Toate detaliile despre Tesla Model 3: două versiuni, opțiuni premium și autonomie de până la 500 de kilometri

de Daniel Popescu
Sambata, 29.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Tesla Model 3 este disponibil în două versiuni de autonomie și performanțe și poate parcuge până la 500 de kilometri între realimentări. Prețul pornește de la 35.000 de dolari și poate ajunge la aproape 60.000 de dolari.

Tesla a organizat vineri în Statele Unite un eveniment special în cadrul căruia a livrat către clienți primele 30 de unități ale noului Model 3, care a fost anunțat în primăvara anului trecut și pentru care aproape 400.000 de persoane au plătit un avans de 1.000 de dolari.

După o lungă perioadă în care a oferit doar câteva informații de bază despre noul model, constructorul american a furnizat acum detalii complete despre Model 3, inclusiv cele legate de autonomie, performanțe și opționale premium.

Pentru prima oară în scurta sa istorie, Tesla a evitat însă să confirme capacitatea acumulatorului și a preferat să dezvăluie doar autonomia acestuia. În plus, în prima fază, toate unitățile vor fi echipate cu tracțiune spate, însă Tesla promite că în viitor va oferi și versiuni cu tracțiune integrală.

Tesla Model 3: date esențiale

● versiunea de bază a lui Model 3 are un acumulator cu autonomie de până la 320 de kilometri conform standardului american EPA, unul mai realist decât standardul european NEDC. În această versiune, Model 3 are nevoie de 5.6 secunde pentru a ajunge la 96 km/h și beneficiază de o viteză maximă de 208 km/h, iar prețul este de 35.000 de dolari, echivalentul a aproape 30.000 de euro;

● versiunea cu baterie extinsă oferă o autonomie de până la 500 de kilometri conform standardului EPA, ajunge la 96 km/h în 5.1 secunde și are o viteză maximă de 224 km/h.

Prețul acestei versiuni este de 44.000 de dolari, echivalentul a peste 37.000 de euro;

● ambele versiuni oferă la interior un ecran touch de 15 inch, tapițerie din material textil și consolă centrală cu 2 porturi USB, plus conectivitate Wi-Fi și 4G;

● ambele versiuni sunt echipate cu blocuri optice full LED, 7 camere video, un radar frontal și 12 senzori ultrasonici pentru tehnologii de siguranță precum evitarea coliziunilor și Automatic Emergency Braking (AEB);

● Tesla oferă o garanție de 4 ani sau 80.000 de kilometri, în timp ce acumulatorul are o garanție de 8 ani sau 160.000 de kilometri (192.000 de kilometri pentru versiunea cu autonomie extinsă);

● versiunea de bază vine cu o culoare exterioară neagră, iar clienții vor plăti 1.000 de dolari (850 de euro) în plus dacă vor o altă culoare: două nuanțe de argintiu, albastru, alb sau roșu;

● jantele standard au 18 inch, însă clienții pot opta pentru jante sport de 19 inch pentru care vor plăti suplimentar 1.500 de dolari (1.300 de euro);

● Model 3 este disponibil și cu un pachet premium în valoare de 5.000 de dolari (4.200 de euro) care include, printre altele, materiale premium pentru tapițerie, scaune față ajustabile în 12 poziții, sistem audio premium cu o putere mai mare, boxe surround și subwoofer, plafon de sticlă fumuriu cu protecție pentru raze ultraviolete sau infraroșii, oglinzi laterale încălzite, proiectoare de ceață LED și consolă centrală cu spațiu de depozitare pentru două smartphone-uri;

● la fel ca și în cazul lui Model S și Model X, sistemul Autopilot costă 5.000 de dolari (4.300 euro), în timp ce sistemul hardware pentru posibilitatea de a conduce în mod autonom costă încă 3.000 de dolari (2.500 de euro);

● Model 3 are o lungime de 4.7 metri, o lățime de 1.93 metri și o înălțime de 1.44 metri.

Masa ajunge la 1.609 kg cu bateria standard și 1.730 kg pentru versiunea cu baterie extinsă;

● cea mai scumpă versiune de Tesla Model 3 pe care o poți configura costă 59.500 de dolari, echivalentul a circa 50.000 de euro, și include bateria cu autonomie extinsă, o altă culoare decât cea standard, jante Sport de 19 inch, pachetul premium și sistem Autopilot cu funcție de condus autonom. 

Comentarii (52)

  • eu am de mult timp Tesla !si de 25 de ani !
    6 18
  • Arogantul
    absolut inutile preturile in euro, in state se taxeaza altfel deci sa transformi preturile direct din dolari in euro este inutil, o masina care in europa o iei cu 60000 de dolari ( transformat din euro ) acolo o iei cu cel putin 10000 de dolari mai putin. aceeasi chestie se aplica la aproape orice, smartfonuri, laptopuri, etc
    deci cine vrea sa cumpere Tesla model 3 in europa sa mai adauge CEL putin inca 5000 de euro la pretul afisat in acest articol
    27 1
  • Adrian C
    Ce urat vine monitorul ala exagerat de mare acolo...cred ca e tare obositor cand mergi noaptea cu ea ! Si lipsa unei grile de aer artificiala in bot o face si mai urata. In rest o masina ok.
    22 12
  • History in the making.

    Discret si aprope fara sa ne dam seama, absorbiti de raca cea de zi cu zi dintre noi, nu ne dam seama ca de fapt asistam la o schimbare majora in domeniul transporturilor.

    Masina noastra cotidiana, de care ne bucuram cand o vedem in parcare sau pe driveway, asa cum o stiam de mici, e pe cale de disparitie. In anii care urmeaza cred ca vom intra intr-o era total diferita din punctul asta de vedere. Deocamdata sunt 2 tehnologii care ne vor rupe de ceea ce stiam pana acum. Electricitatea si autonomia.

    Vrem, nu vrem, ne place sau nu, asta e trend-ul si va fi unul putin probabil sa se schimbe in viitorul apropiat. Lumea deja e plina pana la refuz de gaze toxice, care in anumite medii urbane ajung la concentratii ucigatoare. Literalmente. Motorul cu ardere interna e pe duca. Indiferent cat de divin suna un Porsche 911, un AMG, sau orice vreti voi, in cativa ani generatiile care vin se vor intreba pe buna dreptate ce-a fost in capul nostru, ce anume ne-a drogat colectiv de ne-am pierdut mintile la sunetul unui motor care polueaza, e inefficient, extrem de complicat de intretinut/reparat, etc.

    Masina electrica mi se pare urmatorul pas absolut necesar omenirii daca vrem sa mai avem planeta asa cum o stiam de mici copii si s-o lasam la fel celor care vin dupa noi. Nu doar automobilul, ci tot transportul trebuie regandit, si modernizat la standardele secolului XXI. Pasul cel mai usor de facut este cu automobilul. Vor urma transportul de marfuri, aviatia si navele maritime.

    Deja sunt tehnologii care scurteaza timpul de incarcare al bateriilor la cateva secunde, maxim minute. Sunt materiale care pot sa absoarba lumina solara la un randament de 44.5% comparat cu ~22% in present. Daca automobilul electric isi rezolva cele doua probleme majore pe care le are in present, timpul de incarcare si autonomia, eu cred ca tranzitia se va face mult mai repede decat ne asteptam astazi.

    Deja Mercedes are 3 fabrici de baterii. Baietii destepti incep schimbarea din timp, relaxati, pana nu devine prea tarziu si cursul evenimentelor ii prinde pe picior gresit. Tesla in schimb sunt eroii mei zilele astea. Fara Tesla, eram la zeci de ani de implementarea in masa a masinii electrice. Musk, cu toata ura pe care o simt unii pentru el, e un tip destept care a stiut sa invarta finantele si conjuncturile astfel incat Model S, X si 3 sa fie posibile, Toate astea in timp ce o lume intreaga plina de bani si interese enorme au tinut cu dintii ani de zile de tot ce-a insemnat monopolul exportatorilor de petrol pe plan mondial.

    Ieri CEO de la Shell a declarat ca urmatoarea lui masina va fi electrica. Cred ca nu mai e nimic de adaugat :)

    @arogantul, preturile in euro, chiar si orientative, tot ajuta cu ceva. Eu sunt curios cum o sa fie masinuta asta la primele review-uri. Cu siguranta nu-mi place interiorul, dar oricum, e un inceput. Iar cand toti dinozaurii pe petrol se vor comuta pe electric, atunci o sa vedem si interioare ca lumea si si preturi mult mai attractive.
    30 7
  • Arogantul
    @zarnesteanu
    interiorul este frigid ca o nemteasca, cu diferenta ca ai si un ecran de calculator de dimensiune standard de la inceputul anilor 2000, inteleg de ce au ales solutia asta dar e oribil, am spuso si cand a aparut tableta pe bordurile volvo, hidos si nefunctional.
    Cat priveste interioarele , o sa avem cat de curand interioare misto si pe electrice, de exemplu in 2019 volvo lanseaza o versiune electrica a lui XC90, deci cui i-a placut interiorul lui XC90, exeptand hidosenia de ecran, o sa iie fericit sa isi cumpere aceeasi masina cu acel interior in versiune electrica.
    11 7
  • @zarnasteanu asa este, sunt de accord cu dvs.
    Elon are un merit imens pentru că a făcut ca maşina electrică să fie posibilă !
    Infrastructura inclusă !!
    Azi poţi traversa de la est la vest, nord la sud toată SUA cu o electrică Tesla !!
    18 6
  • @arogantul dle eu cred că greşiţi grav pentru că nu ştiţi cui se adresează această maşină !!!

    Model 3 este o maşină care va fi folosită autonom !!!
    În cultura americană ei nu mai doresc să conducă (ca românii şi unii europeni) . Sunt sătui de condus !!! Nu vor !
    De aceea la americani au avut primii
    - pilot automat
    - hill assist
    - sistem mâini libere pe maşini pentru telefoane
    - senzori / camere pentru parcare spate apoi şi faţă
    - parcare automată
    - summon car
    - follow car

    Nu mai zic că toate sunt cu cutie automată, nu au stick.


    Păi despre ce vorbim ???


    Şi acolo se îndreaptă toată lumea !
    25 5
  • Nu inteleg de ce atat de multi prefera sa aiba un bord incarcat cu o gramada de butoane si ecrane. Mie mi se pare perfect bordul super simplu si fara guri de ventilatie visibile de la Model 3.
    Pe langa faptul ca e electrica, bordul e al doilea motiv pentru care am comandat-o.
    Iar faptul ca nu am nevoie de cheie sa o deschid, ci doar de o aplicatie pe smartphone, e un plus, pe langa multe alte plusuri.
    13 4
  • Mie îmi place simplitatea interiorului. E ca atunci când faci ordine în cameră sau în birou: păstrezi la vedere doar lucrurile esențiale. Fără obiecte care îți distrag atenția.
    13 2
  • Iar, pentru cine ecranul mare este o problemă, acesta poate fi schimbat cu altul mai mic. Sau cu un sistem HUD. Sau cu Google Glass. Casele de tuning abia așteaptă să se ocupe de asta.
    10 2
  • Adrian C,

    De ce e obositor monitorul pe timpul nopții? Strălucirea și contrastul sunt reglabile.
    12 5
  • Interiorul masinii nu este urat, este doar.. diferit. Consola centrala este unica si extrem de practica; nu ai treaba decat cu ecranul tactil al computerului. Luminozitatea se regleaza ca la orice laptop sau tableta, si nu deranjeaza. Are inclusiv mod nocturn. Volanul contine butoane sau scroll-uri minim necesare pentru a comanda anumite task-uri. Masina este dotata cu ad-uri tehnologice care asista soferul. Masinile Tesla (exceptand primul model - Roadster) sunt defapt niste roboti pe 4 roti. In final, ca o concluzie - si aeronavele sunt automatizate si pline de tehnologie, dar putem sa zburam la 10 km altitudine fara sa ne pese. De ce nu am accepta masini electrice care sa ne conduca la destinatie cu o minima interventie din partea soferului?
    11 4
  • Garanția de 4 ani sau 80000 km la ce e?
    La caroserie?
    La mototoarele electrice?
    La ce?!...
    10 8
  • someone
    @ zarnasteanu @ edikk : mi-au placut comentariile dvs
    7 3
  • probabil s-a gandit la colegii din vale pentru care lumea este sinonima cu monitorul de-a pus televizorul ala acolo...
    6 2
  • @zarnasteanu

    De acord in mare parte, dar esti sigur ca datorita Tesla au loc aceste schimbari? Nu spun ca n-au niciun merit, au pus ceva presiune pe marii constructori, dar de exemplu Nissan Leaf exista pe piata din 2010, s-a vandut in peste 250 000 exemplare, nu cred ca Tesla 3 poate sa fie considerat un moment de cotitura.

    Musk este un tip destept, dar exagereaza cu marketingul, Tesla de abia produce 100 000 exemplare pe an, dar model 3 este promis in multe sute de mii exemplare, cand pe piata exista de ani buni alte electrice, nu de maine, ci de ieri.
    14 4
  • Scrooge
    @zarnesteanu...nu stiu cat de mult se va regasi viitorul in ceea ce ai scris (ca parerea personala nu e exclus sa apara dintr-o data o masina de masa care merge cu "pastile de hidrogen" sau alte dude neconvetionale care sa puna un mare semn de intrebare asupra motorului electric) dar un lucru e clar......ai scris frumos :). Raportat la ce ai scris, provocarea adevarata a bateriilor va fi pentru transportul industrial de mare tonaj, in special cel maritim si aerian, la care sincer ii mai dau inca foarte multi ani pe combustibil fosili.
    9 2
  • @ Dan grec Leaf exista de ceva vreme dar .... un mare dar.... era şi este URÂTĂ !!!!

    Elon şi Tesla au asus o maşină (electrică) la care să întorci capul !!! Să fie WOW !
    ceilalţi şi-au bătut joc de versiunile electrice!


    Aşa că bravo Elan Musk şi Tesla.

    La fel şi cu Apple iphone a lui Steve Jobs ! Este primul care a făcut un touch phone frumos şi dorit !!

    Bravo lor. Oameni care şi au repectat şi iubit clienţii .


    PS: până şi Nissan la presiunea Tesla va arăta în curând un Nissan Leaf FRUMOASĂ, cu linii de design similare New Micra !
    Altfel rămâneau la forma urâtă a Leaf actuală.
    9 11
  • @Scrooge soluţii reale şi economice SUNT !!

    Nu ştiu câtă voinţă (politică ) este.

    Auto trecut tot pe electric. TIR pe pile de hidrogen şi motor electric.
    Tot transportul feroviar doar electric. (Vezi Elveţia).

    Avioanele vor rămâne pe kerosen până la motoare cu alcool.
    Vapoarele... aici e mai complicat dar există soluţii.
    3 6
  • CristianMiuta,

    Felicitări pentru mașina pe care o conduci! E util să auzim păreri obiective despre un model sau altul. Eu, de exemplu, am condus o singură dată o electrică (și asta, în cadrul unui test drive, prea puțin pentru a-mi face o idee clară despre automobilul respectiv): R Zoe.
    Permite-mi să-ți urez bine ai venit printre comentatorii AM!
    4 4
  • Petrol
    Baieti, si Tesla are nevoie de petrol. Oare plasticele din interior din ce-s facute?
    Apropos de autonomie. Mai e mult pana departe!
    12 4
  • @Edikkk

    Apple a introdus primul touch-screen, Tesla n-a inventat automobilul electric. În plus Apple face un munte de bani, Tesla vinde pe subvenții, tot entuziasmul nu va ține prea mult dacă nu devine și profitabil.

    Nu are legătură urâțenia lui Leaf, spuneam că a apărut pe piață acum 7 ani, dar nu a fost considerat un moment istoric. Tesla are meritele ei, repet, au convins marii constructori sa-și scoată mai repede proiectele din sertare.
    15 1
  • Arogantul
    din toata discutia asta doar Dan si Petrol sunt cu picioarele pe pamant,,,,
    ceea ce spune multe despre varsta media a comentatorilor de pe AM
    14 9
  • Arogantule, lasa-i pe ceilalti, simplul fapt ca ii insulti pe cei care nu sunt de acord cu tine spune multe despre varsta ta ( sau varsta ta intelectuala )
    5 3
  • Designul exterior nu mă doboară, simplitatea celui din interior îmi place foarte mult. Poziționarea pedalelor o găsesc ciudata, eu am impresia ca trebuie sa folosești ambele picioare, este prea centrala.
    Dar întrebarea de baza este: câți bani vor pierde la fiecare mașină vândută?
    4 1
  • Elon Musk e un geniu - fondator PayPal, SpaceX, SolarCity, Tesla.
    Nu stiu pe nimeni in viata sa fi atins atatea obiective cu impact major in stiinta, cercetare si asupra omenirii.
    9 12
  • Petrol
    @kpk1

    Geniu a fost Einstain. Geniu a fost Tesla (Nikola). Si lista continua...
    Musk e un "speculator". Atat si nimic mai mult. N-am auzit sa aiba vre-un brevet de inventie?!

    Pentru cei mai tineri: si Elena Ceausescu a fost "academician"..... cu lucrarile altora.

    Spor la manivele ca eu inca sap la petrol!
    13 8
  • @Dan grc

    este un moment istoric !

    Tesla a trecut de 500 km autonomie si incarcarea rapida este cea mai buna solutie de pe piata, iar masina lor nu este o electrica simpla (vezi Volt sau chiar i3) ci una (semi) autonoma !!

    Repet, multi au fost primii, dar nimeni nu a facut-o bine.


    Si apoi cum spune si dl kpk1, Elon Musk este totusi un geniu, pentru ca a convins boardul Tesla (nu detine majoritatea actiunilor) sa cumpere Solar City ca apoi sub indrumarea lui sa scoata... . ... ghici...

    panouri solare sub forma de roof-top tiles ... extrem de aratoase !

    Intradevar se facea de mult panouri solare, dar Elon reuseste sa o duca in domeniul in care consumatorii (bogati) chiar isi doresc acea tehnologie !

    Sa faci un produs scump (si bun, dar scump) vandabil, nu este usor.
    Eh... el stie sa o faca.

    Pana la el toate electricele erau urate cu draci, la Tesla au fost primele masini care erau frumoase si care .... bat orice masina sport (Ferrari inclus) la 200m !
    6 9
  • 2CuVinte
    2 cuvinte am pentru electrice: Litiu si cupru. Ambele materii prime in rezerve limitate. Ambele materii prime exploatate la maxim.
    Ce se va intampla cand fabricile de miliardele de kWh de baterii si motoare vor intra in functiune pentru milioanele de masini? Pot doar sa intuiesc.
    Pana atunci avem asa:
    - litiu 4400 $/t 2013 -> 9100 $/t 2017
    - cupru 2200$/t 2002 -> 9800 $/t 2011 -> 5800 $/t 2017

    Nu stiu voi dar eu nu-mi scot "fumigena" la vanzare inca.
    10 3
  • Sfatul meu e sa nu va entuziasmati prea tare. Nu pentru electrice. Deocamdata, la tehnologia actuala, solutia electrica nu e viabila. Pe de alta parte, povestea cu "green s*it" e o ipocrizie imensa: producerea si degajarea bateriilor pentru EVs (electric vehichles) polueaza mult mai mult decat o masina conventionala in toata perioada sa de utilizare. In plus, mai sunt si scumpe ca dracu'. Apoi: sa ne imaginam ca o sa avem 50.000 de masini electrice intr-un oras de marime medie. Unde le incarci? Sa spunem ca fiecare benzinarie clasica o sa aiba cateva posturi de incarcare si o sa mai aiba si supermarketurile cate 100. Ce fac cei care raman in pana de curent? Lasa masina la hypermarket si pleaca acasa cu taxi pentru ca nu au unde le incarca? La nivelul tehnologic actual, solutia electrica e doar declarativa. In practica va fi imposibil de implementat. Ganditi-va! Chiar si daca o sa ai o perioada de incarcare de 30 de minute care sa iti asigure 150 de km autonomie, si tot nu e viabil. In momentul cand ai zeci de mii de masini electrice pe o raza de 10 km s-a terminat. O sa se certe aia ca chiorii sa-si puna masinile la incarcat. O solutie revolutionara, cu incarcare wireless pe anumite locuri de parcare (dar care nu exista inca!!!!) ar avea niste costuri uriase pe care ghici cine ar trebui sa le plateasca? Noi, prostii, din banii nostri din taxe. Deci toata povestea si hype-ul asta cu EVs e deocamdata doar teoretica. La modul practic nu stiu cum se va implementa in asa fel incat sa fie cu adevarat utilizabila. PS: si toate ca toate, dar pretul EVurilor e pur si simplu nesimitit. Daca in cazul masinilor cu combustie interna pretul s-ar justifica pt ca sunt mult mai complexe si cu mai multe piese si tehnologii, la EVs nu se justifica: ai unul sau mai multe motoare electrice si niste baterii.
    10 4
  • Imi pare rau dar interiorul este absolut oribil pentru o masina de 50k. Si un Logan are interior mai frumos. Cat despre electrice, ipocrizie maxima si virtue signaling la maxim. Toti vor Tesla sa arate la toata lumea cat de buni sunt ei ca le pasa de mediu, in timp ce minele de litiu distrug planeta. Macar CO2 e mancare pentru plante, nu creeaza distrugere in mediul inconjurator.
    9 3
  • Arogantul
    PMC si 2cuvinte,
    unde ati fost fratilor pana acum ca si eu spun acelasi lucru de vreo doi ani pe AM, si imi iau numai manutze rosii de la toti habarnistii care nu stiu nimic de chestii de energie atunci cand incerc sa le explic exact ce spuneti si voi aici
    9 3
  • @Arogantul: eu urmaresc site-ul de ceva vreme, dar nu prea am scris la comentarii. Imi place insa ca nu tre sa astept nu stiu cat sa-mi valideze ceva inteligent ce scriu inainte sa apara pe pagina. Deci o sa scriu mai des de acum. :)
    In ce priveste habarnistii, e f mult hype in presa, deci e oarecum de inteles... e usor sa fii luat de val. Am un amic care si-a facut comanda la Tesla asta de a aparut acum. Sunt curios cum se simte acum cand a aflat ca daca vrea pilot automat pe ea nu mai costa $35k, ci $43. Si asta cu o autonomie de 320 de km declarat. Chevy Bolt/Ampera-E are deja 500 de km. :) Si pretul in UE probabil va fi nu 43k, ci vreo 50k de Euri. :)
    Zi de zi apar articole cu mari orase care promit ca peste 10 ani o sa interzica masinile cu CI. Povesti cu pesti. Ca asa "da bine". Sa vada lumea ca fac si ei ceva, ca se afla in treaba. Viitorul insa depinde de mult prea multe variabile ca sa poti face asemenea declaratii in mod responsabil. Dar ei le fac, ca e usor. Nu peste 2 ani ci peste 2 saptamani, cine o sa-si mai aminteasca de enormitatile pe care le declara ei in ceva interviu dintr-o revista obscura?! :) Mie insa mi-ar placea sa vad mai multe minti lucide, mai putin entuziasm pueril. De ce e asa greu sa-ti dai seama ca in cazul in care o masina are nevoie de (sa zicem) 2 ore sa se incarce full, ceea ce e un timp ff optimist in conditiile de fata, de ce e asa greu sa-ti dai seama ca solutia in conditiile actuale e impracticabila? Cat despre bateriile revolutionare, de ani si ani de zile scrie presa de noile tehnologii in domeniul bateriilor, de nu stiu ce cercetatori chinezi si de alte natii care au descoperit ceva baterie care se incarca in 2 minute. Interesant insa ca Elon Musk foloseste la megafabrica lui tehnologia bateriilor care a fost inventata in urma cu 100 de ani. Deci vb filosofului, "a se slabi" cu bucuriile adolescentine. Sa vedem ceva revolutionar pana sa ne apucam sa vorbim de momente istorice. Ca deocamdata toate masinile alea folosesc baterii de sute de kile. Rusinos. Astea au fost inventate in 1912. Suntem in 2017 in puii mei....
    9 3
  • Arogantul
    PMC,
    asta pt ca bateriile se bazeasca pe chimie, iar energia eliberata la nivel chimic, deci invelisul de electroni este putin densa, de aia nu au fost capabili sa faca ceva mai bun de o suta de ani. urmatorul nivel ca densitate este cel din nucleu, deci energie nucleara, dar asta este impractic pe masini, radiatii si greutate, urmatorul nivel de energie dupa nuclear este anihilare materie-antimaterie, imposibila fara o sursa abundenta de antimaterie, deci suntem blocati la nivel de densitate a energiei disponibile de nivel de invelis de electroni. se pot face imbunatatiri, timp d eincarcare mai scurt, baterii mai compacte, dar NIMIC revolutionar nu mai poate aparea din stocarea chimica a energiei.
    10 3
  • @Arogantul: f faine precizarile si binevenite! Nu stiam nici eu motivele exacte. O sa mai sap si eu putin pe tema asta. Eventual niste linkuri utile daca ai, lasa-le aici pls.
    Am uitat sa mai spun ceva: chestia cu subventiile. Asta e ceea ce ma enerveaza cu adevarat in toata povestea. Nu stiu daca stiti, dar in Romania subventiile de la stat, deci DIN BANII NOSTRI!!!!!!!, pentru achizitia unei masini electrice ajung pana la 10.000 de eur. Mie mi se pare revoltator. De ce sa plateasca statul roman din banii platiti de noi in taxe si impozite pentru a subventiona un sector care are un viitor total incert? Sau niste producatori care pun niste preturi nesimtite. DE CE?????
    Si ar mai fi ceva de studiat pentru cei care se entuziaseaza p'aici aiurea-n tramvai: in toate tarile unde subventiile pentru EVs au fost taiate sau unde scutirile de impozite au fost eliminate, vanzarile de electrice s-au prabusit. https://electrek.co/2017/04/19/denmark-electric-vehicle-incentive/ Asta e un link la o cautare rapida. Dar exemple sunt mai multe. Cautati de va convingeti daca nu credeti. Deci totul e doar un bulls*it impanat cu multa ipocrizie.
    6 3
  • Salut baieti si scuze pentru intarziere :)

    @Arogantul, Interiorul lui XC90 mi se pare unul din cele mai curate din industrie. Se vede clar mana suedeza. Aproape ca l-as pune pe acelasi loc cu modele de top de la Mercedes.

    Problema nu este tableta ci ceea ce vine cu ea. Deja companiile de asigurari, deocamdata pe baza de voluntariat, au inceput sa implementeze chip-uri pe masini si iti monitorizeaza condusul, obiceiurile, samd. In functie de asta te taxeaza sau nu. Eu cred ca in cativa ani o sa devina obligatorii si atunci sa te tii. Mai bine ma urc intr-o autonoma si citesc sau ma relaxez.
    3 0
  • @dan_grc, sunt cateva diferente majore intre productia de nisan leaf si Tesla. In primul rand, Musk si-a ales locul perfect pentru business. In capul sarpelui, acolo unde a avut cea mai mare sansa de reusita, California. Daca nu at fi reusit sa-i ralieze pe americani de partea lui, era in aceeasi oala cu nisan. Un outsider de mana a 2 a, bun de folosit si aruncat la gunoi cu prima ocazie,ciuca batailor la bunul plac al oricarui senator.

    In California sunt baieti foarte destepti care invart multe miliarde si care au tot interesul sa miste lucrurile din loc. Adica sa treaca la etapa urmatoare. Acolo oricine are cele mai mari sanse de reusita cu o idee buna si aplicata cu minimum de effort si impedimente.

    N-am spus ca Tesla a inventat automobilul electric, dar l-a adus la indemana publicului si l-a facut viabil, practic si atragator, lucru pe care nimeni nu l-a reusit inaintea lor. Nu poti sa compari volumele vandute de leaf in 7 ani si care costa 1/4 din Tesla cu model S care e pe piata de 3-4 ani si pleaca de la 100k. Nu mai vorbim de performante, autonomie, estetica, etc.

    Totusi, fiecare producator care a venit pe piata cu ceva a miscat un deget pe directia asta. E o diferenta enorma intre motocositoarea vecinului in 2 timpi si taietoarea mea electrica, pe baterii. Zgomot, miros, consum, etc. Totul e incomparabil. Eu cred ca daca avem puterea sa credem si sa incercam sufficient de mult sa ajungem acolo unde astazi suntem doar cu gandul sau cu privirea, intr-o zi Victoria va fi a noasta.

    Dar dumul de 1000 de mile incepe mai intai cu primul pas ...
    3 0
  • @Scrooge :):) Nu sunt mama omida si nici vreun clarvazator. Sunt un simplu ingineras care are uneori acces la informatii mai repede decat altii. Atat. Sincer, mi-ar place enorm de mult sa fie si alte alternative decat curentul electric. Eu vad transportul electric doar ca un pas intermediar. At fi foarte fain sa avem pastille pe hydrogen ca si combustibil. Daca ai patenta asa ceva ai face bani cat Bill Gates, Warren Buffet si Jeff Bezos la un loc. Ca si umanitate am inteles mai intai mecanica simpla, apoi vaporii, apoi combustia interna. Astazi avem rectoare nucleare si surse tot mai accesibile de energie regenerabila. Maine cine stie ce urmeaza. Totul merge spre matematici avansate, multiphysics, inteligenta artificiala, etc.

    Acum 2 saptamani chinezii au teleportat cu success un foton la 500 km pe orbita extraterestra. Eu cred ca in cel mult 100 de ani totul va fi schimbat pe fata pamantului. Sa speram ca nu in rau. Teleportare, anti-gravitatie, invisibilitate, tratamentul cancerului, organe regenerate, tainele creierului, viata eterna, mie mi se pare foarte foarte realizabile. OK, puteti sa trageti o burta de ras, no problem, dar mie nimic nu mi se mai pare imposibil in ziua de azi. Singurul lucru pe care il stiu cu certitudine este ca sunt enorm de multe descoperiri pe care astazi nici macar in minte nu le putem imagina.

    Merci pentru compliment :)
    6 0
  • Petrol
    @zarnesteanu

    Frumoase vorbele de mai sus. M-au uns la suflet!

    Insa, pentru cei care nu prea citesc sau s-au nascut putin mai tarziu, apropos de "parte electrica": Nicolae Vasilescu Karpen. Cautati si cititi!

    Iar la capitolul "altele": Gheorghe Bordeianu.

    Atentie! Cei 2 de mai sus sunt romani! ;)

    Dau cu sapa tot la petrol!
    3 2
  • Industria auto USA știe sa facă in momentul de fata decât niște camioane in miniatura, GM/Ford pierd teren este normal ca ei sa contra-atace cu ceva. Musk este esența americanului pur sânge este in firea lucrurilor sa-l pună sa facă/comporte/exprime de maniera asta, Ford T așa a început. USA mai are o mare problema, trebuie sa-si convingă cetățenii lor ca motorul de 6l visul oricărui american trebuie sa moara.
    Garantat vor pierde bani cu mașina asta in prima faza, dar este mersul normal al evoluției, găsește cineva o soluție pana la urma.
    PS.
    Din nefericire petrolul nu este epuizat, Chevron știe sa scoată pana la 15% din zăcământ, ceilalți cu greu ajung la 5% (petrolul brut sta într-o piatra ponce)
    2 0
  • Cica Petrol e cu picioarele pe pamant, dar e de fapt cel mai aerian. Din punctul lui de vedere noi traim doar cu petrol. Cand se vor termina rezervele, va veni sfarsitul lumii! Azi dimineata ti-ai baut cafeaua din boabe de petrol? La pranz urmeaza niste petrol prajit!
    2 2
  • Arogantul
    pentru PMC
    la o cautare rapida nu am gasit nimic relevant, dar uite un articol foarte interesant care vorbeste despre stocarea energiei la nivel industrial, despre imposibilitatea unei lumi bazate pe energii renuvelabile
    http://energyrealityproject.com/lets-run-the-numbers-nuclear-energy-vs-wind-and-solar/
    https://energyathaas.wordpress.com/2017/04/24/is-the-duck-sinking/
    http://www.theenergycollective.com/barrybrook/471651/catch-22-energy-storage
    4 2
  • Arogantul
    @ PMC
    uite cateva linkuri care vorbesc despre problema bateriilor

    https://www.technologyreview.com/s/602536/the-human-cost-of-the-lithium-battery-revolution/?utm_campaign=add_this&utm_source=twitter&utm_medium=post

    https://www.greentechmedia.com/articles/read/green-battery-revolution-powering-social-and-environmental-risks

    https://arstechnica.com/tech-policy/2016/01/amnesty-international-report-children-mine-cobalt-used-in-gadget-batteries/

    http://storymaps.esri.com/stories/2017/batteries/index.html

    http://www.economist.com/news/business/21688386-amid-surge-demand-rechargeable-batteries-companies-are-scrambling-supplies?fsrc=scn/fb/te/pe/ed/anincreasinglypreciousmetal

    https://www.technologyreview.com/s/534866/why-we-dont-have-battery-breakthroughs/?utm_campaign=add_this&utm_source=facebook&utm_medium=post
    4 2
  • Arogantul
    @ PMC
    aici o sa gasesti o serie in 5 parti care vb de baterii

    http://www.visualcapitalist.com/evolution-of-battery-technology/

    http://www.visualcapitalist.com/our-energy-problem-battery-context/

    http://www.visualcapitalist.com/explaining-surging-demand-lithium-ion-batteries/

    http://www.visualcapitalist.com/critical-ingredients-fuel-battery-boom/

    http://www.visualcapitalist.com/future-battery-technology/
    4 3
  • Concluzia articolelor este: "The batteries that power our high-tech lifestyle are built using materials extracted in dirty, often life-threatening conditions."

    Absolut toate masinile sunt facute din diferite metale deci TOATE MASINILE SUNT CONSTRUITE "using materials extracted in dirty, often life-threatening conditions." Mineritul este fara indoiala o treaba murdara dar autorii nu spun asta si in schimb prefera sa se lege doar de baterii.

    Faza e ca trebuie de multe ori sa citesti printre randuri deoarece sunt firme care se simt amenintate de masinile electrice si au inceput sa sponsorizeze jurnalistii care nu le agreaza. Ex: "Koch Industries, the nation’s second-largest privately held corporation" http://www.huffingtonpost.com/entry/koch-electric-vehicles_us_56c4d63ce4b0b40245c8cbf6
    2 3
  • Pentru semidocți:

    http://stiintasitehnica.com/jurnale-pradatoare/

    Poate va reveniți!
    0 1
  • Arogantul
    @ seth
    nu vorbim de aluminiu si fier, ci de metale rare, care se vor epuiza cu mult inainte sa fi reusit sa transformam acutuala flota de masini in electrice si/sau hibride plug in. daca atata lucru nu esti capabil sa intelegi atunci orice discutie pe tema asta cu tine nu isi are rostul
    daca metalele astea ar fi abundente atunci toata propaganda fratilor kock ar fi inutila.
    3 3
  • Petrol
    @ Haha!

    Manuta rosie iti apartine! ;)

    Normal, esti un ignorant. Probabil ca orele de chimie le-ai facut cu femeia de serviciu sau cu Adrian Severin (vezi cazul H2O).

    Citeste! Poate vei intelege ce inseamna petrol si derivatele lui si poate vei realiza cam ceea ce inseamna.

    Am lucrat in domeniul nuclear apoi petrol si gaze. De departe cea mai curata sursa de energie provine din nuclear. Pacat ca nu se poate stoca (practic nu exista/ nu s-a inventat un capacitor).

    https://ro.wikipedia.org/wiki/Petrol

    Spor la manivele!
    2 1
  • Calmeaza-te arogantule. Despre ce baterii vorbesti? ca-ti dau cu chimia in cap de nu te vezi :)))

    Generic vorbind bateriile Li-Ion au cam 8 GRAME de Litiu pe 100Wh sau cam 2% din baterie e Litiu adica un spanac.

    Cobalt zici? LiCoO2 (ex iPhone) are mult Cobalt intradevar. Devine cobaltul prea scump ? Nici o problema treci la
    LiNiCoAlO2 (ex: Tesla) Co 15% Ni 80% , Al 5%. Devine Ni prea scump ? treci la
    LiMn2o2 (Nissan Leaf) Mn 90+%, Mn prea scump ? treci la
    LiPo (polimer aka plastic Hyundai/Kia) Exista si compozitii exotice care au electrolit din sticla ( lol o sa ziceti ca o sa ramana pamantul fara nisip acuma ) sau sare.
    Cand zici baterie Li-Ion sunt defapt o denumire generica a unei intregi familii de baterii care folosesc metale mai mult sau mai putin rare.
    7 3
  • ceea ce este clar ca petrol exista sa ne punem si in cap !!

    Acum toti se lupta pe cota de piata ! Nu pe productie, care deja au luat niste cifre astronomice !

    SUA a devenit cel mai mare exportator de petrol si derivate din petrol din lume !!!

    Despre ce vorbim ??


    Problema EXTREM DE MARE ESTE ALTA tot ce ardem din combustibili fosili - creati in milioane de ani - nu facem decat sa aducem CARBUNELE din adancul pamantului in ATMOSFERA !

    Si uite asa MURIM inainte sa mai apucam epoca de peste 100 de ani in care se trateaza cancerul sau altele !!!


    Masina electrica poate undeva mananca electricitate si din termocentrala pe carbuni sau gaz, dar totusi IN PROCENT MAJORITAR este pe hidro, eolian si nuclear !!

    Deci la motorul termic stim 100% combustibil fosili, la masina electrica vorbim de la 60% -100% non fosili (vezi Norvegia! cu a ei 99% non fosili)


    Deci este un pas urias inainte !

    Nu imi plac pilele pe hidrogen pentru ca undeva trebuie sa produci si sa arunci in atmosfera oxigen si problema oxigenului ca nu tot ramane stabil O2 ci si O3, deci bateriile litiu-ion sunt mai bune.
    4 0
  • @Arogantul: Merci f mult pt linkuri. Am citit tot in afara de seria aia de 5 articole visualcapitalist. Urmeaza si aia. Multam!
    1 0
  • @Edik: Petrol exista sa ne punem si in cap. Dar daca te luai dupa vestile alarmiste din urma cu cativa ani, el, petrolul, ar fi trebuit sa se termine deja pana in 2017. Deci toata lumea sa stea pe loc si sa-l astepte pe Musk sa ne scoata din kkt. Deci... linistiti-va. Nu e nicio revolutie. E doar un pic de evolutie. E ceva, nu spun ca nu, dar la niste costuri absurde si cu doldora de ipocrizie si minciuni sfruntate.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru