Renault Clio RS - 200 de cai şi consum mediu de 6.3 litri/100 km

de Bogdan Mirică
Miercuri, 13.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a publicat astăzi un nou set de informaţii pentru Clio RS. Noua generaţie a debutat la Paris, dar ajunge pe stradă abia la mijlocul lunii martie.

Expus în luna septembrie a anului trecut în cadrul Salonului Auto de la Paris, noua generaţie Clio RS a stat pe margine şi a privit uralele cu care a fost primit fratele său de serie. A sosit însă momentul în care modelul sportiv poate intra în scenă, gata să îşi apere titlul de cel mai bun sub-compact sportiv.

Pentru a se lupta cu rivalii deja prezenţi pe piaţă, noul Clio RS mizează pe câteva noutăţi, comparativ cu vechea generaţie. Dacă predecesorul utiliza un motor aspirat de 2.0 litri, noul model apelează la un ”benzinar” turbo de 1.6 litri şi 200 de cai putere, capabil să livreze şi un cuplu motor de 240 Nm.

De asemenea, locul vechii cutii manuale a fost luat de o transmisie automată EDC, cu dublu ambreiaj şi padele amplasate în spatele volanului, disponibilă ca standard.

Esential 200 de cai putere oferă noul Clio RS.
240 de Nm livrează noul motor turbo al lui Clio RS.
6.3 litri/100 de km este consumul mediu al noului Clio RS.
Şi pentru ca lista schimbărilor să fie una consistentă, Clio RS nu va mai fi disponibil în varianta de caroserie cu trei uşi.
Acum deschide cinci portiere şi are de gând să păstreze această configuraţie.

Din fericire, ţinuta de drum promite să fie aceeaşi. Renault pune la dispoziţie două şasiuri diferite, unul Cup şi unul Sport, create pentru a îndeplini cerinţe diferite ale publicului. Nu vor lipsi nici tehnologii împrumutate din motorsport. Pentru a exploata cât mai bine potenţialul hatchback-ului, francezii oferă mai multe moduri de rulare, reunite sub funcţia RS Drive. Dintre toate, cea mai apreciată va fi funcţia Race, care modifică radical modul de funcţionare al transmisiei, răspunsul acceleraţiei, intervenţia ESP-ului şi precizia direcţiei.

Deşi plăteşte tribut actualei tendinţe globale de downsizing şi îşi dezamăgeşte fanii care visau la sunetul unui motor aspirat, noul Clio RS impresionează cu un consum mediu de numai 6.3 litri/100 de kilometri şi o rată a emisiilor de numai 144 g/km.

La interior, clienţii vor fi răsfăţaţi cu scaune Recaro, inserţii de aluminiu şi alte elemente capabile să sublinieze spiritul sportiv.

Vor fi disponibile şi două sisteme multimedia cu ecran tactil. Unul dintre ele va fi oferit alături de tehnologia de monitorizare RS Monitor 2.0, capabilă să ofere elemente de telemetrie pentru şofer.

Noul Clio RS va costa 24.990 de euro în Franţa, livrările urmând să înceapă la mijlocul lui martie.

Comentarii (7)

  • alt hot-hatch periculos......
    38 4
  • in sfarsit a venit. sper insa sa nu ne dea pe spate cu pretul, si vreau sa vad cooper s, DS3 (alti rivali seriosi nu prea mai are) cum se ofttica acuma si pe frumusetea lui, nu doar pe ceea ce poate ...
    oare o sa scoata vreun alt producator ceva mai bun decat clio rs?
    23 13
  • andrey_1293
    24.990 pentru Clio RS? 25.500 este Megane RS si are si 265 de cai. Cam scump mi se pare. Oricum masina arata bestial si sunt sigur ca se conduce super. Daca continua traditia generatiei precedente, va fi o super masina.
    19 16
  • @eee DS3 si Cooper sunt rivali fortati pentru ca sunt premium spre deosebire de Clio care e de volum buget.
    Arata bine si va conta mult plaja cuplului maxim, in special de unde incepe.
    Pe de alta parte pretul e destul de mare si probabil ca la banii astia vei putea cumpara Ceed Gt care e mult peste ca dotari (mai ales optionale), spatiu si finisari. (comparand noul Ceed cu noul Clio)
    11 35
  • Poate sa nu imi placa???
    15 21
  • 24.990Eur in Franta, in Romania in jur de 20.000Euro.. si asta pret de lista fara discount-uri aplicate.
    20 4
  • arata ca o masina normala...asta daca pozele de mai sus sunt cu varianta rs ...prea banal...aleg oricand fiesta st sau corsa opc
    6 26

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru