Noutăți de la ZF: sistem de frânare complet electromagnetic

de Alexandru Monenciu
Marti, 14.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
ZF a prezentat un sistem de frânare complet electromagnetic. Cu alte cuvinte, forța de frânare, la fiecare roată, este generată de un motor electric, eliminând astfel sistemul hidraulic.

Germanii de la ZF au o experiență de peste cinci decenii în dezvoltarea și producția de sisteme de frânare. În tot acest timp, compania a produs peste 3 miliarde de componente de frânare.

Pe baza acestei expertize, ZF a prezentat acum, în cadrul Next Generation Mobility Day din Shanghai, un sistem de frânare complet electromagnetic. Cu alte cuvinte, forța de frânare este generată, la fiecare roată, de un motor electric, eliminând astfel sistemul hidraulic și, implicit, lichidul de frână.

Noul sistem de frânare a fost dezvoltat la centrele ZF din China, SUA și Germania pentru piața globală.

Potrivit reprezentanților companiei, această tehnologie își poate dovedi calitățile mai ales în cazul mașinilor electrice. Semnalele de frânare de la pedală la motorul electric sunt transmise exclusiv electric prin sistemul "dry brake-by-wire". Nu există conexiuni mecanice între cele două componente.

Chiar și așa, senzația de frânare este aceeași ca în cazul sistemelor hidraulice, transmite ZF.

Sistemul de frânare electromagnetic permite distanțe de frânare mai scurte, spre exemplu în cazul unei frânări automate de urgență, distanța de frânare la o viteză de 100 km/h poate fi cu până la 9 metri mai mică decât în cazul sistemelor de frânare convenționale.

Mulțumită unei recuperări mai bune, autonomia mașinilor cu zero emisii poate crește cu până la 17%.

Totodată, datorită contactului minim între plăcuțele de frână și discurile de frână, rezultă mai puține emisii de particule ca urmare a uzurii frânei.

Pentru că vorbim despre un sistem cu mai puține componente, apar costuri mai mici de logistică și asamblare la producția de mașini. În plus, în service revizia va dura mai puțin, având în vedere că lichidul de frână nu mai trebuie schimbat.

Ca o notă de final, constructorii de automobile pot înlocui cu totul sistemul de frânare hidraulic cu acesta electric, sau pot opta pentru un sistem hibrid. Adică, pe puntea față să fie prezent un sistem hidraulic și pe spate unul electric. 

via ZF

Comentarii (2)

  • @curci.afumate
    vedeti ce inseamna progresul? viitorul este electric!
    trebuie facute obligatorii aceste sisteme.
    6 4
  • Nu stiu cui te adresezi atat de afumat dar nu scrie nicaieri ca sistemul e rezervat doar electricelor. Si daca il faci obligatoriu de maine, mai dureaza cel putin 10 ani pana sa devina mainstream iar sistemul va fi majoritar pe sosele peste 30 ani.
    Nu mor curcile cand vor papagalii.
    3 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru