Șeful Daimler ridică o problemă generată de mașinile electrice: va scădea forța de muncă angajată?

de Paul Cosma
Miercuri, 12.05.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Daimler anunță că este pregătit pentru accelerarea tranziției către un sector auto dominat de mașinile 100% electrice, dar spune că UE trebuie să organizeze o dezbatere privind impactul electrificării asupra angajaților din această industrie.

Șeful grupului Daimler trage un semnal de alarmă privind dorința autorităților europene de a forța industria auto să grăbească investițiile în mașini electrice

Ola Källenius susține că Daimler este pregătit pentru norme și mai dure privind reducerea emisiilor de CO2, dar cere UE să analizeze impactul pe care deciziile sale l-ar putea avea asupra locurilor de muncă din industria auto. 

“Toată lumea știe că este nevoie de mai multe ore de muncă pentru asamblarea unui motor cu combustie în comparație cu un motor electric,” a fost un exemplu oferit de șeful Daimler, care a făcut o aluzie la dispariția unor locuri de muncă în era electrificării. 

UE a anunțat că vrea reducerea cu 55% a emisiilor de CO2 până în 2030, în comparație cu 1990 (față de 40% cât stabilise anterior), urmând ca noile ținte pentru producătorii europeni să fie anunțate în luna iulie. 

Via Reuters

Comentarii (12)

  • Seriff
    Ce vrajeala, cui pasa de ce se intampla cu angajatii? Important e sa se bage pe gat propaganda eco, la fel cum este si cu propaganda Covid19, nu conteaza cati someri apar sau ca oamenii au rate la banci, copii de crescut, important e sa isi faca smecherii afacerile.
    21 21
  • Bineînțeles, @Seriff. Dar orbeții NWO/BNW tocmai pe acești NESĂTUI de bani (alias mentorii "democrației liberale", recte ai socialismului internaționalist corporatocratic) îi sanctifică, bașca forțându-se să-i imagineze...absolut incoruptibili, eminamente imaculați. Adică fecioare cu himen perpetuu intact, ce mai.
    13 14
  • Pai cei de la Mercedes s-au gandit la oameni si cand au participat la DIESELGATE ???
    Ce sa zic, le pasa de angajati, dar nu si de plamanii tuturor.
    Hai sa o facem pe interesantii acum, dupa ce ne-am aliat cu VAG si BMW sa intarziem implementarea adblue si dupa ce am participat la DIESELGATE cu buna stiinta.
    Nu le pasa lor de oameni, stati calmi, nu isi scot banii investiti in motoarele Diesel. Ca si BMW cu declaratiile lor. Nu din cauza salariatilor, ci din cauza ca au bagat bani in dezvoltarea de noi motoare si nu au destul timp sa isi amortizeze investitiile.
    Astia de la Apple de ce produc in China in loc sa dea de munca la americani?
    BMW de ce face IX3 in China? Sa fim seriosi :))
    De cand are fabrica Mercedes Benz in China?
    https://www.daimler.com/company/locations/daimler-to-expand-local-mercedes-benz-production-with-its-partner-in-china.html
    Daca vor sa dea de munca la oameni, sa le produca in Europa si sa le exporte :)
    9 8
  • Oare dupa ce au aparut calculatoarele a scazut forta de munca?
    Si dupa ce au aparut robotii in fabricile auto nu s-au mai facut angajari?
    Bla, bla, bla... Se baga si ei in seama ridicand probleme ca sa nu zica adevarul: se vor pierde Bani grei la servisare si la taxele pe combustibil in realitate, dar se vor gasi imediat solutii.
    Asa ca lasati vrajeala si platiti-va amenzile deocamdata.
    Daca le pasau de oameni, nu plateau amenzile pentru porcariile facute, dadeau bani la oameni.
    https://www.theguardian.com/business/2021/mar/24/uk-mercedes-benz-car-owners-seek-damages-over-alleged-emissions-cheating
    Sa curga miliardele si apoi sa ii recuperati de la fraierii care va sustin si va cumpara produsele.
    4 10
  • "Daca vor sa dea de munca la oameni, sa le produca in Europa si sa le exporte :)"

    Nu prea ai cum. Costurile cu forta de munca occidentala sunt prea mari. Atat de mari ca oricine produce orice oriunde este mai ieftin. Plus taxele de import.

    Oricum situatia disparitiei unor locuri de munca datorata trecerii catre electrificare e de discutat/dezbatut la modeul serios. Fara talibani termopanati si cu teorii de Spitalul 9 care vorbesc despre covizi ori delireaza impresionati de fofoloancele pe care le-au vazut desenate prin budele publice.
    7 10
  • @Fanel
    Corect, deci e vorba de bani, nu de oameni.
    Nu le pasa lor de oameni, au concediat si vor concedia fara sa le pese.
    Nu electricele sunt problema, sa fim seriosi, ci banii.
    11 2
  • Fă Nel, scato-deontoloago, se puţea să nu aduci tu în discuţie neşte porcării din budă? Da’ te vrei, moartă-coaptă, luată drept etalon de ştiinţă auto. Păi, dacă tot trepidezi când auzi de auto, nu uita să activezi funcţia de autoservire.

    Hai, lasă logoreea “colocvială”. Nu este nimic de “întors pe toate feţele” referitor la Ersatz-ul globalist. Îl accepţi sau îl striveşti – nu există “a treia cale”.

    Iarăşi inovezi în limba română? Ia să vedem la ce enormitate te-ai pretat acum. Ai impresia că verbul “a trepana” cuprinde vreun prefix, de-ţi permiţi să-i ataşezi “termo” apoi??? A, vezi că ai scăpat şi un anacolut acolo: “Oricine produce…este mai ieftin”.
    Fratziwear, OK, hai că eu mă îndrept benevol către Spitalul 9 (dar cu laptop-ul ascuns sub cămaşă, sic!), însă mata’ apuc-o degrab’ către clasele primare. Ascultă sfatul unui veteran de război (psihologic).

    PS. Ştii cât îmi place să te bumbăcesc – te rog să iei în considerare doar sensul propriu al cuvântului.
    9 10
  • @@Fanel

    Mercedes face si un joc de imagine. Nu poti sa preiei unilateral prejudiciile de imagine prin eventualele disponibilizari si sa incasezi singur bobarnace de la public acuzat fiind ca doar profitul corporatist conteaza. Spiritul de supravietuire iti spune ca e bine sa imparti mizeria si catre autorul moral al acestei probleme, nu?

    Se ridica frumos mingea la fileu marsand, deci, pe dimensiunea sociala. Intr-o forma simplificata: Ne obliga "astia" sa respectam niste norme (pe care le putem atinge, nu e o problema! -sic! de parca nu au avut niste zeci de ani sa le atinga peindelete si far a fi impinsi de la spate) dar cu niste costuri. "Noi" nu vrem sa ranim pe nimeni, da' vor birocratii care incercand sa-si bifeze agenda ecomarxista (sau elucrubatii de genu') pune presing pe industrie fara sa tina cont de urmarile unei politici prea agresive a electrificarii.. Si uite asa, capetele de pluta pun botu' si incep cu teoria simpla si la indemana: electrificare - rau, termicele - bun.

    Industria auto europeana probabil ca va ajunge la o intelegere cu UE din care tehnic vor castiga constructorii si ca imagine politicienii. Ma gandesc la niste subventii mai consistente pentru R&D, scutiri de impozite, preluarea de catre guverne a impactului aparitiei unui numar mare de disponibilizati, ori niste bariere de ordin vamal la importul de electrocasnice chinezesti. Cine stie.

    Cum ziceam problema va fi discutata serios, realist deoarece, ne place ori nu, tavalugul chinezesc deja bate la usa, iar tehnica strutului (lasa ca chinezariile nu prind, n-au traditie sau sunt proaste) este pe atat de infantila pe atat de paguboasa. Plus ca au mai incercat niste unii sa se agate de trecut si au disparut in ceata, avand impresia ca totul se reduce la o simpla moda.
    13 8
  • Iz de aserțiuni "științifice" întocmite pe genunchi de băieții cu ochi albaștri. Dar cu amprentă plebeică pronunțată: iarăși "elucrubații", iarăși "că c". Bașca virgulele ori sunt plasate fără noimă, ori lipsesc nemotivat din peisaj. Iar "Cine știe?" figurează întotdeauna ca propoziție interogativă.

    De fapt, știți care-i baiul? La Academia SRI, preocuparea pedagogică de bază se învârte în jurul "amenințării/conspirației/dezinformării rusești". Astfel, de acolo ies pe bandă idioți utili (Sistemului), care apoi sunt "infiltrați" în diferite structuri de stat, ba chiar și în entități private (eh, doar cu capital 100 % autohton). Toate acestea se întâmplă de când cu "luminătorul" Băse și lacrimile lui de crocodil din 2004.
    Ca să înțelegeți ce sunt cu aceste "fosforescențe" intelectuale care ne izbesc din plin, cică ghidându-ne salutar către mirobolantul Vest [via Frankfurt ;-) ].

    PS. "Tăvălug" se vrea folosit cu sens de "uragan" sau de "avalanșă". Vă asigur eu că este imperioasă reforma învățământului, dar coordonată de persoane realmente calificate, cu dragoste de patrie și musai imune la "racolări" pe șest.

    PPS. Altă rumoare a "generației k" : "de genu' ". Care gen??? Specifică, tati.
    11 8
  • Rectificare: ce sunt, fără "cu".
    4 7
  • Seriff
    Eu ma mir cum de nu a murit toata planeta de la celebrul Dieselgate, cui pasa de noxele alea, nu a murit nimeni, au supravietuit pana si ursii, aproape toti, ma rog, mai putin cei impuscati de printi, parlamentari si alti de-astia care cica sunt pro ECO, pro sanatate.
    13 5
  • Johnny
    Vechea falsa problema care se flutura de catre necunoscatori, se reduc joburile sau cine ne platesc pebsiile? Fratilor, atat timp cat produci lucruri, e doar o chestiune de alocare a veniturilor pt guverne, nu e necesar sa muncim ca sa avem, daca o fac masinariile
    7 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru