Studiu: Mașinile electrice generează costuri de trei ori mai mici pentru "combustibil" decât cele cu motoare diesel și pe benzină

de Daniel Popescu
Luni, 14.10.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mașinile electrice generează costuri de trei ori mai mici pentru curentul electric decât costurile cu benzina sau motorina pentru mașinile cu motoare cu combustie internă, potrivit unui studiu britanic.

Publicația britanică Parkers a realizat un studiu cu privire la costurile pe care le suportă proprietarii mașinilor pentru "carburant", indiferent dacă aceștia au mașini cu motoare cu combustie internă sau mașini electrice.

Sursa citată a analizat prețurile pentru benzină și motorină de la stațiile publice și a luat în alcul prețurile la energie electrică pentru consumatorii casnici, fără să să ia în calcul prețurile pentru încărcarea mașinilor electrice la stațiile de încărcare publice, întrucât acestea din urmă diferă semnificativ de la un furnizor la altul.

Concluzia stadiului este că energia electrică pentru utilizarea unei mașini electrice este de trei ori mai ieftină decât benzina sau motorina achiziționată pentru o mașină cu motor cu combustie internă.

De exemplu, proprietarii de Kia e-Niro și Renault Zoe pot parcurge 46 de kilometri pentru fiecare euro investit în energia electrică, în timp ce un Tesla Model 3 parcurge aproape 45 de kilometri pentru aceeași sumă de bani.

În schimb, un Ford Fiesta parcurge doar 13 kilometri cu un euro investit în benzină sau motorină.

Sursa citată a efectuat studiul inclusiv pentru un Dacia Sandero Stepway cu motor Blue dCi de 95 de cai putere, care poate parcurge aproape 14 kilometri pentru un euro investit în motorină.

Cu toate acestea, avantajul prețurilor mai mici pentru energia electrică comparativ cu prețurile la benzină și motorină este estompat în prezent de prețurile mai mari ale mașinilor electrice. Constructorii auto estimează că vor mai trece câțiva ani până când prețurile pentru o mașină electrică vor fi similare cu cele ale unei versiuni cu motor cu combustie internă.

Via Daily Mail

Comentarii (18)

  • ACE - Craiova
    Eu as spune ca, la noi (in Romania), acest raport este, in favoarea masinilor electrice, astfel:
    - de cca. 4 ori mai ieftin fata de motorina si
    - de cca. 4,5 ori mai ieftin fata de benzina,
    pentru a parcurge aceeasi distanta din punctul A in punctul B....

    Evident conteaza, la aceeasi masina, chiar si echiparea acesteia (varianta de baza, tractiune fata/spate sau 4x4, cutie de viteze, varianta full option) - care poate aduce diferente de masa situate intre 50-150 kg, in functie de autovehicul....
    13 14
  • Hai să admitem că raportul de 3:1 al cheltuielilor cu "combustibilul" e real -- n.b., la preţurile actuale per kWh, care nu văd de ce n-ar creşte rapid (şi exploziv) odată cu extinderea e-zombificării.

    Mă-ntreb totuşi cât de relevante-s statisticile astea pt. locuitorii din California, lăsaţi de PG&E fără curent de zile bune (aşa-zisele motive clamate de Renelul lor meritând o analiză separată, dar ar fi pierdere de timp oricum).

    Nu mai comentez nici culmea paradoxului murphy-an al şocului suferit taman de către cel mai "pro-eco" stat american, unde până şi chitrosul Marchionne a fost cândva obligat să vândă Fiaturi 500 electrice.
    ...În pierdere, evident) ca să poată plasa şi clasicele Jeep atât de "ecologice"... :-)
    22 13
  • @Kiro

    Exact. Cei care cred că dacă mașinile electrice devin majoritare și prețul la curent va rămâne așa se înșală amarnic. Va dispărea orice speranță de economie. Vor rămâne doar cu gândul că sunt eco, dar și ăla e intens dezbătut.

    Un lucru e clar: nu ai cum să fii eco cu multă tehnologie. Eu nu cred că poluarea va înceta vreodată cât timp avem tehnologie avansată.
    17 10
  • Nu comentez raportul. Să zicem că e cam 1 la 3.

    Ar fi interesant de adăugat și costurile cu reviziile și reparațiile, care la mașini electrice sunt mult mai scăzute. E normal, că sistemul e mult mai simplu, deoarece lipsesc multe elemente (ambreiaj, distribuție, bujii, turbine, eșapament). Singura cheltuială majoră poate fi bateria, dar aia nu cedează așa ușor cum ar vrea unii. Ține lejer sute de mii de km, iar unii nu umblă atât cu mașina o viață întreagă.

    Dar pe lângă avantajele strict legate de costuri ar mai fi ceva... Accesibilitatea - cine deține un minim de suprafață de teren (sau acoperiș) pe care să instaleze panouri solare sau ceva mici turbine eoliene poate să-și încarce acasă, gratis, mașina electrică. Ca și comparație, eu nu am auzit de nimeni să exploateze petrol și să-l rafineze în spatele casei.

    Și în cele din urmă, dar nu în ultimul rând - poți folosi o mașină electrică cu energie 100% ecologică (în cel mai bun caz), dar când arzi combustibil, știi sigur o treabă - nu e ecologic!
    26 14
  • Ce dai in minus pe carburant dai in plus pe masina, nu-i niciun castig...
    20 10
  • @asm

    Frumos în teorie. Dar în orașele mari (unde încep să fie tot mai mult majoritari oamenii - gradul de urbanizare crește continuu), aceștia stau în apartamente și nu la curte ca să-și poată face cele menționate. Mi-ar plăcea și mie să am curte și să încarc gratis și să mă plimb aproape gratis, dar din păcate 90% din oameni nu au opțiunea asta.
    19 6
  • MARIAN
    Studiul nu e pentru Romania.
    E pentru vestul Europei care isi permite asa ceva si care isi exporta dieselurile imputite catre estul Europei.
    Majoritatea parcarilor in centrele mari commerciale si marile companii asigură incarcare la priza pentru masini electrice.
    Astfel incat costurile cu deplasarile sunt aproape de 10 ori mai mici in realitate.
    Parchezi la birou si in timp ce muncesti, mașina se incarca.
    Sau te duci la mall si in 2-3 ore cat iti faci cumparaturile mașina se incarca.
    Desigur pare SF pentru Romania, dar in alte tari evoluate se practica :)
    11 12
  • andrei.r
    Se da:
    1. masina mea - Ford Focus benzina, consum 7 l/100km, pret 30000€ (pret in DE), cost combustibil 9,8 €/100km (1,4€ pretul benzinei in DE)
    2. Tesla Model 3, consum 16,6 kW/100km (date oficiale), pret 60000€, cost curent 4,1 €/100km (0,25€ pret kW in DE pt consum casnic)
    Se cere:
    In cati km as putea armotiza diferenta de pret a Teslei?

    Concluzie:
    1. momentan preturile EV-urilor sunt prea mari chiar si pentru omul de rand din tarile vest europene
    2. cand vor scadea preturile, va creste pretul kW-ului
    3. EV-urile sunt faine, mi-as dori si eu una, dar nu vor avea niciodata 100% din cota de piata, ci vor fi o varianta, pe langa benzina, diesel, gpl, hidrogen, etc.
    14 9
  • @autor
    un studiu car enu spune nimic atâta timp cat se raportează la tariful casnic. dacă se refereau la tariful de la statiile de incarcate iesea cam același lucru sau o diferența foarte mică. de ce nu s-au raportat la prețul benzinei in venezuale, sau mai stiu eu ce tară.
    11 8
  • Rudolf D.
    Automobilul electric e ideal pentru naveta scurta si mers in oras (cu conditia sa stai la casa). In general, in tarile cu apa calda oamenii au 2 masini. Una mai mare si mai scumpa pentru concedii si drumuri lungi si una ,ai mica si mai ieftina pentru oras sau naveta.
    Masina electrica asa cum am mai zis se califica foarte bine pentru rolul scurt curier (adica masina mai mica si mai ieftina). Ceea ce nu e ok la aceasta este pretul foarte mare care face ca aceasta achizitie sa nu fie rentabila. Cineva mai sus zicea de panouri solare care dau energie gratis. Gresit! Panourile sunt foarte scumpe si statul iti da subventii (multii si prostii si saracii platesc) pentru ele pentru ca altfel nu ar fi rentabile nici astea. Deci tehnologia asta cu baterii este sublima dar nerentabila pentru treaba la care ea se potriveste cel mai bine.
    Pentru drumuri lungi vom folosi in continuare mooarele cu combustie interna. Asta daca dorim binenteles sa ajungem in timp util la destinatie.
    Cat despre ecologie, co2 si alte sperietori apocaliptice, deja 2 treimi din populatie nu mai crede si procentul e in crestere. Asta i-a si determinat pe ecomarxisti sa lanseze dupa "incalzirea globala" si "schimbari climatice" noua sintagma "urgenta climatica". Vezi Doamne vom fierbe in curand daca nu facem ce zic ei. Muhahahahhaaa
    16 13
  • @andrei.r
    Majoritatea masinilor pe benzina/diesel consuma in medie cca. 8-9 litri de combustibil, mai ales in oras....Pe cand electrica se conduce foarte O.K. si consuma in modul CEL MAI ECONOMIC, in traficul greu de oras.
    Asa cum exista masini S.H. cu motoare clasice exista si pentru electrice piata (cu preturi de 8.000-15.000 Euro) bunicele.
    Calculele pot tine cont nu numai de masinile noi, cu preturi greu accesibile.
    Daca iei in calcul TESLA - pentru acestea - producatorul afirma ca poate fi incarcata bateria originala pana la 1.500 de ori ceea ce poate insemna ENORM pentru viata unei masini care initial ducea pana la 300-400 km la o incarcare...
    3 2
  • Edikkk
    Dle Andrei aţi comparat cu Tesla, dar eu zic să comparaţi cu VW ID. 3 sau cu Peugeot e208 dar nu cele de anul acesta, sau anul viitor ci de peste 3-5 ani (la a doua generaţie, iterație) când preţurile se vor aşeza (scade drastic!!)

    Ok?

    Dle Asm aţi pus foarte bine punctul pe i.

    Dar există sau va exista şi soluţia pentru bloc, chiar şi ăla comunist.
    Nimeni nu a zis că nu se pot monta pe bloc în lateral, pereţii exteriori ai apartamentelor panouri solare.

    Da, vor avea o producţie ceva mai slabă dar nici pe acoperiş nu poţi avea unghiul perfect.

    În plus este un nou trend, în care se preferă acoperişul în două ape pe sud şi pe nord și deci să ai panouri doar pe sud (mai productive cu 20%) ci în două ape pe est şi pe vest şi să ai panouri şi pe est şi pe vest şi ai dublu dar scazi 20% din fiecare şi în total ai cu 160% mai multă putere !!!

    Da, costă mai mult, pare mai ineficient dar totuşi ai un plus de 60% !!

    Care în cazul nord sud, cu toţi banii din lume, nu ai acest surplus.
    5 7
  • andrei.r
    Am comparat cu pretul actual pentru ca asa au facut si in studiul de mai sus. Peugeot e208 sau eMini sunt din alta clasa, iar ID3 inca nu e pe strazi, deci nu gasesc consumuri in conditii reale.

    Leasing-ul de la Ford se termina in ca. 3 ani si jumatate. Sunt tare curios ce oferte vor fi atunci pt electrice.
    6 2
  • Sa recunoastem ca asa cum e acum nu se mai poate, infrastructura a ajuns la limitele ei fizice si se inmatriculeaza din ce in ce mai multe masini, deja in orasele mari utilizarea unei masini a devenit un chin, iar mersul pe jos a redevenit o optiune, situatie care se va agrava. In aceste conditii cam singura optiune ramasa este reducerea drastica a parcului auto (nimeni n-o sa demoleze orase pentru a face loc drumurilor) iar daca vrem sa ne pastram mobilitatea cam singura optiune este car shering-ul coroborat cu masinile autonome care se pupa de minune cu notiunea de vehicul electric, asa ca vrem nu vrem cam asta va fi viitorul, chiar daca nu ne place.
    Ca sa-l parafrazez pe dracu, pauza s-a terminat, capu" la fund!
    4 6
  • Teste facute pe genunchi de cercetatorii britanici.
    De cand benzina si motorina genereaza aceleasi costuri.
    Ultima data cand m-am uitat erau diferente de consum de 20-30% in favoarea motorinei. Diferenta de pret de 2-4% in favoarea benzinei nu acopera diferenta de consum.
    Apoi nu e inclus in "studiu" si GPL-ul care e in general jumate din pretul benzinei pentru ca in cazul asta raportul costului "combustibilului" dintre gpl si electric scade spre 2:1 (~40% costuri mai mici la GPL fata de benzina).
    In cazul in care nu incarci masina electrica acasa, costul energiei se dubleaza in cel mai bun caz. Preturile vehiculate pana acum pleaca de la ~1.2 lei/kwh si ajung la 2 lei/kwh, energie impinsa in batere pentru ca pe asfalt ajunge mai putin de atat. In reteaua Tesla din state, costa cam 30 centi un kwh
    Se ajunge in mod real la un raport al costurilor de sub 1.5:1 intre cea mai favorabila termica si cea mai nefavorabila sursa de energie pentru masinile pe baterii.
    Asta in conditiile fascismului fiscal european cu taxe imense pe combustibili. In tarile cu taxe normale, adica restul lumii, in care litrul de benzina costa 0.6-0.8 dolari (cam cat costa GPL-ul in Europa), electricele incarcate la statii au un cost pe km mai mic cu 20-30% fata de cele pe benzina.
    Exemplu: https://youtu.be/uC95WACQhCY?t=1264
    6 2
  • Studiul este incorect.
    Pretul practicat de furnizorii de energie pentru incarcarea automobilelor electrice este de 2,5-3 ori mai mare decat cel casnic.
    In acest caz, raportul este de 1/1.
    A se vedea articolul: https://www.autoexpert.ro/teapa-numita-renovatio/
    3 1
  • Edikkk
    Sunt multe mall-uri unde poţi să încarci gratuit în România !!!

    Apoi pentru încărcare acasă poţi pleca de la 0,65 lei pe kwh !!!
    Dar cu contract negociat ajungi clar la 0,6 dacă nu 0,5 lei kwh !

    Că la drum lung te mai prinde pe autostradă şi când vor fi IONITY vor avea preţuri foarte bune, care NU SUNT DOAR PE KWH CI ŞI PE TIMP MINUTE.

    Oricum o maşină electrică LA ACEIAŞI 100 KM plăteşti pe "combustibil" clar mai puţin ca la una diesel.

    Mercedes EQC SUV limuzină grea avea consum de 28,2kwh/100km deci vreo 18,33 lei de care poţi cumpăra la 5,75 lei vreo 3,18 litri motorină.

    Cât faci cu 3 litri motorină? Hai vreo 50km?
    2 5
  • bla bla
    andrei r. Tu compari un Focus de 100+ cai putere cu o Tesla model 3 400cai( varianta de 60k Euro de care zici tu)
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru