Feedback

Primele imagini cu noul Citroen C4 și versiunea electrică e-C4: detaliile tehnice vor fi dezvăluite în 30 iunie

de Daniel Popescu, Foto: Citroen
Marti, 16.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Citroen a publicat primele imagini cu noua generație a hatchback-ului compact C4 și cu versiunea electrică e-C4, însă detaliile tehnice vor fi dezvăluite în 30 iunie.

Citroen continuă în această săptămână o campanie agresivă de promovare pentru noua generație C4.

După ce a publicat două teasere video pe parcursul a numai câteva zile, constructorul francez a dezvăluit marți primele imagini oficiale cu hatchback-ul compact.

Imaginile în nuanță maronie sunt pentru versiunea clasică cu motor cu combustie internă, în timp ce fotografiile cu caroserie cu nuanță de albastru reprezintă versiunea electrică, care va fi comercializată sub numele e-C4.

Cele două modele sunt similare ca design, însă versiunea electrică este ușor de distins prin intermediul unor badge-uri specifice.

Astfel, noul C4 propune o serie de îmbunătățiri vizibile de design, cu linii moderne inspirate în special de la Citroen C5 Cactus, iar modelul beneficiază aparent de o gardă la sol mai mare decât în mod obișnuit.

De altfel, francezii menționează în comunicatul de presă că noul C4 "adoptă subtil unele trăsături de SUV pentru mai mult caracter".

Singura imagine cu interiorul demonstrează și în acest caz o preluare de elemente de la C5 Cactus, însă modelul iese în evidență printr-un sistem de infotainment mai modern.

Totuși, în imagine se observă și prezența unui sistem Head-Up Display aparent intruziv din punct de vedere vizual.

Din păcate, Citroen nu a oferă niciun fel de detaliu cu privire la platforma tehnică a noului C4. Presa internațională speculează însă de mai mult timp că noul model este dezvoltat pe platforma CMP, similară cu cea pe care au fost dezvoltate Peugeot 208, Opel Corsa sau DS3 Crossback.

C4 ar urma să fie disponibil cu o gamă de motoare tradiționale din cadrul Grupului PSA Peugeot-Citroen, inclusiv unități pe benzină PureTech cu trei cilindri disponibile între 82 CP și 130 CP, dar și un motor diesel HDi de 100 de cai putere.

Între timp, versiunea electrică e-C4 va prelua cel mai probabil motorul de 136 de cai putere și bateria de 50 kW de la DS 3 E-Tense.

Pe de altă parte, Citroen menționează că noul C4 va utiliza suspensii Progressive Hydraulic Cushions și scaune Advanced Comfort, iar pentru pasagerul din dreapta promite o "inovație în premieră mondială".

Toate datele tehnice pentru C4 și e-C4 vor fi dezvăluite de Citroen în 30 iunie.

Via Citroen

Comentarii (28)

  • Un stil care deja polarizează -- nu doar la francezi, extremele aruncatului cu părerea merg de la *sublim* la *masacru*. :-)
    Interiorul sobru (dar reușit zic eu) pare oricum cam din alt film, chiar dacă exteriorul nu prea aduce cu fostul GS/A și mizează în continuare pe dubla etajare a farurilor.

    Cam greu de înțeles totuși rezolvarea stopurilor -- originale, nici vorbă, dar cumva complicate fără vreo idee de integrare în ansamblul spate/profil (cum sunt de ex. la Toyota C-HR, poate și mai *torturată*, dar mai omogenă ca stil.)

    Presimt că se va vinde însă mai bine decât diverșii Cactuși și nu doar în Franța, unde la fel de suvo-crossovero-coupe Renault Arkana îi va fi principal adversar.
    33 6
  • P.S. Aspectele practice nu-s clare în lipsă de date complete, dar se pot observa comenzile separate pt. climatizare (un plus zic eu.)
    La fel, geamurile laterale din spate nu mai par *batante* ca la Cactus ci normal-culisante, scaunele aduc mai puțin cu fotoliul bunicii iar turometrul sper să nu lipsească nici el.

    Ultimă dilemă lămuribilă doar odată cu primele teste... ale elanului -- dacă așteptatul confort al suspensiilor va afecta sau nu stabilitatea mașinii (înăltuțe totuși) la schimbările bruște de traiectorie.
    24 8
  • Costel
    daca si-or propus cei de la Citroen sa lase impresia unui power-dome pe capota (foto 3) eu zic ca nu prea le-o iesit, da' la cate chifle estetice sosite dinspre constructori de renume om fost martori in ultima perioada concluzionez ca nu-i cazu' sa-ncepem sa aruncam cu pietre in designeri, taman ce-oi spicuit in comunicatu' de presa un detaliu care chiar face ordine printre indecisi, primordial ii caracteru' unui autoturism si nicidecum "efemera" frumusete
    14 7
  • Credeam/speram ca odata cu revenirea la C4 francezii vor renunta la detaliile de design gen "pachet drumuri grele" . Nu pot intelege obstinatia acestora pt. imaginea de autoturism gata sa ia in piept orice drum forestier. Nu arata rau per total ( francezii nu au suferit niciodata de lipsa de originalitate) dar eu personal tot nu pot sa sufar multitudinea de elemente de protectie de plastic care le caracterizeaza modelele de atatia ani incoace. Asteptam detalii si dimensiunile in primul rand, desi designul dar si platforma de subcompacte pe care se pare ca este construit nu ne duce cu gandul la cine stie ce miracole ( se pare ca numai Skoda stie d-astea !!).
    20 10
  • Chiar are trasaturi de suv. De fapt este destul de greu sa-ti dai seama de gabarit daca nu ai la ce sa te raportezi. Daca ar avea niste jante&cauciucuri mai mari, nu stiu un 225-245, zic, chiar ar fi un mid_size suv.
    Altfel de asteptat surpriza in premierea mondiala pentru pasagerul din dreapta. N-ar fi pentru prima oara cand Citroen vine cu solutii ce au fost preluate mai apoi de toti fabricantii.
    21 2
  • Ca si concurent a lui CHR, Juke, CX30, Puma etc, dupa mine, arata impecabil. Nu stiu cine zicea ca Citroen e a 5 roata la caruta PSA ca la cate briz-brizuri are (la stopurile alea tre' sa stai sa studiezi) au bagat bani la greu in productie si numai a ieftineala nu arata.
    25 7
  • Oau! Arata inedit, dar nu sunt sigur ca in sensul bun al cuvantului.

    Va fi noul preferat al departamentuli de vopsitorie si tinichigerie. La cate cute si suprafete concave/convexe sigur se trezesc noaptea in sudori reci.
    15 13
  • @Fanel, confuzi clasele, ca mai tot ce inseamna lumea auto.
    C4 e in clasa compacta. Juke, CHR, Puma sunt subcompacte.
    18 6
  • netam-nissan
    da frumoasa dle fanel, la fel ii ieseau sudurile de praguri ruginite unuia dorel tinichigiul, ramineau niste muchii in tabla dar artistice.

    iar despre date tehnice nu vad unde ar fi secretu ca si citronelii au libertatea de la peujeot sa foloseasca orice motoare numa sa fi ala electric de 136 cp si alea puretrosc de 100 sau 130 cp.
    15 12
  • P.S:2 #dimensiuni-segmente: Ochiometric pare mai mare decât Cactus (4,17 m, aflat la limita dintre compacte și subcompacte), dar nu cu mult, deci încadrarea strictă într-o anumită clasă îmi pare o bătaie de cap inutilă.

    Oricum, suvo-crossoverele zise de segm.B=subcompacte au *crescut* spre 4,30 m (v. Peugeot 2008), așa că unele considerate prea mari până nu demult (T-Toc=4,23 m) s-au... micșorat la modul relativ.

    La fel de relative rămân însă și gusturile fiecăruia, rare fiind mașinile care să placă tuturor. Mie de ex. îmi plac linia+proporțiile caroseriei noului C4, dar nu și unele detalii cumva SUPRA-lucrate, în sensul și de... inutil adăugate.

    Un singur exemplu: *scobiturile* de pe capota motorului din care rezultă un gen de power-dome criticat de stimabilul @Costel nu-mi par deplasate.
    ...Dar muchia aia ca un J sau L aproape vertical din spatele bosajului aripii-față -- DA, e inutilă și nașparlie, fiind în dezacord flagrant cu forma semicirculară a decupării.pt roată.
    Evident însă că nu trebuie să fiu luat în serios de cei cărora le place originalitatea cu orice preț.
    23 8
  • Erată -- clar că era vorba de VW T-Roc... deși merge cumva și T-Toc. :-)
    18 11
  • Revin cu o mica observatie. Solutia propusa pentru luneta, fara stergator, este aceeasi ca la Civic 8 hatchback, care din pacate nu este ideala. Probabil se bazeaza pe curentii de aer produsi din miscarea masinii si niste aeratoare care bat tot timpul in geam, dar la CIvic 8 s-a dovedit un mare neajuns, rezolvat simplu cu un stergator incepand cu generatia 9.

    Poate ca la o berlina mai merge asa, dar la hatchback luneta se improsca mult mai usor cu mizerie, oricate spoilere pui.

    Vizibilitatea iarasi nu e ideala din cauza intreruperii suprafetei vitrate. La parcare se rezolva cu camera de marsarier (obligatorie). Mai dificil e la schimbarea benzii de circulatie.
    12 8
  • Ochiometric, inclinarea lunetei la noul C4 se apropie foarte mult de cea a unui sedan. Ramane de vazut daca economia facuta cu eliminarea unui ansamblu buton comanda+cablaj+motor+gaurire caroserie (sau mai rau sticla)+stergator merita sau nu

    Intre noi fie vorba nici la orice sedan nu strica un sergator de luneta. In mers (peste50-60km/h)nu sunt probleme dar daca masina a fost in stationare sau la sub 20km/h, viteza des intalnita in oras si pe ploaie/zapada uda...cam nashpa.
    9 5
  • Parere
    Vin si ei cu un design consacrat pe CHR de 5 ani. No way, prefer originalul dpdv al fiabilitatii, hibridizarii si calitatii de ansamblu.
    10 16
  • @Kirotractor Intradevar, este dificil de delimitat ochiometric granița dintre compacte si subcompacte sau segmentul B și segmentul C. Americanii le clasifică în funcție de volumul interior, adică subcompactele au un volum între 2410 - 2800 litri iar compactele intre 2800 si 3100 litri.
    12 4
  • Parca ai zice ca s-au inspirat de la Link&Co... care la randul lor sau luat dupa Cactus... de la Citro...
    5 8
  • s-au luat..
    4 6
  • ilinca
    Fantastici francezii astia, in 2020 ei inca monteaza antena pe plafon. Ma tem ca vor veni si cu vreo cheie fixa, ce, numai Dacia sa nu auda de cheie briceag.. In rest, aratoasa masina. A, inca ceva, mon cher Citroen, nici la e-208 nu este suficienta bateria de 50 kWh, asa ca daca vrei sa vii si matale cu ea, mai bine nu te mai deranja. Vrei succes garantat? Hai cu baterie cel putin precum cea de 64 a coreenilor, la o masina pe care oricum vei pretinde lejer 40.000 euro nu poti veni cu autonomie de 300 km ca te latra toti cainii.
    Mi-s tare curioasa la ce pret va fi id3 cu bateria de 77.
    9 13
  • @ilinca... ce aveti cu antena că doar nu e vreo ciudățenie, este montată și pe Ford Puma și pe Eco Sport și pe Seat Ateca, Hyundai Kona, Kia, Suzuki, modele 2018-2020. Eu personal am una din mașini fără antena iar una cu antena și nu vă spun ce diferență de recepție este...
    13 5
  • ACE - Craiova
    Cel mai probabil, bateria de acumulatoare de 50 kWh va putea sigura o autonomie (pentru varianta pur electrica), de circa 330 km WLTP.

    Pe de alta parte, VW ID.3 va avea autonomii electrice de 330-420-550 km WLTP cu baterii de acumulatoare cu capacitatea neta de 45-58-77 kWh (capacitatea totala a bateriilor de acumulatoare este de 48-62-82 kWh)

    Vezi detalii:
    https://insideevs.com/news/401952/more-details-vw-id3-revealed/
    14 8
  • @ACE: În teorie s-ar putea înghesui în e-C4 pachetul de baterii de 75 kWh al utilitarelor PSA, dar nu prea cred la platforma lui standard.
    Pe de altă parte, teoria ca teoria, dar nu prea pupă cu e-autonomia -- unde PSA e încă-n ciclul primar, pare-se că din cauza randamentului nu chiar de top al mățătaiei electrice (aka e-motor, inversoare, controloare etc...)

    Nefiind însă plătit să vă fac capu avioane, :-) nu mai intru în detalii și închei cu datele reale pt. e-2008 / DS3 Crossback e-Tense, care nu depășesc 250-261 aut. urbană, 211-respectiv 196 km pe șosea și 160 km, respectiv doar 150 km pe autostradă.
    Mai slabe ca Zoe cu baterie mai pișpirie.
    Mai au deci mult până departe -- nu francezii, ci PSA....
    .
    12 7
  • Iar erată: era vb. de e-208, nu e-2008 (și mai dulap ca Cx, mai greu și mai limitat ca autonomie.)
    11 8
  • ACE - Craiova
    @Kirotractor

    Sincer sa fiu, ma intereseaza cu adevarat, de la inceputul acestui an, doar masinile pur electrice cu baterii de acumulatoare (BEV) care are au autonomii peste 400 km WLTP....in rest, toate celelalte, doar cu titlu informativ...

    Din pacate din gama masinilor pe care le urmaresc eu, la acest moment, lista este FOARTE SCURTA:
    - KIA e-Niro (64 kWh);
    - HYUNDAI Kona EV (64 kWh);
    - VW ID.3 (62-82 kWh);
    - SKODA Enyaq (82 kWh);
    - TESLA Model Y (75 kWh) - fara reprezentanta in Romania
    17 9
  • ACE - Craiova
    Ar mai fi modelul FORD Mustang Mach E (cu baterii de 75,7 si 98,8 kWh) dar, cu o garda la sol de 13,5-14,5 este mai degraba un crossover decat un SUV si va fi situat la preturi previzionate undeva peste 48.000 USD....
    14 6
  • noxa 0
    eCev4 să nu vrei să vinzi de faci așa ceva..nu e la îndemâna oricui.lor le iasă mereu.
    5 10
  • @noxa 0... ai si ceva exempleconcrete? Sau e numa' o părere așa... la plezneală?
    Iote colea: http://www.autolatest.ro/stiri-masini/record-citroen-trebuie-sa-creasca-din-nou-productia-modelului-c4-cactus-2015
    6 3
  • ACE - Craiova
    O informatie de ultima ora privind autonomia totala MEDIE obtinuta OFICIAL in ciclul de masurare EPA (SUA) pentru modelul FORD Kuga PHEV, cu un plin de baterie de acumulatoare (14,4 kWh) si un rezervor de benzina (45 litri):
    - 853 km (530 mile)!!!
    Din aceasta autonomie totala MEDIE, un numar de 59,5 km (37 mile) se pot parcurge in modul pur electric.

    OBS. Rezervorul de benzina al variantei FORD Kuga cu motor clasic benzina are o capacitate de 57 litri.

    Vezi:
    https://insideevs.com/news/429302/ford-escape-phev-epa-37-miles-range/
    12 4
  • O masina din alta lume ,fiabilitate si design, bravo citroen,poate best car 2021
    8 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru