Primele detalii despre programul Rabla Plus 2021: valoarea bonusului pentru mașini electrice va rămâne la 45.000 de lei

de Daniel Popescu
Vineri, 13.11.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Programul Rabla Plus va continua și anul viitor, iar autoritățile nu intenționează să modifice valoarea bonusului acordat pentru achiziționarea de mașini electrice, care în prezent este de 45.000 de lei.

Programul Rabla Plus are în acest an un succes semnificativ, care a condus deja la creșterea înmatriculărilor de mașini electrice cu 54% în primele 10 luni ale anului.

Viabilitatea programului era incertă pentru anul viitor, însă Ion Vasile, vicepreședintele Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), a confirmat în cadrul conferinței Green Energy Virtual Forum că Rabla Plus va continua și pe parcursul anului viitor.

În plus, oficialul susține că bonusul acordat pentru achiziționarea unei mașini electrice va rămâne în continuare de 45.000 de lei, echivalentul a circa 9.240 de euro la cursul actual.

"Suntem în discuții pentru viitorul program Rabla, însă pot spune cu siguranță că sumele alocate nu vor scădea. Nu avem în plan o reducere a valorii ecotichetului. Vom face publice detaliile în momentul în care vom avea gata proiectul. Pachet va cuprinde atât finanțarea pentru autoturisme, cât și partea de infrastructură și multe alte lucruri noi", a declarat Vasile pentru publicația LifeNews.

În schimb, oficialul AFM nu a oferit detalii concrete despre programul Rabla Clasic.

Singurele informații cunoscute în prezent sunt că Ministerul Mediului va anunța o strategie mai amplă pentru programul Rabla pentru următorii patru ani.

"Trebuie să regândim programul Rabla pentru următorii patru ani. În premieră, împreună cu AFM, Ministerul Mediului va propune o strategie pentru patru ani", a mai precizat Vasile.

Via LifeNews

Comentarii (28)

  • Una dintre cele mai sărace țări din UE și noi subvenționam producătorii cu cea mai mare subvenție din Europa.
    Inteligenta mișcare, ce să mai
    30 8
  • Octavian
    Iata o dovada de lipsa de idei si risipire a banilor publici (adica ai mei, ai vostri etc.)
    Pentru ce facem noi asta cand avem probleme mult mai grave? Doar ca sa fim in pas cu moda?
    27 11
  • Dar avem si unele din cele mai poluate orase din Europa, posibil si cel mai vechi parc auto european. Asa ca nu vad ce e rau prin subventionarea masinilor hibride si electrice mai ales pentru faptul ca puterea de cumparare in Romania e destul de mica. Ce as face altfel ar fi o limitare de pret pentru care acord bonusul asta, de exemplu sa se acorde pentru masini de maxim 40-50k euro.
    15 25
  • In romania sunt inmatriculate toate fumigenele europei ,atunci sa bage taxe pe fumigena de exact cat este subventia la electrica si intr-un an vom circula curat in bucuresti
    14 16
  • @TaviP
    unu care isi ia o masina de 30.000 de euro nu are putere mica de cumparare. Lu ala i se dau bani nu la amaratul care isi ia un Logan cu 10.000. Si ala cu Loganu inca are bani. Sunt multi care nu am mai mult de 5-6.000 buget pentru o masina. Hai sa le dam la aia banii astia sa-si ia un Logan nou pe GPL sau nu mai polueze cu cine stie ce cazan sh luat la mana a paispea. S-ar castiga mult mai mult la capitolul poluare asa decat sa dam banii la unii care si fara subventi ar avea de unde sa dea. Ai inteles acum?
    21 7
  • Din 8.2 milioane de masini 75% sunt mai vechi de zece ani iar varsta medie a parcului auto din tara este 16.3 ani, iar unii se intreaba de ce iti da statul bani sa-ti iei masina noua.
    D-aia ba! că să nu fiți afectați voi și generațiile următoare! De bronşite acute şi cronice, crize de astm, boli cardiovasculare, alergii la polen, cancere pulmonare şi ale căilor respiratorii şi afecţiuni ale aparatului reproducător, ait auzit? Pentru că este un fond de mediu cu o destinație precisă. Altfel, nu e suficient că intră în țară toate gioarsele de mașini?

    În Franța, unde nici nu se compară vechimea parcului auto cu al nostru, particulele fine determină cel puţîn 9% din mortalitatea naţională.
    Acest fapt corespunde unei reduceri a speranţei de viaţă cu doi ani pentru persoanele care au în prezent vârsta de 30 de an!!!

    Fără cuvinte și fără comentarii...
    24 16
  • ai punctat foarte bine, dar cin' sa-nteleaga?
    7 24
  • Dar de ce nu se dau bani și pentru centrale termice?... poate eu vreau să-mi schimb mobila... poate vreau sa zugrăvesc...de nu se dau și pentru utilaje agricole... ori poate vreau să-mi schimb drujba ... ori motosapa ... ce toate astea nu poluează?
    19 6
  • @DS ... dacă statul s ar preocupa cum se fac itp urile aceasta ar avea un impact mai mare asupra mediului decât niște mașini hibride care 90% din km sunt făcuți pe benzina unde co2 e mult mai mare decât la diesel... măcar dacă acești bani se duceau in industria românească... poate să-mi spună cineva ce câștiga industria romanrsca pt faptul ca Dacia Șpring se face in China?... ce câștiga statul roman? Eu de ce nu primesc bani să-mi iau un motoferăstrău electric?
    21 5
  • Statul roman de ce nu da subvenții pentru centrale electrice și curent dubventionat... ca sa nu mai poluăm pe de o parte pe de ăla sa nu msi tăiem pădurile pentru lemn de foc?
    18 3
  • Cei ce susțin mașinile așa-zise verzi ori sunt spălați pe creieri ori trăiesc din vânzarea lor
    18 5
  • cati dintre electrificatii care “susțin” planeta au făcut ceva concret pentru ca pădurile țării sa nu mai fie masacrate?... la cati dintre ei le pasa de miile de copaci tăiați zilnic și sunt interesati si de cine profita cu adevărat de pădurile țării?
    Aceasta situație cu subvenționarea mașinilor era poate in regula dacă și România producea mașini electrice... in schimb noi ne găsim cu atitudinea noastra servila ca e europenește sa mergem cu mașini “verzi”... unii ne fura pădurile dar tot noi prin statul roman subvenționam produse fabricate in alte tari... pe termen lung asta înseamnă sărăcirea poporului roman al cărui guvern nu a avut bani de alocații dar are bani de subvenții pentru persoane care oricum au bani...dar ne meritam soarta... de ce nu?.... când după 90’ am cumpărat milioane de televizoare, mașini de spălat, frigidere produse in vest iar industria românească a decedat di cu ajutorul străinilor... dar ne mege bine... mergem cu mașini electrice si așteptăm ore întregi la kaufland sa încărcam moca
    18 4
  • Cine susține ca aerul in bucuresti e poluat?... sa vina cu o dovada de la autorități...eu am dovada de la garda de mediu bucuresti ca e in parametri, după ce am făcut sesizare punctuală ...știți ce au făcut in prima faza?... au trimis sesizarea spre rezolvare către persoana reclamata...evident nu susțin ca nu e poluat... dar statul jonglează cum ii convine... ganditiva și la “primărița” moldoveanca ce voia sa ne puna sa plătim dacă poluăm... ca prin minune poluarea dispărea dacă plăteam
    15 3
  • Cea mai buna metoda de reducere a poluării este ca statul sa stimuleze mutarea in afara orașului a diverselor societăți companii și mai știu eu cum le-o zice... cum ar fi sa pui unei firme impozit pe clădire in oraș mărit cu 500-1000% și zero in afara orașului ori chiar cu minus in primii câțiva ani?
    12 3
  • Ori de ce sa nu stimulezi o companie sa și facă un punct de lucru nu in bucuresti ci in Vaslui Teleorman ba chiar și Dolj?...
    13 3
  • Dar stai ca trebuie aprobare de le ue... pe când ce sa vezi... pentru mașinile produse la ei nu trebuie aprobare...
    12 3
  • @dci

    asta ai inteles tu? ca daca platesti ce iti cere Firea dispare poluarea?

    Ma mira ca stii sa scrii.
    5 21
  • pai da
    @dCi -> mi se pare mie mie sau este doar pura intamplare ca nick-ul tau suna a motor diesel ?
    1 6
  • Poluarea nu va scădea în orașe subvenționând snobii să se afișeze cu electrice și taxându-i pe cei din suburbii care n-au fost blagosloviți cu transport în comun la scară.
    Sunt destule modele aplicate în țările cu apă caldă: transport public dezvoltat și cu prioritate, piste pentru biciclete sau trotinete, infrastructură ocolitoare pentru cei în tranzit, parcări suficiente.....spații verzi suficiente și centură verde.....ar fi un milion de lucruri mai inteligente de făcut cu banii ăia aruncați pe jucării de 30-40.000 de euro....
    19 3
  • Fanele cu f mic...ideea era sa nu poluăm ma, nicidecum sa poluăm cât vrem ...dacă plătim...dacă eu poluez cât vreau, dar plătesc cât mi se cere tu nu te mai îmbolnăvești?... apropo... dacă se punea acea taxa care a fost o cacealma și moldoveanca știa de la început ca nu se va aplica, absolut sigur nu plăteam nimic pentru al meu dCi E3, cumpărat de nou și itp la zi ...itpul nu îl fac la “băieți”... ma mir cât de naiv ești ca nu te-ai prins de ironie...
    14 2
  • @Kap... respect...moldoveanca și nu numai ea ar fi trebuit sa facă un transport atât de performant încât să-mi zic... ba da ce dobitoc sunt... uite ce transport performant avem iar eu ma chinui sa dezgheț dCi ul și caut ca nebunul sa parchez mașina și la serviciu și acasă...nimeni nu v a lasa mașina personală pentru STB (RATB) plin de boschetari și jeg... jeg nu murdare... pot spune ca singurul primar care le-a spălat... evident nu el personal ...a fost ăla interimar de la înlocuit pe oprescu după ce a intrat la pușcărie...încearcă tu sa ii intrebi de ce sunt murdare pe orice cale sa vezi dacă te bagă cineva in seama
    12 3
  • @fanel cu f mic... “Ma mira”... spre deosebire de tine
    9 3
  • andrei
    cum adica sa dea bani pt centrale termice???? tu esti tra-la-la? ca unul care are pot sa iti spun ca polueaza, 100k de insi cu centrala polueaza mult mai mult decat o termocentrala care ii alimenteaza pe aia 100k, asta ca sa stii si tu si sa nu mai vorbesti tampenii. de aia marile orase ale europei mentin si investesc in sistemul centralizat. ca asa mentii mai usor poluarea sub control. apar filtre mai bune? e usor sa le pui la o termocentrala si greu de pus la 100k de centrale.

    revenind la subiect e irelevant ca ti se pare tie aiurea sa dea statul bani pt electrice. nu esti singur si nu decizi tu.
    avem una din cele mai poluate tari si tie ti se pare ok. bravo, sa speram ca nu ai si copii ca e clar ce educatie primesc.
    4 17
  • @andrei
    Nu stii ce vorbesti,Cet-urile mai ales la noi merg pe pacura,daca aragazul tau ar merge tot pe pacura,ai lesina in bucatarie cand ti-ai face un ceai.Gazul arde foarte curat,aproape complet,asa poti sta cu patru ochiuri aprinse la aragaz si sa nu patesti ceva.Asa,un Cet pe pacura polueaza mai mult ca centralele de apartament,daca Cetul era pe gaz atunci nu.@dCi are dreptate.
    13 2
  • Printre altele eu am vorbit și de centrale electrice... ori acestea sunt mai poluante decât mașinile electrice?...e adevărat ca nu decid eu... dar tu te simți la putere ai?... tipica atitudinea jignitoare...votantul tipic... dacă acum ar fi venit Ana Pauker calare pe tanc sigur ai fi întâmpinat-o cu flori...
    12 2
  • Fiti blanzi dragilor.
    Marea poluare cu particule fine nu rezulta in urma arderii combustibililor ci in urma traficului, constructiilor, frecarilor cauciucurilor si placutelor, si fluxului zilnic dinspre zonele periurbane pline de alei si ulite cu piatra in cel mai bun caz. Emisiile de particule fine generate de arderea combustibililor fosili (eticheta conventionala) sunt intre 10 si 20% din totalul emisiilor de particule. Restul sunt cele enumerate mai sus cam in aceiasi ordine. Studiul a fost facut de un profesor de la Cuza din Iasi intr-o zona cu trafic intens.
    Asa ca daca ne vindem apartamentele din oras si ne cumparam casa la tara (eventual incalzita pe lemne ca e zona mai ieftina ca nu are gaze) si masina electrica cu care iesim in fiecare zi (cel putin 4-5 luni pe an) de pe ultita cu case cochete dar fara asfalt si trotuare cu cateva kg de glod pe la roti si-l facem dara pana la mol/scoala/serviciu/magazin si inapoi, nu suntem deloc mai verzi decat daca ramaneam in oras si mergeam din cand in cand pe tedeirosu sau empei.
    Eu personal sunt ingrozit de cat praf gasesc dimineata pe masina cand de nevoie o mai parchez in fata blocului (la strada mare) fata de cand o parchez in spatele blocului (la scara). Si e in mare proportie doar praf ca e galbui. Acelasi fenomen e vizibil si la pervazurile de la geam ca am deschidere si in fata si in spatele blocului. Fenomenul e mai accentuat iarna cand copacii din fata blocului raman fara frunze. Pe pervazul din fata praful e vizibil dupa doar o zi de la curatare. In spatele blocului gasesc mai mult par de pisica de la vecina de deasupra.
    Ca sa concluzionez marea poluare cu particule fine nu e de la motoarele cu ardere interna ci de la activitatea economica, trafic si stilul de viata in general. Nu rezolvam mare lucru daca maine inlocuim toate masinile clasice cu electrice. Poluarea ramanein buna parte aceiasi pentru ca am evaluat gresit cauzele si sursele ei.

    Si ecobonusurile astea raman ce au fost si pana acum: Subventii pentru bogati rezultate in urma lobby-ului celor ce produc aceste masini scumpe asa-zis verzi. O subventie desteapta ar fi fost 200 euro pentru conversia masinii la GPL. 100 milioane de euro ar fi ajuns pentru jumatate de milion de bonusuri pentru montarea GPL-ului. Dar la noi nu e despre oameni ci doar despre oamenii bogati care trebuie taxati cat mai putin (de ex. programatorii) si ajutati cat mai mult.
    4 1
  • moama cat am scris...
    2 2
  • @dCi daca Firea baga taxa, tu poate poluai la fel, dar altii n-ar mai fi avut bani sa polueze cand tre sa dea pe taxa mai mult decat valoreaza masina lor. Asa ca n-ar mai fi poluat. Simplu, nu?
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru