Renault Kwid, primul mini SUV al francezilor

de Bogdan Mirică
Miercuri, 20.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Renault a dezvăluit primul său crossover de segment mini: noul Kwid. La o privire mai atentă, micul SUV lansat în India trădează câteva similarităţi cu modelele Dacia.

După ce Nissan a inaugurat cu Juke un segment care a explodat în ultimii ani, fratele de alianţă Renault se pregăteşte să facă acelaşi lucru odată cu lansarea noului Kwid. Modelul a fost prezentat astăzi şi croieşte drumul către un nou segment, cu care majoritatea constructorilor au cochetat în ultima vreme: cel al SUV-urilor mini.

Adică acele SUV-uri cu dimensiuni extrem de reduse, gândite pentru mediul urban. În cazul lui Renault Kwid vorbim, aşadar, despre un model mai mic decât Captur, care va fi lansat iniţial pe piaţa din India.

Design cu influenţe 4x4

Acest indiciu, precum şi faptul că designul frontal al modelului păstrează similitudini cu SUV-ul autohton Duster ne poate duce uşor cu gândul că noul Kwid ar putea fi vândut în Europa sub marca de Dacia. Faptul că toate modelele constructorului român se vând în India sub brandul Renault ar putea fi încă un indiciu în acest sens.

Partea frontală ne trimite cu gândul la modelele Dacia.

Esential 3.68 metri este lungimea noului Renault Kwid.
7 inch este dimensiunea ecranului Media Nav folosit de Renault Kwid.
Noul Renault Kwid adoptă o grilă similară celei găsite pe Duster, blocurile optice urmează aceeaşi filosofie pătrăţoasă, profilul a fost modelat intens cu ajutorul unor pasaje generoase ale roţilor, iar elementele cromate sub forma literei C pun în evidenţă anumite detalii ale caroseriei. Potrivit Renault, noul Kwid se înscrie în petala denumită ”Explorare” a florii gândite de Laurens van den Acker, designerul şef al brandului francez, responsabil cu noua faţă a modelelor din Hexagon.

Sistem Media Nav, similar celui de la Dacia

Dincolo de noua culoare de caroserie Outback Bronze, interiorul noului Renault Kwid ne aminteşte şi mai mult de cel al modelelor Dacia, deşi foloseşte din plin elemente împrumutate de la Clio.

Designul interior, gândit de oamenii de creaţie ai biroului Renault India, este destul de simplist, cu o serie de comenzi banale, cu un aer condiţionat manual şi guri de ventilaţie asemănătoare celor de pe modelele Renault.

Ceea ce ne va trimite şi mai mult cu gândul la Dacia este prezenţa sistemului multimedia Media Nav cu ecran de 7 inch, folosit până acum doar de modelele constructorului român. El beneficiază de suport USB, de conexiune Bluetooth şi de navigaţie.

În centrul planşei de bord avem un ecran de 7 inch pentru sistemul Media Nav.

Noua platformă de segment mini

Urmareste Automarket
Cu o lungime de 3.68 metri şi spaţiu pentru cinci pasageri, noul Renault Kwid foloseşte o platformă complet nouă a Alianţei, botezată CMF-A, care va permite oferirea unor produse diferite cu costuri de producţie reduse.

Pentru a oferi un produs competitiv nu doar pe piaţa din India, Renault a testat caroseria şi şasiul în Japonia, echipamentul de la bord a fost creat în Coreea, testele s-au desfăşurat în Franţa, iar India a fost aleasă pentru a asigura producţia.

Comentarii (21)

  • ...la modul cel mai serios asta plagiaza stilul dacia...ar fi mers pe el sigla dacia ca unsa...dar ,ma rog niciodata nu-i prea tarziu.
    28 3
  • Avem așa :

    - față de Sandero, cu excepția îngustării farurilor în zona grilei frontale
    - masă de Duster
    - mânere de Sandero / Logan
    - interiorul are opțiunea de recirculare a aerului ca pe vremuri (!!!!) - vreau să cred că e o soluție retro de design, și nu o decizie de reducere a costurilor (sarcasm)
    - 3 prezoane - se pare că India încă permite asta

    Roțile mici o fac să arate cel puțin ciudat.

    Și totuși, ci mici modificări, ar arăta bine cu sigla Dacia. Și tind să cred că va fi adusă în Europa sub sigla Dacia pentru că un model mini e confirmat.
    19 1
  • concurent pentru EcoSport de la Ford, model fabricat tot in India....piata care, pare, sa devina noul teren de teste pentru diverse marci

    oare platforma va fi folosita pentru un viitor mini Dacia in Europa?
    11 4
  • mască nu masă. Îmi cer scuze, greșeală de tipar.
    7 1
  • Spun doar atat : Pe langa Kwid Squid , Duster facelift pare o capodopera atat la exterior cat si la interior.
    4 9
  • Scrooge
    @vlad589
    compari mere cu pere, sunt alte categorii de masini. Si ca tot ai adus discutia de Duster, da search pe google "Nissan Terrano India 2015" sa vezi si sa compari cat de capodopera e Duster.
    5 4
  • Este masina perfecta pentru mine, insa urasc enorm kilometrajul digital :(
    7 3
  • Pai nu era Renault Sandero Steepway ? Pt ce mai trebuia Kwid ?
    2 6
  • Raportat la pret, dotari, design si sa sperm ca si fiabilitate, nu pot spune decat wow! Vorbim se un segment unde nu conteaza atat de mult ca gurile de ventilatie arata ca acum 15 ani. Pana la urma este un low cost. Sunt lucruri care prind la public mai bine decat niste guri de ventilatie, precum pretul mic si dotarile bune.
    O singura curiozitate am, daca pretul va fi mai mic ca cel al Dusterului. Daca da, l-as vrea si in Romania.
    8 1
  • @fv

    E plasat sub Sandero. E chiar în clasa mini cu 3,68 m ai lui. Sandero are 4 și un pic.
    6 1
  • s-a anuntat pretul din India 4500 Euro...
    Renault le va face zile grele celor ce produc masini cu aspect si pret de SUV, dar cu nimic diferit de o compacta normala.
    Preturile asa ziselor SUV-uri se vor prabausi in urmatorii ani.
    Garda la sol mai mare si protectiile de plastic pe spoiler si pe aripi sunt suficiente pentru 99 % din posesorii de "masini de teren".
    Nu-i rau, tot mai multa lume va calatori si isi va pune dintii in detrimentul sistemului 4x4...
    7 2
  • Ca dimensiuni e mai mult spre clasa A (mini) decat spre B (mica). Design-ul exterior e chiar reusit. La interior e normal sa se faca rabat atat la design cat si la calitate. La urma urmelor e o masina iefrina pentru tot poporul...indian. Nu are rost sa ne plangem ca nu are nu stiu ce dotari sau ca unele elemente interioare arata ca acum 10-15 ani si au materiale ca acum 25 de ani...

    Pentru cei care vor mai multa calitate exista alte marci. Insa sa nu uitam cat de saraci sunt 80% din indieni. Genul asta de masina e pentru clasa lor de mijloc. Bogatanii de acolo oricum se uita ca si la noi doar la Mercedes, Audi si BMW...si RR si Bentley :-)
    6 1
  • antonny
    eu cred ca e decat un RENAULT Modus al vremurilor noastre .... o platforma noua ,ceva schimbari ........un mare succes o sa aive cu Kwid fata de KOLEOS
    5 4
  • mai mic decat Sandero ziceti?! wow! ca si @fv, si eu as fi zis ca-i pe acelasi loc cu Sandero Stepway, ceea ce ar fi nepotrivit pentru ca Sandero Stepway e un real succes. mai ales ca au tot fost zvonuri si spyshoturi cu Sandero SUV ... ma asteptam sa fie un Captur low-cost.
    arata foarte bine in ochii mei, mai putin rotile alea prea mici.
    3 0
  • Cu concurenta din India: maruti alto si hyundai eon cred ca va avea succes.(avand pretul de partea sa 4700-6700$,si dotari spectaculoase pentru plaja de pret in care va fi vanduta).Sigur va exista si o varianta Dacia in europa si inclin sa cred ca aceasta este Dacia de 5000 euro promisa de atata vreme :-).
    4 0
  • Crystyann
    Asa din poze arata bine. Dar cand o sa o vedeti live si veti vedea ca este cat un vw up sau citroen c1 o sa va dezamageasca...Ca romanul o vrea mare si ieftina. Pe langa asta Sandero e ca un Touareg ( ironic vorbind, normal )
    6 2
  • Pentru curiosi cum arata in haine 'dacia" link-ul de mai jos http://www.carscoops.com/2015/05/renault-kwid-looks-totally-legit.html
    0 0
  • Am inteles ca va avea o singura motorizare 0.8, 60cp si va fi de vanzare in China, India, Rusia.

    In europa nu se va vinde, deoarece ar fi cu un pret mai mare, deoarece trebuie sa treaca de normele de siguranta, poluare.

    Daca ar fi 4x4 si ar aparea si in Romania si nu va avea ceasuri digitale, in mod sigur o voi cumpara.
    2 4
  • Decat o parere: daca varianta full nu va depasi 6000$, va rupe in India, , este 5 clase peste Eon si Alto. In Europa nu o vad din cauza lui Twingo (pt moment) dar merge in Brazilia, Magreb, chiar si Rusia (ce mi-ar palce sa o vad cu sigla Dacia in Rusia)
    3 5
  • Tu au fost vreodata in India? Tu ai vazut cu ce masini umbla indienii? Honda Civic sedan, Toyota Corolla, Skoda Superb, astea pt ei sunt masini premium.


    Modelul nu este ieftin doar ca e facut ''pt poporul indian''. E ceva normal pt o masina de clasa MINI sa fie asa, doar este un segment de intrare , pt cei care vor mai mult decat un scuter ( in cazul de fata o ricsa ).
    3 1
  • @xx:
    de ce zici ca este peste 5 clase fata de Eon si Alto? Pe baza a ce? Pana la urma masina nici nu este inca lansata in serie si nimeni nu a testat-o.
    5 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru