PSA Peugeot-Citroen exclude posibilitatea unui parteneriat cu Fiat Chrysler

de Sebastian Toma
Luni, 20.04.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Carlos Tavares, şeful PSA Peugeot-Citroen, a negat zvonurile privind o potenţială colaborare cu Fiat Chrysler Automobiles sau cu oricare alt producător de automobile în viitorul apropiat.

Esential 6 milioane de unităţi pe an ar trebui să vândă un concern auto pentru a fi profitabil în viitor, estimează Sergio Marchionne, şeful FCA. Concernul pe care îl conduce a vândut 4.4 milioane unităţi în 2014.
Carlos Tavares a negat zvonurile care sugerau o potenţială colaborare dintre PSA Peugeot-Citroen şi Fiat Chrysler Automobiles, titrează englezii de la Autocar. Şeful concernului francez a infirmat orice fel de colaborare sau fuziune cu un alt producător de automobile până la finalizarea restructurării companiei pe care o conduce şi până la revenirea completă la profit. Vocile din industrie anunţau o asemenea colaborare pe fondul intenţiilor declarate ale lui Sergio Marchionne de a găsi un partener pentru Fiat Chrysler Automobiles până la finalizarea mandatului său.

Planul Back in the Race al lui Carlos Tavares ar trebui să îşi atingă obiectivele până în 2018, dar unii analişti din industria auto anunţă posibilitatea ca PSA Peugeot-Citroen să revină la profit până în 2016.

Abia după ce concernul francez va avea un cash flow pozitiv şi va avea un profit operaţional consistent va putea Carlos Tavares să ia în considerare eventuale alianţe cu alţi producători de automobile, alianţe în care Guvernul de la Paris şi chinezii de la Dongfeng vor trebui să le aprobe pentru ca directorul companiei să le poată finaliza.

În 2014, PSA Peugeot-Citroen a vândut peste 2.8 milioane de unităţi la nivel global, în timp ce FCA a vândut 4.4 milioane de unităţi. Concernul francez se descurcă mai bine decât FCA pe pieţele din Asia şi Europa, în timp ce Chrysler are succes în SUA, o piaţă pe care francezii nici măcar nu vând maşini, iar Fiat comercializează deja modele pe respectiva piaţă, cum urmează să facă şi fraţii lor de la Alfa Romeo. În tot acest timp, francezii de la PSA nu au niciun model în ofertă pentru piaţa americană şi nici nu au acces la o reţea de distribuţie pe a doua cea mai mare piaţă auto din lume. Rămâne de văzut dacă analiştii auto au intuit corect potenţiala alianţă dintre FCA şi PSA Peugeot-Citroen, care rămâne o posibilitate cât timp cele două concerne vor reuşi să revină la profit în următorii ani şi să atingă un punct comun în discuţiile privind o viitoare colaborare.

Via Autocar

Comentarii (2)

  • Ma intreb si eu ca proasta satului:

    doi saraci fac un sarac mai mare sau un bogat mai mic?

    ...auzi la el text: cash flow pozitiv, profit operational. Tinand cont de nivelul comentariilor si de "contrele" de pe site termenii astia pot fi considerati injuraturi de mama.
    9 4
  • PSA ar trebui sa puna eforturi pe planul de a eliminaa modelele neprofitabile din portofoliu si sa se concentreze pe cresterea calitati modelelor de baza...aceasta este directia pe care ar trebui sa se indrepte cei de la Peugeot-Citroen......
    modele ca 208 si 308 si chiar C4 Cactus au avut o primire buna din partea publicului cand sau lansat.......

    cat despre grupul FCA.....ei ar trebui sa se extinda cu mai multe modele italiene pe piata americana unde modele ca viitorul Alfa Romeo Giulia...ar trebui sa faca vanzari bune.....
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru