Noutăți pentru Mazda MX-30: versiune cu motor pe benzină pentru piața din Japonia și, din 2022, variantă electrică cu range extender

de Cornel Șocariciu
Joi, 08.10.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În Europa, Mazda MX-30 este disponibil doar cu un motor electric, însă pentru piața din Japonia, constructorul a lansat o variantă cu propulsor pe benzină. Din 2022, niponii plănuiesc să ofere și o versiune electrică cu motor rotativ în rol de range extender.

Mazda MX-30 poate fi comandată și în versiune cu motor pe benzină. Noua variantă a fost prezentată recent și este disponibilă doar pentru piața din Japonia.

SUV-ul constructorului nipon va fi echipat cu motorul SkyActiv-G de 2.0 litri și cu un sistem mild-hybrid la 48V (M-Hybrid). Motorul livrează 156 de cai putere la 6.000 rpm și 199 Nm la 4.000 rpm. Sistemul mild-hybrid plusează și el cu până la 5.1 kW și 49 Nm în anumite situații de trafic.

În Europa, SUV-ul constructorului nipon este disponibil doar cu un motor electric capabil să dezvolte 143 de cai putere și 265 Nm.

Totuși, niponii au o surpriză și pentru cei care preferă modelele electrice.

La începutul anului viitor, Mazda va pregăti o serie de prototipuri MX-30 echipate cu un motor rotativ cu rol de range-extender și va demara testele pentru a putea introduce o astfel de variantă în producția de serie.

Conform declarațiilor lui Akira Marumoto, CEO-ul Mazda, motorul rotativ (cu rol de range extender) va reveni în ofertă comercială în prima jumătate a anului 2022. În plus, acestă soluție ar urma să fie introdusă și pe alte modele din gamă (oficialul nipon a menționat vehiculele din segmentele mai mici).

Via | Mazda | Motor1

Comentarii (5)

  • Sunt numai pe vrajeala astia de la Mazda...
    Lanseaza si ei o electrica si dup-aia o sucesc si pe-aia sa fie pe petrol.
    Dezamagitor.
    7 13
  • Ba mie mi se pare ca range extender-ul este un accesoriu important pentru orice electrica.
    Autonomia de 200-250 km mi se pare arhisuficienta pentru necesarul zilnic al oricarei masini, daca ai siguranta ca la nevoie se poate utiliza range-extenderul pentru un extra boost.
    13 3
  • Indrazneata intentia, sa vedem ce iese din asta
    8 5
  • Bună ideea, dar de la vorbe la fapte...

    Să vedem
    3 2
  • Și BMW i3 are o variantă cu range extender montat în spațiul portbagajului. Motorul lor este arhicunoscutul boxer de 750cc, de pe motociclele lor.
    Ideea de a monta un astfel de grup electrogen pe un autovehicul electric nu e rea, dar duce la creșterea masei acestuia, și ocupă un spațiu important. De aceea, constructorii auto utilizează în acest scop motoare cu performanțe ridicate per gabarit.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru