Şeful CNADNR: "Din 2015 vrem să introducem o taxă pentru autostrăzile A1 şi A2"

de Sebastian Toma
Miercuri, 28.05.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Autostrăzile A1 şi A2 vor avea acces cu taxă din 2015, anunţă Digi 24. Vestea vine de la Narcis Neagu, director general CNADNR, care a discutat despre subiect în cadrul unei conferinţe organizate de Ziarul Financiar.

Esential 250 de milioane de euro este costul reparaţiei autostrăzilor A1 şi A2.
UPDATE 29.05.2014: Biroul de Presă al CNADNR a publicat o dezminţire a informaţiei privitoare la introducerea unei taxe pentru autostrăzile A1 şi A2, în ciuda faptului că vestea a fost anunţată chiar de directorul general al instituţiei. Ulterior, CNADNR a emis încă un comunciat de presă, în care a dorit să specifice că autostrăzile respective erau date doar ca exemplu şi că nu este în discuţie, nici pentru anul curent şi nici pentru anul 2015, introducere unei taxe pentru respectivele căi de rulare.

Informaţia iniţială anunţa că autostrăzile A1 şi A2 ar putea fi taxate suplimentar faţă de celelalte drumuri din România şi venea de la şeful CNADNR, Narcis Neaga, care a făcut aceste afirmanţii în cadrul unei conferinţe organizate de ZF. Măsura ar fi fost necesară pentru a amortiza costurile procesului de reabilitare a celor două autostrăzi care vor fi derulate în primăvara anului viitor, explica directorul general al CNADNR. Procesul de reabilitate va dura opt luni şi va costa aproximativ 250 de milioane de euro, taxa respectivă urmând să fie introdusă abia după finalizarea acestor reparaţii, dar statul decide la sfârşit dacă va introduce sau nu acea taxă. Spre deosebire de anii precedenţi, când costurile unei asemenea operaţiuni la nivel de infrastructură se răsfrângeau asupra statului sau erau realizate prin fonduri europene, planul de reabilitare a autostrăzilor A1 şi A2 include posibilitatea reabilitării pe costul unui constructor privat, care îşi va recupera investiţia din taxele încasate de la şoferi.

Acciza pentru carburanţi: 50 de bani pe litru pentru 4.000 kilometri de autostradă în următorii 12 ani

Urmareste Automarket
O taxă cu un cuantum similar era propusă şi pentru Autostrada Bucureşti – Braşov, dar doar pe tronsonul Comarnic – Braşov. Respectivul tronson trebuia să fie primul segment de autostradă construit în regim de parteneriat public-privat, constructorul urmând să-şi recupereze investiţia în timp, dar încă nu există un constract semnat pentru această porţiune.
În plus, pe lângă introducerea acestor taxe noi, CNADNR vrea să instaleze un nou sistem de taxare la podul de la Cernavodă, acesta urmând să fie făcut tot de o entitate privată.

Autostrăzile româneşti ar putea fi taxate cu 3 euro pe 100 kilometri începând cu anul 2017

Cu promisiunea construcţiei de noi segmente de autostradă, şoferilor din România li se iau banii din buzunar prin mai multe metode, fără să primească autostrăzi noi în schimb.

Ministrul delegat pentru Buget: "Creşterea accizei la caburanţi este o măsură anti-deflaţie"

Narcis Neaga, directorul general al CNADNR, spune că autostrăzile A1 şi A2 nu se susţin singure din punct de vedere financiar doar din traficul acestora. Din păcate pentru şoferii români, noile taxe vor veni pe lângă acciza introdusă în preţul carburanţilor cu motivaţia construcţiei de autostrăzi noi, pe lângă rovinietă, pe deasupra taxei de drum şi a altor biruri introduse de diverse administraţii pentru a îmbunătăţi în vreun fel sau altul reţeaua de drumuri a ţării. Pentru că nu există încă niciun contract parafat în această direcţie, sistemul de taxare şi cuantumul taxei de autostradă vor fi decise de entitatea privată care va realiza investiţia.

Autostrada Bucuresti-Constanţa va primi perdele forestiere împotriva viscolului

Via Digi24 | ZF

Comentarii (13)

  • Pai si acciza...si vigneta si taxa pe autostrada si tva..si mmamii voastre de ticalosi!!!!!
    Buei...roman adormit...pana nu iti ridici curu din scaun si nu iesi in strada sa iti cer dreptu, astia o sa te tot calce in picioare!!!
    TREZIREA!!!!!
    46 2
  • In Romania se fura ca in 'codru'(la propriu):)))))))
    sincer tara asta ar avea nevoie de o noua revolutie......incet incet cred ca ar fi buna o lege in Romania ca cel care fura sa fie pur si simoplu condamnat la moarte.....prin chinuri groaznice.....
    29 2
  • Drumovici Tacsescu
    Propun sa se introduca urmatoarele taxe:
    -taxa de montare panouri anti-orbire
    -taxa anti-furt al elementelor reflectoare
    -taxa pe lovire accidentala ale diferitelor animale nevinovate ce traverseaza autostrada regulamentar
    -taxa de oprire la "spatii servicii"
    -taxa poluare fonica
    -taxa de informare stare drum
    -taxa de drum "speciala" de deterioare asfalt introdusa pe timp de iarna si pe timp de vara.
    32 1
  • pana la cta sunt 220 de km (din buc) - minim 6 eur. plus taxa de pod si aia 3 eur probabil, deci 9 eur -> 40 ron cel putin ~ 8l de benzina.

    probabil drumul vechi spre mare va fi aglomerat de la anul dupa ce baga taxa.
    27 0
  • Marius
    Taxa de lovit in cap pe cel care pune bir de 2-3 ori ti se va da inapoi ...si adevarat sa va intampla ca in Croatia unde´nici dracu nu merge pe unele portiuni de autostrazi in semn de protest...
    19 1
  • Andrei
    Vai dei taxele lor...putine sunt strazi...ce sa mai vorbim de "auto"strazi,si alea is facute in bataie de joc,sa aiba parte de ele aia care fac contractele, cetatenii Romaniei nu cred.
    9 0
  • Daca am avea drumuri bune in general, as fi de acord cu o taxa pentru autostrazile deja existente, taxa care sa permita proiecte noi si intretinere, insa oricum nu de 3 euro/100 km. Daca la prima vedere pare o suma mica, ganditi-va ca in Franta e cam 6 euro/100km in conditiile in care salariile lor sunt in medie de 5-6 ori mai mari. Stim insa ca pe guvernantii din Romania nu-i prea intereseaza comparatia cu ceea ce fac altii...si la noi e ca la nimeni.

    Plus ca populatia imbatraneste si pensiile vor fi din ce in ce mai greu de platit din cauza faptului ca multi sunt angajati fara carte de munca sau cu salariul minim pe ea. Deci cine va plati pe viitor (in 10-20 de ani) taxele? (mai ales ca la noi o taxa impiciorogata ramane acolo indiferent de guvernare - ba chiar creste).
    16 0
  • Cristian
    N-ar fi mai bine ca Ponta sa taxeze ce a licitat si construit el cu Sova?
    Din experienta cu taxa de pod de la Cernavoda, va reusi sa blocheze traficul la intrare si iesire.
    3 0
  • Pai nesimtitii astia baga taxe pe singurele autostrazi construite din banii nostrii ! Eu pentru ce platesc vigneta ? Nu folosesc decat A1 pentru tranzit in luna dus - intors x2 si odata pe an la mare pe A2 . Va fi cert un motiv concret sa scoata lumea in strada ! PSD nu se dezice de comunisti si vor sa faca tot posibilul sa apara inca o revolutie - s-au culcat pe-o ureche ca nu iese lumea , dar mai vedem
    10 0
  • Nu-i nimic.
    Dam statul in judecata si demonstram, foarte usor, ca A1 si A2 nu se incadreaza in standardul de autostrada. Deci ele, practic, nu sunt autostrazi si nu pot fi incadrate, prin urmare, la o alta taxare exceptand vigneta.
    Sau, daca nu rezolvam asa, mergem cateva sute de masini si le parcam in statiile de taxare. Blocam autostazile, lasam masinile acolo pana elimina taxele. Cam cate sute sau mii de masini pot ridica sau amenda?
    5 0
  • hai ma!!
    wauuu ce de gura faceti pe aici..uitati-va la voi ce aberati!!...sa vad care din voi o sa iasa in strada...va spun eu, niciunul... o sa faceti ce fac si eu(in cel mai fericit caz):una bucata masina trasa pe dreapta in garaj de un an de zile...masina firmei modificata (nu va sppun cum ca o sa aiba ponta cosmaruri la noapte) si cheltuielile de exploatare reduse cu 40%,+criza care mi-a redus drumurile cu vreo 60-70%...pe de alta parte vizitele dincolo(adica pe meleaguri straine) s-au intetit si astept momentul prielnic pt plecare (deocamdata lucrurile sint nasoale ,dar merg spre bine si a inceput sa se vada)...si atunci cu pareri de rau ramineti voi sa-i platiti furaciunile lu ponta,base,ilici,boc si toti care si-au batut joc de noi cum o vrut ...a lor.. .apropo in grecia ajungi cu vreo 9 euro taxe de autostrda prin serbia si macedonia,grecia(ce autostrda au astia frate,catarata printre stinci nu asezata pe mlastina ca la noi) si mapis pe ele autostrazi romanesti
    5 0
  • punct ochit
    @marius:sa sti ca eu intotdeauna am crezut in boicot la nivel personal..chestia cu "hai in strada" nu-i credibila(romanul e prea las si usor de corupt)..da vb ta:evitarea autostrazilor(chiar daca rupi masina) evitarea taxelor ppe cit posibil(asta e oricum sport national)...n-ai nevoie frate sa mergi la tomberon sau alimentara din colt cu masina,poti folosi BICICLETA...eu spre ex(cum am zis si mai sus) refuz si nu pot sa pun motorina cu 6.3 ron/l ..cu okazia asta am scapat si de rov si asigurari(mai platesc 65 ron /an impozit la primarie)...mai sint si alte masuri apelabile,dar nu pot sa ti le spun aici...
    4 0
  • poate taxa pentru A3 si pentru Pitesti- Sibiu.
    Restul au fost Taxate si platite deja mai animalelor!!!!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru