Tesla anunță obiective ambițioase pentru 2020: "Vom depăși lejer 500.000 de unități livrate"

de Daniel Popescu, Foto: Tesla
Joi, 30.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla anticipează că va livra peste 500.000 de mașini în 2020 și anunță că autonomia oficială a SUV-ului electric Model Y în versiunea cu tracțiune integrală va fi cu peste 12% mai mare decât cea stabilită inițial.

Tesla a publicat miercuri noapte raportul financiar pentru ultimul trimestru al anului trecut, iar constructorul american a reușit să depășească așteptările analiștilor.

În plus, Tesla a profitat de această oportunitate pentru a oferi informații mai detaliate despre planurile pentru anul 2020. Cea mai importantă noutate este că Tesla anticipează că "va livra cu ușurință" peste 500.000 de mașini în acest an, în creștere cu peste 36% comparativ cu cele 367.000 de mașini livrate în cursul anului trecut.

Această creștere are la bază și o îmbunătățire a capacităților de producție. Astfel, Tesla susține că producția lui Model 3 la uzina din Statele Unite va crește de la 400.000 de unități pe an la 500.000 de unități pe an până la jumătatea acestui an, în timp ce capacitatea de producție pentru Model S și Model X va rămâne la 90.000 de unități pe an.

În plus, americanii vor produce până la 150.000 de unități Model 3 la noua uzină din China.

"Datorită creșterii producției lui Model 3 la Shanghai și a lui Model Y la Fremont, producția totală va depăși probabil numărul de livrări în acest an", menționează Tesla în raportul financiar.

Autonomia lui Model Y crește cu peste 12%

De asemenea, Tesla a anunțat că, "datorită proceselor de inginerie, am fost capabili să creștem autonomia maximă a versiunii Model Y cu tracțiune integrală la 504 kilometri, comparativ cu estimarea anterioară de 448 de kilometri".

Valorile sunt valabile pe baza standardului american EPA, unul mai dur decât WLTP-ul european, și reprezintă o creștere de 12%.

Dacă acest ritm de progres va fi valabil și pentru standardul WLTP, clienții europeni se pot aștepta la o autonomie oficială de 565 de kilometri, în creștere de la cea actuală de 505 kilometri.

Nu în ultimul rând, Tesla a confirmat startul producției pentru Model Y, ale cărui livrări vor începe în februarie sau martie, în timp ce capul tractor Semi va fi produs în "cantități limitate" începând din acest an.

Din punct de vedere financiar, Tesla a înregistrat venituri de aproape 7.4 miliarde de dolari (circa 6.72 miliarde de euro) în ultimele trei luni ale anului trecut, astfel că veniturile totale pe anul 2019 au fost de 24.6 miliarde de dolari (22.3 miliarde de euro).

De asemenea, americanii au raportat un profit de 105 milioane de dolari (95 milioane de euro) în ultimul trimestru al anului, însă Tesla a încheiat anul 2019 cu pierderi de 862 de milioane de dolari (782 milioane de euro).

Via Tesla

Comentarii (16)

  • Daca depasesc 500.000 unitati, valoarea Tesla va ajunge lejer la 100 miliarde, iar cand vor atinge un milion, valoarea va fi cel putin 200 miliarde. Pierderile pe 2019 sunt nesemnificative.
    26 12
  • ACE - Craiova
    Ceea ce face TESLA in industria auto este cu adevarat REMARCABIL.

    Toti ceilalti producatori se uita cu jind la masinile si rezultatele financiare ale TESLA si tot nu le vine sa creada....

    Cred ca va mai amintiti de acel model produs acum cativa ani de TESLA pe care cei de la FORD au platit exact 200.000 USD doar PENTRU A-L DEZMEMBRA.....

    Asteptam sa auzim cat mai repede despre reprezentanta/service-uri in Romania si preturile masinilor produse in masa pentru Europa - la noua fabrica din Germania...

    TESLA a instalat deja Superchargere in Ungaria (vreo 6-7), Croatia (3-4), Serbia (1).....poate ajung si in Romania mai repede ....
    47 17
  • Cu noua baterie de 100 kWh, 3 si Y, vor fi de nerefuzat. Asa ca nu mai dati banii pe prostii, mai aveti nitica rabdare. Daca mai vine si cu reprezentanta/ service pe plaiurile mioritice, va fi minunat.
    28 17
  • Rezultatele financiare pe 2019 au insemnat 862 milioane dolari pierderi, ce constructori se uita cu jind la asta ? La masinile lor, poate, dar la rezultate in niciun caz.
    23 10
  • Inainte de a face avere, din proiectarea/producerea/vanzarea/servisarea masinilor trebuie sa investesti bani, in principal, din doua variante:
    1) din banii tai;
    2) din banii altora.

    Cei mai tari afaceristi/investitori sunt cei care fac parte din cea de-a doua categorie de mai sus, cei care ruleaza/admistreaza banii altora.

    Atunci cand un producator auto vinde 500.000 unitati anual MUSCA cu putere din vanzarile celorlalti producatori iar in cazul Tesla este vorna de cei premium (Porsche, BMW, Mercedes Benz, Audi, Lexus etc..).
    33 13
  • Bogdan
    @Dan Mai citeste putin, valoarea de piata TSLA este deja 104 miliarde.
    20 8
  • Anonim
    Balonul de sapun Tesla sa va aud comentariile cand se va sparge . Ca am o presimtire ca vine o criza apriga la nivel mondial si au sa fie in cur toata industria auto . Cineva forteaza criza clar interese de miliarde de dolari sunt in joc . Apoi nimica nu poate creste la infinit .
    15 16
  • @ X

    Aha, deci asa functioneaza.

    Volvo vinde aproximativ 800.000 unitati, ce MUSCA din aceeasi constructori, NU are pierderi, imi poti spune la cat este evaluat ? Increderea investitorilor este buna pentru Volvo, vor primi tone de bani, deci ? Actiunile Tesla sunt super mega extra evaluate, de asta, nu spune nimeni ca trebuie sa valoreze cat Dacia, dar nu peste 100 de miliarde, cand produci cateva sute de mii si ai si pierderi.
    16 9
  • Este amuzant cand crezi ca daca compania Tesla vinde 500k masina atunci pe bursa va fi 100 mld, daca vinde 1 mil de masini atunci va fi 'lejer' 200mld pe bursa. Si atunci Grupul VW cu ale lui 11 milioane de masini cat ar trebui sa valoreze?
    E comic cum cineva care citeste 2 articole are impresia ca le stie pe toate cu bursa si valoare financiara iar cineva cu facultate si MBA in afara tarii se chinuie sa faca analiza financiara si prognoze de venit/evolutie pentru a evalua intreprinderile(si a valorii lor). Asa e romanul, indiferent ce il intrebi, le stie pe toate.
    Legat de masina Tesla, a reusit sa aduca autoturismele electrice pe piata, ceea ce e o relaizare.
    17 14
  • Mai amuzant este cum Tesla valoreaza mult mai mult decat producatori mult mai sanatosi financiar, care produc de 10-15 ori mai mult, cu profituri de miliarde anual. Cei cu MBA se chinuie mult, stiu.

    Cat ar trebui sa valoreze VAG, sau Toyota, pe acelasi principiu ? Un catralion.
    17 8
  • @Anonim
    Asta cu bula se tot vehiculeaza de ani de zile despre diverse lucruri si tot degeaba. A fost tare cand au scazut actiunile tesla la lansarea Cybertruck-ului si au recuperat dupa aia tot.
    Sunt multi care isi doresc sa pice in nas Tesla dar vorba veche scpune: "nu mor caii cand vor cainii".
    Iar pierderile alea sunt din cauza ca Tesla este in continua crestere, ei investesc atat in cercetaer cat si in cresterea capacitatii de productie, in 2019 au deschis o uzina noua. La fel o sa faca si in 2020. Sunt convins ca din 2021 se va vedea profitul.
    23 11
  • @green
    Mai cresc si altii, dar nu au pierderi, hyundai si kia cresc de 20 de ani. Daca Tesla nu era americana, cu siguranta ca avea o valoarea mai apropiata de realitate. Apple a crescut pana la cer, dar fara pierderi, cu profit imens, Tesla este un caz unic, beneficiaza de alt sistem de evaluare.
    14 8
  • Adrian
    Dragilor, explicatia pentru bula Tesla, pentru cresterea lor remarcabila, pentru privirile cu jind ale concurentei, si pentru toate lacrimile de adulatie din ochii vostri, este una singura: Tesla = CIA = Uncle Sam. Este imposibil sa atingi acest statut pornind de la 0, si sa depasesti pe Toyota sau VW. Cand baietii au decis noua directie spre electrificare, au venit si cu un prim jucator. Era culmea sa nu controleze ei domeniul, nu?
    Spuneti-mi un domeniu care nu are o companie americana in frunte.
    9 9
  • cineva@ace
    Toti producatorii cumpara masini de la concurenta ca sa le dezmembreze. Se cauta continuu modalitati de reducere de costuri si/sau ameliorare tehnologica. Ai fi surprins probabil sa afli cat sunt de asemenatoare, de ex., sistemele de rabatat oglinzile. Si asta e doar un exemplu la indemana. O astfel de masina e dezmembrata pana la nivel de suruburi si piulite.
    4 1
  • inexorabil
    Sunt foarte siguri pe ei, ceea ce înseamnă că, fără doar şi poate, au prospectat în prealabil şi au ajuns la concluzia că amatorii de autodemolări chiar au nevoie – la drept vorbind, unele cuie sunt straşnic înfipte în dulapi şi grinzi.
    5 9
  • ACE - Craiova
    Acum doua zile s-a inceput lucrul la statia TESLA din Plovdiv, cu 4 prize de incarcare - Bulgaria

    Date Change Site Status Links Details
    Wed, Jan 29 2020 add Plovdiv, Bulgaria Construction gmap | forum | tesla 4 stalls

    Vezi:
    https://supercharge.info/changes

    Romania in continuare...de caruta...
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru