Drivetest Chevrolet Captiva (2006-2011)

Chevrolet Captiva (2006-2011) zoom
de Bogdan Mirică, Foto: Golfuletz
Luni, 08.02.2010
Iesi din captivitate!
Chevrolet ramane stindardul unui colos cu picioare de lut, care s-a prabusit rasunator la mijlocul anului trecut. Singurul colac de salvare al americanilor incearca sa se faca placut nu numai americanilor, deja fideli brandului, ci si europenilor care digera mai greu produsele gandite peste Ocean. Pentru a face fata mofturilor de pe Batranul Continent, Chevrolet a trebuit sa isi adapteze gama de modele si sa caute reteta perfecta, care contine o serie de ingrediente comune cu cea a fratelui de concern Opel. Asa au luat nastere Spark, Cruze si Captiva, cateva dintre modelele emblematice ale brandului. Vom vorbi astazi despre fratele cel mare, menit sa aduca noi clienti pe un segment in care batalia este foarte stransa, si anume Captiva. Dezvoltat pe platforma Theta, folosita de GM si pentru dezvoltarea lui Opel Antara, crossover-ul a reusit sa isi castige destui adepti in cei patru ani de existenta pe piata europeana.

Motor / Transmisie

Noi am fost captivati de un motor in patru cilindri, de 2.0 litri, capabil sa dezvolte 150 de cai putere si un cuplu motor generos, de 320 de Nm, adica exact cat ii trebuie unui vehicul ce isi doreste aventuri amoroase cu terenul accidentat, fara a iesi sifonat. Momentul motor isi face simtita prezenta la 2000 de rotatii, adica atunci cand incepi sa simti destul de bine pedala de acceleratie sub picior, iar puterea apare cu toti cei 150 de cai atunci cand acul turometrului atinge 4000 de rpm. Crossover-ul, care cantareste 1820 de kilograme, se simte destul de bine cu resursele amintite mai sus, dar nu emite pretentiile unui comportament sportiv. Cuplul motor salveaza orice aparente si promite oricand o mana de ajutor pentru cei care se incumeta la un traseu ceva mai dificil. Pedala de acceleratie are insa momente cand pierde din feedback, soferul regasindu-se deseori in situatia de a cauta cu disperare un raspuns care nu vine. Unitatea cu patru cilindri este conectata la o transmisie manuala cu cinci rapoarte, despre care multi vor fi de parere ca este total nepractica atunci cand vrei un consum redus. Gresit. Inginerii Chevrolet s-au gandit la o solutie de compromis, reusind sa ofere soferului trepte de viteza foarte lungi, care optimizeaza valorile consumului. Cutia manuala face ca masina sa se simta putin cam obosita daca acul turometrului nu urca peste 2500 de rpm. Retrogradarile si urcarile se fac si ele la fel de brusc, cu ruperi de ritm. Una peste alta, avem un motor cu resurse suficiente, capabil sa isi ofere calitatile indiferent de situatie.

Consum

Crossover-ul nu se dovedeste a fi foarte gurmand, cifrele anuntate oficial de producator fiind destul de apropiate de cele reale. Mai exact, subsidiarul GM promite un consum urban de 8.9 litri/100 de km, iar Captiva pare sa ia in serios aceste cifre. Intr-un Bucuresti paralizat de zapada, cu o aeroterma care a livrat caldura asemeni vechilor sobe de teracota si cu o masina care facea primii 300 de pasi (a se citi kilometri), o valoare de 10.1 litri pare justificata. In conditii de trafic aerisit consumul a scazut pana la 9.8 litri/100 km. In mediul extra-urban, Captiva s-a multumit cu doar 110 km/h, oferind in schimb un 7.5 nu foarte diferit de cifra oficiala, 6.6 litri/100 km. Comparativ cu celelalte crossovere, Captiva sta bine la consumul urban, insa este lasat putin in urma de C-Crosser si Outlander in afara orasului.

Performanţe

La capitolul performante Captiva sta binisor insa nu exceleaza, datoria sa fiind clar aceea de a-si sluji cu sfintenie proprietarul, indiferent de vreme, conditii meteo sau suprafata de rulare. Acceleratia promite un sprint de la 0 la 100 km/h in 10.9 secunde iar vitezometrul cunoaste limita abia la 182 de km/h. Daca raportam produsul expus de Chevrolet pe raftul romanesc la nevoile publicului autohton este clar ca exista premizele unui model complet din multe punct de vedere. Viteza si demarajul se pastreaza in limite decente, potrivite pentru cei carora se adreseaza crossover-ul. Raportat la competitori, doar Outlander si C-Crosser reusesc sa se descurce mai bine.

Interior

Interiorul lui Captiva sufera la capitolul calitate, materialele folosite de constructorul american fiind destul de neprietenoase, mai ales pentru cei care isi doresc o atmosfera prietenoasa in habitaclu. Plasticul care inveleste plansa de bord si portierele este tare, doar pielea care regasita la nivelul schimbatorului si volanului salvand aparentele dezamagitoare. La toate acestea adaugam si aspectul monoton al plansei de bord si designul care deja isi arata anii. Singura pata de culoare, la propriu si la figurat, este sistemul de navigatie, pozitionat central, care se ocupa de tot ceea ce inseamna divertisment in interiorul Captivei. Nu ne indepartam insa de capitolul materiale pentru ca exista unele detalii ce merita mentionate. Prezenta unui plastic de culoare argintie, regasit la nivelul volanului, portierelor si consolei centrale, spala pacatele materialelor neplacute la atingere. Ramane insa si o parte ascunsa, un detaliu care place, fie ca esti sofer, fie ca esti doar pasager: zona cauciucata de pe interiorul manerului portierei. Daca ne indreptam atentia asupra scaunelor, usor de reglat multumita functiei electrice, trebuie sa spunem ca pot asigura o doza considerabila de confort atunci cand iti alegi trasee lungi si obositoare. Luam in calcul si tapiteria din piele fina care imbraca toate cele sapte locuri si avem un crossover confortabil, care deja incepe sa "socializeze" bine cu pasagerii sai. In materie de spatiu Captiva nu face compromisuri decat pentru pasagerii de pe al treilea rand de scaune. Desi se vrea a fi un crossover cu sapte locuri, modelul Chevrolet nu reuseste decat sa dea mari batai de cap celor care si-au invitat prietenii in excursie, dar nu stiu cum sa-i inghesuie pe locurile din spate. Rabatarea ultimului rand de scaune se face foarte usor insa acest lucru nu estompeaza caracterul inutil al locurilor pentru pasagerii cu numarul sase si sapte, in cel mai bun caz copii. In portbagaj incap destul de multe, avand in vedere ca in limite normale acesta inghite pana la 465 de litri.

Preţ de achiziţie

Pentru cei care isi doresc un Captiva diesel, bugetul trebuie sa includa minim 28.840 de euro, adica valoarea versiunii diesel de 150 de cai putere. Bineinteles exista si optiunea unui entry-level pe benzina de 136 de cai putere si 220 de Nm, care costa numai 23.260 de euro. La aceste preturi se adauga insa in aceasta perioada o reducere de 21.8% pentru cei care isi cumpara un Captiva diesel in leasing. Pe piata din Romania, publicul poate alege insa ca varianta mai ieftina Nissan Qashqai+2, care pleaca de la 21.250 de euro dar ofera doar 115 cai putere si un cuplu motor dezamagitor. O versiune diesel echivalenta modelului testat de noi ar urma sa scoata din buzunar incepand cu 25.575 de euro, fara 4x4. Trecem in revista si Renault Koleos, care desi pleaca de la 26.200 de euro, ofera ca entry-level o motorizare pe benzina de 150 de cai putere, tractiune 4x2 si poate beneficia in aceasta perioada de oferte avantajoase. Daca publicul doreste un japonez, Mitsubishi Outlander poate fi solutia, insa trebuie luat in calcul faptul ca pentru o motorizare diesel de 156 de cai putere trebuie sa scoti din buzunar 34.066 de euro. Aceeasi ecuatie costisitoare se intampla si in cazul lui Citroen C-Crosser, care pentru acelasi diesel de 2.2 litri si 156 de cai putere cere 32.611 euro. Nici macar fratele de platforma, Opel Antara, nu reuseste sa se pozitioneze mai jos decat Captiva, modelul fiind evaluat, in versiunea CDTI de 150 de cai putere, la 31.250 de euro.

Siguranţă

Testat in 2007 in cadrul EuroNCAP, Captiva nu a reusit sa stoarca decat 4 stele din partea organizatorilor. In urma impactului frontal, structuri ale bordului au prezentat risc de ranire pentru genunchii si zona femurala a pasagerului si soferului. In cadrul testului cu stalpul, airbagul cortina nu s-a deschis complet ceea ce a penalizat modelul cu un punct. Cu toate acestea, impactul lateral a evidentiat siguranta actualului Captiva in astfel de situatii. Pentru cei care pun pe primul plan siguranta, Chevrolet ofera un set de airbaguri frontale, laterale si cortina, alaturi de binecunoscutele sisteme de prevenire: ABS, ESP, TCS (control al tractiunii), TSA (asistenta la stabilizarea remorcii), HBA (asistare hidraulica la franare) si DCS, sistemul de control la coborarea pantelor, specific oricarui model off-road, disponibil in dotarea standard a versiunii diesel.

Ţinută de drum

Fiindca vorbim de un model care vine cu tractiune integrala in dotarea standard, Captiva pluseaza la capitolul tinuta de drum. Indiferent de natura asfaltului sau de tipul drumului accidentat, Captiva ofera siguranta. In viraje stranse sau la viteze mari tractiunea 4x4 isi arata avantajele, soferul fiind liber sa accelereze dincolo de limita legala, pentru ca sentimentul de siguranta se pastreaza. Distributia cuplului la roata care pierde aderenta este o trasatura intalnita la mai toate modelele cu tractiune integrala, iar Captiva nu face exceptii. Am testat modelul pe drumuri acoperite cu zapada si rezultatele au fost imbucuratoare, senzatia de nesiguranta fiind pe cat posibil estompata. Garda la sol acceptabila contribuie si ea la obtinerea unor performante in off-road, insa gradul de dificultate nu trebuie fortat prea mult, modelul avand limitele sale. Pe sosea singurul inconvenient poate fi considerat ruliul, care isi face simtita prezenta timid, in situatiile in care soferul incearca sa intinda la maxim capacitatile crossover-ului.

Vizibilitate

Captiva ofera in primul rand o tinuta inalta la volan, ceea ce ii ofera din start un plus la capitolul vizibilitate. Daca aici mai adaugam si oglinzile laterale generoase, care nu scapa nimic din vedere, si camera pentru marsarier, avem un model complet din acest punct de vedere. Pentru cei care se simt deranjati de soferii ce nu adapteaza luminile potrivite la conditiile de drum, cel de la volan poate activa functia anti-orbire a oglinzii retrovizoare.

Tehnologie

Trebuie sa recunoastem ca modelul testat ne-a rasfatat din plin la acest capitol, Chevrolet incercand sa inghesuie in interiorul crossover-ului tot ce avea pe tava la capitolul gadget-uri. Soferii vor fi tratati regeste de un sistem de climatizare pe doua zone si de scaunele incalzite, foarte utile in aceasta perioada insa fara trepte de reglare din pacate. Ajungem la obiectul care capteaza intreaga atentie in habitaclu: ecranul LCD cu touch-screen care se ocupa de buna dispozitie a pasagerilor, de informarea soferului si de alegerea unei rute potrivite. Ecranul color concentreaza functiile sistemului audio, care include o magazie cu 6 CD-uri si conexiuni USB si iPod, dar si un sistem de navigatie, care dovedeste, daca mai era nevoie, faptul ca Romania are doar cateva sosele ce merita a fi trecute pe harta. Senzorii de ploaie si de lumini, asistati de cei de parcare si de camera video pentru mersul cu spatele, completeaza arsenalul functiilor ce usureaza viata soferului. Conexiunea Bluetooth si sistemul cruise-control se adauga la lista de optionale alaturi de reglarea electrica a scaunelor fata.

Design

Desi se afla pe piata de ceva timp, Captiva, pastreaza acelasi design robust, care atrage. Americanii au dovedit ca nu este nevoie de o filosofie de design complexa pentru a vinde o masina, liniile simple si precise fiind detaliile care confera personalitate modelului. De la grila specifica brandului, la jantele de 17 inch, la profilul atletic si pana la cele doua evacuari cromate, totul respira Chevrolet.

Ultimele teste

Comentarii (33)

  • o masina modesta... sunt optimist cand spun asta
    interiorul miroase a ieftin de la 1 km ; motoare zgomotoase si abilitati offroad limitate... foarte te limitate chiar... nu exista mod 4x4 permanent
    53 12
  • voi
    Daca la C-Crosser-u l testat de voi ati fi avut motorizarea de 2.2 hdi de 156CP PT CARE AR OPTA ORICE OM NORMAL!!! era peste punctajul lui CAPTIVA.... dar asa, iata, ati reusit sa scoateti acest model de 2 lei cu punctaj peste CITROEN, PEUG si MITSU... asta e... stiti voi ce stiti si luati voi cat luati pt fiecare drive-test. RUSINE!!! astept sa stergeti mesajul dlor administratori!!!
    23 16
  • Carlos
    @Automarket
    Nu inteleg de comparati Captiva 2.0D 150cp- cutie MANUALA in 5 trepte cu Renault Koleos 2.0 dci 150cp- cutie AUTOMATA in 6 trepte. Pentru ca la 26.000 euro cu TVA, Koleos Dynamique vine cu motor 2.0dci la 175cp, 360 Nm si cutie MANUALA in 6 trepte.
    22 9
  • Daca vrei sa sperii copii pe strada da iti poti lua renault koleos.
    21 38
  • Renault KOLEOS... respect !
    Koleos arata mult mai bine decat Captiva sau tripletii facuti de Mitsubishi cu PSA. Pe langa asta Renault Koleos chiar are pe ce se baza in offroad. De fapt alaturarea Koleos-Captiva e ridicola, pt ca Chevrolet in offroad pare un copil prostut iesit la joaca in praf pe langa Koleos... Le-am condus cam pe toate...
    30 18
  • chevi
    Cand s-o compara chevroletul cu renaultul in offroad ,o sa zboare pestii spre luna.
    Mai baieti,mai informati-va despre istoria chevroletului cand vine vorba de suv-uri si apoi mai vorbiti.
    14 51
  • 4x4
    daca are un sistem 4x4 cumparat - gen haldex...nu ma impresioneaza.insa daca are sistemul ala american- mai mult mecanic decat electronic, preluat de la camionetele lor (gen trailblazer)... jos palaria.
    8 2
  • Alex Radoi
    FELICITARI FOTOGRAFULUI!!!
    Bravo fotografului, pozele de sub Podul Grant arata impecabil, par decupate dintr-un catalog de prezentare. Daca ar fi fost vara si in loc de terenul de fotbal din fundal s-ar fi vazut cativa baieti de culoare jucand baschet ar fi fost efectul total. Mi-a placut! :)))
    4 4
  • ce usor se uita...
    Captiva e proiectat in Coreea si asamblat in Rusia... n-are nicio treaba cu Chevrolet din SUA... pentru Europa, Chevrolet e doar distribuitor pentru modele Daewoo... schimbarea a trebuit facuta din cauza imaginii proaste care o da marca asta... dar pana la urma tot conceptia ......... este...
    51 7
  • sadasdasda
    a observat cineva ca 90% din masinile testate de Automarket primesc acelasi punctaj? (75-78) Diferenta o face marca, "ba asta e frantuzeasca/italiana, da-o draq e prea mult 79 de puncte, un 75-76 e de ajuns, daca dam mai putin nu o sa ne mai dea aia masini sa testam si ce mai mancam? daca dam peste 79 parca prea bate la ochi..." Doar cele premium primesc peste 90....in rest absolut toate oscileaza intre 75 si 79.
    6 8
  • Eu2
    Eu zic mai bine sa conduci masina si sa lasi cartea de istorie...
    cine este Chevrolet pe langa Renault in offroad? dar cine este Chevrolet pe langa Nissan in offroad, pentru ca Renault Koleos are import de tehnologie 100% Nissan... poti sa te superi, dar realitatea e ca Chevrolet e un terchea-berchea pe langa Nissan... suprematia tehnologiei japoneze e recunoscuta si de americani.
    19 7
  • kaleos?!
    Fratilor voua va place uratzenia aia de kaleos?! Prefer o lada niva decat un kaleos. Halal design. ps: Lada niva le bate pe toate la offroad :))))))) si e la o treime din pret!!! Vrei masina de offroad ieftina iei lada niva...vrei masina frumoasa iei captiva sport. Ai bani de figuri iei un caddy escalade sau un audi q7, un infiniti...etc
    6 31
  • Punctajul 78 este total exagerat pentru acest model, am mers in multe randuri cu el si stiu ce vorbesc. Directia este atat de moale incat imi era frica sa las volanul din mana, nu cumva sa se desprinda si sa cada. Bogdan Mirica spune-ne trei modele serioase pe care le-ai condus in offroad? Ca sa fii in stare sa emitii judecati de valoare despre prestatia, foarte modesta de altfel, a acestui model in offroad. Un alt articol facut ca sa ne punem bine cu Chevrolet Romania. Iar cu Koleos mai informeaza-te...
    25 3
  • @admin
    salut baieti! va rog sa va mai actualizati informatiile legate de preturi si motorizari. renault koleos nu se mai vinde in romania in varianta benzina si toate variantele disponibile sunt doar 4x4!!!
    iar pretul cu TVA este de la 24 700 euro.
    Multumesc
    28 3
  • Aditza
    oare??
    Autoamarket, cat a intrat in visteria redactiei pt acest articol?? Da, stiu bla blaul vostru ca daca dovedim ca s-au incasat bani va mancati toti palaria, dar cand vad nota de la Captivus asta altceva nu pot zice. Daewoo-ul arata binisor la exterior si atat. Si la fel ca cei de mai sus, comparatia o fac cu modele si note tot de voi testate.
    Din toate comentariile prezente se poate trage si o concluzie: cand 2 iti spun ca esti...... e bine sa te duci sa te culci.
    31 4
  • :P
    giri lasa-ne tata:)))) si pana la urma ai lasat volanu din mana sa vezi dak o ia masina razna.....aberezi.....punctaju este cam tras de par...materialele snt tari e adevarat....dar comentariile voastre arata k snteti niste carcatasi......cati dintre voi a condus masina asta macar 300 de km...sa vada ce poate...si apoi sa va dati cu parerea:).....
    3 9
  • nota
    asa punctaj umflat nu am vazut de mult .
    8 la performante si tinuta de drum ????
    9 la tehnologie ???
    mirica, cred sincer ca faci misto.
    fara suparare dar per total Captiva asta cred ca e cel mai slab suv din ce exista pe piata europeana. ( fara chinezarii )
    27 6
  • =))
    La tinuta de drum sa inteleg ca sta mai bine decat un Lexus RX ?!!
    Captiva nota 8 si Lexus RX nota 7???
    15 3
  • georgemed
    suv fara pretentii
    sincer dintre o captiva si un koleos(nasol design) am ales santa fe.
    2 19
  • hyundai :)) ne-ai dat gata! =))))
    19 2
  • ......
    koleosu e mai fain si mai bun....mai bn va luati toyota ati vazut ca e cea mai buna:))))))
    26 5
  • marius
    nu inteleg
    nu inteleg cum scoateti voi consumul asta? acum m-am intors dupa un drum de 15 km in Buc si am avut o medie de 12% cu golf 4 break 1.9 tdi
    3 2
  • marius
    outlander
    in buc zilele astea nu a scazut sub 14%
    1 1
  • Silverblade
    Koleos
    Ma foarte indoiesc de performantele off-road ale Koleos. Nu l-am condus, recunosc, insa am condus multe renault-uri la viata mea si nici unul nu excela la capitolul "trainicie".
    Am condus si Outlander si performantele off-road merita respectate (pentru clasa ei), insa interiorul e cam spartan, iar unele butoane sunt facute dintr-un plastic ieftin ce pare gata-gata sa se rupa daca il strangi mai tare intre degete.
    Comparatia cu Lada Niva e ridicola; sigur, poate s-o ia pe orice drum, dar la fel poate si o caruta. Iar caruta e si decapotabila :-))
    4 27
  • de la opel
    Ca tot se poarta acum motoare mici cu cai multi, si amatori care sa le sustina, O DAU SI EU LA PLESNEALA SI CU NESIMTIRE: puteau f bine imprumuta motorul de 1,3 CDTI de 90CP si 6 trepte de la opel, ca sa fie si ei in trend cu Skoda Yeti (1.2 si 105CP) macar ca pret de pornire, vad ca se poarta.
    Tare masina oricum, daca nu cea mai buna in clasa ei, in primele 3 sigur la pretul pe care il are, nu se compara nicidecum cu Koleos sau Qashqai.
    Bravo chevrolet, frumoase masini, au perspective bune oamenii astia!
    2 18
  • @marius .... e timpul sa iti iei masina
    4 0
  • ce masina de 2 lei
    17 3
  • razvan
    se pare ca articolul a fost comandat pt reclama sau unul din redactori poseda aceasta senzationala masina.
    la banii pe care ii dai pe captiva poti sa cumperi un suv adevarat
    14 3
  • Valentin
    Am masina de trei ani si mi se pare OK din multe puncte de vedere iar inainte de a ma decide am facut drive test cu Outlander , CRV si cu Freelander asa ca am optat in cunostiinta de cauza tinand cont de toate aspectele ; cel mai bine suna motorul de la CRV dar nu am putut trece peste aspectul masinii atat la ext cat si la int plus ca era mai mica ca dimensiuni , Outlanderul m-a impresionat doar cu numele de Mit dar in rest un motor depasit 1,9 TDI de la VW ( acum l-au schimbat ) lipsa multor optionale iar Freelanderul foarte scump pentru fiecare optiune trebuia platit iar interiorul destul de slab calitativ butoanele se miscau in toate directiile , comenzile din usa dreapta sunt amplasate sus si foarte expuse la ploaie si foarte zgomotoasa pe piatra cubica. Este adevarat nu consuma 9 in oras ci aproape 13 iar afara in jur de 8 iar la 140 la ora cam 12 dar sunt multumit de confort si si de raspunsul motorului. Apropos pentru astia care le stiu pe toate masina este fabricata in Coreea in fosta fabrica Daewoo de unde veneau si Cielo si a avut asa ceva stie ca erau masini foarte bune. Iar motorul este realizat in parteneriat cu VM Motori Italia care sunt specializati in motoare de SUV iar sistemul de tractiune este tot in cooperare cu GM Power train asa ca nu este proiectata in Coreea desi la ora actuala calitatea produselor sud coreene o depaseste pe cea japoneza vezi LCD - urile de la Samsung versus Sony. Iar la interior cred ca are mai multe materiale moi decat Volvo S60 , Audi A6 masini pe care chiar le- am comparat cand le- am condus. Cat despre traditie daca stiti ce este acela Chevy Suburban atunci nu stiu ce cauta Renaultul in discutie dar atat timp cand sunt persoane " specialiste " care considera ca Koleos este o masina frumoasa cred ca orice comentarii sunt de prisos. N-ai cu cine domnule , n-ai cu cine.....
    13 9
  • de stiut !
    Renault Koleos a castigat 3 premii la Gala Premiilor Revistei Planet 4x4 Magazine 2008 !
    6 4
  • am un chev captivasi sunt foarte multumit.este bine de acceptat adevarul .punct
    5 4
  • Mircea
    o masina pt iubitorii kitsch-ului
    5 7
  • la cati km reali se schimba distributia la opel antara 2000cmcubi diesel? multumesc!
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru