Renault-Nissan-Mitsubishi rămâne cel mai mare constructor mondial: Alianța a învins Grupul Volkswagen cu numai 20.000 de unități

de Daniel Popescu
Luni, 30.07.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi este cel mai mare constructor mondial în prima jumătate a anului, cu 5.538.000 de unități comercializate, cu numai 20.000 mai multe decât Grupul Volkswagen. Toyota este pe locul 3 cu 5.209.000 de unități.

Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi a devenit anul trecut cel mai mare constructor auto din lume, după o controversă legată de modul în care Grupul Volkswagen a integrat vânzările camioanelor Man și Scania în raportul oficial.

Alianța franco-japoneză își păstrează această poziție și în prima jumătate a acestui an, iar de data această diferența a fost suficient de mare pentru ca vânzările Man și Scania să nu mai facă diferența.

Astfel, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi a anunțat că a comercializat 5.538.530 de unități în primele 6 luni ale anului, în creștere cu 5.1% comparativ cu perioada similară a anului trecut. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate în dreptul modelelor Clio, Captur și Scenic din partea Renault, respectiv Note, Serena, X-Trail și Qashqai din partea Nissan și Eclipse Cross și Xpander din partea Mitsubishi. De asemenea, Dacia a înregistrat vânzări record de 378.000 de unități la nivel global.

Între timp, Grupul Volkswagen a comercializat 5.519.000 de unități, în creștere cu 7.1%, cele mai mari creșteri globale fiind înregistrate de Seat (17.6%) și Skoda (11.6%), în timp ce brandul Volkswagen a înregistrat o creștere mai modestă de 6.3%.

Datele includ și vânzările a 112.200 de camioane Man și Scania. Prin urmare, Alianța Renault-Nissan-Mitsubishi își păstrează prima poziție în top cu un avans infim de numai 19.530 de unități în fața rivalilor de la Grupul Volkswagen.

Toyota, care până în 2015 inclusiv a fost cel mai mare constructor auto din lume, a coborât pe poziția a treia, după ce a raportat 5.209.000 de unități vândute în primul semestru.

Constructorul japonez are de recuperat o diferență mai mare decât în trecut, ca urmare a faptului că brandul principal a înregistrat o creștere modestă, de numai 1.3%, la aproape 4.7 milioane de unități. În vânzările producătorului sunt incluse și vânzările mărcilor Daihatsu și Hino, care nu sunt comercialziate în Europa.

Constructor Vânzări
S1 2018
Creștere
1 Renault-Nissan-Mitsubishi 5.538.530 5.1%
2 Grupul Volkswagen 5.519.000 7.1%
3 Toyota 5.209.000 1.6%

Via Renault-Nissan, Grupul Volkswagen, Toyota

Comentarii (11)

  • ba ma lesi cu tablele proaste de la renault!
    6 36
  • Parere
    Prefer tablele proaste de la Renault fata de motoare picate, bidoane de ulei de completare, turbine picate etc de la vanzatorii de vise germani. Si le vand de parca zici ca sunt facute din aur, nu pocnitori facute in China si branduite made in Germany.
    37 7
  • scamel
    @ AM
    cum adica ramane cel mai mare ?
    cand a mai fost ?
    1 11
  • @scamel: Anul trecut, daca nu luam in calcul vanzarile de camioane din Grupul Volkswagen. http://www.automarket.ro/stiri/alianta-renault-nissan-mitsubishi-isi-aroga-titlul-de-cel-mai-mare-82205.html
    12 0
  • hazard
    ce masina e aia RenaultNissanMitsubishi ?
    5 19
  • @hazard
    ...E concern nu masina ,masina e ceea ce produce concernul...
    3 0
  • @hazard
    Ce masina e aia SeatSkodaVwAudiPorscheLamborghiniBugattiBentley?
    19 4
  • hazard
    una de scucces: http://www.automarket.ro/stiri/volkswagen-golf-cea-mai-vanduta-masina-in-europa-in-prima-jumatate-a-85937.html
    Nu neaparat ca zice automarket.ro, sau ca tocmai mi-am luat eu una, sau ca la pbn s-a vandut si jumate din cota alocata pe 2019. Succese ;)
    5 8
  • Claudiu
    Cu tot respectul, dar daca le-a lungul timpului Toyota a inclus vanzarile diviziei de camioane Hino in vanzarile totale anuale, nu vad de ce grupul Vag nu ar avea voie sa includa vanzarile Scania si Man. Nu e nici vina nemtilor si nici a japonezilor ca Renault si-a vandut catre Volvo divizia de camioane Renault Trucks. O sa fie o lupta foarte stransa pentru pozitia 1 in acest an si ma astept ca alianta Renault-Nissan-Mitsubishi sa detroneze Vag la finele anului.
    5 1
  • clasamentul nu este corect.
    Renault - Nissan - Mitsubishi nu este un grup unit, ci o fuziune de trei firme, dintre care Renault si Nissan folosesc anumite platforme in comun, Mitsubishi fiind achizitionat de caurand.
    Pe deasupra, Nissan este singurul care are profit, Renault fiind la limita, iar Mitsubishi fiind pe pierdere.
    Despre ce discutam aici?
    1 5
  • Despre ce discutam? Despre realitate.
    Renault e pe profit. De mult... chiar daca, in mod vizibil, te doare...
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru