Toyota anunță o nouă strategie pentru 2025: 10 modele electrice, câte un model plug-in hybrid pe an și 25 de hibrizi fără încărcare la priză

de Daniel Popescu, Foto: Toyota
Miercuri, 22.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a anunțat că va lansa 10 modele electrice și peste 25 de modele hibride fără încărcare la priză până în 2025, dar și câte un model plug-in hybrid în fiecare an.

În vara anului trecut, Toyota a dezvăluit că intenționează să debuteze în segmentul mașinilor electrice prin lansarea a 6 modele electrice în următorii ani, însă între timp a decis să mărească miza și a anunțat un nou plan ambițios pentru 2025.

Principalele noutăți sunt că japonezii vor lansa în total 10 modele electrice până în 2025, care vor fi comercializate inclusiv sub brandul premium Lexus, în timp ce gama de hibrizi tradiționali va ajunge la 25 de modele. De asemenea, Toyota promite lansarea unui model plug-in hybrid în fiecare an.

"Pe parcursul următorilor 5 ani vom crește gama cu peste 25 hibrizi (n.r - modele noi sau actualizări), cel puțin un model plug-in hybrid pe an și cel puțin 10 modele electrice pe baterii sau hidrogen", a declarat Van Zyl, șeful Toyota pentru piața europeană.

Până acum, Toyota a publicat o serie de imagini și detalii tehnice despre primul său model electric de serie, care va lua forma unui rival pentru Smart EQ Fortwo, va avea autonomie de 100 de kilometri și va apărea în Japonia la sfârșitul acestui an.

În plus, SUV-ul C-HR este deja disponibil într-o versiune electrică doar pe piața din China, iar japonezii au confirmat că viitoarea generație a modelului de oraș Aygo ar putea avea doar versiune electrică.

Pe lista de electrice se afla și utilitarele Proace și Proace City, dar și o variantă cu astfel de sistem de propulsie pentru Lexus UX.

Între timp, Toyota RAV4 a primit deja o versiune plug-in hybrid. În total, Toyota anticipează că 90% dintre vânzările anului 2025 vor fi generate de modele electrificate: 70% hibrizi, 10% plug-in hybrid, 10% electrice, în timp ce gama de modele cu motoare termice va fi de numai 10%.

Nu în ultimul rând, Toyota promite că va introduce modele și în segmente în care în prezent nu oferă nicio opțiune.

"Vom lansa modele noi în segmente în care nu suntem încă prezenți. Ne bazăm pe platforma TNGA, folosită deja de jumătate dintre unitățile vândute în Europa. În 2025, 90% din oferta comună Toyota și Lexus se va baza pe această platformă", a declarat Matt Harrison, vice-președinte executiv al Toyota Europa.

Via Caradisiac

Comentarii (10)

  • andrei
    hibrizi fara incarcare la priza- adica niste GIOARSE. grele, scumpe si poluante. bateria aia nu se incarca in veci din franare. se incarca din incarcarea la priza. pt cei ce stau la casa si fac naveta un plugin e o solutie sa mergi numai electric in oras, sau aproape numai electric. non plugin e o garantie ca te plimbi cu 2t de masina cu bateria goala si trasa de un motor termic. e si greu rau sa le faci plugin. iti trebuie 100 de facultati.

    astia, ca intotdeauna sunt din alt film. unul prost.
    5 19
  • Dupa ce am condus timp de 1 saptamana o Toyota CHR (oras si autostrada) pot spune ca este Solutia pentru mine. Pana electricele vor avea autonomie peste 400 km iar timpul de reincarcare se va reduce, pentru mine hibridele sunt Solutia cea mai buna.
    11 2
  • @andrei
    Hibrizii nu sunt deloc niste gioarse. Daca stii cum sa le conduci intr-un oras ca Bucuresti mergi 50-75% electric deci nu poluezi. Daca nu ai luxul de a incarca un plug in sau un full electric, iarasi sunt o solutie. Uita te la greutatea unui ioniq vs corolla nou vs golf si o sa vezi ca ai 40-50 de kg in plus. De consum nici nu are rost sa comparam. Dar poate iti place mult sa inspiri parfum de diesel dpf off.Poate iti place sa mergi cu bicla sa nu poluezi, dar ai grija sa iti pui masca sa nu inspiri fumul gioarselor care se inghesuie la semafor.
    10 1
  • andrei
    tu ai inteles ce am scris eu? sau ai nevoie de un desen? unde am scris eu ca hibrizii sunt gioase??? eu am scris ca aia care nu sunt plugin sunt gioase. si asa sunt. cu una non plungin nu mergi in veci 75% din bucuresti electric. ca nu incarci bateria aia din franare suficient.

    m-am uitat la greutati, de exemplu la bmw x1 normal vs hibrid. ai sute de kile in plus, pt ca se adauga si bateria si motorul electric. surpriza!!!

    iar de consum are tot rostul sa comparam. la unul fara plugin consumul la drum lung e fix pix, mai mare ca la un diesel si aproape cat un benzinar. am colegi cu corolla hibrid si am comparat.

    daca pleci cu bateria full la drum lung, ceea ce e imposibil daca nu o poti incarca dinainte ai un consum decent. atat.

    deci raman la parerea mea ala NON PLUG-IN sunt INUTILE! in conditiile in care tu ca producator ai tehnologia sa le faci pe toate din constructie plugin, inseamna ca esti tampit ca nu o faci. simplu.
    2 13
  • Edikkk
    @Andrei da, o hibridă non plugin este mai grea

    cu cât 100-200 kg mare problemă

    Cu noile generaţii mereu au mai tăiat 30-40 kg, dacă compari maşinile cu 4 generaţii înainte (aceleaşi dimensiunile lungime, lațime) erau mai grele cu 100-200 kg şi nu erau deloc hibride


    Deci nu s-a pierdut nimic, apoi una hibridă pleacă mai repede de la semafor chiar dacă e mai grea.

    Şi în final, unii dintre noi au lejer peste 100 kg dacă nu şi 120 kg.... şi o să acuzăm şoferii că sunt prea grei?
    7 2
  • andrei
    irelevant care pleaca de la semafor mai repede. nu asta discutam eu. astea plugin nu pleaca electric de la semafor cum ai impresia DECAT DACA apesi extrem de usor pe acceleratie. adica pleci mai prost ca o bicicleta. daca ai apasat mai tare un pic, direct intra motorul termic. am mers cu una, am vazut. in schimb, un i3 matura pe jos cu orice masina termica la plecarea de pe loc.

    p.s. pare ca pe topicurile astea nu suntem in stare sa pricepem ce se discuta, dar discutam pe langa si luam din ce a zis omul o chestie irelevanta si peroram pe ea. si ma mai mir de ce e ce e in trafic. adica plin de insi care nu pricep.

    nu inteleg de ce vorbesti de greutate. eu sunt contrariat ca prostii astia de la toyota aleg solutii tehnice stupide in privinta posibilitatii de a le incarca SI de la priza. nu m-am ofuscat de greutate. cu totul alta mancare de peste. marea majoritate a celorlalti producatori anunta hibride doar plugin. nu de prosti.
    2 7
  • netam-nissan
    plugin credeam cind eram mai batut in cap ca sint masini pentru plugari adica oameni saraci daca consuma asa putin 1-2 litri la suta cum se face reclama pe aici si nu numai.
    pe urma m-am dumirit ca sint scumpe rau si atunci imi zic cum naiba, tot pe bogatani care pot sa le cumpere sa nu ii arzi la portofele cind trag la peco?
    si la urma de tot adica zilele astea am aflat ca alea doar cu baterii sint si mai scumpe si consuma mai nimic. plus ca statu le da moca pomana zece mii euroi la astia si mai blindati de malai
    pai ziceti si voi dreptate e asta ai?
    drumuri bune sa aveti si destui marafeti ca alfel cam plingeti...
    10 3
  • Edikkk
    @Andrei degeaba ai condus dacă nu ştii să alegi modul de condus cu preferinţa ta
    2 1
  • @Andrei
    Am un Lexus ES300h din 2012. (205cp putere totală, masa la gol 1686kg)
    Oraș:
    Vara am făcut 200km prin oraș (capitală), media mi-a fost 6,5L/100km. Asta a fost recordul. Dacă e sa merg fara sa ma stradui, imi iasă un 7.0-7,5.
    Acum iarna am facut in același oraș 330km. 100% oraș. Media o am 8,0 in condițiile in care nu m-am străduit deloc sa trag de consum.

    La traseu:
    Am făcut prin romania pe trasee cam 1500km, cu mașina destul de incarcata, cu pasageri și bagaje. Media pe alea 1500km a fost 6,3 L/100km. Cu tot cu depășiri, mers prin munți, cu de toate.
    Dacă merg regulamentar și nu depașesc 100km/h, am un consum de 5,2.

    Care mașina cu diesel de 205cp și cu o masa de 1,7 tone consumă in oraș 7 ? Niciunul.
    Consumă un astfel de automobil mai puțin de 6.0 extraurban? Rar de tot.

    Așa ca taci daca nu pricepi nimic in hybrid.
    4 0
  • @Andrei
    Și ca să elimin orice dubii: un Mercedes E250 CDI W212, care vine cu 2.2 biturbo diesel de 204cp, in varianta RWD are + 90kg fața de ES300h. Ca să nu mai zic de E300 bluetec hybrid (diesel-hybrid) care e și mai greu. Și niciuna, nici cealalta, cu tot cu dieselul lor, NU sunt mai econome, și NICI mai rapide la accelerație.
    N-am ce face la demaraj din E250 cdi cu 2.2 biturbo Diesel de 204cp

    Dacă Lexusul are o instalație electrică de 105kW (143cp), E300 bluetec hybrid are o p*ță de motoraș de 27cp ...
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru