Toyota: Investiții de 14 miliarde de dolari în dezvoltarea bateriilor până în 2030

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 08.09.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mai marii Toyota au anunțat investiții de 14 miliarde de dolari în dezvoltarea bateriilor până în 2030. În acest fel, Toyota speră la o reducere cu 50% a costului de producție a acumulatorilor, până la jumătatea acestui deceniu.

Dezvoltarea de tehnologii care să facă bateriile mai ieftine și mai eficiente este una dintre prioritățile japonezilor de la Toyota. În acest context, constructorul nipon tocmai a anunțat investiții de 14 miliarde de dolari în dezvoltarea și perfecționarea acumulatorilor, până în 2030.

O mare parte din această sumă va fi investită în dezvoltarea de baterii litiu-ion, dar și de baterii cu stare solidă. Acestea din urmă sunt considerate viitorul pentru autonomia mașinilor cu zero emisii.

În urma acestor investiții, Toyota prognozează o scădere cu 50% a costului de producție a bateriilor, până în 2025. Tot până atunci, niponii speră să echipeze mașinile de serie cu acele baterii cu stare solidă de care pomeneam mai sus. Acestea vor fi regăsite atât pe mașinile electrice cât și pe cele hibrid, susține directorul tehnic al mărcii, Masahiko Maeda.

Totodată, după 2025, Toyota va comercializa și o generație nouă de baterii litiu-ion care va crește performanțele mașinilor cu zero emisii.

Până la finalul acestui deceniu, niponii intenționează să comercializeze 8 milioane de mașini electrificate.

via Toyota

Comentarii (11)

  • ACE - Craiova
    Bateriile solid state vor conduce la:
    1. reducerea drastica a riscului de incendiu care s-a manifestat in cateva cazuri la bateriile Li-ion;
    2. cresterea increderii potentialilor cumparatorilor de masini electrificate (PHEV si BEV);
    3. scaderea generala a preturilor bateriilor.
    10 2
  • ,,Astia nu stiu ca viitorul e pe hidrogen?"
    De ce investesc atatia bani daca toti expertii de pe facebook spun ca viitorul e pe hidrogen?
    10 4
  • ce te faci cu "expertii" de pe AM care zic ca viitorul e tot motorina?
    15 6
  • Viitorul poate e pe hidrogen dar realitatea apropiata avantajeaza masinile electrice pe baterii. Fata de hidrogen, sunt deja statii mai multe de incarcare, multe din ele domestice si preturile sunt mai accesibile.
    Toyota si Panasonic lucreaza de ceva vreme la noua generatie de baterii, solid state, doar ca nu sunt multumiti de performante si de durata de viata.

    Japonezii sunt insa persistenti in dezvoltarea tehnologiei si reducerea costurilor. Stiu si ei ca oamenii nu vor cumpara masini care fie le vor schimba radical comportamentul de utilizare, fie nu si le pot permite.
    13 2
  • Va scădea doar prețul de producție nu și prețul de vânzare... pai câte baterii trebuie sa vândă Toyota sa recupereze investiția?
    8 5
  • bună dimineața Toyota.

    După declaraţiile tâmpe ale Toyoda, uite că o dau şi ei pe electrice.
    Le doresc din toată inima să reuşească cu bateriile solid state, dar să înveţe de la Tesla - nu e îndeajuns să fii bun, trebuie să fii ieftin.

    Tesla au făcut bateriile LiNMC litiu nichel magneziu cobalt - care sunt foarte bune, dau cel mai bun range km, şi sunt reduse costurile la maxim

    Dar vine China cu BYD care zice: facem LiLFP fier fosfat pentru că range este mai mic, dar încă mare, dar preţul este considerabil mai mic, mai ales când creşte seria.

    Tesla a înţeles să schimbe macazul şi să renunţe la ego, în secunda 2, iar pentru SUA unde sunt bogaţi şi banii sunt o mai mică problemă, folosesc NMC iar în China şi Europa şi ce mai exportă în restul lumii folosesc LFP.

    Ideea e foarte bună pentru că distanţele medii de transport sunt mai mici în Europa şi China (mare parte nu prea este locuită, Himalaya, Tibet, deşertul din Xinjiang) şi deci bateria mai mică, nu este o problemă dacă ai încărcare rapidă.
    7 4
  • Clique
    @TADA, hidrogenul o să-și facă prezența și el în viitor, să nu crezi că se renunță.

    Poate ai auzit, poate nu, dar iubiții voștrii ecologiști europeni au în plan convertirea trenurilor la hidrogen.
    Este doar o chestiune de timp, petărzile electrice sunt doar temporare.

    Noua Toyota Mirai începe de la 41k euro
    Vw ID3 dacă îl alegi cu echipare PRO S costă 40k euro

    Ieftine tată mașinile în general, să nu vină nimeni cu replici gen " dar dar vezi tu... e tehnologie noua" mașina electrică este tehnologie nouă?... Vă rog... treaba asta este începută de prin 1832.
    10 6
  • Nu vi se pare suspect faptul că Electrikkk are (cam) mult timp la dispoziţie? Am mai atras atenţia pe AM că n-ar fi exclus să “plecăm pe fentă”, în sensul că am putea fi induşi în eroare cum că scrie un copil analfabet, incult, grafoman şi obraznic, astfel încât nici să nu ne treacă prin devlă că, în spatele tastaturii, s-ar afla, de fapt, un specialist (sau poate chiar mai mulţi) în manipulare psihologică, situaţia care rezultă exclusiv din implicarea serviciilor secrete (în armată, echivalentul este BPL – Biroul Pregătire de Luptă). Mie, cel puţin, îmi ridică semne de întrebare obsesia statornică pentru Tesla. De ce Tesla? De ce neapărat ceva american?? Că doar nu este cea mai vândută “electrică” din lume! Şi are vreo tangenţă cu realitatea cruntă conform căreia una dintre cele mai puternice staţii CIA din lume activează la noi (mai precis, în Ambasada SUA) ? Ca element auxiliar în ecuaţia înţelegerii, CIA semnifică una dintre instituţiile statului american acaparate ideologic de agenţii perversei Şcoli de la Frankfurt. Iar în particular nici până astăzi nu ni s-au dat lămuriri cu privire la următoarea problemă: ce-a căutat “doamna de fier” LCK la Ambasada SUA şi în bârlogul GDS-ului/Revistei 22 (alias vârful de lance în România al neomarxismului corporatocratic).

    Poate că nu vă încearcă acelaşi sentiment, dar mie daţi-mi voie să fiu “paranoic”, “conspiraţionist”. Totuşi, nu uitaţi câte fonduri imense (din bugetul de stat, fireşte) pompează SRI, nota bene: într-o ţară în care nu zburdă spionii şi nici teroriştii.
    10 12
  • Sa nu exageram. Din cate am observat face deservicii cauzei pe care o sustine. Cel putin pe mine m-a facut sa nu mai privesc cu ochi buni masinile electrice. Si-a indeplinit misiunea? Da sau nu? Vad ca si unii de pe aici fani ai BEV sunt iritati de insistenta lui.
    Ne batem insa capul prea mult pentru un biet idiot util.
    Parerea mea.
    8 6
  • @inexo - dai prea multa importanta unui fenomen arhicunoscut generat de forumurile din Internet - trolling. Am incercat de cateva ori sa deschid un dialog moderat si de fiecare data a fost inecat intr-o regurgitare de idei sora cu indoctrinarea. Sunt uimit ca un astfel de subiect, adica masinile electrice, poate produce un asemenea rezultat, dar in fine... fiecare isi gaseste nisa.

    Cat despre ingrijorarile Dvs. va destainuiesc din experienta ca cele mai paranoice persoane si primii care striga "Lupul!" sunt tocmai cei care au avut legaturi cu vechiul sistem si stiu cum functioneaza lucrurile. Asta asa la a doua strigare dupa ce chiar Dvs. va laudati cu cafelele baute nu stiu pe unde cu membri de frunte ai vechii "elite".
    12 1
  • @Un, ai înţeles oarecum distorsionat naraţiunile mele. Oricum, nu s-a manifestat niciun “comunism” la noi. Se încropise doar o burghezie post-burghezie, tributară unui socialism regional-experimental EMOL-dirijat (în tot Răsăritul Europei), programat a se finaliza la un moment dat pentru a-şi intra în rol cel global-real (inclusiv în privinţa Cooperativei Ochiul şi Timpanul, ba încă şi mai straşnic), cu care ne confruntăm astăzi. Respectiva burghezie locală micro-socialistă (condusă, în aparenţă, de nea Nicu, însă, de fapt, lucrurile stăteau invers) iubea proprietatea, avuţia, distracţia (tot ea stăpânea fabricile, nu “oamenii muncii” !), probând taman “tarele capitaliste” pe care cică le incrimina în public. Pe de altă parte, a fost tolerată de mai-marii (musai nevăzuţi) planetei pentru “derapajele” naţionaliste, dar şi pentru tendinţele conservatoare (“simptome” ale unui autoritarism de Dreapta).
    Aşa că ar fi impropriu, ba chiar grotesc, să indicăm portretul moral al unei elite naţionale. Calitatea de Elită nu poate fi atribuită decât unei Puteri suprastatale, care acumulează şi controlează TOTUL, fără să răspundă în faţa altei entităţi decât…potrivnicul însuşi, închinarea faţă de dânsul constituind nu doar un ritual al ei, ci şi o obligaţie. Pe care, mai devreme sau mai târziu, o vor impune şi prostimii planetare, sub ameninţarea caznelor sau chiar a morţii…Pariu???
    5 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru