Feedback

Un nou scandal loveşte industria auto germană: Volkswagen, BMW şi Daimler, acuzate că au fixat preţurile la oţel

Publicat Marti, 05.07.2016
de Daniel Popescu
Comenteaza 3
Un nou scandal loveşte industria auto germană: Volkswagen, BMW şi Daimler, acuzate că au fixat preţurile la oţel - Poza 1
Volkswagen, BMW, Daimler şi furnizorii de componente Bosch şi ZF sunt anchetaţi în Germania pentru o posibilă fixare a preţurilor la oţel, cel mai utilizat material în producţia de maşini.

Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Industria auto germană a intrat din nou în vizorul autorităţilor, în contextul în care efectele Dieselgate vor fi resimţite pentru o lungă perioadă de timp.

De data aceasta, autorităţile germane au anunţat declanşarea unei anchete cu privire la fixarea preţurilor pentru oţel, cel mai utilizat material în cadrul producţiei de maşini. În 23 iunie, 50 de angajaţi ai unui departament împotriva cartelurilor de tip economic au efectuat raiduri la sediile a 6 constructori şi furnizori de componente din Germania, însă autorităţile nu au anunţat numele companiilor în cauză.

Cu toate acestea, constructorii şi furnizorii de componente implicaţi au reacţionat rapid la anunţ şi au confirmat prin intermediul unor comunicate de presă implicarea în investigaţie. Astfel, Volkswagen, BMW, Daimler şi furnizorii de componente Bosch şi ZF au confirmat că sediile lor au fost percheziţionate de autorităţi şi că vor coopera în acest caz.

Urmareste Automarket
"Confirmăm că reprezentanţii Biroului Federal pentru Carteluri a percheziţionat birourile din Wolsburg ca parte a unei investigaţii curente. Volkswagen sprijină autorităţile în cadrul investigaţiilor", a precizat un purtător de cuvânt al Volkswagen.

Totuşi, există un constructor sau furnizor de componente auto care nu a confirmat încă implicarea în investigaţie. În prezent nu este clar despre cine este vorba, însă Opel a anunţat deja că nu este implicată în niciun fel în această anchetă.

Oţelul este cel mai întâlnit material în producţia de maşini şi este folosit pentru componente precum plafon, şasiu, roţi, frâne, sistem de evacuare sau motor. În ultima vreme, producătorii au început să se orienteze însă din ce în ce mai mult spre aluminiu, întrucât este mai uşor.

Via Automotive News


Comentarii (3)

  • hazard
    Renault sigur nu este implicata. Discurile de frana cu care isi doteaza masinile sunt din mamaliga.
    27 15
  • Renault nu fabrica discuri e frana. Le achizitioneaza de la producatorii de componente.
    21 5
  • briciu
    lasa l ca el nu stie e fan VW si cu asta ai spus tot
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru