OFICIAL: A doua generație Toyota C-HR va fi produsă în Turcia

de Alexandru Monenciu
Luni, 30.01.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul nipon de automobile anunță că va construi a doua generație C-HR la uzina din Sakarya, Turcia. Tot aici, Toyota va inaugura o linie de asamblare a bateriilor pentru modelele plug-in hybrid.

Uzina Toyota din Sakarya, Turcia, își cimentează și mai tare poziția în planurile de viitor ale constructorului nipon de automobile. Japonezii vor investi aici, în total, circa 2.3 miliarde de euro.

Din această sumă, 317 milioane de euro vor merge către inaugurarea unei linii de producție a bateriilor pentru modelele plug-in hybrid. Linia va fi operațională din luna decembrie 2023, susțin reprezentanții companiei, iar capacitatea de producție va fi de 75.000 de unități anual.

Cu această ocazie, Toyota anunță și că a doua generație a modelului C-HR va fi asamblată la uzina din Turcia. SUV-ul va fi disponibil atât în versiune hibrid cât și plug-in hybrid.

Astfel, fabrica din Sakarya va deveni prima uzină Toyota din Europa unde vor fi asamblate vehicule plug-in hybrid, dar și prima care va integra o linie de producție a bateriilor.

Totodată, viitoarea Toyota C-HR va fi primul model de pasageri, plug-in hybrid, produs în Turcia.

via Toyota

Comentarii (15)

  • Fara niciun fel de sarcasm, este vreun proprietar de Toyota C-HR, Nissan Juke si alte asemena SUV-uri compacte care poate sa ne spuna de ce au cumparat o astfel de masina?
    Din capul locului, nu sunt deloc un fan al SUV-urilor. Mi se par nepractice mai ales in orase sau pe autostrazi: grele, mari, portbagaj mai mic decat la modele combi, consum mare. Dar mai este o gama de masini, aceste SUV-uri compacte pe care nu le pot intelege in niciun fel. Am avut nefericita ocazie sa primesc de la firmele de inchiriere astfel de modele si m-au scarbit de-a dreptul si mi-am tot pus intrebarea: de ce ar da oamenii o caruta de bani pe asa ceva? Sunt mici, portbagaj minuscul comparativ cu dimensiunile exterioare ale masinii (cu doua carry-on baggage s-a umplut portbagajul), neplacute la condus - nu sunt agile si foarte subiectiv acum: sunt incredibil de urate pt gusturile mele.
    Deci, poate cineva care si-a cumparat un astfel de SUV compact / cross-over sa ne spuna de ce au facut o astfel de achizitie? Si mai ales: ati fost multumiti de alegerea facuta?
    25 8
  • Banditos
    Pai raspunsurile la intrebarile tale le gasesti pe forumurile de marca. Dar astfel de crossovere nu se pot compara cu combi. Sunt echivalentul hatch-urilor, la dimensiuni si spatiu. Cu combi poti compara SUV-urile mai mari, gen Sportage, Tiguan, etc. Lasand la o parte gusturile eu vad la ele doua mari avantaje: accesul la portbagaj si te urci in ele nu cobori. Pentru o familie de 2 cu viata mai mult la oras sunt ideale.
    23 11
  • @banditos
    de ce sunt ideale deci? si in autobuz urci, si in caruta..deci de ce ai vrea sa urci?!
    5 13
  • @banditos
    pe sanie te asezi/asezai sau te pui pe burta?
    1 11
  • În segmentul J, cel al SUV-urilor, conform Clasificării Comisiei Europene este utilitar sportiv, deși practic nu este nici una, nici alta, s-a ajuns la asemenea ambiguitate și harababură încât orice compactă mai cu steroizi și cu garda la sol un pic mai mare este catalogată că suv, suv compact sau cross over, deși nu a nicio legătură cu ceea ce induce titulatura. Cred că mult mai utilă și mai aproape de adevăr este categorisirea americanilor, respectiv clasificarea în funcție de volumul interior.
    8 1
  • Banditos
    Eu un lucru n-am inteles la americani. Astia cand masoara volumul portbagajului il calculeaza (cu scaunele spate ridicate) pana in plafon. De ce?
    3 2
  • In mare ai dreptate la aspectele pe care le iei in considerare. Eu sunt clar fan combi. Pe de alta parte modelele pe care le menționezi sunt doar hatchback-uri cocoțate, deci si dacă nu ar fi ridicate tot atâta spațiu ar avea, posibil ceva mai puțin.
    Clar sunt masini pentru distanțe scurte, viteze de sub 120 km/h.
    Când omul ajunge la o vârstă sau femeia poarta fustă mai intervine partea cu intratul si ieșitul din masina, drumuri cu dificultăți unde o caroserie înălțată are avantaje clare. Am un combi un XC60 si un Seria 2 coupe , deci cam vorbesc in cunoștința de cauză… îmi plac toate in felul lor.
    7 1
  • Octavian
    "fabrica din Sakarya va deveni prima uzină Toyota din Europa"
    Domnilor de la Automarket, ce e dincolo de Bosfor e Asia, nu Europa.
    7 1
  • Octavian
    Potrivit site-ul de specialitate Automarket :)
    actuala generatie CHR e asamblata tot in Turcia.
    Deci nu e nicio noutate. Se actualizeaza doar modelul.
    Sunt carcotas azi, stiu :)
    6 0
  • Multumesc pentru raspunsuri. Cred ca m-am exprimat gresit in primul meu comentariu. In niciun caz nu cred ca un cross-over poate inlocui sau poate fi comparat cu un combi.
    Eu sunt un fan combi, si acum detin un C T-Model, iar in viitorul apropiat ma uit cu jind la un E...tot T-Model.

    @Dutz - are sens ce spui legat de clientii unor astfel de modele. In schimb tot nu inteleg familii tinere care cumpara astfel de cross-overe (ca singura masina) cand sunt pe piata modele...normale sa le spunem, mai compatibile cu viata de familie. Pentru mine tot da cu virgula :) Eu nu pot trece peste cat de mic este portbagajul unor astfel de modele...si le fac total nepractice. Dar pana la urma este o vorba (scuzati limbajul): nu te c*ci in gustul omului :))
    6 2
  • Zici de tineri? de familiile actuale? de ce aleg ceva fara portbagajul bunicilor? Pai ai vazut ce apartamente cumpara generatiile astea de la finalul alfabetului? Z, X, Y, W sau cum or fi? Ai vazut bucatariile lor? Sunt un fel de biblioteca pe o latura a sufrageriei sau intr-un colt al "livingului"... pai pe astia vrei sa-i intereseze portbagajul? Alea 2 carry-on trollere sunt de ajuns pt ei sa intre in spatele banchetei. Treaba lor, viata lor... comanda mancarea la glovo si calatoresc cu un rucsac. Si aleg CHR si Juke. Pentru restul exista sedan si combi. That's all folks!
    4 0
  • Banditos
    Pai zi asa! Ca oricarui fan ma indoiesc ca cineva iti poate schimba optiunile asa ca.... "Combi all the way!!!"

    ca unul caruia i se flutura, gasesc preferintele functie nevoi (nu punem la socoteala si alte chestii subiective aia e nemti, aia e mai siguri, aia e japonezi, aia e mai sportivi, etc). Daca tu ai nevoie de spatiu ajungem la ultima ta vorba...ai loc kklau, nu?
    3 6
  • oricine
    În filmul Șatra este o întrebare asemănătoare. cine este mai înțelept ? Prostul sau învațatul ? Iar răspunsul este că prostul este mai înțelept că nu are nici o îndoială la ceea ce face pe când învățatul își pune o mie de întrebări și nu ajunge la nici un rezultat. Cum bă nene să te întrebi ca în zi de târg de ce la unii plac crossoverele și la ații nu ? Eu zic să te înscăunăm regele înțelepților în cazul care nu îți explodează capul până la festivitate.
    4 6
  • oricine
    Și la Curtea ta să îi aduni pe toți cei care au încercat să îți răspundă ca să vă simțiți bine împreună.
    3 6
  • parere
    Detin asa- ceva. Este o masina cu un consum de 4.5%, unde vezi asa ceva la frantuzesti si germane benzinare? Plus ca este f fiabila, nu s-a defectat nimic. Am detinut Golf, Passat si seria 3 de noi inainte si numai probleme am avut. Design-ul este superb dpmdv, are suspensie spate independenta, materialele sunt corecte. Drept dovada a satisfactiei, am comandat noul model. Ma strecor usor cu ea in Bucuresti, gasesc usor loc de parcare. Este perfecta? Nu, dar la banii dati nu am optiune mai buna pe piata.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru