Prețuri Tesla Model 3 în România: cea mai accesibiă mașină Tesla de la noi costă 43.000 de euro

de Bogdan Mirică
Vineri, 14.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla a publicat oficial prețurile pentru Model 3 în România. Americanii deschid oficial comenzile pentru clienții de la noi și anunță un punct de service până la finalul anului.

Românii au adoptat destul de rapid mașinile electrice, chiar dacă infrastructura nu a ținut pasul cu interesul pentru vehicule cu zero emisii. E drept, și bonusul de 45.000 de lei, oferit de statul român pentru aceste vehicule, a avut o contribuție importantă. Printre cele mai iubite mașini electrice s-au numărat și modelele Tesla, chiar dacă americanii nu au avut o reprezentanță oficială la noi în țară.

DISPONIBIL ȘI PRIN PROGRAMUL RABLA

De azi, lucrurile se schimbă. Tesla deschide oficial comenzile pentru modelele Tesla și pe piața din România. Asta înseamnă că poți accesa, configura și chiar plăti unul dintre modelele Tesla direct pe site-ul oficial. Iar prețurile, fie că plătești cash sau prin leasing, sunt adaptate pieței de la noi. Ele au fost, oficial, validate și în Programul Rabla 2021, deci bonusurile oferite de stat sunt aplicabile la prețurile pe care le veți regăsi mai jos.

Cel mai accesibil produs Tesla este Model 3. Acesta va avea un preț de pornire de 42.990 de euro și va putea ajunge la clienții care îl comandă începând cu luna septembrie. Clienții care vor comanda un Model S sau un Model X vor putea să-și primească mașina începând cu 2022. Tot anul acesta se vor deschide și livrările noului Model Y.

Revenind la cel mai accesibil produs Tesla, Model 3 va putea fi văzut pe viu și chiar programat la un test drive. Totul se poate face în București, în centrul comercial Mall Promenada, accesând în prealabil link-ul de programare

PRIMUL SERVICE TESLA ÎN ROMÂNIA

În comunicatul de presă emis astăzi, Tesla răspunde și unei alte probleme stringente pentru publicul de la noi: existența unui service oficial: acesta va debuta în cursul acestui an.

El va oferi clienților Tesla acces la serviciile producătorului. Până când acesta va fi inaugurat oficial, Tesla va lansa un serviciu denumit Service Mobil, pentru toți clienții existenți.

Revenind la cel mai accesibil model Tesla de pe piața din România, adică la Model 3, trebuie reamintit că mașina este deja un succes în Europa, fiind printre cele mai vândute mașini din segment.

Pe piața din România, mașina este disponibilă cu trei versiuni și trei autonomii diferite. Există versiunile Standard Range Plus, Long Range și Performance. Aceasta din urmă este și cea mai scumpă, dar și cea mai potentă. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 3.5 secunde, iar prețul este de aproape 60.000 de euro. Spre deosebire de versiunea entry-level, aici vorbim despre două motoare și despre tracțiune integrală.

LISTĂ DE PREȚURI Tesla Model 3
MOTORIZĂRI PREȚ ÎN EURO
(TVA inclus)
MOTOR PUTERE
(CP)
AUTONOMIE
(WLTP)
PERFORMANȚE
(0-100 km/h)
PREȚ STANDARD Preț cu stimulent Rabla Plus disponibil, incluzând taxă pentru destinație și întocmirea documentelor, în valoare de 980 EUR
Electric
Baterie 50 kWh
325 448 5.6 s 42.990 34.970
Electric
Baterie 70 kWh
441 614 4.4 s 51.990 43.970
Electric
Baterie 76 kWh
513 567 3.3 s 59.990 59.990

FUNCȚIA AUTOPILOT ESTE OPȚIONALĂ

Toate mașinile Tesla sunt echipate cu Autopilot, iar clienții pot alege să adauge pachetele noastre de Autopilot îmbunătățit sau caracteristică Full Self-Driving ca opțiune pentru funcții suplimentare, cum ar fi schimbarea automată a benzii de circulație, navigarea cu Autopilot și Summon.

Autopilotul este un sistem avansat de asistență pentru șofer care este clasificat ca un sistem automat de nivel 2 pentru a fi utilizat numai de șoferii cu atenție sporită, care își țin mâinile pe volan.

Pachetul Autopilot este opțional și costă 3800 de euro. Clienții pot alege și pachetul Full Self Driving, care costă 7500 de euro.

Tesla Model 3 vs. rivalii săi electrici din România

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
AUTONOMIE
(NEDC) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
TESLA MODEL 3
(Standard Range Plus)
325 448 5.6 42.990
Nissan Leaf
(62 kW N-Connecta)
217 385 6.9 44.800
Volkswagen ID.3
(Pro Performance)
204 426 7.3 35.592
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

PRIMELE SUPERCHARGERE TESLA ÎN ROMÂNIA

Ce facem cu încărcarea? Tesla s-a pregătit deja și pentru această întrebare. Americanii au finalizat deja două puncte strategice de încărcare la noi în țară și au planuri importante pentru restul anului. Tesla operează deja două stații Supercharger în România: Timișoara și București, având în plan să deschidă și în Sibiu și Pitești înainte de începerea livrărilor, precum și în Constanța, în trimestrul 4.

Comentarii (61)

  • Am o VAGă banuiala
    C-a pus-o Vw cu electrotroacele lor cu tamburi pe spate,slab echipate in standard si performante din 1900 toamna,viteza maxima cat o Dacia Nova,urate si plasticoase. Nu ca Tesla n-ar fi,dar totusi...
    32 21
  • netam-nissan
    dacă am 1 (un) bitcoin și-mi trag Model 3-u ieftin, cum îmi dă Tezla restul?
    am auzit că-i la alegere - în Logane chele, baterii Dachina Spring sau volane Maybach.
    35 16
  • treaba asta cu "Full Self-Driving" mie nu imi place cum suna... ca apoi iar vezi berbeci morti ca dormeau la volan sau nu mergea nimeni la volan ca erau in scaunul din dreapta. Sa zica idiotilor care viseaza la masini autonome ca asta inca nu e full autonoma si e nevoie sa fie atenti la drum ca altfel mor dracu ca prostii.
    25 11
  • “Domn’e, ce te bagi în faţă?! Nu ştii să stai la coadă? Din zori aştept aici, ca să-mi cumpăr maşina visurilor. Sau viselor, mă rog, nu contează asta.
    Aşteaptă, domn’e, că nu crăpi”.
    “Pfff. Penibil! Mda. Până mai ieri ai fost tributar uzatelor moral de noi şi acum îmi ţii mie morală”.
    Mai spre spatele cozii, în surdină: “Bravos Tesla!”.
    19 31
  • Demaraj de motor V8 cu 500 cp...
    26 4
  • Seriff
    Urat mai e bordul ala, parca au luat o banca din parc si i-au lipit un volan si o tableta resigilita, mare sa dea bine la hipsterii eco
    37 26
  • Seriff
    Urat mai e bordul ala, parca au luat o banca din parc si i-au lipit un volan si o tableta resigilita, mare sa dea bine la hipsterii eco
    22 24
  • \^v^v^/
    indiferent de versiune, chiar nu e scump, raportat la ce ofera...

    ar fi masina perfecta in opinia mea, daca portbagajul ar avea deschidere cu hayon... doar cu capac simplu de sedan asa cum e acum, nu e prea grozav pt practicalitate
    31 15
  • @\^v^v^/
    Nu conteaza deschiderea portbagajului,oricum nu poti pleca pe bune in concediu cu ea,ma rog,doar daca esti masochist si iti place sa dormi la fiecare 200km prin supermarketuri,asta daca gasesti priza libera sau functionala. 200km autonomie daca nu sari de 100km/h,sa fie clar.
    33 33
  • Mai multe fire de păr voi avea eu pe degetul mic decât parcul auto mioritic Tesle.
    19 32
  • @Edikk, e cea mai ieftina Tesla, acum disponibila si prin programul Rabla. Probabil asta ai asteptat ca sa-ti casezi dieselul ala poluant cu care ne intoxici plamanii. Il poti parca in spatele blocului tau rezidential, tragi un cablu pe geam si te bucuri din apartamentul tau cu trei dormitoare de spiritul eco :).
    26 20
  • Johnny
    Vom vedea multe pe strada de acum. Este un model de clasa medie care incepe de la 32 k cu bonus, deci aproape si sub in unele cazuri de modelele clasice. Prin comparstie ID3 e cu 8 mii mai ieftina deci nu e competitie directa, dar Nissan Leaf nu mai are nicio sansa....
    28 2
  • roger GabiA !!

    :)))

    tam Nissan, eşti amuzant tare

    Bravo Tesla, să fie concurenţă, să ajungă în 10 ani la jumătate de preţ noi nouţe.

    Oricum viitorul sună bine
    Uitaţi pe ce a pariat VW

    https://youtu.be/OKFiQIMyF-A

    Deşi dpdv tehnologic Tesla e mai bună, pentru Europa este mai bun ID.3,4

    Dar să fie cât mai multe, să avem de unde alege.
    23 13
  • Romanii asteapta cu nerabdare anuntaele scumpiri la utilitai,inclusv energie electrica.Importurile au crescut,,ca se serviseaza reactorul.Eu nu stiu cum va rezista infrastructura electrica,cablurile,,,daca acum,pe vreme frumoasa ,se intrerupe curentul prin orase,neantutat!.Nicodata nu o sa mi iau electrica pana nu vad statii de incarcare pe drumuri europene,autostrazi! Nu vreau sa caut marchetul din orase,,sa ma abat de la drum,,basca sa vad ca nu functioneaza statia,aplicatia,,,la singurul,maxim doua cabluri la o statie de marchet.
    29 17
  • 14.05.2021
    de notat in calendar! Ziua Z.

    1. Piata masinilor electrice din Romania va deveni competitiva;
    2. Preturile masinilor electrice vor scadea;
    3. Companiile vor reconsidera parcul auto si vor achizitiona masini electrice;
    4. Institutiile statului vor electrifica flotele auto;
    5. Tonul fiind dat de marile companii si institutii, urmatorii vor fi IMM-urile, liber profesionistii si persoanele fizice...de Uber, Bolt etc nu mai vorbim;
    6. Oricine va achizitiona acum o fosila nou nouta, se va bucura de o depreciere fara precedent. Aritmetica simpla: cu cat mai scumpa fosila cu atat mai mare deprecierea.

    Sa ne bucuram de tehnologie si de faptul ca miliardele investite in solutii de producere a energiei si de stocare a ei precum si de optimizare a consumului de energie vor duce la un progers urias.

    https://www.biziday.ro/a-fost-creat-un-dispozitiv-cuantic-ce-poate-functiona-un-an-intreg-cu-foarte-putina-energie-acest-dispozitiv-anunta-un-posibil-viitor-in-care-electronicele-o-sa-functioneze-pentru-mai-mult-timp-cu-o/

    Deasemenea solutiile dezvoltate vor grabi dezvoltarea tehnologiilor cuantice, a calculatoarelor cuantice, a internetului cuantic, a retelelor cuantice si a explorarii spatiului
    28 26
  • ce amuzant esti.
    N-am mai ras de mult asa.
    Ti-ai luat? Hai fuguta la showroom ca e coada si ramai pe dinafara.
    23 20
  • @15:34. Bun. Am înţeles. Acum şterge-ţi monitorul şi tastatura de “smântână”, după interminabilu-ţi e-extaz.

    Nu-i, bă, niciun “moment istoric”. Doar o imbecilitate fără margini…
    23 35
  • De fapt, e-trepidaţilor, cel mai intens v-aţi bucura (tot aşa, cu urmări lactate) nu de tehnologie, ci să-i vedeţi pe “dujmanii (e-)poporului” priponiţi, ba chiar traşi pe linie moartă (la propriu).
    Dar evident că nu veţi recunoaşte nicicum, niciunde şi nicicând infirmitatea voastră lăuntrică…O veţi vădi însă de fiecare dată, fiindcă, axiomatic, nu poate pom rău să facă roade bune.
    20 33
  • Dexter
    Mda, nu comentez calitatile tehnice ale masinii, or fi, nu zic nu, dar mie interiorul acela, cu o tabletă înfiptă într-un bord gol, mi se pare grotesc, taman opusul ergonomiei în timpul condusului.
    15 13
  • Inexocwr fa-ti un control la cap! Dar urgent!
    15 15
  • ACE - Craiova
    TESLA Model 3 Long Range AWD (avand o baterie de acumulatoare cu capacitatea de 70 kWh) ofera - la aceast moment - cea mai mare autonomie pentru o masina electrica vanduta/disponibila in Romania (614 km WLTP)!

    E drept - pretul standard (51.990 €) nu este unul accesibil pentru oricine - sunt insa multi romani cu bani care dau pe o berlina clasica sportiva si 70-80-90.000 € fara prea mare paguba prin buzunare....

    Eu sunt sigur ca, alaturi de 10 DACIA Spring - pe vaporul chinezesc care se va indrepta agale spre Batranul Continent - va da foarte bine (intercalata) si o TESLA Model 3...
    E drept - fiecare joaca in liga ei (in ceea ce priveste spatiul disponibil, garda la sol, dotarile, tehnologia de conducere, capacitatea bateriei si autonomia electrica, testele de siguranta etc) - dar eu tot regret ca, in Romania, la aceasta data, nu producem macar o masina pur electrica (BEV)...FORD sau DACIA - chiar nu conteaza...

    TESLA nu uita - te asteptam cu statii Supercharger de 250 kW si reprezentanta auto SI in Cetatea Banilor!!!

    MULT SUCCES TESLA si IN ROMANIA!!!!
    33 5
  • Desi multi care scriu pe aici nu au bani decat de VAG sau BMW diesel sh la maxim 10000€, mai sunt si altii care isi pot cumpara masini noi.
    Nu vorbim de inexorabil care va avea par nu pe degete, ci pe creier.
    TESLA a avut clienti in Romania FARA reprezentanta, service sau statii de incarcare supercharger.
    Deci daca judecam logic, nu ca aia care vad doar VAG si BMW, Tesla va avea si mai multi clienti pentru ca se poate comanda in Romania, s-au dat drumul deja la mai multe statii de incarcare si pe la benzinarii, nu doar mall si se poate incarca si de acasa. Zic acasa pentru ca lor li se adreseaza. Ceilalti care stau in garsoniere la ultimul etaj si isi iau BMW Diesel nu se incadreaza in categoria clientilor de electrice, ca nu isi permit nici macar un apartament mai jos. Bine, ei stiu ce masina e mai buna si ca nu exista ceva mai sus de BMW sau VAG, dar cred ca limita e garsoniera.
    30 20
  • @ Mihai, zau ca ti-as face cinste cu un coniac bun pentru comentariul acesta,
    21 15
  • Eu cred ca este loc sub soare pentru toti soferii.

    Cresterea vanzarilor de electrice va fi impulsionata atat de concurenta din piata cat si de tehnologiile pe care le asteaptam in 3-4 ani:
    - baterii de acumulatoare cu durata de viata in exploatare peste 10-12 ani (Nissan de exemplu a schimbat foarte putine baterii la modelul Leaf din simplu motiv ca sunt functionale si acum dupa 8-9 ani de utilizare si sute de mii de kilometri parcursi pe drumurile din intreaga lume)
    - baterii pe tehnologia solid state mai puternice, mai usoare si mai sigure decat cele Li-ion actuale
    - preturi pentru baterii din ce in ce mai mici
    - posibilitatea incarcarii bateriilor mai rapide si mai a facile
    31 5
  • Despre electrica in Germania
    Salut. Traiesc cu o electrica de 8 luni. Fac un scurt rezumat si va spun de ce nu renteaza pt noi.
    Traim in Germania, aici kw costa 31 centi daca incarc masina acasa, in oras costa 38 centi/kwh curent AC 22kwh iar DC costa 49 centi kwh. Pe autostrada costa chiar si 79 centi/kw. Acum calculul este simplu, masina noastra este un Citigo care iarna consuma 22kwh/100km iar vara fara clima aproximativ 12kwh/100km la viteza medie 60km/h. La 130km/h consuma bateria(33kw) in 80km vara fara clima.
    Iarna am un cost de 6,85€/100km iar vara 3,75€/100km. Daca merg cu130km/h am un consum de 12,5€/100km ceea ce este enorm. Faceti calculul acum la Tesla in regim de autostrada cu tariful de acasa si o sa vedeti ca este mai costisitoare decat un bmw 525 cu xdrive. Daca alimentam fastcharge o Tesla cu consum de 25kw o sa rezulte aproape 20€/100km ceea ce este extraordinar de mult. Mai scump decat un M5 calculat la o viteza de 130km/h. Daca vorbim de viteze mai mari, electrica nici nu are rost sa o luam in calcul. Cu bmw-ul 525xd de 218 cai am consum de 7,2l la o viteza constanta de 170km/h iar la 130km/h consuma 5,5-5,8l. Asa se fac calculele corect. Stiu si eu ca mai trebuie revizii, ceva reparatii in timp dar nici Tesla dupa 200mii km parcursi nu mai are nici 85% din baterie si se degradeaza din ce in ce mai repede. Un diesel sau benzina, la 300mii km faci o segmentare, o turbina, injectoare daca e cazul (total 2500€) si mai mergi inca 300 de mii.
    40 31
  • Si acum sa refacem calculele de mai sus cu 18 centi /kwh cat costa in Franta de exemplu. Cred ca iese ok, ramane doar problema cu autonomia la 130km/h, in rest e totul ok.
    25 8
  • @20:15
    D'aia se scad in prostie vitezele maxime in Europa,in Olanda cica din cauza "poluarii" au redus-o sub 100,in Franta 80 in exterior si 30 in orase,pentru electrice,sa aiba si ele o autonomie cat de cat . Eu tin masina pe autostrada la 160km/h,consum infim,cu cea mai tare electrica de acum,n-as trece de 130km autonomie la viteza asta,nu mai vorbesc de viteze mai mari.
    12 21
  • @Despre electrica in Germania
    1. Tu nu ai nicio masină electrică;
    2. Vorbești numai tâmpenii;
    3. Un neamt sanătos la cap nu iese cu Citigo pe autostradă;
    4. Un neamt posesor de electrică are musai panouri fotovoltaice pe casă;
    5. Skoda Citigo este o tentativă de masina electrică.
    26 30
  • Momentul pe care îl voi savura pe îndelete va fi atunci când viperele vor fi strivite, fără milă…Cu tot cu tumoarea lor new-age-istă.

    Până atunci, să sâsâie, căci de ce altceva sunt în stare?

    PS. Mafăilă, ce crezi, şi @Despre-electrică ar avea nevoie de un control psihiatric?
    18 24
  • Despre electrica in Germania
    Stau in Bamberg si lucrez in Erlangen. 40 de km pe autostrada. Multi fac navete si mai lungi in Germania. Lociuesc intr-o casa veche aproape de centrul vechi. O casa afoarte faina care nu se preteaza la panouri solare si cred ca primaria nici nu mi-ar da voie sa le instalez pentru ca as strica arhitectura veche. Cam asa sunt toate casele aici, orasul fiind mic a scapat de bombardamentele americane in razboi si casele sunt vechi, au mult lemn in structura. Arhitectura veche si frumoasa. Nu poti strica asta punand panouri fotovoltaice unde te taie capul. Cum ar arata de exemplu Brasovul daca cladirile de pe langa Biserica Neagra ar fi pline de panouri? Oribil. Deci uite ca nu am panouri da am electrica. Si fac naveta pe autostrada pentru ca aici sunt autostrazi. Multe si in toate directiile. Ceea ce nu intelegi tu fiind orbit de ura ca orice taliban ecologist e ca masinile electrice sunt foarte limitate ca utilizare si nu vorbesc doar de citigo, ci de toate marcile.
    Citigo era ieftina si din cauza asta au eliminat-o si au pus in oferta altele mai scumpe, dar cu acelesi "performante". De exemplu autonomia Teslei la 200km/h e de 130 km. Hai sa zicem ca nu mergi cu atata insa eu merg curent cu 180 pe Autobahn. Cat ar fi autonomia atunci? 180km? Adica as merge o ora si ar trebui sa caut o statie de incarcare? Nu mersi.
    Am masina asta electrica tocmai ca sa reduc cheltuielile pentru naveta si drumuri scurte insa in cazul meu cheltuielile nu se reduc si in plus apar noi griji legate de reincarcarea bateriei. Nu am nevoie de masina de oras Bambergul fiind suficient de mic sa-l fac la picior sau cu bicicleta. Poate pe tine ca propagandist eco te incurca ceea ce am zis eu insa asta e adevarul. Masina electrica nu e o solutie cu atat mai putin un panaceu.
    41 26
  • @inexo
    "smantana"?

    Boshorog gretos, intelectual wannabe. Numai laturi sunt la gura ta, obsedatule. Sau daca vrei, "smantana" ca vad ca iti place.
    21 18
  • Uită-te și la "scorul" tău, dragule. Cât despre textele mele, te asigur că nu sunt atât de infatuat, încât să mă "pontez" singur.

    Ei, da' parcă mai bine aș acroșa niște chestiuni intime (evident, nu brutal, nu mereu și nu în orice condiții) decât să transmit preponderent din latrină, aidoma omului de știință Mafănel. Panimaieși?

    @Despre-electrică coincide cu un deținător DECENT de "electrică". Adică face parte, și încă în mod salutar, din categoria "Așa da!".
    Să promovăm diversitatea întru respect reciproc! Nu: haoileu, poluare pentru beții noștri plămâni și libelulele thailandeze, dinozaurii să fie puși la index, vremurile se schimbă vreți nu vreți, noi vom conduce lumea, cine nu se va supune va da de dreaq.
    16 27
  • @Despre electrica in Germania: multumim pentru informatii. Sunt pretioase, dupa parerea mea.

    Intrebare: o fi asta motivul pentru care era o stire deunazi ca vanzarile la electrice la germani s-au dus in cap? S-au prins oamenii, au inceput sa calculeze, si isi dau seama ca toata povestea e cusuta cu ata alba? Intreb pentru ca tot germanii au fost primii care s-au prins despre mizeria cu panourile solare. Astea erau la mare cautare acum vreo 10 ani si isi montau oamenii panouri pe case in sfanta prostie.
    14 22
  • Vezi ca s-a terminat razboiul de vreo 76 de ani,acum in Europistan nu mai avem nazisti,pune mana pe un steag curcubeu si agita-l oriunde ai chef in Eu si-ai sa vezi.
    22 2
  • @inexo
    Sa ma uit la "scor"? Scorul ala are relevanta pentru idioti ca tine si aia care te voteaza, obsedatule. Faptul ca tu, un intelectual inchipuit, esti votat pozitiv pentru scarboseniile alea da masura votantilor tai. A ajuns siteul asta o ghena iar tu vidanjorul sef, moralistul .i..
    14 15
  • Sa le zici si la olandezi cum sta treaba.
    Ca aia au panouri solare pe case dinaintea germanilor si tot isi mai pun.
    Iar la electrice stau mai bine ca germanii demultisor si tot isi cumpara.
    Asemanator si cu norvegienii.
    Natiile astea care folosesc demultisor electrice si surse de energie alternativa oare nu s-au prins inca?
    Cu atat mai mult cu cat norvegienii stau bine la capitolul petrol, iar olandezii au Shell si BP la ei in tara.
    Intreb si eu ca nu ma pricep :)
    Si vreau sa aud explicatii logice, nu abureli si teorii.
    https://theicct.org/blog/staff/netherlands-ev-leader-feb2021
    Se dau aici si niste calcule despre costuri comparative pentru 4 ani cu Diesel, benzina, PHEV la aceeasi marca.
    https://electrek.co/2021/01/08/the-netherlands-69-all-electric-market-share/
    13 19
  • @@PMC: nu stiu cine esti, ceea ce e in sine naspa. Nu e placut sa nu stii nici macar o porecla, sa ai o idee cu cine dialoghezi...

    Trecand peste, eu nu sunt fanatic nici ICV nici EV, chiar daca am o slabiciune pentru Diesel, pentru ca nu exista nicio tehnologie mai buna la ora asta prin partea asta de galaxie.

    Asadar imi repugna din start atitudinile fanatice, de orice fel. Ar fi frumos si sanatos sa nu dai exemple aiurea, numai ca sa iasa demonstratia cum vrei tu. Exemplul cu Norvegia nu e bun, pentru ca aia exporta petrol de le iese pe nas, si din banii aia isi permit sa braveze cu masini electrice. Si-si permit sa respire aer curat fara fum de esapament. Nu ai dat linkuri sau dovezi despre cum monteaza norvegienii panouri solare. Nici nu cred ca ai de unde sa le produci, pentru ca povestea cu panourile s-a rasuflat demult deja.

    La fel cu Olandezii, care sunt una dintre cele mai dezvoltate economii din lume, mai dezvoltati chiar decat germanii. Cu toate ca costul vietii de zi cu zi e exorbitant la ei, tocmai din cauza taxarii isterice a tot ce misca. Au vanzari bune la electrice pentru ca le taxeaza de le rup pe celelalte. Povestea nu e noua, chiar daca numai acum ai aflat tu de ea. In plus, citezi din site-uri propagandistice cu "noile curente" in domeniu, ceea ce din nou, face ca exemplele tale sa fie demne de ... neluat in seama.

    E ca si cum ai locui intr-un oras cu 5 milioane de locuitori, te-ai plimba prin cartierul de superbogatani si dupa aia te-ai intoarce in cartierul tau si le-ai povesti vecinilor la o bere ca de fapt sa-ti iei Porsche nu e asa mare smecherie, ca ai vazut tu ca e plin de ele prin oras.
    16 18
  • ACE - Craiova
    @Despre electrica in Germania

    Nu stiu daca vrei sa pari interesant dar NU prea esti. Din cel putin trei-patru motive:
    1. Cred ca ai stiinta despre faptul ca, in Germania, exista o lege a responsabilitatii rutiere in care se recomanda sa NU depasesti o viteza de 130 km/h chiar daca NU ai limita de viteza pe acea zona de autostrada pe care circuli.
    2. Faptul ca tu circuli FRECVENT cu 180 sau 200 km/h asta nu ne incurajeaza sa credem ca esti o persoana foarte O.K. dpdv al prudentei rutiere - imi inchipui cat esti FOARTE DISPERAT ZILNIC (sic?!) sa-i dai talpa pe acesti 40 km pe care-i parcurgi in mod frecvent.
    3. Raspandesti cu multa gratie si afirmatii mincinoase.
    In reteaua europeana Ionity poti incarca o TESLA, la puterea electrica de 350 kW, cu 0,79 €/kWh.
    In reteaua proprie TESLA poti incarca la 250 kW cu un pret de 0,28 €/kWh.
    4. Faptul ca ti-ai cumparat o masina electrica fara sa iei in calcul caracteristicile generale ale acesteia (capacitatea bateriei, viteza maxima disponibila, drumuri parcurse de tine in mod frecvent etc) ne duc cu gandul ca, din pacate aceasta NU se preteaza pentru ORICE....sofer....fie el si INCONSTIENT!!!! Cred ca mai ai ceva etape de parcurs in viata pana sa te MATURIZEZI si sa nu pui in pericol persoanele pe care le indragesti sau alaturi de care calatoresti....
    27 27
  • @Ace-Craiova
    Raspunde-i civilizat omului,de ce trebuie sa-l jigneti si sa-l faci inconstient daca spune niste adevaruri? Te deranjeaza ca a spus ca electrotroacele voastre te lasa in drum daca depasesti 100km/h,ca sunt niste fite scumpe de oras cu baterii care te lasa in doi-trei ani? Ca sug bateria instant cand dai drumul la Ac/Caldura si costurile de exploatare le depaseac in realitate cu mult pe cele ale unei masini pe motorina sau benzina? Sunt un criminal dupa capul tau gol ca merg cu 160 km/h pe autostrada in Romania? Omul zicea de Germania unde mergi cu cat vrei tu pe anumite portiuni,care e problem ta? Vad ca ecomarxistii din voi sar repede cu violenta la gatul alora care strica ploiele cu minciuna scunpa eco.Asta e si solutia la electrotroace,sa se ridice limitele pe autostrazi c-au ramas din 1900 toamna,un 150km/h e decent,sa va vad pe voi dupa tiruri cu 90,tristilor! Auzi la el,sa "te maturizezi",imatur imberb cu creierii spalati de propaganda eco.
    19 23
  • @Ace Juvete
    Cocoș,sa tii lectii de ecologie,deontologie si moralitate la tine in cartierul Fața Luncii.
    14 23
  • Germania din punct de vedere al masinilor electrice e o combinatie fatala de autostrazi bune cu multe bucati fara limita, curent imens de scump (dublu fata de multe tari din Europa) si multa energie obtinuta din carbuni (emisii ridicate de co2, daca ne intereseaza aspectul).
    Fiecare factor din cei de mai sus, luat indivudual, iti zice sa stai departe de masini electrice in cazul in care nu ai o sursa fezabila pe termen lung, ieftina sau gratuita de incarcare. Sau intr-un scenariu cu multe interdictii si/sau taxari pentru termice.

    @ @PMC 14:15 Olanda si Norvegia au preturile la benzina intre 1.7-1.8 euro pe litru. La costurile astea sigur te uiti spre alternative. Dealtfel, in Olanda, sunt populare masinile pe GPL cu toate ca o instlatie montata acolo costa vreo 3k euro.

    Ca o generalizare, in orice tara unde conditiile detinerii si rularii unei masini devin insuportabile, cetatenii cauta alternative. In Norvegia, alternativele sunt masinile electrice sau plug-in. In Olanda intr-o perioada erau masinile pe gaz, acum sunt masinile electrice. In Romania pentru motoarele mari este in continuare varianta inmatricularii in Bulgaria. Romanii din Italia, pana acum 2 ani, pentru a evita taxele si asigurarile italiene, isi inmatriculau masinile in Romania desi rulau in Italia.
    Asa e de cand lumea, o nesfarsita cursa cu obstacole intre autoritate si cetatean.
    16 15
  • Securitatea 1989
    Dragilor, v-a incălecat securitatea lui Ceau și nici nu v-ați dat seama?

    Marș mă cu Citigo de aici, diversiune fascisto-comunistă ce esti? Nu ne intereseaza experiențele tale de doi bani, tristule!

    Aici e vorba de Tesla care prinde suta in 2,3 secunde si fuge cu 250 km/h - citeste titlul articolului!!! Mașina asta se incarca in 10 minute daca te grabesti, si faci de ras lejer un sofer de seria 7 sau bentley.

    Ati cazut in plasa unor diversionisti extremiști specizati in dezinformare!

    Ma adresez comunitații de electrice: ce posesor de electrica ar indrazni vreodata sa compare Tesla cu Citigo?

    Bagati in seama niste frustrati care n-or sa aiba bani de tesla nici daca se mai nasc o data! Astia nu sunt in stare sa vanda un ziar, nu aduc plus valoare si nu produc nimic. Numai buni de inscris in AUR!
    19 24
  • @04:21
    Bine ma,frustratel,asa e cum zici tu, dar ce faci pe net la 04:20 dimineata,nu-ti faci tura de noapte la paza showroom-ului Tesla?
    11 16
  • @Securitatea
    Pe langa faptul ca ai un limbaj suburban care dovedeste ca iti lipsesc cei 7 ani de acasa mai esti si analfabet functional. Atat ai inteles tu din discutia de mai sus? Ca se compara Citigo cu Tesla? Pesemne ca esti unul din aia care ii da blana sa plece primul de la semafor de ne bagi in fata acceleratiile fuminante ale Teslelor de peste 100.000 de euro. Vise de cocalar. Daca ai avea Tesla ai sti ca la o astfel de calcare de pedala ti s-a dus 5% din baterie si ca daca mai faci de cateva ori asta va trebui sa cauti statia de incarcare. Despre asta este analfabetel, despre faptul ca daca mergi repede putinele avantaje ale masinii electrice se topesc iar costurile de exploatare (ca de achizitie nu mai vorbim) depasesc pe cele ale uneia cu ICE. Acum ca ti-am tradus textul de mai sus gandeste-te atat cat poti tu si fa o compunere cu ce ai inteles , dar fara injuraturi si alte cuvinte frumoase pe care le auzi in mod curent pe la tine prin cort.
    20 9
  • Inexorabil
    Pe ultimii doi va acopar cu "smantana", ca imi place de voi
    1 21
  • mikkik
    @Despre electrica in Germania: 200km/h? Hell, no. Aici toată lumea este responsabila și merge cu 40 în oraș și cu 100 în afara...
    9 9
  • Lucian
    Probabil o sa mai scada pretul cand o sa fie fabricate in Germania si n-o sa mai fie importate din SUA sau China...
    13 2
  • Ceva constructiv
    Intrebarea e buna!!

    Cum e posibil ca oameni in toata firea sa discute despte Skoda Citigo intr-un articol despre Tesla?

    E vorba de alta tehnologie, despre alta baterie, alta retea de incarcare...

    Ce mai lipseste? Sa se adune proprietarii de Lastun sa se planga intr-un articol despre noul Mercedes Clasa S?
    19 7
  • @09:45
    Ti s-a explicat mai sus de altcineva,nu e vina noastra ca atat te duce capul!
    8 13
  • Nici tu n-ai inteles. Ideea ca indiferent de "tehnologie", baterie, incarcare (vorba vine, bateriile tot Li-ion sunt si la Citigo si la Tesla, doar asezarea modulelor difera) masinile electrice si alea scumpe si alea scumpe au acelasi comportament la viteze mari. Se consuma repede. Cu atat mai rusinos pentru o masina extrem de scumpa ca Tesla. Se descarca repede si nu o mai poti folosi decat pe post de fotoliu in statia de reincarcare. Daca mai ajungi acolo. Asta e ideea. Daca n-ai priceput nici acum ca Tesla e si ea o mare teapa treaba ta. Esti liber, insa nu incerca sa dai din gura cand nimic nu ai a spune.
    9 17
  • Nu este aceeasi tehnologie!

    Japonezii au recunoscut ca daca se apuca de maine sa creeze un concurent pentru Tesla, au nevoie de minim 5 ani ca sa dezvolte tot softul si toata tehnologia!

    Ce masini electrice pot merge cu 250km/h?
    Va rog sa le enumerati...nu, nu-i obliga nimeni sa limiteze viteza!

    Cand ai propria retea de supercharger tesla cu puteri intre 250 - 350 kw si poti incarca masina foarte rapid, nu este o problema ca masina la viteze mari nu mai are 550km ci 200 km autonomie....

    Cat despre baterii si acolo sunt furnizori si furnizori...Tesla are tot timpul cei mai buni furnizori si face tot timpul update.

    Chiar este o prostie sa compari Citigo cu Tesla...
    20 6
  • Frank SF
    Inteleg din tabel ca la versiunea Performance nu se poate accesa Rabla Plus? Sau este o eroare?
    4 7
  • marius
    Daca vroiam electrocar imi luam de la bulgari.
    6 13
  • ACE - Craiova
    Un raspuns succint pentru un comentator de mai sus:

    - NU am onoarea sa stau in zona Fata Luncii - si acolo sunt craioveni O.K. si nu vad de ce consideri ca tu daca esti mai mult sau mai putin albinos asta ar fi cu adevarat o CALITATE a personajului - ci este un dar pe care l-ai primit din partea parintilor care te-au crescut.....puteai la fel de bine sa te nasti in Ghana de exemplu si n-ai mai fi (chiar asa) de ciufut!!!!

    By the way sunt din orasul care l-a dat pe acel roman care a realizat PRIMA UNIRE A TUTUROR ROMANILOR din cele trei provincii istorice acum mai bine de 400 de ani!!!!!

    Apropos de teste de conducere cu masini TESLA Model 3 la viteze mari si temperaturi scazute:

    1. Versiune LR AWD - autonomie electrica 252 km, la viteza de 140 km/h si temperatura exterioara de -1 grad Celsius - elektrowoz.pl 02.03.2020

    Vezi:
    https://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=ro&prev=search&rurl=translate.google.com&sl=pl&sp=nmt4&u=https://elektrowoz.pl/testy/jaki-jest-realny-zasieg-tesli-model-3-przy-nizszych-temperaturach-i-szybkiej-jezdzie-u-mnie-taki-czytelnik/&usg=ALkJrhhVSnsn_GRewRdn5nfv-L6BnogJ_g

    2. Versiune Standard Range Plus - autonomie electrica de 225 km la temperatura exterioara de -24 °C și viteza medie de 127 km/h - insideevs.com 25.02.2021

    https://insideevs.com/news/490556/tesla-model-3-extreme-temperature-range-video/


    Si DA, daca conduci cu viteza de 120-130-149 km/h pe ploaie torentiala, pe autostrada sau daca faci acelasi lucru la 180-190-200 km/h pe autostrada in conditii bune - ESTE CEVA CARE IMPLICA RISCURI atat pentru tine ca sofer cat si pentru ceilalti participanti la trafic - vedeti zeci de exemple de accidente garve datorate INCONSTIENTEI unor soferi !!!!
    19 10
  • Ne dai niste exemple cu "performantele" Tesla.
    Tie astea ti se par performante? Intreb si eu. Slab, slab de tot. Sa faci Sibiu-Deva pe autostrada dus-intors cu emotii mi se pare de prost gust dupa ce ai dat jdemii de euro pe o masina. Si culmea, sa te coste si mai mult. Cred ca sesizezi si tu asta. Iar la pretul curentului care tot creste deja ,masina electrica nu are niciun avantaj in afara localitatii.
    Iar despre viteza, nu stiu ce rable conduci tu insa pe Autobahn se merge in mod curent cu 160-180 la ora zi si noapte. Te agiti pe aici cu spaimele tale pentru ca nu stai in Germania si nu stii. Bineinteles ca exista si aici pensionari care stau intre tiruri si merg cu 110 pe banda intai insa pe celelalte benzi masinile serioase merg mult mult mai tare. Vorbesc de masini serioase nu drujbe de 0.9...1.3 litri.
    8 12
  • Gheorghe
    Referitor la comentariul lui ACE - Craiova si conducerea pe drumurile publice cu viteza foarte mare, depasiri neregulamentare ale unei coloane de autovehicule, graba etc.

    Nici macar o tancheta nu te poate scapa de evenimente foarte grave - asumate sau nu.

    Patronul firmei de transport Edy Spedition a murit intr-un teribil accident langa Timisoara

    https://stirileprotv.ro/stiri/timis/patronul-firmei-de-transport-edy-spedition-a-murit-intr-un-teribil-accident-langa-timisoara.html
    10 0
  • Vrei performanțe mai bune pe masinile electrice?

    Cumpara masini electrice!
    Sustine din banii tai dezvoltarea de tehnologie nu cautătorii de petrol!

    In 10 ani incepand de acum, masinile electrice vor avea 2000 km autonomie si se vor incarca wireless in timpul mersului.

    Inceteaza sa te mai văicărești atâta! Majotitatea oamenilor fac cativa amarâti de km zilnic si de 2 ori pe an pleaca la 200 km de casa...

    Nu inteleg de ce atâta inverșunare! Nu corespunde nevoilor, nu cumperi. Nu-ți permiți, nu cumperi.
    Dar sa-i balacărești pe alții că și-au cumpărat sau le place, asta e răutate si prostie...de fapt răutatea, extremismul si prostia merg tot timpul mână in mână!
    8 4
  • @@@ACE
    Imi pare rau, dar eu cu banii mei imi sustin familia mea, nu visele umede ale unor idealisti care viseaza cai verzi pe pereti.
    Chiar nu inteleg inversunarea, rautatea si extremismul celor care balacaresc toate ziua pe cei multi dintre romani care isi iau si ei un Diesel economic si fiabil cu care sa poata merge o data pe an la mare. Ca de Tesla de 50-100.000 de euro n-au bani. Ai dreptate, extremismul si prostia merg tot timpul mână in mână!
    6 7
  • @@@@ACE
    Iti place sa te autovictimizezi!

    Posesorii de masini electrice au destula minte sa nu rada de un om care si-a luat o masina de 10.000 euro...
    Poesorii de masini electrice sunt ironici cu cei care dau 30-40-50 -100 k euro pe un diesel in loc sa sustina tehnologia.
    Si mai sunt ironici si cu cei care sunt impotriva tehnologiei pentru ca au alte interese...

    Sustinand tehnologia, peste putin timp si cei care au un buget de 10 k pentru o masina isi vor permite o masina electrica decenta...

    este la fel ca in cazul telefoanelor cu touch screen - smartphone...in 2008 doar oamenii foarte bogati isi permiteau un smartphone si companiile...Acum toata lumea are smartphone!!

    Exact la fel se va intampla si cu masinile electrice!
    9 4
  • Bai asta de mai sus inteligentule. Daca ai atat creier cat pretinzi spune de ce trebuie sa sustii tu tehnologia si nu tehnologia sa te sustina pe tine? Zi mai Edik.
    1 2
  • ACE - Craiova
    According to EPA, the most efficient car for sale in the US today is the Tesla Model 3 Standard Range Plus, with 142 MPGe.

    vezi: insideevs.com din 21.05.2021
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru