Piața auto europeană a crescut cu 4.7% în luna august

de Tiberiu Safta
Vineri, 26.09.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Vânzările de mașini noi în Europa au crescut cu 4.7% în luna august. Piața auto de pe Bătrânul Continent a avut parte de o creștere mică în ultimele 8 luni.

Europenii au cumpărat 791.349 de mașini noi în luna august, conform noilor date ale Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Acest număr include țările membre ale Uniunii Europene, țările membre EFTA și Marea Britanie. Comparativ cu aceeași perioadă din 2024, vânzările de mașini noi în Europa au avut parte de o creștere de 4.7%.

Cele mai vândute mașini în ultima lună de vară au fost cele cu motoare hibride. Mai exact, 264.317 exemplare cu acest tip de motor și-au găsit clienți noi, ceea ce se traduce printr-o creștere de 11.7%. Urmează mașinile cu motoare pe benzină, vândute în 202.623 de exemplare, mai puține cu 17.3% față de august 2024.

Mașinile electrice ocupă locul 3 ca număr de vânzări, după ce au fost comercializate 159.810 unități. Asta înseamnă o creștere de 26.8%. Cele mai mari creșteri au fost înregistrate de mașinile cu motoare hibride PHEV, cu încărcare la priză. Mai exact, vânzările acestor mașini au crescut cu 56.3% după ce au fost vândute 82.684 exemplare.

De cealaltă parte, mașinile cu motoare diesel au avut parte de cea mai mare scădere în august, de 17.5% după comercializarea a 62.924 de astfel de mașini.

Cu privire la ultimele 8 luni, europenii au cumpărat 8.691.840 de mașini noi, ceea ce se traduce printr-o creștere mică, de numai 0.4% față de aceeași perioadă din 2024.

Și aici, mașinile hibride au fost cele mai vândute, cu 3.019.757 exemplare comercializate și o creștere de 15%. Mașinile cu motoare pe benzină vin pe locul 2, cu 2.395.945 mașini vândute și o scădere de 20.4%.

Urmează vehiculele electrice, vândute în 1.536.433 exemplare, ceea ce reprezintă o creștere de 26%. Mașinile cu motoare hibride PHEV au avut parte de o creștere de 28% după ce au fost vândute 786.347 exemplare. La final, avem din nou mașinile cu motoare diesel, vândute în 721.012 exemplare, mai puține cu 25.2% față de același interval de anul trecut.

În clasamentul producătorilor, Grupul Volkswagen este în continuare lider. Grupul german a vândut 219.048 mașini noi în luna august (+4.8%), respectiv 2.337.506 mașini noi din ianuarie până în august (+3.7%).

Pe locul 2 este Stellantis, cu 106.078 mașini vândute în august (+2.2%) și 1.298.913 vehicule comercializate în ultimele 8 luni (-7.4%). Podiumul este completat de Grupul Renault, cu 75.328 mașini noi vândute în august (+7.8%) și 887.334 mașini noi vândute în ultimele 8 luni (+5.9%).

Aici, Dacia a vândut 36.936 mașini noi în luna august, ceea ce înseamnă o creștere de 8.4%.

În ultimele 8 luni, marca de la Mioveni a comercializat 399.698 de mașini noi în Europa, mai multe cu 3.2% față de aceeași perioadă din 2024.

via ACEA

Comentarii (21)

  • Adică cum? Mașinile ce folosesc combustibil pentru tractoare preferate de doar 7.95% dintre cumpărători? Adică spuma tehnologiei, floarea florilor, cel mai cel dintre motoare, moțul de la basca industriei auto, doar atâta poate? I-auzi, mă! Adică nu tu un dci, un tdi (cu i roșu, se știe), un hdi, ceva acolo? Nu se poate, e greșeală! Gravă!
    4 13
  • Cand multi constructori au scos din oferta aceste motorizari in ultimii ani de teama amenzilor si restrictiilor, wow, chiar asta se intampla, dar stii constructorul ala care a renuntat la diesel si voia si la benzina pana in 2030 si acum are scaderi la electrice ? Depinde cum o privesti, dar vezi ca la mild hibrid cu cresteri intra si oleaca de diesel, dar nu conteaza asta .
    9 2
  • E fix cum am prezis eu, TOTUL se adeverește. S-a terminat cu electricele, gata, cine a vrut să-și ia gadget si-a luat deja.
    4 3
  • Jian de la Calafat
    Piata auto europeana este extrem de fertilă, deoarece a reusit sa dea nastere la peste 700k de "nătărăi" in primele 8 luni.

    P.S. Ligatura tubară, solutia finală pentru eliminarea "nătăfleților".
    4 3
  • nobody
    Vad ca @ds nu mai scoate calcule avansate cu cat a influentat programul rabla cifrele de mai sus. Acum se ia de alte lucruri, pentru a isi valida alegerile anterioare
    6 5
  • Din statistica de mai sus inteleg ca hibridele non plugin sunt bagate toate intr-o categorie, phev in alta, electrice in alta, doar non-hibridele sunt separate pe benzina si diesel. Ca sa nu spunem ca rar mai poti gasi la vreun producator ceva non-hibrid. Asa ca ce ar trebui sa ne spuna exact statistica asta? Eu unul inteleg numai ca VW e inca preferata europenilor, asa cum era si in era diesel...
    3 3
  • @nobody
    ds se crede egal cu David Copperfield
    4 6
  • Bulă, decât să te contorsionezi într-o logică mult peste capacitățile tale, mai bine ai observa ca toate mașinile devin electrificate, singura variabilă fiind percentul de electrificare. Până și un low-iq ca tine realizează în ce direcție bate vântul.

    A, și vezi la VW stă cel mai bine la procentul de BEV în vânzări, tocmai ei, brandul mass-market cu cea mai conservatoare clientelă.

    Încearcă asta să înțelegi și restul o să îți vină mai ușor. Succes!
    5 4
  • @14.27

    Văd că insiști să arăți că nu prea te dă inteligența afar' din casă.

    @14.39
    Nici pe tine.

    Mă, băieți, când nu sunteți capabili să discerneți că 7,95% reprezintă un procent jenant, mult mai mic decât 92.5% și pariați in continuare pe un cal leșinat-aprope mort, eu zic să vă căutați un hobby, ceva la care puteți răzbi si cu un iq mai redus. In cazul vostru recomand un domeniu in care sa nu vă prindeți urechile. Mașinile necesită, măcar, cunoștințe tehnice mai mult decât învârti volanul. Succes!
    4 7
  • tocmai tu ti_ai prins urechile; ori la infinitiv; a învârti volanul;ori folosirea dativului; învârtitul volanului
    5 6
  • @14:48 vad ca nu poti obtine raspunsuri pe aici, numai jigniri gratuite la intrebari prost intelese. Asta e nivelul, din pacate se vede peste tot...
    1 3
  • Multumim, dar pe noi ne amuza cat de mult insisti sa te faci de ras pe aici, cu fiecare replica. Mai ales cand nu prea reusesti sa intelegi un text scurt.
    4 4
  • @15.25

    E, vezi, ti-ai găsit hobby. Bravo!
    M-ai prins! N-are sens să-ți zic de autocorect, nu?
    4 2
  • Bulă, mânca-te-ar tata de geniu neînțeles. Nu-ți apreciază nimeni valoarea să nu mai strâmbi din nas la strugurii cei acri?
    Ia zi-ne, din ce an TDI-ul tău? La valoarea ta...
    4 2
  • Vezi ca se scrie "autocorrect", pt ca in romana inca nu exista preluat direct. Si legat de ce spuneai mai devreme, VW care "sta cel mai bine la capitolul vanzari BEV" tocmai a anuntat ca isi opreste productia din cauza cererii scazute. Doar ca, din nou, nu prea intelegi niste alaturari simple de cuvinte care in romana se cheama "propozitii"...
    3 3
  • Daca aveai "autocorrect"-ul activat, ti-ar fi corectat "autocorect"-ul. Doar ca minciuna are picioare scurte. E la fel ca la incercarea ta de a o drege la subiectul cu Sandero vs programul rabla. Unii mai naivi te-au crezut, unii chiar ti-au gasit explicatii. Unii.
    2 3
  • Bulă, suferi de complexul de superioritate.

    La subiectul Sandero @xxx s-a corectat singur și si-a cerut și scuze. Nu știu dacă era chiar necesar dar e o calitate mai rar întâlnită pe aici.

    Tu o ții pe a ta, consecvent precum boul pe câmp.
    3 2
  • Pe bune? Stai așa că o dăm în englezisme, finețuri gramaticale și ortoepie. Ba băieți sunteți de-a dreptul penibili. Bine, mă, autocorrect, cu dublu r. E bine? Ați câștigat fiecare câte un biscuit. Felicitări!

    Ideea e alta:

    @16.54 Probabil, în grabă ta și bucuros fiind, deh, ai descoperit că "autocorect" nu e bine scris, ți s-au umezit ochii și îmi atribui afirmații pe care nu le-am făcut.

    Ți-au luat-o degetele înaintea neuronilor, băiatu'. Mai citește o dată și încă o dată, până te prinzi, cine, ce și cum a fost vorba despre VW. Hai, "sporr", cu dublu r, la treaba!
    A, uitasem, și sictir, mă cu un singur r! Din turcescul A Siktir.

    @17.06

    Voi scrieți în tandem, sau e unul singur cu personalitate multiplă? Vedeți cum împărțiți neuronul să nu va dați peste degete când tastați. Același sincer sictir și domniei tale.
    3 0
  • De apreciat, totuși, că @eu/@@ds și-a asumat rolul de lider al trompetelor anti-EV. Restul grupului de comedie e deja în weekend, să zicem.
    2 4
  • Europenii iau masini, romanii ii curata pe ceilalti europeni de troace.
    Ca altfel europenii ar trebui sa le case, dar noroc ca inca mai sunt fraieri gunoieri care sa ii ajute.
    2 5
  • Bemveu
    Pai cum adica hibride, PHEV, electrice, dar alea dizal scad galopant? Mai, voi nu ascultati ce zic meseriasii care prevedeau ca daca dispar subventiile, dispar si electricele si revin in forta Dieselurile imputite?
    2 4

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru