România va avea mai mult de 10.000 de mașini electrice până la finalul anului

de Tiberiu Safta
Marti, 09.11.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit unor date oferite de către Lektri.co, România va depăși pragul de 10.000 de mașini electrice până la finalul lui 2021. Aceasta vine în contextul în care numărul mașinilor cu propulsie electrică a crescut semnificativ în ultimele 10 luni.

În România au fost înmatriculate, până în prezent, 9070 de mașini electrice. Conform estimărilor oferite de către Lektri.co, firmă care se ocupă cu statistici în domeniul automobilelor electrice, numărul înmatriculărilor unor astfel de mașini va depăși pragul de 10.000 la finalul anului. În ultimele 10 luni ale lui 2021 au fost înmatriculate 3018 mașini electrice, mai mult decât numărul înmatriculărilor din perioada 2011-2019 la un loc.

Acest număr se traduce printr-o creștere de 52% în perioada ianuarie-octombrie, față de același interval de timp din 2020. În lunile martie, aprilie, august și octombrie au fost înregistrate creșteri cu peste 70%, iar în luna trecută au fost vândute nu mai puțin de 783 de vehicule electrice. Acesta reprezintă al doilea cel mai mare număr de mașini electrice comercializate în țara noastră, fiind sub luna decembrie 2020, atunci când au fost înmatriculate 787 automobile electrice.

Cel mai vândut model electric în luna octombrie este Dacia Spring, cu 277 de exemplare vândute. În primele 10 luni s-au comercializat 342 de astfel de modele, așa încât Dacia Spring a devenit cel mai bine vândut model electric din 2021.

De asemenea, Tesla a reușit să vândă 64 de exemplare ale sedanului Model 3.

Acesta este cel mai mare număr înregistrat de Tesla pe parcursul unei luni pe piața auto românească. Alături de acesta, au mai fost comercializate următoarele modele electrice: Volkswagen ID.3 (53 de mașini), Renault Zoe și VW e-Up (48 de exemplare fiecare), Hyundai Ioniq5 cu 4 vehicule și Tesla Model Y cu 2 unități vândute.

Și în segmentul premium au fost comercializate un total de 37 de mașini electrice în luna octombrie: Mercedes-Benz, cu 10 mașini vândute (dintre care 7 EQC 400 4Matic și 3 EQV); Porsche Taycan, 7 exemplare; BMW iX3 în 7 unități; Ford Mustang Mach-E, 6 exemplare; Audi e-Tron, 5 mașini; Jaguar I-Pace, 2 vehicule vândute.

Din cele peste 9000 de mașini electrice înmatriculate în România, Renault Zoe este liderul acestui segment, cu 1730 de exemplare vândute până acum și o cotă BEV de 19%. Cu toate acestea, Dacia Spring a devenit lider de piață în acest an, chiar dacă a fost lansat de numai două luni pe piața auto.

În ceea ce privește numărul de stații de încărcare publice, fără restricții, acesta a ajuns la 1924.

Dintre acestea, 362 sunt de tipul CCS/CHAdeMO, iar 1562 sunt de specificația Type 2. În România există un total de 951 de locații publice cu stații de încărcare.

via Economica.net

Comentarii (4)

  • O dovada ca bogatii - ecologisti bastinasi reprezinta o minoritate maruntica. Iar jucariile lor nu aduc decat o mica suplimentare la importurile energetice ale Romaniei. Deocamdata.
    12 5
  • Octavian
    10.000 masini x 10.000 EUR "ecobonus" =
    100 milioane de euro din bani publici aruncati pe fereastra.
    Niciuna din cele 10.000 masini de mai sus nu e fabricata in Romania.
    19 5
  • Octavian
    Vrem sa facem pe ecologistii in schimb la marginea Bucurestiului (si nu numai) se ard mii de tone de deseuri periculoase ... si nu se intampla nimic.
    Numai vorbe in vant.
    18 2
  • Edikkk
    Eco bonusul trebuia dat doar pentru cumpărat şi montat chargere acasă sau hotel, firmă, etc

    Şi acestea să fie fabricate în UE, dacă nu se poate pune obligatoriu în România, ca şi condiţie.
    4 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru