Feedback

Renault și Nissan, acuzate că au manipulat emisiile pentru 1.3 milioane de mașini în Marea Britanie: ar fi afectate modele precum Clio, Megane, Captur, Juke sau Qashqai

de Paul Cosma
Marti, 23.06.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
O firmă de avocatură acuză Renault și Nissan că ar fi manipulat emisiile pentru aproximativ 1.3 milioane de mașini din Marea Britanie, folosind dispozitive ilegale. Afectate ar fi modele precum Clio, Captur, Megane, Juke, Qashqai sau X-Trail, ce au fost produse între 2009 și 2018. Avocații spun că fiecare client are dreptul la despăgubiri de 5.000 de lire sterline. Nissan a respins toate acuzațiile.

Harcus Parker, o firmă de avocatură cu sediul în Londra, susține că are documente ce indică trucarea emisiilor de către Renault și Nissan în cazul a 1.3 milioane de vehicule din Marea Britanie.

Potrivit firmei, care citează documente ale Departamentului de Transporturi, 700.000 de mașini Renault și alte 600.000 de unități Nissan ar fi echipate cu dispozitive ilegale pentru trucarea emisiilor. În cazul unui Nissan Qashqai cu motor de 1.2 litri, emisiile ar fi depășit limita maximă de peste 15 ori.

Avocații susțin că problema afectează și alte modele, respectiv Clio, Espace, Captur, Megane, Scenic, Note, Juke și X-Trail, ce au fost produse între 2009 și 2018.

În plus, spune firma de avocatură, autoritățile britanice ar fi încercat să convingă Nissan să remedieze problema, însă constructorul ar fi refuzat acest lucru. Harcus Parker susține că motoarele de 1.5 și 1.6 litri de la Renault și Nissan sunt mai poluante decât cele de la Volkswagen sau Mercedes.

Nissan a negat vehement acuzațiile: “Nu am montat și nu montăm dispozitive ilegale în nicio mașină pe care o producem, iar toate vehiculele Nissan respectă legislația în vigoare.” 

Avocații spun că, pentru prima dată, există dovezi că producătorii au manipulat emisiile și pentru motoarele pe benzină, nu doar în cazul diesel.

Firma spune că va deschide un proces colectiv și consideră că toți clienții afectați au dreptul să primească despăgubiri individuale de 5.000 de lire sterline.   

Via Autocar

Comentarii (9)

  • Marean, ai legatura, mai baga niste linkuri.
    13 2
  • Pare mai degraba ca niste avocati care cauta sa faca bani fara sa aiba dovezi. Din ce zice articolul initial pare ca se bazeaza doar pe niste testari independente pe circuit si diferente de emisii.
    Daca au furat, sa-i jupoaie, dar eu unul nu cred ca au vreo dovada in acest sens.
    11 1
  • Noul CEO de la Renault a vrut provocari.
    15 1
  • @netam-nissan, ai și tu legătura ! :-)
    15 1
  • Eu tot timpul m-am gandit cum dupa diselgate niciun constructor nu a sarit ca ars ca uite domnule ca noi nu am vandut ca ne-a luat VW fata cu maimuta pusa pe masina si acum vrem si noi ceva despagubiri. Cred ca nu s-a intamplat asta pentru ca toti au o maimuta mai mare sau mai mica puse pe masiniLe lor. Poate ca nu ca VW dar ceva ceva acolo tot e probabil. Altfel nu inteleg de ce nu au cerut, hai nu despagubiri, dar macar niste amenzi de miliarde in Europa.
    12 3
  • netam-nissan
    da multumesc va zic eu ca problema e simpla si e ca totdeauna legata de okiu dracului egal bani.
    avocatii ori savantii britanici, tot aia e, au aflat ca nissan a primit vreo 3 miliarde iar renault 5 miliarde si hop au sarit la castana.

    faceti socotelile si la 5 mii lire de fiecare masina trucata cicatelea ies cam exact miliardele.
    pacat insa ca nissan tiida sedan al meu nu e inclus ca m-as fi bagat si eu ca parte vatamata dincolo de orisice morala hehe.
    15 0
  • Harcus Pokus
    De regulă, firmele de avocatură sunt angajate pentru apărarea intereselor sau drepturilor unui client. Nu ni se spune (și ar fi interesant de știut) cine a angajat o firmă babană (și scumpă) să facă circul ăsta.

    Dacă această firmă s-a angajat ea, așa, de capul ei, să acționeze împotriva unui constructor auto, fără să fie în prealabil angajată de vreun client. atunci treaba cam pute.
    10 2
  • Anonim
    TOTI producatorii au trucat la teste mai terminati ca unii sunt mai buni decat ceilanti . Toti copiaza ca maimultele unii de la altii . Nu este Renault mare pesa si aveau ei motoare care respectau normele fara sa stie si sa copieze si restul turemei......
    9 12
  • Ce tot o ardeți cum că grupul ăsta Renault-Nissan ar fi coreții corecților pe piață, iar alții nu.
    Majoritatea au manipulat emisiile care-i problema.
    Lucrați cumva la Renault de sunteți atât de revoltați când unii vă zic adevărul ? Mă îndoiesc.
    Cine a lucrat și lucrează la Dacia-Renault în special și sunt cu picioarele pe pământ, nu visează cai verzi cum o fac alții pe aici, știu foarte bine despre ce vorbesc.

    Bă.fiecare a trebuit să facă manevre să-i "mulțumească" pe "ecologiștii" lui pește de la din parlamentul european.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru