Primul model hibrid Mercedes-AMG este GT73e, un rival al lui Porsche Panamera hibrid

de Lestyan Bela
Luni, 22.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes GT73e AMG se pregătește de lansare anul acesta și va fi primul model hibrid dezvoltat de divizia AMG. Coupe-ul în patru uși va atinge 100 km/h în mai puțin de trei secunde și se va duela în segment cu Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid.

Mercedes-AMG plănuiește să lanseze anul acesta pe piață prima sa mașină cu tehnologie hibrid. Denumit GT73e, modelul german este o versiune superioară a lui GT63 AMG și are la bază arhitectură de propulsie hibrid, denumiă P3 PHEVToate mașinile hibrid dezvoltate de Mercedes-Benz până în acest momoent se folosesc de sistemul P2 PHEV, prin care motorul electric este amplasat în interiorul cutiei de viteze. Odată cu noul P3 PHEV, germanii pot instala motoare electrice mai mari, datorită amplasării acestora pe puntea spate. Astfel, puterea și cuplul sunt transmise roților într-un mod mai eficient.

Această arhitectură P3 PHEV va fi folosită, momentan, exclusiv pentru versiunile 73 AMG. Noua Clasa S și modelul SL, aflat în dezvoltare, urmează să primească același sistem pentru viitoare versiuni plug-in hybrid, alături de un motor V8 benzină. De asemena, următorul C63 AMG se va folosi de sistemul P3 PHEV, dar în combinație cu un motor de 2.0 litri în patru cilindri.

El nu va folosi un V8 ca pe frații săi mai mari.

Revenind la Mercedes-AMG GT73e, motorul electric dezvoltă 201 cai putere și un cuplu de 363 Nm. Surse neoficiale susțin că propulsorul împarte multe componente de bază cu motorul electric M0, dezvoltat de ZF pentru modele EQC și EQV.

Noul GT73e promite să ofere peste 800 de cai putere, cu 130 mai mult decât rivalul său, Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, care oferă în prezent 671 de cai putere. Motorul V8 bi-turbo de 4.0 litri, folosit în combinație cu cel electic, va face acest lucru posibil. Motorul este împrumutat de pe modelul GT63 AMG și va primi mici îmbunătățiri.

În ciuda creșterii în greutate, datorate instalării unui motor electric, GT73e va putea să accelereze de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3.0 secunde. Viteza maximă promite să se oprească 320 km/h.

Energia pentru motorul electric instalat pe GT73e va fi furnizată de o baterie litiu-ion localizată în podeaua portbagajului. Capacitatea ei nu a fost dezvăluită încă, dar se folosește de aceleași celule ca și noile versiuni hibrid ale lui Clasa C.

Coupe-ul în patru uși promite și un mod de rulare complet electric. Autonomia nu a fost dezvăluită în mod oficial, dar modelele hibrid recent lansate de către Mercedes-Benz promit să parcurgă o distanță de 100 de kilometri în regim electric cu ajutorul unor baterii de 25.4 kWh, respectiv 31.2 kWh.

Via: autocar.co.uk

Comentarii (11)

  • Perfect. In sfarsit apare si in realtate. Combinatia electric + V8 e fenomenala. Gurile rele spun ca va avea 820 - 830 CP. Iar 100km autonomie put electrica e super suficienta pentru naveta de zi cu zi.
    Cine se mai indoieste de performantele electricitatii inseamna ca e in negarea realitatii.
    7 18
  • Perfect. In sfarsit apare si in realtate. Combinatia electric + V8 e fenomenala. Gurile rele spun ca va avea 820 - 830 CP. Iar 100km autonomie put electrica e super suficienta pentru naveta de zi cu zi.
    Cine se mai indoieste de performantele electricitatii inseamna ca e in negarea realitatii.

    PS Mesaj scris de pe unul din barajele majore ale Amercii de Nord. Din sala de sedinte
    5 16
  • @zarnesteanu
    Asa e,iti iei Mercedes-AMG de 800cai sa-l bagi apoi pe naveta de zi cu zi. De ce nu si un cui pentru remorca?
    17 4
  • Dr. No
    Nu cred ca tine bateria aia sa faca neveta eco prin oras. Hi hi hi. E pentru a ajuta la demaraje rapide. Si cand bateria e goala oare mai are performantele astea?
    16 4
  • bateria aia nu se va descarca vreodata, nu e lasata sa se descarce.
    7 13
  • Sunt prea sarac sa-mi cumpar ceva si sa ma uit la el. Daca mi-as permite masina asta, ar fi de naveta, fara doar si poate. Desi, daca ti-o permiti, poate nu trebuie sa mai lucrezi, in sensul clasic.

    Deci da, as folosi-o fara nici un menajament. Iar cand stai la ore de varf intepenit in trafic, nu vad de ce nu te-ai bucura de locomotia electrica. Este oferta perfecta pentru doua lumi diferite.
    10 3
  • @Fanel
    Fiin un plugin hibrid, daca mergi pe full electric, bateria aia se descarca pana la urma. De aia are si o autonomie pe electric. Daca ai descarcat-o ea nu mai contribuie la acceleratie. Poti sa n-o lasi sa se descarce mergand pe termic si in oras, dar atunci ce rost mai are un plugin?
    6 4
  • nu vreau sa ma intind, dar iti sugerez sa cauti modul de functionare a lui RAV4 plug-in sau Captur plug-in.

    dar modelul nostru din articolul de fata nu e ....plug-in :) e un hybrid simplu cu autonomie electrica imensa.
    1 6
  • @Fanel
    ai citit articolul? Acolo scrie ca PHEV. Tu zici ca nu e plugin. Pe cine sa cred?
    6 2
  • tocmai ca da :) in afara de PHEV nu se vorbeste decat de hibrid

    dar poti vedea cum functioneaza plug-in-urile de la Toyota si Renault.
    3 5
  • @Fanel
    Eu ma uit la Toyota si Renault, dar aici e Mercedes AMG si in articol nu scrie nimic de Toyota si Renault. De unde ai tras concluzia?
    5 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru