Volkswagen Golf, cea mai vândută mașină în Europa în prima jumătate a anului. Sandero și Duster ocupă locurile 13 și 18

de Daniel Popescu
Luni, 30.07.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen Golf este pe primul loc în topul vânzărilor de mașini în Europa în primele 6 luni ale anului, în timp ce Dacia a înregistrat creșteri semnificative cu Sandero și Duster, care au urcat pe locurile 13 și 18.

Compania de analiză Jato Dynamics a publicat luni o amplă analiză cu privire la vânzările de mașini noi din Uniunea Europeană în primele 6 luni ale anului.

Așa cum era de așteptat, Volkswagen Golf și-a păstrat prima poziție în clasament după o creștere de 8%, la aproape 258.000 de unități. Între timp, în ciuda unei creșteri modeste de 1%, Renault Clio și-a consolidat locul 2 cu 185.000 de unități, în timp ce Volkswagen Polo a urcat pe ultima treaptă a podiumului cu aproape 164.000 de unități.

Comparativ cu clasamentul din primele 3 luni, Ford Fiesta a coborât pe poziția a patra, în timp ce Nissan Qashqai rămâne cel mai bine vândut SUV din Europa cu 134.000 de unități, în ușoară scădere comparativ cu perioada similară a anului trecut.

Prima jumătate a anului a fost una prolifică pentru Dacia, care a înregistrat vânzări record datorită lui Sandero și Duster. Pe de o parte, Sandero ocupă locul 13 cu cu 115.000 de unități, în creștere cu 10%. Vestea și mai bună este că subcompacta de la Mioveni este la numai 3.000 de unități în spatele lui Opel Corsa, model care ocupă locul 10 și a fost comercializat în aproape 118.000 de unități.

Pe de altă parte, Dacia Duster s-a bucurat de o creștere consistență de 31% la puțin peste 97.000 de unități, urcând astfel pe locul 18 la nivelul global.

SUV-ul de la Mioveni a înregistrat a doua cea mai mare rată de creștere a vânzărilor, fiind surclasat la acest capitol de un alt SUV, Peugeot 3008 (+43%).

Ford Ecosport, SUV-ul produs la Craiova, nu apare în top 25, însă a ajuns deja la 55.000 de unități comercializate, de 3 ori mai mult decât în perioada similară a anului trecut. De altfel, cele mai mari creșteri în primele 6 luni au fost înregistrate în drepturilor unor SUV-uri: Volkswagen T-Roc, Citroen C3 Aircross, Opel Crossland, Seat Arona și Skoda Kodiaq. La polul opus, Opel a înregistrat un declin puternic în vânzările modelelor Meriva, Corsa, Mokka și Astra.

Loc Model Vânzări Creștere
1 Volkswagen Golf 257.550 8%
2 Renault Clio 185.234 1%
3 Volkswagen Polo 163.924 -4%
4 Ford Fiesta 157.286 1%
5 Nissan Qashqai 134.547 -1%
6 Peugeot 208 132.764 1%
7 Volkswagen Tiguan 129.237 1%
8 Skoda Octavia 123.710 3%
9 Renault Captur 121.235 8%
10 Opel Corsa 117.981 -15%

Via Jato Dynamics

Comentarii (13)

  • Oare de ce ?
    13 10
  • Alex D.
    Din obisnuinta, oamenii nu mai gandesc, merg tot pe deviza ca erau bune golfurile de prin 2000 si ca tot asa au ramas. Marketingul face victime.
    27 18
  • Jeremy are dreptate Dacia e un gunoi...mai bine un sh
    1 18
  • Cu siguranta si nemtii, si suedezii, si norvegeienii si britanicii si toti sunt prosti, doar cititorii de mai sus sunt mai destepti.

    Golf se vinde bine pentru ca in continuare e cea mai serioasa masina de pe piata si nu are un concurent la fel de puternic. Cumparatorii nu vor experimente de design si forme ciudate, vor o masina care sa ofere senzatie de calitate si care sa fie la fel de usor de utilizat ca un iphone. Masina e ok si pentru cei de 1,50 m, si pentru cei de 2,00 m, si daca ai 50 kg sau 200 si vine cu o gramada de motoare.
    19 13
  • nemtii vor cumpara vw si sunt multi, daca mai pui si toti tiganii europei, inclusiv romanii, iese la numar
    12 9
  • Daca sunt asa de bune cum spuneti voi, de ce dau garantie doar 2 ani din bara in bara? Pentru un bun de 20.000 Euro sa ai garantie doar 2-3 e ani e jenant.

    Aaa stiu de ce, se strica, sar distributii, nu mai pornesc, se infunda EGR, etc....
    11 5
  • La masina de spalat am 5 ani garantie :))), deci sunt mai proaste ca masinile de spalat
    11 5
  • @vava

    asa si cu femeile...daca "e" gunoi preferi una la mana a doua (SH adicatelea, verificata, trecuta prin boli, reparata, polishata sa nu isi arate "kilometrii", etc). Asa'i?
    9 4
  • Adevărul “din spatele adevărului” este că fiecare dintre noi tânjește după una “perfectă” (nu după criteriile exigente ale fiecăruia, ci aceea admisă la unison ca motiv temeinic de te scoate din minți cu grațiile ei arhitecturale ireale, parcă anume ca să-ți facă ȋn ciudă). Apariția ei intempestivă pe stradă coincide cu lovitura de măciucă ȋn moalele capului tău, cu nonsensul deprimant care ȋți tulbură familiara platitudine existențială. Instinctiv și instantaneu, te uiți descumpănit la a ta proprie, după care monologhezi volens nolens (ar fi fatal cu voce tare): “Să-ți bagi picioarele ȋn norocul câinesc al altora”.

    Eu la mașina perfectă mă refer :P
    4 5
  • Rudolf D.
    Ce de experti pe aici! Pacat ca prostanii de nemtii si alti tigani de prin tarile scandinave si de prin Anglia nu va asculta. Ca sa nu mai faca atatea vanzari la porcariile astea de Golfuri.
    5 3
  • Rahateca Tedei
    Mda, daca vanzarile ar spune totul despre o masina, atunci si Clio ar fi mai bun decat Polo, si Qashqai-ul decat Tiguan...

    Lucru de neacceptat pentru unii spalati pe creier...
    4 3
  • Foarte buna intrebarea de la primul comentariu . Dar asa m-am plictisit de ea...! De zeci de ani aceiasi intrebare obsesiva despre succesul acestui model . Am inteles ca urmatoarea generatie va fi si ultima cu acest nume , cred ca pana si VW e satul de aceasta intrebare.
    4 0
  • Rudolf D.
    @Rahateca Tedei
    Numarul de masini vandute spune ceva despre faptul ca vei putea gasi mai usor si mai ieftin piese de schimb. Lucru care nu trebuie neglijat azi oricare ar fi marca masinii. Spune ceva despre faptul ca la un volum mare de vanzari si sumele destinate cercetarii-dezvoltarii au fost mai mari, deci posibil o calitate mai ridicata a masinii.
    Nu pot sa nu ma gandesc ca acesti clienti de Golf, in cazul de fata, au fost de acord sa dea o suma mai mare de bani pe aceasta masina, mai scumpa in clasa ei decat altele. Si n-au dat cocalarii din Romania ca sa se dea mari prin targ, ci cumparatorii de prin NVestul Europei, cunoscuti pentru zgarcenia si chibzuiala lor. Si astia au schimbat ceva masini la viata lor nu ca noi, stiu sa faca o comparatie si stiu cum e cu valoarea unui obiect. Oricum subiectul merita cercetat tinand cont de multe variabile, char si de gradul de spalare pe creier a cumparatorilor diferitelor natiuni.
    3 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru