Renault Arkana poate fi comandat în Europa. Pornește de la 30.000 de euro în Franța

de Alexandru Monenciu
Vineri, 05.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Constructorul francez de automobile deschide lista de comenzi a noului Arkana în Europa începând cu această lună. Gama de motorizări este compusă exclusiv din unități electrificate.

Renault a lansat modelul Arkana în 2019 exclusiv pe piața din Rusia. SUV-ul este dezvoltat pe arhitectura B0+ a Daciei Duster. În același an, constructorul francez a anunțat că SUV-ul va fi disponibil și în Europa din 2021.

Lista de comenzi va fi deschisă în Franța în 10 martie. Versiunea europeană a modelului Arkana este asamblată pe platforma CMF-B, la fel ca și actualul Clio sau Captur. Aceeași este folosită și pentru varianta Arkana comercializată în Coreea de Sud, redenumită Samsung XM3.

Această platformă permite echiparea SUV-ului cu elemente de siguranță și tehnologii de ultimă generație, dar și cu motorizări prietenoase cu mediul înconjurător. În acest sens, clienții din Europa vor avea la dispoziție doar propulsoare electrificate.

În funcție de piață, Renault Arkana va putea fi echipat cu un propulsor de 1.3 litri TCe micro-hibrid, cuplat la o transmisie automată EDC și o baterie de 12V montată sub scaunul pasagerului. Unitatea este disponibilă în două versiuni de putere: 140 sau 160 de cai putere. Aceasta din urmă va fi disponibilă din luna octombrie.

De cealaltă parte avem sistemul de propulsie E-Tech Hybrid de pe Captur.

Acesta este compus dintr-un agregat pe benzină, de 1.6 litri aspirat natural, un motor electric de 36 kW și un starter-generator de 15 kW.

Cei 145 CP dezvoltați în total (160 pentru Captur) vor fi livrați prin intermediul unei cutii de viteze multimodală, fără ambreiaj (nu are trepte de viteză convenționale, ci 15 moduri de funcționare schimbate în permanență între ele).

Avantajul sistemului E-Tech Hybrid este că permite o rulare 100% electrică pentru 80% din timpul unui drum făcut în oraș.

În Franța, noul Renault Arkana, care tocmai a primit 5 stele la testele de siguranță EuroNCAP, pornește de la 29.700 de euro. 

via Renault

Comentarii (11)

  • Multumim Renault
    Customers can also opt for the newer TCe 150 1.3-liter turbocharged engine which offers 150 PS (148 hp) and is paired to an X-Tronic CVT. This version starts at 1,229,990 rubles ($19,300) in 4×2 guise but is also available with AWD for an extra 110,000 rubles ($1,725).

    The Renault Arkana is offered in three levels of equipment (Life, Drive, and Style), plus the limited-run Edition One. The latter offers the highest equipment level and costs 1,499,990 rubles ($23,500) in 4×4 guise, and when equipped with the TCe 150 engine also gets the Multi-Sense drive mode selector with three settings (Sport, Eco, MySense) for the engine response, CVT and steering.
    16 10
  • La Renault ,zici ca-i aceeasi masina,,dar mai umflata,precum Captur ,Clio.
    24 2
  • Tembelus Rex
    Aia din est primesc Arkana pe platformă de Duster actual iar aia din vest pe CMF-B. Un fel de dublu standard să zicem.
    Nici nu mă interesează diferențele de dotări și motorizări. 2 întrebări: 1.câte stele are cel din est? 2. Care este diferența de preț între ele.

    Am o vagă bănuială că cel din est e mai profitabil / bucată.

    PS: mi se pare prea mare pretul de intrare în gamă....mai jos cu 5 000 - 6 000 de euro și era altceva (asta pentru cine iubește genul ăsta de caroserie SUV coupe - e singurul pe care nu-l înțeleg)
    34 0
  • Hai gata,Christie!
    Sper ca la urmatoarele batai intre interlopii cu cefele late si fruntile inguste sa ii vad pe valorosi coborand cu batele si rangile din Renault-uri Arkana negre si albe cu geamurile fumurii aproape opace.Astept sa le vedem lasate pe "advarii" pe trecerile de pietoni,parcate "5 min. bo$$"pe linia de tramvai, cum depasesc in curba pe linia continua fara semnal,cum isi arunca cojile de seminte pe geam si ne incanta cu superbele lor manele,cum merg cu 30 pe mijlocul drumului cu cotul pe geam si cum arunca de sus priviri dusmanoaso-bovine catre "sarakii cu berlinele" si cum parcheaza la mall la "o cafea cu cumetrii si-o shaorma cu de toate' pe patru locuri de parcare in acelasi timp.Ca am vazut cu totii mai ales de la x6 si gle coupe care e tipologia soferului barosan de suv coupe.PS. La 280mm diametrul discurilor pe fata la ditai masina de neam prost,cand apesi pe claxon ar trebui sa strige automat si "partie".pss Au mai ramas doar 10 ...vise.
    26 2
  • Gâgă
    Versiunea coupe a lui Captur? Nu este versiunea coupe a lui Kadjar?
    13 0
  • Sp. Clinic de Urgenta Bagdasar
    :)))Oare care e problema marginitului de la 22:17?Mei "chiulasa bengoasa,calingura,9754864...",vin-o tata pe la noi ca suntem deschisi non stop si poate reusim impreuna sa te ajutam,doar vointa sa ai.Sa nu te temi c-o sa mai radem de problemele tale,doar stam de vorba,ne mai povestesti tu cate una,alta.Haida,curaj,sa ai trimiterea,buletinul si cardul de sanatate la tine + doua masti pe bot daca te fac pe tine sa te simti mai in siguranta.
    20 6
  • Vino*,ma scuzati,m-am pricopsit de la 888682368 bengosu:)))
    8 3
  • Exact ce spuneam acum cateva zile: i-a lovit damblaua cu SUV-urile coupe pe toti.
    Ca e C4, X6, GLE, Arkana, Touareg CC, ca e electric, termic sau hibrid, toate au aceeasi forma hidoasa, trase la indigo. Un fel de Fiat 850 sport din anii '70 indopat cu steroizi.
    23 1
  • Citez din material: „Renault a lansat modelul Arkana, o versiune coupe a lui Captur”. Voi sunteți oameni serioși? Versiune Captur?
    4 0
  • @Tembelus Rex
    Doar pe piata ruseasca are platforma de Duster, deci nu prea conteaza pentru noi.
    2 0
  • si un logan e mai lat decat aratarea asta
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru