcție Torque Control.

Mercedes-AMG A 45 poate accelera de la 0 la 100 km/h în 4.0 secunde, în timp ce versiunea S este mai rapidă cu 0.1 secunde. Mercedes-AMG CLA 45 are nevoie de 4.1 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h, iar varianta de top AMG CLA 45 S poate realiza aceeași repriză în 4.0 secunde.

Conform oficialilor Mercedes-AMG, viteza maximă a versiunilor de bază este limitată la 250 km/h, însă ea poate crește până la 270 km/h prn bifarea pachetului AMG Driver. În cazul versiunilor S, viteza maximă este limitată la 270 km/h.

Așa cum era de așteptat, Mercedes-AMG spune că au fost operate o serie de îmbunătățiti atât la nivelul suspensiei, cât și la nivelul sistemului de direcție.

Mulțumită AMG Dynamic Select, șoferii vor putea accesa șase moduri de rulare: Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Individual și Race. În multe dintre clipurile teaser prezentate anterior, nemții au promovat modul Drift. Pentru accesarea acestuia, șoferii vor avea de executat următorii pași: selectarea modului Race, decuplarea completă a sistemului ESP și selectarea modului manual pentru schimbarea treptelor de viteză. Conform oficialilor producătorului german, acest mod este disponibil standard doar pe versiunile S. Pe lista de opționale, acest sistem va fi inclus în pachetul AMG Dynamic Plus.


Comentarii (12)

  • Dezirabil *micul* AMG de top, deși personal au început să mă lase rece cursele aberante pentru cifre seci -- gen suta atinsă cu doar 0,1 secunde mai puțin, pompând 34 CP în plus.

    Nimic de zis pe tema puterii -- încă un pic de presiune-n turbine și 2.0-ul L4 Benz depășea 6-boxerul 911 S de 3.0 l.
    Limita fiabilității cred c-a fost totuși atinsă. Dar și a banalității zic eu, L5-ul 2.5 de pe Audi RS3 / TT RS de *numai* 400 CP având tone de caracter în plus.

    ...400 CP ziceam? ...Dar stai, că-i sigur pe țeavă la VAG un nou L5 de cel puțin 444 CP. :-)
    25 2
  • hazard
    atat timp cat se vinde nimanui nu-i pasa de ce impresie generala lasa o masina de genul asta. Intotdeauna se vor gasi cienti sa dea bani in plus pe .1 secunde in minus, sau cativa cai putere in plus.
    Eh, daca ari fi asa de simplu cu presiunea in turbine ...
    O fi simplu pentru "specialistii" de la coltul blocului care ofera tuning performant :))
    De curiozitate, in general vorbind, tu cum masori limita fiabilitatii? Dar a banalitatii? :))))
    P.S. Thumbs up si de la mine, esti simpatic !
    10 5
  • Remus: Wolswagan Saran 2010 motor 1900 Raspunde
  • @hazard: Cam hazardat :-) să-ți dau definiția personalității / caracterului, pe felia auto mai ales. Relativ simplist, ar fi o abstracțiune rezultând din detalii care ies din normă.

    Iar motoarele *inline-four* au ajuns banale prin utilizarea frecventă până și la motociclete, cu tot ce poate fi asociat lor -- sunet *obișnuit*, dezvoltare a puterii uzual-liniară etc.
    OK, noțiunea *caracter* poate echivala deseori și cu defecte. :-) Cum ar fi vibrațiile... dar și astea pot fi *good vibrations* (greu descriptibile până n-ajungi să dai ture c-un Triumph Street / Speed Triple -- de un mega-cruiser gen Rocket-3 nu mai vorbesc).

    Cu fiabilitatea e și mai tulbure definiția. Dar hai să-mi mai încasez niște pălmi roșii după ceafă :-) cu versiunea mea care sună, tot simplificat: *doar consumabile timp de 7-8 ani și/sau 150-200.000 km.*
    ...Ipoteză cam SF pentru motoare de 2.0 l și 421 CP, cuplate-n plus cu c.v. auto sofisticate -- zic și io doar așa, ca s-o spun. :-)

    P.S. Bine că m-ai interpelat taman când mă bătea gându să comentez la testul cu X7.
    Așa pot să fug acu-n munți fără sentimente negative, care fac buba la karmă. :-)
    24 2
  • someone
    multa cerneala va curge pro si contra despre acest motor, pentru ca a-klasse a fost deja disecat cat se putea.
    interesant e ca diferenta de putere scoate doar 0.1 sec , ceea ce ma face sa ma intreb daca merita diferenta de pret si riscurile asociate fiabilitatii ; sant totusi peste 200 cai / litru intr-un bloc de aluminiu si cu injectie directa.
    de cand am auzit de noile cifre am fost sceptic referitor la acest motor, dar acum, daca as putea configura asa ceva, as merge pe varianta simpla de 381 cai intr-un GLB ( cla-ul are un plafon prea plonjat pentru gusturile mele , iar fetita imi cere stringent un portbagaj mai mare decat cel al a-ului )
    @ kiro: putine sunete azi se compara cu cel al 5-ului audi
    @ hazard: limita banalitatii e masurata subiectiv de gusturile personale; limita fiabilitatii de catre Consumers Reports, TUV-ul german, JD Power etc. dar pt acest A45 va trebui sa asteptam un verdict
    10 2
  • Cu tot respectul pentru Mister K, Zărne, Radu Vlase şi alţii iubitori de MB, eu nu “diger” goana actuală a faimoasei stele a lui Daimler după nespecific, după non-distincţie, după “ordinea zilei”, după “adaptabilitate”.

    Am construit acest cadru teoretic pentru a confirma faptul că, DE REGULĂ, lumea n-a căutat la MB fascinaţia puterii pe ordinarele străzi, ci preponderent pe piste (n-am uitat de W125 Rekordwagen, nu?). Desigur, nu putem ignora impactul public al lui 300 SL sau al contemporanelor SLS AMG / AMG-GT, dar – aţi ghicit – este vorba (la modelele AMG) despre V8, tati! Să “scoţi” cele mai puternice motoare “4 în linie” (şi de serie) din istorie mă duce cu gândul mai degrabă la “Mitsu-pishu”-ul pe care îl incrimina Zărne.

    Poate că MB trebuia să menţină A-Klasse în zona subcompactelor, să vizeze demonstraţia de forţă turbo (şi) pentru motoare de 1.6 L (aflate încă în producţie, din câte ştiu) şi, astfel, şi-ar fi depus o serioasă opţiune pentru abordarea…WRC (apropo, rămâne perpetuu interesantă obţinerea unor victorii de etapă, în urmă cu 40 de ani, de către MB, mizând pe…5L V8). În caz contrar, “turbarea” claselor mici nu-şi dovedeşte nicio noimă (pentru traficul obişnuit). Şi mai ales nu în privinţa aristocraticului MB, sinonim cu eleganţa (obligatoriu asociată cu sobrietatea), dar astăzi forţat (de către cine???) să se preteze la vulgarizare.

    Totuşi, în virtutea democraticei şi (încă) suveranei libertăţi, nu este nevoie să se ralieze careva opiniei mele. Dacă vă place ideea unei “zvârlugi” care să “ştie” cum să se “strecoare” prin acest trafic tot mai infernal, să vă ofere condiţiile optime de a reuşi în acest sens şi, concomitent, să poarte numele veşnic impozant Mercedes-Benz, atunci n-aveţi decât să vă îndepliniţi obiectivul. Un conservator jurat ca mine consideră însă (şi cu temei, pardon!) că taman celelalte mărci germane de autoturisme sunt menite pentru o asemenea conduită.

    Aşezat (din fericire, pur ipotetic) la “butoane” (ale companiei Daimler) şi, “din întâmplare”, susţinut de un inconştient C.A., un psihopat (nu pun ghilimele!) ca mine ar decreta urgent şi autoritar: rămân în activitate doar segmentele E, F, S şi…Clasa G (că de, tradiţie!). Sau, hai, şi Mercedes-AMG GLE 63S tuning by Hamann Motorsport, fiindcă “rupe” asistenţa la saloanele auto, dar numai d.p.d.v. artistic; te-ar întrista să-l pilotezi efectiv şi să se aştearnă praful pe el chiar şi în mod vag. În schimb, orice altceva din familia “cars”, inclusiv CUV-urile (City Utility Vehicle), ar dispărea din vedere şi din practica firmei, în ciuda “cererii”…Eh, bineînţeles că electro-autonomele nu intră nici măcar în discuţie, darămite în planul meu.

    Aşadar, eu sunt omul hărăzit profitului şi, implicit, progresului :D
    7 2
  • @Inexorabil, respecte si salutari.

    Pai hai s-o luam si altfel. 4 cilindiri, 4 tobe de esapament, 4Matic+ !!!

    4Matic+ inseamna doua lucruri fantastice: Tractiune 4x4 permanenta dar preponderent pe spate si posibilitatea decuplarii complete a puntii fata si fan total in drift mode. Asa ceva ai doar in zona stratosferica E63S, AMG-GT etc. Cati mai au in ziua de azi la clasa asta tractiune pe spate? OK, nu mai pun sare pe rana nimanui :)

    Sunetul motorului e brici, tinuta de drum exemplara, interior de departe leader in segment. Sa mai continui?

    Indiferent cat costa, pentru unul care chiar se uita la asa ceva, are 1001 de motive sa inchida ochii si sa scoata banul. Ba chiar si sa zambeasca la sfarsit. Sunt destui tineri care fac banul gros, lucreaza pe contract sau sunt copii de bani gata. La peste 8 miliarde populatie, sunt destui care sa justifice vanzarile.

    Plus ca de data asta nu mai ai un motor facut pe banda, ci unul asamblat manual iar tipul isi pune placuta cu numele pe el. Sa stii pe cine injuri sau cui ii multumesti in gand. Iar suta la ora sub 4 secunde? Are you kidding me? :):):) Cum te-ai simti sa dai fum unui Ferrari sau Lambo la semafor intr-o jucarie din asta?
    7 3
  • hazard
    @Kirotractor slabut, slabut rau. Dar foarte amuzant :) Mai bine ramai in munti ;)
    Nu prea sus sa nu cumva sa ramai fara net. Nu vreau sa raman fara sursa de ras.
    6 3
  • Zărne, ştii care-i hiba? Dacă vrei să venerăm “i4”, atunci să ne concentrăm atenţia asupra faimoasei…Cobra (W123). Sau vrei să ne amintim de ultima limuzină realmente fabuloasă a lui MB, recte…W126? Sau de tinerescul “sportiv” C107/R107? Trei mari calităţi recomandă aceste trei modele: în primul rând personalitatea puternică, sinonimă cu distincţia indiscutabilă, apoi tracţiunea spate şi foarte fiabila cutie automată 4G-Tronic. MB să-şi asume “demenţa” de a produce din nou aceste bijuterii (neapărat respectând fidel arhitectura originală şi neapărat fără sisteme high-tech), caz în care pe mine sigur m-ar câştiga în dublă ipostază: şi fan, şi client (şi ce crezi?...pe viaţă!). Nu să “dopeze” motoare de 2L turbo şi să-mi pună caroserie hatchback – să se pretindă astfel a fi Mercedes-Benz în ochii oricărui conformist (sau zombi…), căci, pe mine, unul, nu m-ar convinge în veci…Cu alte cuvinte, să încerce să-mi vândă compacte/subcompacte, prin absurd, cu 1 leu, ba încă aplicându-mi “discount”, că tot în van s-ar strădui! De ce? Deoarece eu nu caut să cumpăr embleme sau să-mi măgulesc orgoliul cu imagini de larg consum; pe mine mă interesează istoria, epopeea, grandoarea…

    Aşadar, ştii prea bine că nu te poţi înţelege, sub nicio formă, cu un “fanatic”, care mai degrabă ar prefera moartea decât să-şi trădeze principiile/ideile/idealurile.

    Cu stimă, inexo.
    7 1
  • @inexo: Stimabile, de data asta m-ai citit în diagonală, fiindcă de fapt subliniam că 4-4-4-ul A-Benz e banal în raport cu L5-ul RS3 și subscriam predictiv :-) la opinia ta *conservatoare* apropo de închinarea -- inadecvată și după mine -- a lui Mercedes la Sfântu Profit.
    ...Adică la încolonarea-n șirul hot-hatcherilor doar cu scopul *extinderii ariei de Z-Gen.-targetare*, ca să aiurez și io în jargonul marketo-psy-opșilor.

    Acu obiectiv vorbind, extazul la fel de stimabilului @zărne apropo de interiorul noului A-Klasse e justificat prin nivelul maxim de finisare (m-am urcat totuși într-unul de curând, ba chiar l-am și condus la invitația unui amic *poser* de profesie-n timpul liber -- clar că posesor de diesel Renault cu stea în frunte, dar AMG-Line, OMG...:-))
    ...Subiectiv însă, tot nu-mi place trendul *ecranării invazive* -- deși recunosc că *mulinetele* aeratoarelor par Daiwa și nu Shimano. :-P

    Concluzia: greu de schimbat convingerile unui catâr bătrân ca Je, care, după ce a văzut catalogul salonului Geneva 1963 cu prototipul SL-ului 280 *Pagodă* (abia adus d-acolo , d-un unchi tehnocrac al vremii :-) mirosind a tipar și nu a pixeli)... nu mai poate inhala decât parfumul ĂLA de *sportivitate* Mercedes-Benz.
    12 0
  • PS @hazard: - Încă am net, stai liniștit -- găsesc în ultima vreme gigabiți lipiți p-aici și de zmeură, jnepeni sau blana caprelor negre. :-)
    ...Unde, by-the-way, mi-a clocit pui printre cei doi neuroni ideea cumpărării unui diesel antic (fără multă electronică și capabil să halească ulei de bucătărie oricând.)

    Interzis în curând allover, clar (d-aia și neînmatriculabil), dar perfect în posibila distopie electro-autonomă aviatoare.
    Și-n care e-hipnotizații habar n-au că apropiatele *contoare inteligente* le pot tăia corentu :-) oricând vrea mușchiu lu Big Brother.
    10 0
  • Domnule Kiro, vă cer scuze pentru faptul că v-am “încadrat” greşit. Sper doar să nu vă fi supărat prea tare :)

    De altfel, în cazul dvs. şi de regulă, balanţa voturilor înclină net spre “plus” pentru “simplul” fapt că AM este “parcurs” de suficienţi oameni inteligenţi, care vă împărtăşesc concluziile atât în privinţa “disecării” realităţii necosmetizate a lumii auto din prezent, cât şi a prefigurării sumbrelor perspective…Vă daţi seama că, totodată şi în mod INEVITABIL, vă “câştigaţi” şi “prieteni”, cum altfel decât “alergici” la adevăruri spinoase, incomode, incorecte politic/automobilistic, “întâmplător” nu tocmai puşi la punct cu cerinţele elementare ale cuviinţei…Ştiu însă că, la fel ca mine, v-aţi asumat, de la bun început, acest “risc”.

    Trebuie apreciat şi faptul (şi nu mă feresc să ating tema) că redacţia AM a devenit mult mai maleabilă cu timpul, comportându-se realmente democratic…Asta nu înseamnă că trebuie să permită orice fel de “derapaj” al unor cititori, dar este cert şi incontestabil că a încurajat tot mai mult dialogul, comunicarea, polemica, dreptul la replică. Şi nu ca să ne lăudăm în mod găunos, dar mă îndoiesc că ar exista (cel puţin în România) o altă publicaţie de profil care să conţină o rubrică de comentarii la fel de relevantă şi de spumoasă ca aici…O asemenea atitudine probabil că va fi răsplătită, în timp, cu un aflux tot mai crescut de utilizatori, chit că nu sunt puţine articolele care “înţepenesc” în zero comentarii…Acum, dacă ne închipuim că absolut toate eforturile redactorilor ar trebui să se soldeze cu impact “impresionant” la prima vedere, care să ne ghideze degetele către tastatură, ne înşelăm! Dar trebuie să admitem faptul că “pura informare” poate părea plictisitoare uneori şi nici măcar eu nu pot face abstracţie de…prima senzaţie. Sau să nu creadă unii dintre noi că “eh, astea sunt ştiri pe care le găseşti oriunde pe net”. Da, nu este nimic de negat: sunt inserate în mod cvasi-sincronic (desigur, pe baza unor surse “comune”), că doar reversul medaliei în ceea ce priveşte “evoluţia”, “progresul”, se identifică drept limita, suprasaturaţia, recte “faza de platou”…Dar ceea ce face diferenţa este că…”atmosferă” precum cea existentă pe forumul AM n-ar fi de remarcat pe nicăieri…
    4 0
  • @inexo: Nici vorbă de supărare -- absentă și-n rarele cazuri când nu ne aflăm p-aceeași lungime de undă.
    Subscriu însă (și) la părerile tale vizavi de politica eficientă pro-clicuire a AM, care -- cu toate hibele lui -- nu degeaba e cel mai comentat website auto de la noi.

    Comentarii care devin fantasme efemere când ajung să deranjeze major (v. raderea lor pe site-urile auto germane de bază -- sper ca AM să nu facă la fel odată cu noul format), dar rămân pt mulți unicul motiv de accesare.

    Revenind însă ontopic -- într-un dialog deja cvasi-privat,:-) după ce (și) știrea asta a ieșit de pe main-page, ca aia ratată și deloc modificată cu motoarele Astrei facelift -- hatch-ul AMG are deja comenzi incredibil de multe și-n versiunea asta extremă. Și ca preț extremistă, evident.

    Acționarii Daimler-Benz sunt deci la fel de încântați ca simpaticul *nostru* @zărne și-n final doar asta pare să conteze -- în lumea reală și nu aia a teoreticienilor cârcotași ca noi. :-)
    7 0
  • Alinbarbu: Buna,intr-o seara mi s-a întâmplat sa rămână schimbătorul “bleg”... Raspunde

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru