Prețuri BMW iX3 în România: SUV-ul electric pleacă de la 67.600 de euro, iar listele de precomenzi se deschid în septembrie

de Cornel Șocariciu
Joi, 23.07.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul BMW iX3 va fi disponibil pentru precomandă în România începând cu luna septembrie. Prețul de pornire anunțat de constructorul german pentru noul SUV electric este de 67.592 de euro.

La jumătatea lunii iulie, BMW a prezentat noul iX3. Primul SUV electric al companiei va fi produs la la uzina Shenyang din China, iar lansarea pe piață este programată pentru finalul anului curent.

SUV-ul producătorului german este echipat cu un motor electric capabil să dezvolte până la 286 de cai putere și 400 Nm, iar bateria cu o capacitate de 74 kWh promite o autonomie de până la 460 de kilometri (WLTP).

Acum, BMW a publicat prețul de pornire al noului iX3 pentru piața din România. SUV-ul electric va fi disponibil pentru precomandă începând cu luna septembrie, prețul comunicat fiind de 67.592 de euro cu TVA (fără a lua în calcul eventualele programe Rabla și Rabla Plus).

Noul iX3 va fi disponibil în două versiuni de echipare: Inspiring (standard) și Impressive. Pe lista echipamentelor disponibile standard se află, prin altele, următoarele: jante de 19 inch, plafon panoramic, vopsea metalizată, sistem de navigație BMW Live Cockpit Professional, sistemele de siguranță grupate sub numele BMW Driving Assistent Professional, asistent la parcare, servicii BMW Connected Drive Plus, Drive Recorder, faruri LED, suspensii adaptive pe puntea față, scaune cu reglaj electric și memorie, planșă de bord acoperită cu Sensatec și pachetul de depozitare.

"Debutul noului BMW iX3 este un moment de referinţă pentru marcă, primul care ilustrează strategia Power of Choice.

Este pentru prima dată când putem oferi, pe acelaşi model, sisteme de propulsie convenţionale (inclusiv mild hybrid 48V), plug-in hybrid şi electric, toate fabricate pe aceeaşi linie de asamblare", a declarat Josef Reiter, Director General BMW Group România.

Mașini electrice 2019-2020 în România

MODEL/VERSIUNE SEGMENT PUTERE
(CP) 
AUTONOMIE
(WLTP) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Skoda Citigo-e iV hatchback de oraș 83 265 19.990
Volkswagen e-Up! hatchback de oraș 83 260 22.448
Smart EQ Fortwo hatchback de oraș 81 160 22.600
Opel e-Corsa hatchback subcompact 136 330 29.950
Peugeot e-208 hatchback subcompact 136 340 29.990
Renault Zoe hatchback subcompact 110 316 30.350
Mini Cooper SE hatchback subcompact 184 270 33.201
Peugeot e-2008 SUV subcompact 136 310 33.490
Mazda MX-30 Launch SUV compact 143 200 33.990
Nissan Leaf hatchback compact 150 270 36.700
DS 3 Crossback E-Tense SUV subcompact 136 320 37.900
Volkswagen ID.3 1st hatchback compact 204 420 39.043
Hyundai Ioniq Electric hatchback compact 136 311 39.199
Honda e hatchback subcompact 154 211 39.980
BMW i3 hatchback subcompact 170 300 40.282
Hyundai Kona Electric SUV subcompact 136 289 40.163
Kia e-Niro  SUV compact 136 289 40.460
BMW iX3 SUV mediu 286 460 67.592
Audi e-tron SUV mare 313 336 70.471
Audi e-tron Sportback SUV mare 313 347 72.996
Mercedes-Benz EQC SUV mediu 408 416 76.250
Jaguar I-Pace SUV mediu 400 470 77.945
Porsche Taycan sportivă 530 407 110.625
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

Comentarii (26)

  • andrei
    pomana! ma duc repede sa comand un bax, sa nu se termine. ca le cumpara astia pe toate imediat :) :)
    fata de un x3 benzina pretul mi se pare asa mare ca nu recuperezi din consum diferenta decat dupa multi ani. pare insa ca lumea isi permite daca ma uit ce bine sa vand electricele.
    22 6
  • @andrei, fata de un BMW X3 30i, la aceeaşi configuraţie şi fără programul Rabla Plus, diferenţa este de 6%. Dacă subvenţia se menţine, preţul devine foarte atractiv.
    11 9
  • andrei
    dar nu scrie nicaieri ca trebuie sa iei tot atatia cai putere. daca eu vreau x3 benzina cea mai ieftina varianta, diferenta e mare (adica un 20i nu 30i). si nu luam in calcul rabla plus ca nu e un dat, e posibil sa nu mai prinzi anul asta, de exemplu.
    diferenta e imensa fara rabla.
    15 9
  • @Alex.S / andrei : marea diferenta dintre ele (mai mare decat tehnologia de propulsie ) este faptul ca ..una din ele e produsa in China, si DOAR in China . Mie unul imi pare incredibil cum lumea se poate obisnui asa usor cu asta. Chinezii le-au pus piciorul pe jugulara si nu le-au dat baterii bavarezilor pana nu le-au promis ca fac modelul doar in China. Au spalat cu ei pe jos...bavarezi auzi !...bavarezii din Shenyang sau cum !!??
    "Debutul noului BMW iX3 este un moment de referinţă pentru marcă,.."...DA, pentru mine personal este un moment de referinta ,nu mai vreau sa aud de BMW !
    19 3
  • Pretul masinii este DE LA 67 000 euro,cred ca oricine si-a luat vreodata de noua o masina nemteasca stie ca trebuie sa plateasca in plus de la covorase de min 300 de euro,chestii banale cum ar fi banchetele rabatabile,roata de rezerva si cricul...au o lista de optiuni groasa cat cartea de telefoane,poti dubla fara sa te chinui valoarea masinii de baza. Ma bucur ca-i ard chinezii si ca face bmw electrica in China,pe prostia lor pier,si-au sapat groapa cu mana lor in ultimii 30 de ani,dusul o sa fie foarte rece pentru toata industria europeana in viitori ani.
    15 2
  • Andrei
    Are pretul si autonomia lui 30i si se va vinde, probabil, la fel de bine. Un 30i la noua 20d :). Deci din unsprezece X3-uri, noua vor fi in continuare Diesel, unul pe benzina si unul electric.
    Un 340i Touring M Sport 4x2, fara inscriptionare e tot ce iti poti dori de la un BMW pe care sa nu il urci pe o bordura si cu care sa ramai anonim in trafic.
    10 3
  • ce gol intre 40.000 si 67.000 de euro
    10 2
  • Si totusi Bmw a incheiat un contract cu Northvolt, companie suedeza, in valoare de 2 miliarde euro, pentru furnizarea de baterii. Pe masura ce vor aparea mai multi producatori, constructorii vor avea mai multe variante, nu vor mai sta la mana chinezilor si coreenilor.

    Nu este bine ca acest model se construieste in.China, dar nu putem vorbi de generalizare in toata gama, viitoarele iNext si i4 vor fi construite in Germania.

    @ Tatraus

    Pana sa te bucuri de disparitia unor marci europene, vezi ca sunt destule si asiatice care stau mai rau.
    11 4
  • @dan grec. Era asa un zambet amar,o "bucurie".Aveau nemtii Blaukpunkt,Grundig...s-a ales praful de toate,robotii Kuka care sudau toate masinile europene,i-au cumparat chinezii,putzmeister asisderea si cate example pot da,au deschis piata asiatica(cam fortati) ,au preferat sa vanda chinezarii sa le creasca profitul corporatiilor iar ei si-au inchis multe din fabrici si au ales sa vanda in loc mai multe "servicii" iar productia si-au mutat-o la sclaveti in asia,foarte bine,sa vedem pe termen lung ce fac.Sincer,gresesc,chiar ma amuza chiar daca in 20-30 de ani vom manca toti pietre.Pana atunci,sa ne mai "distram" un pic cu curbura castravetelul,egalitatea de gen si sanse,ecologie(taxe pe co2,adica taxe pe aer... ),astea care conteaza si tin de foame.
    13 2
  • Eu cred ca Europa isi va schimba strategia pe termen lung, dar dureaza asta. Oricum, economic vorbind, Europa sta destul de bine, se putea mult mai rau.
    7 3
  • @dan_grec. Nu prea sta bine deloc,s-a vazut zilele astea cu "ajutoarele" de 750 miliarde de coco. Nu au banii astia, pentru o parte se imprumuta iar pentru cealalta tureaza tiparnita. O sa creasca inflatia la greu,cred ca un bmw la 67 000 euro o sa ni se para pomana in 10 ani.
    10 2
  • UE nu are 750 de miliarde, dar altii au mii de miliarde bani fizici ? Tiparnita dudue in SUA mai mult. Inflatie exista peste tot in lume, si-n China, dar exista zone cu inflatie anuala de doua cifre, iar aia nu cred ca tiparesc prea mult. Cred c-ar trebui sa fii putin mai optimist, Europa este o zona destul de ok economic, cu toate problemele ei. Mai vorbim peste ceva ani si despre China, nu vor creste la nesfarsit.
    12 3
  • P.s Sa vedeti taxe si impozite in urmatorii ani,d'alea de vor lua pielea de pe noi.
    6 3
  • Banii fizici sunt niste simple hartii sau niste biti pe un calculator. Asa aveau si socialistii din Venezuela bani fizici,multi,acum se duc la propriu cu sacul de bani sa isi ia o hartie igienica. De cand nu mai exista etalonul ban-aur,nu cinteaza miile astea de miliarde tiparite .
    5 2
  • @pipo, strategia de producţie este să urmeze piaţa. BMW se aşteaptă ca principala piaţă pentru iX3 să fie China şi de aici producţia localizată acolo. Altfel, cu excepţia BMW X1, niciun model BMW X nu se fabrică în Europa, nu cred că există o diferenţă de calitate între X5 şi Seria 5 din cauza asta.

    Iar dacă ai citit ştirea asta de pe un telefon, este foarte probabil să fi fost unul fabricat în China. Asta pentru că de ce ceva vreme China a depăşit stereotipul ălă de producător de lucruri ieftine.

    Nu sunt la mijloc consipraţii oculte sau alte lucruri asemănătoare.

    @Tatraurs, da, există acel stereotip că maşinile germane, pentru că au lista de opţionale lungă, nu au nimic în standard. Dacă citeai atent însă şitrea asta, observai că de la trapă la navigaţie sau sisteme de condus semiautonom, sunt multe lucruri standard, dincolo de eternele covoraşe.
    9 4
  • @alex seremet. Nu mai stiu acum cum mai e pe la bmw-ul asta electric,probabil asiaticele i-au fortat sa bage mai multe optionale in standard. Am avut ocazia sa mercg cu primul bmw x1 chel,masina de 40 000 e + la vremea lui. In loc de navigatie avea un plastic urat in bord,radio-ul era cu display pe o singura banda,ca telefoanele celulare din 96,geamuri manuale pe spate daca imi aduc bine amint,difuzoarele pe masina aia erau fix alea de pe solenta,asa se auzeau.Bineinteles,prerul era tot "de la",daca voiai ceva de lux dublai pretul masinii. Si nu avea roata de rezerva,cric,nici macar coarba sa mai strangi un prezon.Oare mai e la bmw optionala banda verde de sus de la parbriz,nu glumesc,ca si asta era optionala.
    6 4
  • @Tatraurs, de ce nu citeşti articolul înainte să comentezi?
    4 1
  • @Alex.S : esti naiv , nu vorbeste nimeni de conspiratii ,nu mai este nevoie de conspiratii si teorii , este un fapt modul in care China trateaza acum cu marile puteri si cu marile corporatii. Dupa ani la rand in care i-au ademenit acum i-au facut dependenti de piata din China si acum au inceput "pe fata" sa le puna conditii de 'exclusivitate" . Si vorbesc de orice domeniu ,nu numai cel auto. Eu am experimentat pe pielea mea, in domeniul in care lucrez, vad cum se joaca chinezii cu ditai' industria europeana, si nu prin altceva decat prin legi . Adica i-ai suparat cu ceva , pac...iti trinteste guvernul chinez o lege prin care intezice importurile de o anumita materie prima din Europa .Chinezii stiu foarte bine ce reprezinta piata lor pentru orice industrie in momentul asta. Eu as interzice oricarui producator sa aiba o expunere mai mare de 10% pe piata din China, dar ma rog ,o sa se trezeasca probabil multi , dar prea tarziu. Alea cu comparatia cu productia de gadgeturi imi pare puerila deja, daca tu crezi ca e comparabil un telefon de 400 euro cu o masina premium de 70.000 euro, sa fii sanatos , "be my guest" -ia-ti un iX3 de 70.000 euro produs in China. Au destule gadgeturi ce sa produca, au prajitoare si alte electrocasnice ce sa produca pentru tot globul, daca le dam acum sa produca si toate masinile premium ..! Probabil ca te intrebi si tu ca si altii (ca am mai auzit asta) de ce nu se produce totul in China , "ca e mai ieftin si e bun" , nu-i asa !!??
    7 3
  • Concernele europene, din orice domeniu, sa reloce o parte din.afaceri si fabrici in Europa de Est, macar o parte, in industria auto sunt destule piese care se produc la noi, la orice marca, de exemplu am vazut Bmw F10 cu conductele de aer conditionat made in Romania, acest lucru poate fi extins.
    8 2
  • netam-nissan
    altii de la alte marci nu scriu pe acilea si rau fac, dar dl alex.s.bmw bine face ca isi apara marca si jobu ca raspunzator cu imaginatia beamve sau imaginea bavareza nu stiu prea bine ca-s cam naiv si eu, la fel ca dl pipo si mai naiv.
    sau mai uituc de fapt.

    lumea uita vad ca ne rupem in pareri cam de aiurea fara urmari adica pe un sit de gadilare dorinte si flotare orgolii ca sa creasca vanzarile de masini desi dintre cei care cumpara bmw noi cu pret de casoi nici nu prea stiu unii sa citeasca doar sa numere.
    13 1
  • Aşa cum spune şi numele, lucrez pentru marca BMW şi nu ascund asta. Sunt aici pentru că apreciez munca echipei Automarket şi pentru orice conversaţie care se poate purta cu argumente şi cred că din astfel de interacţiuni pot învăţa atât eu ceva, cât şi partenerii de discuţie.

    Regret să văd aruncate tot mai multe stereotipur sigurei ("se ştie, ştiu eu") şi tot mai multe atacuri la persoană ("ce ştii tu?"). E trist când se discută un stereotip ("Ştiu eu că maşinile germane nu au nimic în standard), chiar şi atunci când dovada contrarie era enunţată în articolul unde se postează comentariile. Aici nu mai e vorba de "apărat marca", ci despre dorinţa de a păstra un dialog constructiv.

    Legat de tema producţiei - da, aşa cum o ilustrează puternic ştirile din ultima vreme, există un război comercial, mai ales vizibil între SUA şi China, cu companii precum Huawei scoase în prim plan. Şi da, persiunile comerciale influenţează deciziile strategice ale companiilor.

    În acest moment în China legea spune că orice marcă este prezentă printr-un joint venture 50-50 între compania "mamă" şi o companie deţinută de statul chinez. În plus taxele vamale, un instrument de "protecţie" faţă de bunurile fabricate în exterior, încurajează mult producţia locală. În ultima vreme China era pe o direcţie de relaxare şi a permis importatorilor să reducă cota capitalului chinez - un joint venture BMW Group pentru MINI era pionier în acest sens. Sigur, nu este o transformare totală, ci doar un pas în relaxarea pieţe chineze.

    Alături de acestea, există o strategie cosecventă BMW Group care spune că producţia urmează piaţa. Este exemplul modelor compacte BMW (gen Seria 1 şi X1, de exemplu) care se produc în Europa, până acum numai în Germania, la Leipzig. Bineînţeles, regula nu este absolută, sunt adaptări la ea. Cu o piaţă globală de automobile în creştere, cu un guvern care are putere mare decize şi deci şi de transformări rapide şi cu piaţă de automobile electrice în creştere rapidă, nu este tocmai o supriză că iX3 se produce în China.

    Mai mult, dacă urmăriţi atent informaţiile şi codurile de model, o să observaţi că iX3 nu este un X3, ci un X3 G28 (modelul "long"), construit special pentru China. Asta pentru că până la filozofia de modele flexibile care să acomodeze orice tren de rulare, deschisă de BMW Seria 4 - BMW i4, BMW X3 este un model intermediar, care nu a fost de la început dezvoltat să permită acest nivel de integrare. Toate ideile astea mă fac pe mine să susţin că o imagine, aproape conspiraţionistă de "picior pe grumaz" şi "aşa se face la mine" nu este tocmai justificată în înţelegrea deciziei de a se fabrica BMW iX3 în China.

    În final, aici vorbim de asamblarea finală şi da, avem mulţi furnizori pentru fiecare fabrică unde se face asamblarea finală, în mare parte companii independente de grupul BMW. În România sunt multe astfel de exemple, de la Preh (care fac butoane şi elemente de interior), la Contiental (care produce modulul de xDrive, de exmeplu). Mai mult, în centrele Continental şi Karman, dar şi la alte companii partenere se face cercetare şi dezvoltare pentru soluţii care sunt fie dedicate, fie integrate şi în modele BMW.

    Ce încerc să spun este că industria auto este "mai globală" decât v-aţi putea imaga la început şi poate fi chiar şi mai mult de atât, dacă disputele politice şi anumite bariere fiscale nu ar fi în calea ei.

    Sunt foarte multe de povestit şi explicat aici. Cei care au citit până aici, mi-ar plăcea să rămână cu ideea că industria auto este una foarte complexă şi pentru a avea o înţelegere foarte atentă, merită studiat în foarte detaliu problema şi lăsate puţin de-o parte certitudinile şi stereotipurile.

    Mulţumesc!
    11 2
  • chiar eu
    Bravo Alex, asta e atitudinea care cpnteaza !!

    Chiar daca intre timp automarket mi-a sters mesajele, stiu ca tu le-ai vazut. Din pacate, nu le-a sters si pe cele cu aberatii, pe care tu acum incerci prea elegant sa le combati...nu sunt sigur insa ca merita efortul.
    1 9
  • @AlexSeremet: noi intelegem foarte bine ca industria auto e foarte complexa. Ceea ce nu intelege conducerea BMW si a altor asemenea mari companii e ca un partid de guvernamant criminal ca si cel chinezesc nu se pot face afaceri pentru ca NU JOACA DUPA REGULI. Asta e una din cele mai mari auto-amagiri ale vestului in raport cu puterile totalitare/nedemocratice. Noi avem impresia ca ei sunt previzibili si de incredere asa cum suntem noi. Dar si NU sunt. Si de fiecare data asta se lasa cu pierderi mai mari pentru noi decat potentialele castiguri. Asta e tot.
    7 2
  • ACE - Craiova
    Preturi BMW iX3 in Spania - de la 77.900 Euro
    2 0
  • @Alex.S : asta-i buna, deci chiar lucrezi la BMW ,habar nu am avut ! Ar fi deci culmea sa nu fii de acord cu politica grupului . Permite-mi totusi sa nu fiu de acord cu politica BMW si mai mult sa fiu in continuare convins ca au cedat constrangerilor ("picior pe grumaz" e o figura de stil ) de orice natura. Politica productiei care "urmeaza piata" are trebuie sa aiba niste limite ,ca altfel totul s-ar produce in China, fiind evident cea mai mare piata pentru multe industrii. NU o sa cumpar niciodata un BMW (sau un brand similar )produs in China si nici nu o sa incurajez asa ceva si o sa-mi spun parerea de cate ori o sa fie nevoie fara sa fac insa o vendeta din asta. Poate (nu se stie niciodata) o sa avem ocazia sa mai vorbim pe acest subiect peste vreo 10 ani.
    3 0
  • Deci unde e produsa masina asta ?
    SI cu cine a incheiat BMW parteneriat pentru baterii ?
    Bai ce tari sunt germanii astia: produc la ei in tara, fac si baterii tot acolo, cei mai tari de pe piata au fost si se mentin.

    Revenind la masina: e super ok, chiar si made in CHina :)) Pret bun, sa vedem calitate acum, dar cu siguranta peste diesel resoftat :)

    Dar la noi in tara nu va prinde, la romani inca le place sa puta.
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru