Noul Peugeot 508 este disponibil și în România: start de la 24.700 de euro

de Cornel Șocariciu
Joi, 21.03.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Peugeot 508 poate fi comandat și pe piața din România. Modelul producătorului francez este disponibil atât cu motoare diesel, cât și cu unități pe benzină. Cea mai accesibilă variantă are un motor diesel de 1.5 litri cu 130 CP, iar prețul de pornire este de 24.633 de euro.

Noua generație Peugeot 508 a fost expusă în premieră în cadrul Salonului Auto de la Geneva din 2018. Sedanul de segment mediu este disponibil și în România, cea mai accesibilă versiunea având un preț de pornire de 24.633 de euro.

Din punct de vedere estetic, Peugeot 508 preia o parte dintre liniile de design pe care le-am văzut în premieră pe conceptul Peugeot Instinct. În ciuda tendințelor din piață de creștere a dimensiunilor, noul 508 este cu 80 de milimetri mai mic comparativ cu vechea versiune, iar înălțimea a scăzut și ea cu 60 de milimetri. În schimb, lățimea modelului este acum cu 20 de milimetri mai mare, iar volumul portbagajului a crescut de la 473 la 487 litri.

Pe piața din România, noul Peugeot 508 este disponibil în patru versiuni: Active, Allure, GT Line și GT. Gama de motorizări include atât unități diesel, cât și propulsoare pe benzină.

Fanii unităților pe benzină vor putea opta pentru un motor de 1.6 litri THP de 180 CP și 250 Nm. Resursele motorului vor fi gestionate de o cutie automată cu opt rapoarte. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 7.9 secunde, iar viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 230 km/h. Consumul mediu mixt anunțat de producător este cuprins între 6.8 și 7.4 litri/100 de kilometri.

Cea de-a doua motorizare pe benzină va fi disponibilă exclusiv pe varianta GT. Aceasta are 1.6 litri și oferă 225 CP și 300 Nm. Și în acest caz, francezii propun o cutie automată cu opt trepte. Astfel, modelul francez are nevoie de 7.3 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h, iar viteza maximă anunțată este de 250 km/h. Consumul mediu mixt calculat conform standardului WLTP este de 7.1-7.8 litri/100 de kilometri.

Cei care preferă un motor diesel vor putea alege fie unitatea de 1.5 litri de 130 CP, fie propulsorul de 2.0 litri în versiuni de 160 CP și 180 CP. Motorul de 1.5 litri va putea fi comandat fie cu o cutie manuală cu șase trepte, fie cu una automată cu opt rapoarte.

Restul versiunilor sunt disponibile doar cu transmisia automată cu opt trepte.

Peugeot 508 echipat cu motorul de 1.5 litri va accelera de la 0 la 100 km/h în 9.7 secunde (cutie manuală), în timp ce consumul de carburant anunțat de producător este cuprins între 4.6 și 5.4 litri. Varianta diesel de 160 CP are nevoie de 8.4 secunde pentru a sprinta de la 0 la 100 km/h, consumul mediu mixt fiind de 5.5-6.2 litri/100 de kilometri. Vârful de gamă în dreptul motorizărilor diesel oferă 180 CP și 400 Nm. De la 0 la 100 km/h sunt necesare 8.3 secunde, în timp ce viteza maximă se oprește în dreptul valorii de 235 km/h. Consumul mediu trecut în fișa acestei versiuni este de 5.6-6.3 litri/100 de kilometri.

MOTORIZĂRI
NIVEL DE ECHIPARE
(euro, TVA inclus)
Motor Putere
(CP)
Transmisie Active Allure GT Line GT
1.6 THP Benzină
180 CP
Aut8 28.322 30.107 32.011 -
1.6 THP Benzină
225 CP
Aut8 - - - 36.652
1.5 BlueHDi Diesel
130 CP
Man6
Aut8
24.633
26.656
26.656
28.441
-
30.345
-
-
2.0 BlueHDI Diesel
160 CP
Aut8 27.965 29.750 31.654 -
2.0 BlueHDI Diesel
180 CP
Aut8 29.036 30.821 32.725 36.057

Versiunea de echipare Active, oferă, printre altele, următoarele dotări: senzori de parcare în zona din spate, spoilere și oglinzi exterioare în culoarea caroseriei, sistem automat de climatizare pe două zone, instrumentar digital de bord cu diagonala de 12.5 inch, ecran central tactil cu diagonala de 8 inch, funcție Hill Assist, sistem de iluminare interioară cu LED, jante de aliaj cu diametrul de 16 sau 17 inch în funcție de motorizarea aleasă, lumini de zi cu LED, oglinzi retrovizoare încălzite, cu reglaj electric și rabatabile electric, padele pentru schimbarea treptelor de viteză (doar pentru transmisiile automate), cruise control, volan îmbrăcat în piele, sistem de frânare automată de urgență și sistem de avertizare cu privire la părăsirea benzii de mers.

Nivelul de echipare Allure plusează cu următoarele: senzori de parcare în zona din față, trapă, ecran central cu diagonala de 10 inch, sistem de navigație, tehnologie Mirror Link, jante din aliaj cu diametrul de 17 inch cu design special, scaun șofer cu reglaj lombar electric și 2 porturi USB dedicate pasagerilor din spate.

Spre deosebire de nivelul de echipare Allure, versiunea GT Line conține și următoarele echipamente: capace speciale pentru oglinzile retrovizoare, pachet exterior GT Line, faruri full LED, sistem i-Cockpit Amplify (doar pentru transmisiile automate), jante din aliaj cu diametrul de 17 inch în versiunea Merion Diamantee, lumini de zi cu LED specifice variantelor GT Line, pedale și praguri din aluminiu, stopuri speciale, scaune față certificate AGR, volan îmbrăcat în piele, sistem pentru recunoașterea semnelor de circulație și sistem pentru monitorizarea unghiului mort.

Vârful de gamă GT este echipat cu un sistem Active Suspension Control cu 3 moduri (Normal, Comfort și Sport) de funcționare, pachet exterior specific, scaune față încălzite, tapițerie din Nappa/Alcantara, volan îmbrăcat în piele specific versiunii GT, pachetul Visiopark și sistem audio semnat de Focal.

Noul Peugeot 508 vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
CONSUM MIXT
(l/100 km) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Peugeot 508
2.0 BlueHDI, Active, Aut
160 5.5 8.4 27.965
Ford Mondeo
2.0 litri, Trend, Aut
150 5.0 10.8 27.950
Opel Insignia
2.0 litri, Edition, Aut
170 5.5 8.9 26.100
Skoda Superb
2.0 TDI, Ambition, Aut
150 4.4 8.9 29.097
Volkswagen Passat
2.0 TDI, Comfortline, Aut
150 4.2 8.7 30.777
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (18)

  • Să-mi moară bateria :-) de-oi înțelege prăpastia dintre prețurile est-vestice ale unor producători - egal dacă-n plus (v. Porsche, BMW etc.) sau în minus. În unele cazuri și cu 20-25%...
    Cum e cazul 508-ului, care pornește de la 32.300 € pt. dieselul manual în țara lui de baștină, deci cu 7.500 € mai scump ca la noi ! - n.b., la echipare egală. Iar pt versiunile de vârf diferențele cresc la +10K €.

    OK, francezii au TVA de 20%, dar asta ar însemna un plus de numai 250-350 €, anulat oricum de costul transportului+asigurărilor până aici.
    ...Dincolo de orice paradoxuri însă, prețurile noului 508 sînt f. competitive - mai exact, unele corecte zic eu, fiindcă departe de nivelul *pre-premium* clamat pe alte piețe.

    Și să nu uit (că-s pe AM): mașina ARATĂ F. BINE !!! :-))) - Bravo PSA, ține-o tot așa !!!
    39 0
  • Costel
    si modelul Talisman ii indreptatit printre concurenti , chiar daca 2.0dci nu ii inca disponibil in Romania cei 150cp pentru 1.7dci is destul de merituosi (24 300 Euro )
    12 7
  • @Costel

    Pentru moment, Renault Talisman în versiunea diesel de 150 CP nu poate fi comandat cu o transmisie automată. De aceea nu "a primit" un loc în tabel :)
    15 1
  • Un balon mare de oxigen pt. piata de sedanuri , zic eu. Sper sa aiba succes si sa o vedem des pe sosele ca arata tare bine. Dpmdv e cel mai aratos sedan european de clasa medie .
    @Kiro : da, preturile sunt chiar neasteptat de competitive dupa atatea zvonuri cum ca s-ar bate cu Passatul in preturi. Acuma sper ca francezii sa nu faca o "varianta speciala" pt. noi.
    18 1
  • @Kirotractor Diferenta de pret intre Romania si Franta de exemplu pentru un 508 se explica prin costurile mai mici de exploatare din Romania ale dealerului si prin practicile comerciale diferite, in sensul ca preturile sunt in general foarte negociabile dupa o perioada de la lansarea modelului pe piata din Vest si mai vin si cu oferte buy-back plus alte reduceri mascate.Strategia fiind mentinerea pretului de pe eticheta cat mai mult in mintea publicului, 30K entry-level 40K bine echipat, 50K full, si in curand, 60K hibrid reincarcabil
    Peugeot are in momentul asta are oferta buy-back +bonus de 3500 pana la +8000 de euro la buy back in functie de model.
    7 7
  • @pipo: Corect - un balon de oxigen pt sedanuri în rezbelul (deși pierdut deja :-)) cu suvurile. Un plus practic e și hayonul, dar e tentant și breakul (nu pt. mine, care m-am auto-limitat de-o vreme la mașini de max. 4 m lungime).
    În rest, cred că i-ar costa prea mult să facă special pt noi rateuri. Mai ales că-i produs într-una din cele mai robotizate uzine din Europa.

    @assur: În principiu ai avea și tu dreptate, dar crede-mă că *The truth is out there* pe felia politicilor comerciale - un singur exemplu: dealerul Porsche d-aici are costuri mult mai mici de exploatare ca-n Germania, și totuși 911-le e mai scump la noi.

    Trăiesc cu convingerea că misteru-i mai dihai ca-n X-Files nu ca chibiț pe AM însă, ci fiindcă n-am reușit descâlcirea $/€-enigmelor nici pe când chiar trăiam din scris în presa auto-moto-velo. :-)

    Și, între noi fie vorba, la vremea aia am fost sfătuit amical de șefi să nu analizez variabilitatea prețurilor est-vest-nord-sud.
    Aici pe AM cred c-o să-mi iau totuși revanșa în niște viitoare comentarii, că nu risc să fiu concediat. :-)
    28 1
  • @kirotractor exemplul cu Porsche 911 nu este cel mai bun totusi, la numarul mic de masini vandute costurile sunt mari. Cred ca treaba se verifica la generaliste mai degraba si este fix invers pe segmentul de lux, ca sa ramana lux nu se da niciodata cu pret redus.

    Legendele cu liniile speciale de fabricatie pentru europa de est sunt doar legende, piata este prea mica pentru a merita o astfel de investitie. Dar, sunt multi oameni interesati de mentinerea legendelor, in special samsarii care pot vinde in continuare masinile cu km dat peste cap dar care sunt "alea bune de 50K" facute pentru ei, nu ca alea de 25K facute pentru Romania Bulgaria etc...
    8 7
  • Masina asta e traznet. Si chestia cu volanul mic coborat si cu instrumentarul de bord amplasat mai sus e DE GENIU!! DE GENIU! Abia astept sa-mi pun curu' intr-una sa vad cum e. Si motoarele alea HDI de 160 - 180.... mmmm....: ) mama mama! Cred ca o sa fie o placere!
    11 4
  • Costel
    @ Cornel

    is cu scuzele necesare dupa propria-mi inadvertenta MT / AT
    2 2
  • @AM/Cornel: Atenție cu datele tehnice/performanțe (toate ref. la accelerații sînt greșite-n articol, dar și unele ref. la Vmax.)
    ...Altfel dați apă la moară celor care zic că favorizați vânzările de Passat *îngropând* 508-ul... :-)

    Dieselul 1.5 130 HDI are de ex. nevoie de 9,7 s - și nu 10,8 s - pt sprintul 0-100 km/h.
    Iar cele de 163/177 CP, de 8,4 / 8,3 s și nu 9,2 / 9,1 s.
    Și benzinarele-s (mult) mai vioaie - în fine, după datele oficial comunicate -, cel de 181 CP reali absolvind zero-suta în 7,9 s, iar ăl de 224 CP, în 7,1 s (și nu 8,8 / 8,1 s, cum apare la voi.)

    Cifre care au fost în general confirmate de câteva teste serioase (tradus: incluzând măsurători EFECTIVE). Excepție: viteza max. a benzinarului de top n-a trecut de 242 km/h... dar nu știu cât ar conta asta pe drumurile noastre (toate... se vor tra-la-la vreodată?! :-))
    13 0
  • Mare atentie, sunt plusuri si minusuri cu 508 : desi design-ul int/ext este o gura de aer proaspat, masina nu se preteaza la uz familial, are un spatiu ridicol la cap si picioare in spate, iar accesul e dificil din cauza liniei de coupe cu 4 usi
    6 0
  • P.S. Greu de înțeles inconsecvența hexagonală (ori nemțească?) - fiindcă în comparativul ăsta ams cu 508-ul 225 THP:
    https://www.auto-motor-und-sport.de/test/peugeot-508-renault-talisman-skoda-superb-limousinen/technische-daten/
    ...apare valoarea de 7,3 s pt sprintul 0-100 km/h (7,9 s efectiv măsurate.)

    Deloc surprinzător că Skoda Superb (și mai ieftină cu 4.500 € ca 508 First Edition) câștigă comparativul, motorul 2.0 TSI / 220 CP demonstrând din nou că cilindreea nu poate fi înlocuită de nimic.

    @ATB: Corecte observații... cu observația :-) (mea, care am probat deja static 508-ul nou) că deficitul de spațiu interior din spate nu-i chiar așa dramatic, fiind evident doar dacă ai coborât din vreun Passat. Sau Superb.
    16 0
  • Peugeot prezinta masina ca fiind un coupe cu 4 usi, nu o berlina, o compara mai degraba cu Arteon nu cu Passat in varianta normala.
    Valorile comunicate in presa franceza sunt mai bune decat cele din articol.

    https://www.largus.fr/actualite-automobile/essai-peugeot-508-gt-2018-notre-avis-sur-la-nouvelle-508-9205390_p_5.html
    4 0
  • @Kirotractor

    Valorile pentru 0-100 km/h și viteză maximă trecute în articol sunt preluate de pe fișa tehnică oferită de Peugeot în România. Mulțumim pentru atenționare. Îi vom notifica imediat și pe ei.
    10 0
  • @kirotraktor
    Ai idee cat costa sa ai un Showroom pe Champ-Elysee? de aici diferenta de costuri
    0 9
  • @@kirotraktor:
    1. Nu, n-am idee - așa-s io, mai prost. :-)
    2. Nu te simți cumva balonat? C-ai halit nu unul, ci două *s*-uri de la Champs-Élysées (nu mai (socotesc accentele, c-aș părea grammar-nazi.)
    3. 99,95% dintre Peugeot-uri NU se vând pe Champs-Élysées.
    4. (ceva mai serios): O să revin la tema asta, că-i mult mai complexă decât pare. Chiar dacă 99% dintre român_așii experți în toate de pe AM n-or să înțeleagă nimic - din nou, evident.
    8 0
  • Intamplator
    @Kirotractor
    Daca taceai, filosof ramaneai. Ai idee ce salarii sunt prin Franta si ce taxe se platesc pentru ele? TVA-ul e doar o taxa pe produse. Mai sunt multe altele. Ia mai verifica si in alte tari din Vest sa vezi ce preturi au masinile noi. V-ati obisnuit toti cu mobile.de si vi se pare ca ar trebui sa fie mai ieftine in vest decat in ro.
    0 3
  • Greygore
    Am fost aproape sa iau un 508...am renuntat fiindca era mai plasticos decat ma asteptam, vizibilitate de masina sport si garda la sol f. mica. Am ales Octavia.
    De fiecare data cand vad un 508 pe strada semi-regret decizia. Noroc ca sunt rare!!!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru