Noul Polestar 5 atacă poziția lui Porsche Taycan: versiune cu 884 CP

de Alexandru Monenciu
Marti, 09.09.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul Polestar 5 a debutat în cadrul Salonului Auto de la Munchen. Disponibil în două versiuni, cu până la 884 de cai putere, modelul cu zero emisii pornește de la 119.900 de euro pe piața din Germania.

Salonul Auto de la Munchen se află în plină desfășurare. Cu ocazia acestui eveniment, suedezii de la Polestar cu decis să prezinte lumii întregi noul lor model. Un Grand Tourer de performanță, denumit simplu Polestar 5.

ANUNȚAT DE CONCEPTUL PRECEPT DIN 2020

Noul Polestar 5 este inspirat de conceptul Precept, lansat în urmă cu cinci ani. Din fericire, design-ul noului GT cu o lungime de 5 metri nu s-a distanțat foarte mult de cel al conceptului. Unele linii și detalii au fost, totuși, cumințite din motive de siguranță.

Constructorul suedez a mizat pe linii clare, aerodinamice, inspirate din lumea aviației. Tehnologia Pixel LED este standard pentru faruri, plafonul este unul panoramic (lungime de 2 metri și lățime de 1.25 metri), mânerele portierelor se retrag în caroserie, iar luneta lipsește cu desăvârșire, ca în cazul lui Polestar 4.

Noul model are un coeficient aerodinamic Cd de 0.24 și poate fi comandat în șase nuanțe exterioare, inclusiv două cu finisaj mat: Storm și Magnesium.

Habitaclul poate găzdui până la 5 persoane (prin ridicarea consolei din spate), iar scaunele au fost create în colaborare cu cei de la Recaro.

Cele din față au, încă din standard, funcție de masaj, ventilație, încălzire și, desigur, reglaj electric. Sunt disponibile două variante de tapițerie: MicroTech în standard și piele Nappa opțional.

Și scaunele din spate au funcție de masaj, încălzire și ventilație. Pentru un plus de confort, acestea pot fi înclinate. În habitaclu regăsim mai multe materiale reciclate, inclusiv unele rezultate din reciclarea plaselor de pescuit. Sistemul de climatizare pe patru zone este standard.

Instrumentarul de bord complet digital are o diagonală de 9.5 inch, iar în spatele lui regăsim și un Head-up Display de 9 inch. În tot acest timp, ecranul central are 14.5 inch și rulează un sistem multimedia bazat pe Android Automotive.

Sistemul audio Polestar High Performance Audio cu 10 incinte este standard, dar opțional este disponibil și un sistem Bowers & Wilkins cu 21 de incinte și o putere maximă de 1.680 W.

PLATFORMĂ LA 800V ȘI DOUĂ VERSIUNI DE MOTORIZARE

Sub caroserie se ascunde platforma PPA, dar și o baterie cu o capacitate utilă de 106 kWh.

Sistemul de frânare este semnat de Brembo, iar jantele, cu dimensiuni cuprinse între 20 și 22 de inch, sunt încălțate cu anvelope Michelin create special pentru acest model.

Arhitectura de încărcare este la 800V, iar la o stație rapidă de 350 kW repriza 10-80% durează doar 22 de minute.

Noul Polestar 5 este disponibil în două versiuni. Prima se numește Dual Motor și oferă în total 748 CP și 812 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 3.9 secunde. Autonomia acestei versiuni ajunge până la 670 de kilometri cu o singură încărcare.

Avem apoi versiunea Performance cu 884 CP, 1.015 Nm cuplu, 0-100 km/h în 3.2 secunde și 565 kilometri autonomie. Ambele versiuni au o viteză maximă limitată la 250 km/h.

Noul Polestar 5 poate fi deja comandat. Pe piața din Germania, versiunea Dual Motor pornește de la 119.900 de euro, iar versiunea Performance de la 142.900 de euro.

via Polestar

Comentarii (5)

  • Nu știu dacă e mai avansata tehnologic decât Taycan dar arata mai bine. Conceptul mi s-a părut superb, la vremea lui, masina de serie e foarte aproape de concept și designul e încă proaspăt.
    2 3
  • Primul Polestar care mi se pare frumos.
    1 3
  • Un titlu alternativ ar fi:

    Brandul care isi inchide showroom-urile din China din lipsa de vanzari scoate pe piata un model menit sa atace pozitia unui model de la Porsche care pierde 50% din valoarea de achizitie intr-un an, fiind masina care se devalorizeaza cel mai rapid :-)
    8 1
  • De frumos îi frumos, dar Polestar are nevoie de modele mai accesibile, s-au poziționat foarte sus, deocamdată se acumulează pierderi, în ciuda creșterii vânzărilor pe 2025, cifrele sunt modeste, mulți vor sa treacă pe așa zisul exclusivism cu marje mari de profit, dar nu poate oricine .
    6 1
  • Are, da, și lucrează la asta. 6 a fost amânat, fiind un model foarte de nișă, ca să se concentreze pe viitorul 2 și noul 7, un SUV compact cu preț mai accesibil. 2 e de departe cel mai bine vândut model și 7 va fi mai accesibil decât 3 și 4.

    Astea fiind spuse, Polestar nu își propune sa fie un brand de masă ci mai degrabă un brand cu marjă de profit generoasă.
    1 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru