România: Nouă proiecte de autostrăzi vor primi finanţare în 2013

de Sebastian Toma
Vineri, 25.01.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
În 2013, proiectele de infrastructură vor primi o finanţare în valoare de trei miliarde şi 654 de milioane de lei noi. Suma include proiectele a nouă autostrăzi şi reparaţia a 1.112 km de drumuri naţionale.

Esential 10 din cele 14 proiecte mari de infrastructură care vor primi fonduri în 2013 sunt legate de infrastructura rutieră.
1.112 kilometri de drumuri naţionale vor fi reparate în 2013, potrivit proiectului de buget pentru anul curent.
Guvernul a anunţat proiectele de infrastructură care vor fi finanţate cu prioritate în acest an. Potrivit economica.net, din cele 14 proiecte care vor primi finanţare, nouă reprezintă autostrăzi, iar drumurile naţionale vor primi şi ele fonduri pentru reparaţii. Investiţia, care va fi asigurată parţial de guvern şi parţial din fonduri europene nerambursabile totalizează trei miliarde de lei noi şi 654 milioane de lei. În 2013, guvernanţii vor ca 1.112 kilometri de drumuri naţionale să primească reparaţii, aşa că au finanţat acest proiect cu 530 milioane de lei noi, întreaga sumă fiind obţinută din credite externe.

În materie de autostrăzi, proiectele Guvernului României vizează următoarele trasee în 2013: Cernavodă – Constanţa, Lugoj – Deva, Orăştie – Sibiu, Bucureşti – Braşov, Braşov – Cluj – Borş, Nădlac - Arad şi Arad – Timişoara. Autostrăzile vor fi complementate de o variantă de ocolire a oraşelor Deva şi Orăştie, precum şi de o variantă de ocolire a municipiului Constanţa.

Autostrăzile Orăştie – Sibiu, Nădlac - Arad şi Lugoj – Deva sunt finanţate exclusiv din fonduri europene nerambursabile. Însă, variantele de ocolire ale oraşelor Deva şi Orăştie, alături de Autostrada Bucureşti – Braşov şi Autostrada Braşov – Cluj - Borş, sunt finanţate exclusiv de stat.

Urmareste Automarket
Creditele externe şi fondurile nerambursabile finanţează parţial proiecte precum Autostrada Arad – Timişoara, varianta de ocolire a municipiului Constanţa, Autostrada Cernavodă – Constanţa şi Autostrada Nădlac – Arad.
Bugetul pe 2013 a fost adoptat miercuri şi se bazează pe o creştere economică de 1.6%. Documentul a fost trimis în Parlament, unde se pot depune amendamente, urmând să fie dezbătut în fiecare Comisie.

Via Economica.net  Foto

Comentarii (7)

  • Vor fi finantzate cu sume d 10 ori mai mari dkt pretu normal si or sa le ia teldrumu lu dragnea si alti nenorociti care vor sa jefuiasca statu. Romania nu o sa aiba autostrazi inca 100 d ani.
    20 7
  • Marius
    De ce nu fac o autostrada de la cap la coada ?! si incep mereu tronsoane care nu prea leaga nimic cu nimic....
    Ex Bors-Brasov numai tronsoane incepute si atat de atatia ani !!!!!!
    16 3
  • mai am 20 ani pana ies la pensie, sper sa apuc sa merg macar pe jumatate dintre ele
    19 0
  • @LSM
    Esti optimist, omule.

    Problema, atat a nefinalizarii acestor proiecte, cat si a finalizarii lor cu mii de defecte, consta in aceea ca in Romania nu exista un organism cu adevarat independent, cu oamenii foarte bine platiti care sa supervizeze incheierea acestor contracte si derularea lor. De asemenea nu exista nici un cadru llegal care sa impuna sanctiuni dure asfaltatorilor. Pentru ca daca ala care supervizeaza ar stii ca pierde un slariu extrem de bun si pe de alta parte mai raspunde penal si pecuniar pentru o rambursarea unei penalitati zdravene, cu siguranta nu ar mai pune botul la spagile asfaltatorului. Dupa cum nici acesta nu ar mai face treaba de muntuiala, daca pe lege ar trebui sa plateasca daune care sa-l scoata de pe piata la prima gresala.
    10 0
  • In final nu am inteles cati km de autostrazi vor sa termine!
    10 0
  • acum e randul usl-ului sa fure,deja au anuntat costuri imense,cam 60 mil euro/km pt Iasi -Tg Mures
    7 2
  • Iasi -TgMures
    O sa fie autostrada suspendata asa cum numai nenea Oparescu(sic) stie.
    2 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru