Feedback

Nissan Leaf rămâne cea mai vândută mașină electrică în România după primele 7 luni ale anului: 218 clienți au ales modelul nipon

Publicat Miercuri, 21.08.2019
de Daniel Popescu
Comenteaza 0
Nissan Leaf rămâne cea mai vândută mașină electrică în România după primele 7 luni ale anului: 218 clienți au ales modelul nipon - Poza 1
Nissan Leaf a înregistrat vânzări de 218 unități în perioada ianuarie-iulie și este cea mai vândută mașină electrică din România, în timp ce Mitsubishi Outlander rămâne cea mai populară mașină plug-in hybrid.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de mașini electrice continuă să crească într-un ritm susținut pe piața din România, impulsionate în special de programul Rabla Plus, care a primit inclusiv o suplimentare de fonduri la jumătatea lunii trecute.

Prin urmare, după primele șapte luni ale anului, în țara noastră s-au comercializat 714 mașini electrice, în creștere cu 134% comparativ cu perioada similară a anului trecut. De această creștere a profitat cel mai mult Nissan Leaf, care a devenit începând din luna aprilie cea mai vândută mașină electrică din România.

În primele 7 luni ale anului, modelul japonez s-a comercializat în 218 de unități, în timp ce partenerii de Alianță de la Renault ocupă poziția a doua cu 194 de unități vândute, în contextul în care gama francezilor include hatchback-ul Renault Zoe, utilitara Renault Kagoo ZE și cvadriciclul Renault Twizy.

Volkswagen continuă să completeze podiumul cu 98 de unități e-Golf și e-Up, în timp ce duelul SUV-urilor electrice premium este tranșat de Jaguar: 19 clienți au preferat I-Pace în detrimentul lui Audi e-tron, care a înregistrat 11 comenzi.

Loc Marcă Vânzări BEV
ian-iul 2019
Vânzări BEV
ian-iul 2018
Evoluție
1 Nissan 218 4 -
2 Renault 194 51 280%
3 Volkswagen 98 81 21%
4 Smart 86 73 18%
5 BMW 81 66 23%
6 Jaguar 19 - -
7 Audi 11 - -
8 Mercedes-Benz 1 1 -
9 Alte mărci 6 9 -33%
Total 714 305 134%

Mașini plug-in hybrid

Între timp, piața de mașini plug-in hybrid a recuperat o parte din declinul înregistrat în prima parte a anului. Dacă inițial vânzările erau cu până la 50% mai mici decât anul trecut, în primele șapte luni declinul pieței s-a ameliorat la 16.5%, cel mai probabil ca urmare a interesului crescut pentru modele electrice.

Aproximativ o treime dintre cele 157 de unități plug-in hybrid vândute în această perioadă au fost Mitsubishi Outlander PHEV, în timp ce podiumul este completat de Volvo și Land Rover cu 43 și, respectiv, 21 de unități.

Loc Marcă Vânzări PHEV
ian-iul 2019
Vânzări PHEV
ian-iul 2018
Evoluție
1 Mitsubishi 54 12 350%
2 Volvo 43 19 126%
3 Land Rover 21 0 -
4 Porsche 19 14 36%
5 BMW 14 24 -42%
6 Mini 4 8 -50%
7 Mercedes-Benz 2 27 -93%
Total 157 188 -17%

Mașini hibride

Între timp, piața de modele hibride fără încărcare la priză a înregistrat de asemenea o creștere puternică de 55%, la 2.670 de unități.

Ca de obicei, Toyota deține de departe cea mai bună cotă de piață, cu 2.366 de unități, și este urmată de brandul său premium Lexus cu 124 unități. Podiumul este completat de Ford cu 57 de unități, în timp ce Honda a coborât pe poziția a patra cu 41 de unități.

Loc Marcă Vânzări HEV
ian-iun 2019
Vânzări HEV
ian-iun 2018
Evoluție
1 Toyota 2.366 1.526 55%
2 Lexus 124 67 85%
3 Ford 57 33 73%
4 Honda 41 0 -
5 Kia 29 32 -9%
6 Suzuki 26 17 53%
7 Hyundai 24 27 -11%
8 Land Rover 3 - -
Total 2.670 1.719 53%

Via APIA


Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru