STUDIU: Prețul mediu al mașinilor second-hand din România a crescut cu 46% în ultimii 2 ani

de Tiberiu Safta
Vineri, 06.01.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Un studiu realizat de Autovit relevă faptul că prețul mediu al vehiculelor vândute la mâna a doua a crescut cu 46% din 2020 până la finalul lui 2022. Anul trecut au fost înmatriculate 325.062 de astfel de mașini în România.

Potrivit unui studiu nou realizat de platforma de anunțuri pentru vehicule second-hand Autovit, prețul mediu al unei astfel de mașini a crescut cu 46% de la sfârșitul lui 2020 până la finalul anului trecut. Platforma menționează faptul că în 2022 au fost vândute 325.062 de vechiule second-hand în România, ceea ce înseamnă o scădere de 18% față de nivelul din 2021.

De asemenea, 2022 a fost anul cu cel mai mic număr de mașini second-hand de import înmatriculate la noi în țară din ultimii 6 ani. Principalele motive pentru acest lucru sunt reprezentate de lipsa de stocuri și de prețurile mai mari. Conform Autovit, valoarea mașinilor puse la vânzare pe tot parcursul anului depășește 4 miliarde de euro. Adică o creștere de 13% față de nivelul din 2021.

Dintre toate anunțurile, cele mai multe (31%) au conținut mașini cu valori cuprinse între 10.000 și 25.000 de euro. Între timp, 26% din anunțuri au fost reprezentate de mașini cu valori cuprinse între 5000 și 10.000 de euro, iar 22% din anunțuri au avut mașini de sub 5000 de euro.

Cele mai căutate mărci de către cumpărători au fost Volkswagen și BMW.

Cele două mărci germane reprezintă 27% din totalul căutărilor de către clienți. Acestea sunt urmate de Audi, cu 12% din totalul căutărilor și de Mercedes-Benz, care ocupă 11% din vizitele de către potențiali proprietari.

Așa cum era de așteptat, cel mai căutat tip de combustibil a fost motorina. Cu toate acestea, căutările pentru mașinile cu motoare diesel au scăzut cu 3% față de 2021. De cealaltă parte, căutările pentru mașini cu motoare pe benzină au crescut cu 2%.

În ceea ce privește anii de fabricație, cei mai mulți vizitatori au căutat mașini care să nu fie mai vechi de 2017 și cu o valoare între 10.000 și 25.000 de euro. De asemenea, cel mai căutat segment a fost cel al SUV-urilor. Tot acest segment a avut și cele mai multe anunțuri, în număr de peste 67.000, ceea ce a reprezentat 32% din totalul anunțurilor.

La final, prețul mediu al mașinilor second-hand publicate pe platforma Autovit a fost de 11.198 de euro la finalul lui 2022.

Prin comparație, în decembrie 2020, prețul mediu al acestor vehicule a fost de 7664 de euro.

via Autovit

Comentarii (9)

  • Dacă și prețul celor noi au crescut aproape la fel, plus timpii de așteptare foarte mari, este normal că și piața second s-a mișcat în acest sens .
    12 2
  • Bine ca mai scad importurile de troace obosite, poate asa mai scad si numarul de accidente.
    In rest, sa le scumpeasca atat de mult incat sa isi ia masina doar cine o poate intretine. Nu trebuie sa aiba toti masini. Sa mearga si pe jos sau cu bicicleta, ca ajuta la sanatate. Se umple lumea de marlani cu cefe groase care nici sa faca doi pasi nu pot pana nu-si pornesc troaca diesel.
    11 19
  • Asta este valabilă și pentru electrice, don Vali, pentru ce-ți trebuie să mergi câțiva km pe zi, dar nu în ultimul rând, de ce să primești pomană babana de la stat ?

    Iar accidentele nu sunt produse neapărat de " troace ", ci și de mașini noi .
    16 4
  • 325 062 SH, în majoritate diesel, vs 10 000 electrice, planeta e ca și salvată.
    13 3
  • Mircea Badea
    doar cei cu cabrio sunt cu adevarat liberi si fericiti..

    motorinul- motor cu partzaiala interna..
    2 10
  • X-zibit
    @dan_grc

    S-a gasit sa comenteze unul cu o drujba veche de 20 in poza.
    Nu este valabil pdntru electrice, pentru ca ala nu imi pufaie gaze mortale in plamani sau imi afuma peretii casei ca bombardierii cu diesel in oras.
    Si da, in acest sens merita subventie de la stat. Voi in schimb asteptati pomana la carburant desi nu produceti nimic decat latrat si mizerie.
    Iar accidentele de la noi sunt produse in proportie de 80% de rable conduse de bombardieri. Exceptia spusa de tine nu confirma decat regula. Ala cu masina noua de are inca doi ani de leasing nu baga piciorul in ea cum faceti voi in cotetele de 500 de euro. Inca putin si dispareti si voi, la fel ca ursuletii de tabla
    5 9
  • Deja au dat-o în nesimțire prețurile la sh-uri. Iar 32% vor suv? Wow! Minim de la 25.000 - 30.000 în sus, ca să fie cât de cât, deși nimeni nu-ți garantează că nu-ți iei țeapă, mai jos de suma asta te alegi cu o troaca pentru impresionat vecinii-n parcare. Dar dacă asta e ambiția omului. Când dai o căruță de bani pentru o mașină ce are deja + 250.000 km, oare la ce te aștepți? Bine, vorbim de km afișați pe bord, că in realitate e Dumnezeu cu mila...
    10 3
  • Majoritatea SH-urilor sunt mai noi de 2017. De la vechimea medie de 15 ani, România urcă bine în clasament.
    De-aș fi făcut doar școala vieții, aș fi crezut și eu că românii vor trece de la golf 4 la ID.5.
    12 3
  • @X-zaibit

    N-ai avut în viata ta " coteț " din ăla, dacă dai click pe poză, o să vezi că am alt " coteț ", pomană asta se va termina băieți, scoateți banii integral, eu acum 3 ani am trecut de la euro 3, la euro 5, mașină cumpărată cu factură, deci am plătit și TVA, de ce să nu fie si-n aceste cazuri o mică subvenție, înseamnă o înnoire a parcului, 1000 euro de ex, asta este discriminare.

    Ai și cifre care să dovedească că 80% dintre accidente sunt produse de mașini de 20 de ani ? Mai mult, dovedește ce mașină ai tu, să vedem dacă mănânci maro sau nu .
    8 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru