Volkswagen pregăteşte un nou concept, Golf R Evo, care va dezvolta 370 CP

de Sebastian Toma
Vineri, 24.01.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Volkswagen pregăteşte un concept nou bazat pe Golf R pentru Salonul Auto de la Beijing. Modelul are un motor 2.0 Turbo despre care se spune că va dezvolta 370 CP. O versiune de serie nu este exclusă.

Esential 503 CP dezvolta Golf Vision GTI Concept, cel mai puternic concept care a purtat numele celebrei compacte germane.
Volkswagen Golf R va ajunge din nou pe masa inginerilor din Wolfsburg, de data aceasta pentru construcţia unui concept destinat pentru Salonul Auto de la Beijing. Potrivit englezilor de la Autocar, noul concept va avea un motor 2.0 TSI care va livra 370 CP şi 450 Nm. Unitatea va fi bazată tot pe propulsorul EA888 găsit pe versiunea standard a lui Golf R, dar prezintă o chiuloasă nouă, un sistem de admisie forţată perfecţionat şi numeroase alte modificări, totul sub atenta supraveghere a lui Fritz Eichler, noul şef al departamentului de dezvoltare motoare de la Volkswagen.

Dacă numele lui nu vă sună cunoscut, vă spunem că el a condus acelaşi departament din cadrul Mercedes-Benz AMG şi este responsabil de dezvoltarea motorului 2.0 Turbo al lui A45 AMG. Respectivul propulsor asigură 360 de cai putere la 6.000 rpm şi 450 Nm între 2.250 şi 5.000 rpm. Cei patru cilindri în linie însumează o capacitate cilindrică de doar 2.0 litri (1.991 cmc), ceea ce face ca raportul putere/litru să fie unul absolut fantastic şi aliniat în lista supercarurilor: 181 CP/litru.

Cariera lui Eichler a început în cadrul Porsche, un nume cunoscut pentru performanţele asigurate de propulsoarele care ajung să poarte sigla mărcii din Zuffenhausen.

Cel mai puternic Golf construit vreodată este un concept echipat cu un V6 de 3.0 litri şi 503 CP. Modelul are nevoie de 3.9 secunde pentru a accelera de la 0 la 100 km/h.

Urmareste Automarket
La fel ca în cazul versiunii standard a lui Golf R, conceptul este aşteptat să beneficieze de sistemul de tracţiune integrală 4Motion, tip Haldex electro-mecanic.
Transmisia va fi un DSG cu şase trepte, căruia i-au fost aplicate câteva modificări pentru a face faţă nivelului superior de cuplu motor. Într-un interviu acordat englezilor de la Autocar, Eichler spune că un motor 2.0 Turbo ar putea să livreze chiar şi 400 CP într-o versiune de serie, totul datorită tehnologiei moderne în materie de controlul motoarelor cu combustie internă. 

Conceptul Volkswagen Golf R Evo este aşteptat să aibă un interior simplist, inspirat din motorsport şi să vină cu numeroase elemente de caroserie din fibră de carbon. Graţie acestor schimbări, masa totală nu va depăşi 1.400 kilograme. Versiunea de serie a acestui model este dependentă de răspunsul publicului la concept şi de succesul comercial estimat de departamentul de marketing.

Via Autocar

Comentarii (6)

  • Nu e cam mult? La dacie am 50Cp din 1400 cmc dar e si fiabila!
    11 15
  • banuiesc ca in manualul masinii o sa scrie clar: la revizia de 3 ani, pe langa filtre, ulei etc se va schimba si motorul;daca ai ''noroc'' il schimbi la urmatoarea!
    13 6
  • Brembo
    Stiind ca un GTI accesorizat poate sa ajunga 50000 Euro,pe asta il vor vinde la pret comparabil cu GT-R.Care este altceva.
    10 5
  • Cati hateri inculti pe acest site
    @Brembo de unde ai scos tu suma de 50.000 euro ? comentezi doar ca sa fi anti-Volkswagen ?
    @kaka atunci de A45 AMG care are 360 cp tot din motor de 2.0 litri numai zici nimic ?
    10 6
  • Ar fi interesant de aflat cum a trecut Fritz Eichler de la AMG la Volkswagen, pentru a vedea tot tabloul,
    Oricum acest motor e un raspuns care Vag incearca sa il dea la A45 AMG.
    3 0
  • Golf R ultima generatie ofera oricum putere si manevrabilitate incantatoare asta si pentru faptul ca la momentul actual este varful de lancie si performanta al gamei pentru cei care sunt entuziasti ai tehnologiei de ultima ora si care isi doresc mai multa adrenalita . Insa cu toate acestea aer trebui sa mai lucreze la originalitatea exterioara pentru ca masina sa influenteze o personalitate proprie din generatie in generatie, nu ce se intampla acum.

    Sa auzim numai de bine !
    4 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru