Românii preferă sedan-urile atunci când cumpără o mașină second-hand

de Tiberiu Safta
Vineri, 08.12.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit platformei de verificare online CarVertical, sedan-urile sunt cele mai căutate mașini pe piața second-hand din România.

Un nou studiu realizat de platforma de verificare online CarVertical relevă faptul că berlinele sunt cele mai vândute mașini pe piața auto second-hand din România. Mașinile cu acest tip de caroserie au reprezentat 25.2% din toate verificările efectuate în acest an pe platforma online. Această valoare a fost și mai mare anul trecut, atunci când 28.9% din verificările totale au fost pentru sedan-uri.

În același timp, SUV-urile sunt pe locul doi în clasamentul celor mai căutate mașini pe piața second-hand. Acestea reprezintă 23.2% din verificările efectuate în acest an pe platforma online, iar popularitatea lor este în creștere. În 2022, SUV-urile au reprezentat 20.1% din verificările totale.

Al treilea cel mai căutat tip de caroserie este break-ul, cu o pondere de 22.8% în 2023. Anul trecut, mașinile break erau pe locul doi, cu o pondere de 25.6% din totalul verificărilor. Imediat după break-uri sunt modelele hatchback, cu o pondere de 21.4% în 2023, respectiv de 21.0% în 2022.

Același studiu mai relevă și faptul că mașinile decapotabile sunt cele mai puțin preferate de români pe piața auto second-hand.

Din totalul mașinilor verificate în 2023, doar 0.7% dintre ele au fost decapotabile. Penultimul loc este ocupat de coupe-uri, cu o pondere de doar 1.5% în 2023.

La final, mai avem și categoria MPV-urilor, care au fost preferate de români în proporție de 5.3% în 2023. Interesant este că interesul pentru aceste mașini a crescut pe piața second-hand din țara noastră. Asta pentru că, față de 2022, monovolumele au înregistrat o creștere de 3% în preferințele românilor.

via CarVertical

Comentarii (12)

  • inexorabil
    Cu alte cuvinte: încă predomină/triumfă NORMALITATEA (break-urile incluse).
    7 12
  • @inexopix
    normal devine cazul care are cea mai mare probabilitate de realizare si asta nu se poate intampla decat atunci cand detine o majoritate confortabila: norma, standardul, implicitul.

    pe o piata ultrasegmentata nu se poate vorbi de normal si anormal atata vreme cat un segment anume nu are o majoritate dominanta.

    aaa ca tu consideri normal doar ceea ce-ti place tie e alta poveste, care arata cat de inchistat esti.
    12 5
  • Banditos
    Tinand cont ca vorbim de piata SH, preferinta romanilor pentru "normalitate" o poti pune LEJER pe seama preturilor mai mici vehiculate la masinile de tip sedan/break.

    Dar cand esti urmarit de SRI, CIA, reptilieni si emolari (pe rand si impreuna depinde ce medicamente ai ingurgitat) numai ai timp sa si gandesti logic. Trebuie sa fii in permanenta stare de alerta iar mintea treaza (n-am spus limpede ca nu e cazul). Apoi tre' sa fii vigilent, sa ai pregatit rucsacul cu apa si merinde ca, cine stie cand iti bat la usa baietii cu ochi albastri. Altfel, noaptea, trebuie sa eviti ferestrele si mai ales vizorul usii, ca doamne fereste te mai ia in catare un lunetist si iti zboara tzeasta, n'asha @16:43?
    13 4
  • unuldinmultime
    Sedan: cea mai inutilă formă de caroserie și total nepractică. Un break/estate/station wagon are aceeași lungime, dar este mult mai practic.
    În plus, break-urile moderne arată și foarte bine estetic.
    5 10
  • In general își ia fiecare ce poate și ce găsește, în unele cazuri fraieriți la greu de intermediari, că așa îi place “omului” să se folosească de aproapele său pentru a o duce el mai bine.
    Poate am o impresie greșită, dar am observat (când căutam) că SW-urile se vând în general după 3-4 ani și au mai mulți km VS sedanuri care se vând după 4-6 ani cu mai puțin km, dar pentru că-s mai vechi sunt mai ieftine. O mare parte din SW-uri sunt din flote, o posibilă explicație pentru km mai mulți.
    În afară de perioada când aveam dacie, în rest am optat pentru SW, iar actualele “SUV-uri” sunt doar niște combi înălțate și care cresc flexibilitatea pentru majoritatea populației… dar tot combi sunt la nivel de spațiu în unele cazuri chiar stau mai bine în special din cauza compartimentului motor mai scurt și a caroseriei mai înalte.
    12 2
  • da, tu vrei cotet spatial, altii se mai si dau cu masina, iar un sedan e mai placut de condus.

    din pacate, trendul e sa cocoteze orice carucior cat de mic..
    3 11
  • Nu cred ca am jignit pe nimeni cu nimic și am specificat clar ca este cazul meu tocmai pentru a evita genul tău de intervenție.
    Nu am pus în nici o categorie pe cei care-și cumpără sedan.
    Pentru unii este important cum conduc, pentru alții ce-și pot lua cu ei, iar pentru unii un compromis între…
    Ne explici care este sensul și scopul intervenției tale?
    Crezi că o să renunțe cineva la spațiul de care știe că are nevoie (sau posibilitatea de a accesa destinații mai izolate) pentru că tu consideri că un sedan se conduce cu mai multă plăcere?
    11 2
  • @Dutz
    O posibila explicatie pentru km mai multi ai SW-urilor poate fi si faptul ca, in occident, sunt preferate pentru vacante, iesiri in weekend, de familiile cu copii, sunt foarte practice pentru asa ceva. Si, da, si eu cred ca actualele suv-uri sunt de fapt niste combi-uri gonflate.
    5 0
  • bravos
    si la masini noi e la fel, dar au cam disparut de pe piata, asa ca se omul se adapteaza.
    0 6
  • Banditos
    @unuldinmultime

    Daca gasesti un break ieftin la SH il iei pe ala. Altfel fiecare isi ia masina dupa nevoi.
    8 0
  • Romanii inca dau bani pe frumusete.
    Vesticii si nordicii au fost mereu mai practici, ei merg pe break sau hatchback.
    Am vazut si multi tarani cu Seria 5 si cu televizor sau altele transportate cu greu pe bancheta din spate peste copil sau retarzi care muta paturi neasigurate in decapotabile. Sunt multi Dorei in lume.
    5 1
  • Verticalu loveste din nou.
    Iar vin cu o analiza beton, doar ca asta pare cam cea mai rezonabila dintre toate cele pe care le "analizeaza". Zic asta pentru ca e singura care e cat de cat reprezentativa si asta asa, partial pentru ca se scot rapoarte in general pentru masini pana in 10-12 ani.
    Nu scoate nimeni raport pentru o masina de 15 ani ori piata SH le include si pe alea, deloc putine.
    Dealtfel, ar trebui sa ne zica Verticalu asta la fiecare articol, pe ce esantion se bazeaza si ce reprezentativitate are. Ceva in genul studiilor sociologice. Pana atunci e doar reclama.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru