Germanii de la BMW vorbesc despre noua eră Neue Klasse de o bună perioadă de timp. Acum a venit momentul să facem cunoștință cu primul model Neue Klasse și anume iX3. Un SAV (Sports Activity Vehicle), pur electric, care va fi prezentat public în cadrul Salonului Auto de la Munchen.
NOUL LIMBAJ DE DESIGN AL MĂRCII
Noua generație BMW iX3 introduce noul limbaj de design al mărcii din Munchen, care va fi preluat de toate modelele din portofoliu. Înainte să vorbim despre acest aspect, îți propun să trecem în revistă dimensiunile noului model.
Așadar, noul iX3 are o lungime de 4.782 de milimetri, o lățime de 1.895 milimetri și o înălțime de 1.635 milimetri. SAV-ul mărcii din Munchen a fost optimizat aerodinamic, tocmai de aceea are un coeficient Cd de 0.24.
Volumul de încărcare al portbagajului variază între 520 și 1.750 de litri, în funcție de poziția banchetei. Dacă vrei mai mult spațiu, află că noul iX3 propune și un frunk de 58 de litri. În traducere, un al doilea portbagaj aflat sub capotă.
Echipa de creație mizează pe o parte frontală verticală, o grilă care face trimitere la Neue Klasse din anii '60 și faruri duble cu semnătură luminoasă complet nouă. De menționat că grila poate fi iluminată, aceasta fiind o dotare opțională.
Trecem mai departe la partea laterală. Jantele au dimensiuni cuprinse între 20 și 22 de inch, iar clienții vor avea la dispoziție inclusiv jante BMW M, BMW Individiual și Air Performance, adică optimizate aerodinamic. Continuăm cu pasajele roților în culoarea caroseriei, dar și cu multitudinea de suprafețe mari.
Stopurile se extind până în centrul părții spate și reprezintă o interpretare orizontală a formei L, caracteristice BMW.
Gama de culori exterioare include o vopsea uni și cinci finisaje metalizate. Încă de la debut, noul iX3 poate fi comandat, opțional, cu pachetele M Sport sau M Sport Pro, pentru o notă mai sportivă.
DESIGN MINIMALIST ȘI TEHNOLOGIA BMW PANORAMIC IDRIVE
Habitaclul propune un design minimalist cu o arhitectură creată special pentru mașinile cu zero emisii.
Noul iX3 poate găzdui până la 5 pasageri, iar bancheta oferă o singură suprafață de șezut, asemănătoare unei canapele. Avem suprafețe acoperite cu material textil și iluminare ornamentală de fundal, dar și un panou de instrumente "plutitor", după cum îl descriu reprezentanții BMW.Așa cum era de așteptat, în interior vom regăsi o varietate de materiale sustenabile. De exemplu, linia de interior Essential, cea de bază, propune o tapițerie din Econeer, adică din material textil din plastic reciclat. Clienții vor avea la dispoziție și piele vegană, dar și piele naturală Merino, aceasta din urmă fiind rezervată pentru interiorul opțional BMW Individual.
Piesa de rezistență a habitaclului este, fără îndoială, tehnologia BMW Panoramic iDrive. Acest sistem proiectează informații pe toată lățimea parbrizului, între cei doi montanți frontali. Există desigur și un display central pe care rulează sistemul multimedia BMW X. Acesta propune mai multe funcții de divertisment, inclusiv jocuri, aplicații de streaming de muzică și streaming video.
Tehnologia 3D Head-up Display este opțională și proiectează informații de navigație și condus autonom.
Volanul este și el nou. Trecând peste cele patru spițe, integrează o serie de butoane fizice, suprafețe în relief și feedback haptic.
În echiparea standard, noul BMW iX3 vine, printre altele, cu scaune față încălzite și reglabile electric, climatizare automată pe două zone și hayon cu acționare electrică. Pe lista de dotări opționale regăsim climatizare automată pe trei zone, faruri adaptie, pachetul BMW Iconic Glow, volan cu funcție de încălzire, trapă panoramică și sistem audio Harman Kardon cu 13 incinte.
Din punct de vedere tehnic, vorbim despre a șasea generație a tehnologiei BMW eDrive, cu motoare electrice eficiente, baterii cu celule cilindrice și tehnologie la 800V.
Puterea maximă de încărcare este de 400 kW.VERSIUNE DE DEBUT: 469 CP ȘI 805 KILOMETRI AUTONOMIE
La debut, noul BMW iX3 va fi disponibil într-o singură versiune 50 xDrive. Vorbim despre două motoare electrice, tracțiune integrală, 469 CP, 645 Nm, 0-100 km/h în 4.9 secunde și o viteză maximă de 210 km/h. Bateria are o capacitate utilă de 108.7 kWh, ceea ce înseamnă o autonomie de până la 805 kilometri în ciclul WLTP.
Ulterior va fi prezentată și o versiune entry-level, dar reprezentanții BMW nu au oferit detalii despre aceasta.
Noua generație BMW eDrive reduce pierderile de energie cu 40%, în comparație cu vechea generație eDrive, masa cu 10%, iar costurile de fabricație cu 20%.
Așa cum spuneam, bateria poate fi încărcată la stații rapide cu până la 400 kW, ceea ce înseamnă că o așteptare de 10 minute va adăuga o autonomie de 372 de kilometri. De asemenea, repriza 10-80% durează 21 de minute. Încărcarea AC la 11 kW este standard, iar cea 22 kW este oferită opțional.
Nu lipsesc funcțiile de încărcare bidirecțională Vehicle-to-Home, Vehicle-to-Grid și Vehicle-to-Load.
Dacă tot suntem la capitolul tehnologie, trebuie să menționăm cele patru computere de înaltă performanță. Ele se ocupă de diverse funcții, cum ar fi dinamică, condus autonom, multimedia și funcții de bază și de îmbunătățire a confortului.
Noul BMW iX3 va fi construit la uzina din Debrecen, Ungaria. Lansarea pe piața europeană este programata pentru primăvara anului 2026. În România, prețurile încep de la 65.461 de euro cu TVA inclus.
via BMW
Felicitări Ungariei pentru atragerea acestei investiții.
Cam multe lumini în față dar asta e trendul acum. Mie îmi place.
Din punct de vedere tehnic e cel mai avansat vehicul electric de pe piață.
Sunt curios dacă va fi și o versiune cu un singur motor dar aceeași baterie, pentru o autonomie și mai mare. Și ce autonomie va avea viitorul Serie 3 care ar trebui sa fie mai ușor și mai aerodinamic.
Felicitări BMW.
E un pret corect, raportat la ce ofera. Optionalele probabil vor fi scumpe
Incontestabil, un pas inainte.
Frontal este dezirabil, estetica longitudinala cat se poate de agreabila prin fluiditatea oferita, induce impresia unei balansari certe pe axa posterioara, cum de altfel se impune in cazul unui brand care a facut un cult din propovaduirea propulsiei.
Posteriorul in schimb, continua sa induca acea nota de relativ nefiresc, tradand, in perceptia personala, o incompatibilitate cu restul produsului.
Volanului cu patru spițe la 90° nu-i identific utilitatea, atat dpdv estetic sau din perspectiva practica.
Buba supremă: BEV.
Iar pretul e f bun pt performantele dinamice, desi ma indoiesc ca scapi fara vreun "pachet" de 5k minim
”Râtul” a rămas, e drept mult micșorat (lucru bun de altfel), amintind de boticul pițipoancei care va viețui în față.
Prețul pare normal, dar sunt convins că la ”all inclusive” va ajunge lejer la peste 80.000.
Măcar nu mai dă cu fum...