Prima imagine cu noul Delorean EVolved. Propulsor de 1360 de cai putere și autonomie de 1000 de kilometri

de Tiberiu Safta
Marti, 05.04.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Anul acesta, Delorean va reveni în lumea auto cu un nou model complet electric, numit EVolved. Acesta ar putea avea un propulsor care dezvoltă 1360 de cai putere, iar caroseria este desenată de către italienii de la Italdesign. Noul Delorean va fi dezvăluit în 15 august, în cadrul Concursului de Eleganță de la Pebble Beach.

Spre sfârșitul lui 2021, studioul italian de design faimos Italdesign a prezentat un teaser cu un viitor model electric ce poartă numele Delorean. La începutul acestui an, compania americană, cunoscută pentru modelul DMC-12, a prezentat un teaser oficial cu noul model electric, de unde am aflat și numele său: EVolved.

Acum, firma cu sediul în Texas a publicat o nouă imagine cu EVolved, văzut pentru prima dată la lumina zilei. Poza, prelucrată digital, arată puțin din partea din spate a noului Delorean. Aceasta este puternic sculptată în zona stopurilor LED, care sunt desenate în forma unor benzi subțiri. De asemenea, se poate observa și difuzorul sub bara din spate, iar luneta este înlocuită de o serie de prize de aer pentru răcire.

Știm deja din teaser-ul anterior că noul EVolved va avea uși de tip gullwing și o bandă LED iluminată în partea din față desenată sub forma literei V. Noul model electric va fi bazat pe platforma dedicată EVX, dezvoltată împreună cu Williams Advanced Engineering.

Platforma poate acomoda un propulsor electric de până la 1360 de cai putere și poate oferi o autonomie de până la 1000 de kilometri.

Delorean a confirmat că noul model va fi dezvăluit în 15 august, în cadrul Concursului de Eleganță de la Pebble Beach.

via Carscoops

Comentarii (6)

  • andrei
    de vazut filmul pe netflix. e super misto. dar dupa ala nu m-as risca sa iau ceva de la astia, asa, pe ne-ve.
    2 6
  • Anomalia
    1360 CP = 1 MW . Ca să funcționeze 6 minute (1/10 ore ) la putere maximă ar avea nevoie de un acumulator de 100 KWh. Din câte știu importul de tehnologie din viitor este interzis ; dar poate se fac unele derogări de la respectiva lege. Cândva (amintiti din trecut) pe unele scule electrice pe lângă putere era trecut și indicativul RSD (Regim de Scurtă Durată) adică scula respectivă nu putea funcționa în continuu (ci de regulă 10 s pe minut).
    Cu toții avem smartphone-uri care conțin acumulatoare. Cam cât ține acel acumulator ? 4-5 ani. Prin definiție acumulatorul se consideră epuizat când capacitatea sa ajunge la 70 % din cea inițială (sunt implicate și alte considerente). La ce regim de încărcare/descărcare funcționează acel acumulator ? Să spunem că la jocuri se poate descărca complet în 3÷4 ore iar de încărcat se poate încărca într-o oră (că să nu folosesc o încărcare prea agresivă). Dar dacă îl desvarc în 6 minute (10 C) și îl încarc la 350 KW (3,5 C) cam ce durată de viață va avea ? Așa că terminați cu prostiile miraculoase.
    3 2
  • Anomalia
    Câte cicluri de încărcare/descărcare suportă un acumulator Li-ion ? Relativ puține. Dar când ai și frânare regenerativă și se încarcă/descarcă de îl ia dracul ? Este posibil ca viitorul să fie reprezentat de automobile electrice dar acestea în nici un caz nu vor folosi tehnologia actuală. Pentru viitorul apropiat o posibilă soluție o reprezintă pilele de combustie (care au marele avantaj de a avea un randament de aproximativ 3 ori mai mare ca un motor termic).
    Nu doresc argumente contra cum ar fi că hidrogenul este produs prin cracarea catalitică a metnului. Hidrogenul (cu toate problemele pe care le aduce, nu puține și nu mici) poate constitui un vector energetic interesant. Prin electroliza apei se obține hidrogen iar în pila de combustie se obține apă; deci un ciclu simplu fară nichel, cobalt, litiu, șamd. Este adevărat că și pilele de combustie necesită anumite metale dar în cantitate mult mai mică. Așa că v-aș ruga pe cei de la Automarket să mai faceți un site pentru cei care cred că tot ce zboară poate fi mâncat (aluminiul este indigest). Personal nu am o problemă cu cei care doresc mașini electrice (masochismul este tolerat în societatea actuală) dar nu accept ca să-mi impună normalitatea lor.
    ( Ca un ultim argument, de natură umoristică am să spun o glumiță. În perioada postbelică (mă refer la al doilea război mondial), în Romania exista un critic literar evreu pe nume K. Katz care a avut proasta inspirație de a-l critica pe celebrul epigramist Păstorel Teodoreanu. Iar acesta din urmă i-a făcut o epigramă :" În era nou începută/ cacații scriu în loc să pută/ Iar scriitorii adevărați/ Sunt mâncați de niște kkați.
    2 2
  • Anomalia
    Și mai există un aspect care mi se pare de maximă importanță dar care este ascuns tocmai din acest motiv și anume poluarea termică.
    Cam orice formă de energie, de regulă, ajunge să fie transformată în căldură. Dacă consumul de energie pe Terra ar crește de 7÷10 ori s-ar ajunge la ambalare termică (adică nu ar putea fi disipată în spațiu energia termică produsă). Ceea ce reprezintă un real pericol față de discutabilul efect de încălzire ca urmare a gazelor cu efect de seră.
    O mașină electrică de 50÷100 KW să spunem că poate fi o alternativă urbană (mă refer la de ex. VW E-Up, Skoda E-CityGo șamd.
    Dar să fac șandramale de 4t și aprope 1 MW aici nu mai este nimic eco (poate doar pentru ecoimbecili).
    Toată acea energie se trnsformă în căldură.
    2 2
  • Anomalia
    Despre producerea și distribuția energiei electrice necesare unui parc auto 100 % electrificat nu discut din două motive.
    Unii domni de pe acest site deja au comentat acest aspect ; și coșmarurile mele au o limită.
    Este adevărat că hidrogenul și prostia sunt universale dar să nu exagerăm.
    3 2
  • Cine cumpara așa ceva nu risca nimic… arunca bani care stau pe “fundul” conturilor de sute de milioane de euro. Hobby!!!
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru