Vânzările de mașini noi au scăzut în Europa, în luna aprilie

de Tiberiu Safta
Marti, 27.05.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, vânzările de mașini noi în Europa au avut o ușoară scădere în luna aprilie. O scădere mică a vânzărilor a fost înregistrată și în primele 4 luni ale acestui an.

În luna aprilie, europenii au cumpărat 1.077.186 mașini noi. Acest număr include țările membre ale Uniunii Europene, cât și Marea Britanie și țările membre EFTA. Concret, numărul de mașini noi vândute în aprilie reprezintă o scădere de 0.3% față de aceeași lună din 2024.

Cele mai multe mașini au fost cu motoare hibride. Acestea s-au vândut în 372.551 de exemplare, mai multe cu 17% față de aprilie 2024. Urmează mașinile cu motoare pe benzină, care s-au vândut în 300.964 de unități, mai puține cu 22.4%. Pe locul 3 sunt mașinile electrice, cu 184.685 de exemplare comercializate și o creștere de 27.8%. La final, mașinile cu motoare diesel și-au găsit doar 93.866 de clienți, mai puțini cu 24.7%.

În primele 4 luni ale lui 2025, europenii au cumpărat 4.459.087 de mașini noi, adică mai puține cu 0.4% față de același interval de anul trecut. Și aici, cele mai multe mașini vândute au fost cele hibride, cu peste 1.5 milioane de exemplare vândute (+19.7%), urmate de vehicule cu motoare pe benzină, comercializate în peste 1.2 milioane de unități (-21.5%).

Electricele au avut o creștere de 27.8%, după vânzarea a 758.109 mașini, iar mașinile cu motoare diesel s-au vândut în 372.632 de vehicule (-25.8%).

La capitolul producătorilor, Grupul Volkswagen este lider, cu 296.869 de mașini noi vândute în aprilie (+0.1%). Germanii sunt urmați de Stellantis, cu 165.826 de exemplare vândute (-0.5%), iar podiumul este completat de Grupul Renault, cu 110.513 mașini noi vândute (+1.1%). Aici, Dacia a vândut 46.871 de mașini noi, mai puține cu 6.5% față de aprilie 2024.

În primele 4 luni, Grupul Volkswagen a vândut 1.176.088 mașini noi (+4.5%). Stellantis a comercializat 691.121 de vehicule în această perioadă (-9.6%), iar Grupul Renault a vândut 454.895 de mașini noi (+7.7%). De la începutul anului până la finalul lui aprilie, Dacia a vândut 200.231 de mașini noi în Europa, mai puține cu 0.7% față de aceeași perioadă de anul trecut.

via ACEA

Comentarii (11)

  • E fix cum am spus eu, totul se adeverește. S-a terminat cu electricele, cine a vrut gadget și-a luat deja.
    3 8
  • Electricele sunt o nișă, diesel rules!
    2 7
  • Deci crestere pe electrice si scadere pe dieseluri.
    +27,8% electrice fara subventii
    -25,8% diesel.
    Cocalarii au cuvantul :))
    5 13
  • Jian de la Calafat
    @ Mihăiță

    Năzdrăvanule, te ţii de pozne ?!?

    ....Din prea mult timp liber, ai decis sa apari de TREI ori, dar subTREI nick-name-uri diferite?

    Ruşinică !!!

    Chiar ai impresia ca astfel o sa validezi, dar si sa-ti revalidezi propria-ti eculubratie ?!?

    Explicatia pentru aprilie:
    Piata auto si-a pierdut busola pentru cateva clipe, deci avem de-a face cu o abordare neconcludenta intinsa pe cateva zile/saptamani.
    Lucrurile vor reveni in matca lor fireasca cat de curand.
    11 2
  • Nu am avut intru totul dreptate, și era doar o estimare, o opinie. Pe de altă parte în categoria “gadgeturilor” la vremea respectivă aveam: Tesla, EQ-urile, E-tron etc. Deci, ce nu a fost corect? Între timp au apărut și oferte mai ancorate în realitate, dar chiar și așa vânzările sunt foarte slabe, creșterea per total nu înseamnă succes la nivel de model.
    PS dacă ai avea mai multă rațiune decât frustrare, ți-ai folosi nick-ul… dar dacă nu-i, nu-i ;).
    Eu sunt ok și dacă greșesc.
    10 3
  • @hateru
    Electricele Volvo rules, vand de rup, in 2030 va fi full electric
    6 2
  • @@hateru
    DIZAL-urile rup boss. Ce zici tu acolo de Volvo. Aia e marca pentru cocalari. Nu e bune boss. Vezi ca e reclama la Porsche vs M8 competition.
    Cresterea la electrice si scaderea la DIZAL e doar temporara, ca inca mai sunt subventii (pe undeva cineva le vede inca).
    @cocalari din toate tarile UNITI-VA si luati cat mai multe DIZAL-uri sh de la germani, ca ei iau electrice si au nevoie de fraieri ca voi sa ii ajute.
    2 7
  • Dutz "noaptea NU bate vântul"
    Dacă nu ai fi atât de vehement în exprimare nu ai mai fi râsul site-ului.
    3 5
  • Din cate observ, electricele s-au vandut dublu fata de motoarele diesel. DAR ... nu se spune din cele hibride (care au crescut si ele foarte bine) cate sunt diesel-hibrid si cate benzina-hibrid. Pentru ca nu mi se pare corect sa spui ca au scazut diesel-urile cand de fapt multe din ele s-au metamorfozat in hibride.
    Si ultimul lucru. Una e o crestere la electrice de 27% si ajung la 184k iar benzinarele au scazut 22.5% dar ele de fapt au ajuns la peste 300k.
    Da, se vede cu ochiul liber ca trendul este crescator, dar totusi electricele mai au cale lunga pana sa se impuna in fata clasicelor ice.

    Totul este atat de fluctuant incat pur si simplu nu merita irosita energia sa fluieri o tabara sau alta. Masina e un accessoriu (e drept, important), dar e doar un simplu aspect dintr-un univers enorm numit viata noastra, in care altele sunt atat de importante.
    8 1
  • un cetatean
    Dezinformarea continua, de ani de zile dieselul mild hibrid este trecut la hibride, mare parte din SUV-urile germane inca au diesel de 2 si 3 litri, le vedem zi de zi, masini noi, dar alea nu sunt diesel, sunt hibride .
    8 1
  • Conspirație! :))
    Se găsesc statisticile și defalcat dacă vrei sa pui mild-hibrid în echipa ta. Dar echipa ta tot poate teren din moment ce electricele cresc. Cum numărul total de vehicule vândute a scăzut dar electricele au crescut aritmetica elementară îți spune restul.
    3 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru