Vânzările de mașini electrice au crescut cu aproape 140% în România în primele 9 luni ale anului: Renault revine pe primul loc în topul mărcilor

de Daniel Popescu
Vineri, 18.10.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Românii au cumpărat peste 1.000 de mașini electrice în primele 9 luni ale anului, în creștere cu 140%, iar Renault a revenit pe prima poziție în topul mărcilor după ce a detronat liderul Nissan.

Piața de mașini electrice din România a depășit deja pragul simbolic de 1.000 de unități comercializate după primele nouă luni ale anului, potrivit celui mai recent raport al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România (APIA).

Astfel, românii au cumpărat 1.021 de mașini electrice, în creștere cu aproape 139% comparativ cu perioada similară a anului trecut, ca urmare a creșterii fondurilor acordate în cadrul programului Rabla Plus.

Luna septembrie marchează însă și revenirea Renault pe prima poziție în clasamentul mărcilor cu cele trei modele electrice pe care le oferă în România: hatchback-ul Renault Zoe, utilitara Renault Kagoo ZE și cvadriciclul Renault Twizy. Francezii au comercializat 287 de unități, în timp ce Nissan a coborât pe poziția a doua cu 278 de unități, în condițiile în care japonezii au în gamă un singur model electric, Leaf.

Volkswagen încheie podiumul la mare distanță de cei doi rivali cu 166 de unități e-Golf și e-Up! Un duel interesant în acest segment este și cel dintre Jaguar și Audi în privința SUV-urilor electrice. Britanicii sunt în continuare în față cu 27 de unități I-Pace comercializate, în timp ce e-tron a ajuns la 15 unități.

Loc Marcă Vânzări BEV
ian-aug 2019
Vânzări BEV
ian-aug 2018
Evoluție
1 Renault 287 61 370%
2 Nissan 278 27 929%
3 Volkswagen 166 102 63%
4 BMW 128 94 36%
5 Smart 108 95 14%
6 Jaguar 27 - -
7 Audi 15 - -
8 Mercedes-Benz 2 1 -
9 Alte mărci 10 9 11%
Total 1.021 428 139%

Mașini plug-in hybrid

Între timp, piața de mașini plug-in hybrid a recuperat integral declinul înregistrat în prima parte a anului.

Dacă inițial vânzările erau cu până la 50% mai mici decât anul trecut, după primele nouă luni ale anului vânzările au crescut cu 7% la 246 de unități, ca urmare a unor rezultate excelente în luna septembrie.

Mitsubishi Outlander PHEV are o cotă de piață de circa 40% în segmentul său, iar constructorul japonez este urmat în top de Volvo și Land Rover cu 59 și, respectiv, 34 de unități.

De asemenea, este de remarcat că Toyota a reușit să vândă prima unitate plug-in hybrid în România, după lansarea lui Prius Plug-In pe piața locală. 

Loc Marcă Vânzări PHEV
ian-aug 2019
Vânzări PHEV
ian-aug 2018
Evoluție
1 Mitsubishi 96 18 433%
2 Volvo 59 27 118%
3 Land Rover 34 0 -
4 BMW 25 27 -7%
5 Porsche 24 30 -20%
6 Mini 4 9 -55%
7 Mercedes-Benz 3 30 -90%
8 Toyota 1 0
Total 246 230 7%

Mașini hibride

Între timp, piața de modele hibride fără încărcare la priză a înregistrat de asemenea o creștere puternică de 53%, la 3.467 de unități.

Ca de obicei, Toyota deține de departe cea mai bună cotă de piață, cu 3.043 de unități, și este urmată de brandul său premium Lexus cu 190 unități. Podiumul este completat de Ford cu 76 de unități, în timp ce Honda este pe poziția a patra cu 49 de unități.

Loc Marcă Vânzări HEV
ian-aug 2019
Vânzări HEV
ian-aug 2018
Evoluție
1 Toyota 3.043 2.023 50%
2 Lexus 190 86 121%
3 Ford 76 44 73%
4 Honda 49 0 -
5 Suzuki 41 22 86%
6 Kia 38 40 -5%
7 Hyundai 27 35 -23%
8 Land Rover 3 1 200%
Total 3.467 2.269 53%

Via APIA

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru